Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Iveco Allroad - jako baza na kampera 4x4
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 128/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-16, 22:06   

BIORCA napisał/a:
grzegorz_wol napisał/a:
Za parę lat te używane podwozia będą tańsze może wtedy temat ruszy.


mamy teraz 2017 a iveco od zawsze produkuje 4x4 we wszystkich dotychczasowych daily , mimo tego na CT tylko czasami pojawi sie temat adaptacji takiego sprzętu , temat się pojawia i umiera tak jak i ten umrze z najnowszym modelem iveco . To nie to forum , tu się ludzie integrują ze sobą , bawią , spotykają na zlotach ponieważ , ponieważ maja sprzęty uniemożliwiające ganianie niedźwiedzi i wiewiórek :)

bert - nie męcz się juz więcej , włącz ignorowanie moich postów i bedzie ok , odzyskasz spokój ducha , nie jest moim celem dogadzanie Tobie , nie było i na bank juz nie będzie :)

:spoko


znów Ci się wydaje, że wiesz lepiej co ktoś ma zrobić. Gdybym chciał "rad" na Twoim poziomie, to by se jaką cygankę znalazł i za 2 dychy plotła by równie wartościowo, a może nawet bardziej.

nb te Twoje "regulacje" odnośnie tego forum to:
a - jesteś właścicielem (nie)
b - regulamin tak powiada (nie)
c - masz widzimisię jakieś (tak)

serdecznie pozdrawiam, wybacz, że ew ciąg dalszy takiej "rozmowy" zostawię dla Ciebie. Możesz sobie poużywać, sam ze sobą, drugiego takiego nie znajdziesz ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-16, 22:16   

Obowiązki zawodowe skończone, adrenalina spływa , więc czytam i mam coś w rodzaju Deja vu sytuacji z innych Spłeczności. Prowokuje mnie to uczucie do szerszej wypowiedzi. Nie analizowałem aspektów własnościowych CT oraz kto ma wizję i siłę sprawczą dotyczącą kształtowania niezbędnej w takich przedsięwzięciach "polityki" , ale pojawiająca się ostatnio "reakcyjna retoryka" :) kilku tutejszych bywalców, skłania mnie do postawienia kilku tez.
Kiedy analizowałem po raz pierwszy Forum, jako ewentualną alternatywę do wzbogacenia go o wątki 4x4, zauważyłem że panuje tu już stabilizacja tematyczna, ugruntowane zwyczaje i spokojnie uprawiające swoje rytuały plemiona ;) .
Najciekawszym i merytorycznie najwartościowszym IMHO były pojawiające się recenzje i porady dotyczące techniki kamperowej. Urządzeń grzewczych, sanitarnych, zarządzania energią etc.
Potem zrozumiałem że kolejnym z aspektów przyciągających masowych odbiorców jest ciągle uaktualniana baza "miejscówek" ,czyli lokalizacji darmowych lub tanich miejsc do stawiania kamperów w miejscowościach turystycznych, gdzie od pewnego czasu znalezienie takich miejsc jest coraz trudniejsze, lub niemożliwe. Związane jest to z masowym rozwojem turystyki kamperowej i idącą za tym, negatywną reakcją na to zjawisko czynników administracyjnych a i coraz częściej lokalnych społeczności. "Miejscówki" będą więc nadal motorem istnienia takich jak Ct miejsc wymiany informacji.
Trzecim i ostatnim potężnym "blokiem" tematów i związanych wspólnymi preferencjami Użytkowników są ..."relacje z podróży".
Myślę, że na początku istnienia Forum , musiał być to, po "miejscówkach" najbardziej przyciągający ludzi dział. Ale mijają już dwie dekady, kiedy w PL, z zaścianka Europy i uprawianej tutaj przez pól wieku turystyki "nad morze lub w góry", społeczne doświadczenia podróżnicze i potem nawet kamperowe, stały się normą i chlebem powszednim.
Dlatego ten dział traci swój urok, a staje się powoli rezerwatem "samych swoich", dzielących się wrażeniami i fotografiami z coraz mniej oryginalnych tras i miejsc. Bo naturalnie już w dobie masowej turystyki spowszedniałych. I niestety w tym "bastionie" opanowanym przez , w ich mniemaniu "Prawdziwych Kamperowców" utworzyło się coś w rodzaju koła wzajemnej adoracji. Przyjemna, ale dość monotonna wymiana uwag w stylu "ach, jak miło..." i ciągle te same twarze.
Nie było by w tym nic złego, ale takie gremia z czasem zaczynają się uważać za "jedynych słusznych". Głosić prawdy objawione typu: "kamper bez kibla to nie kamper" !!?
I nie ma nikogo, kto wprost napisał by takiemu typowi: masz prawo do swojego zdania, nawet bez sensu, ale obraża to i wyklucza a priori z tutejszej społeczności ludzi mniej zamożnych, którzy z konieczności ekonomicznej użytkują nadal liczne , a kiedyś DOMINUJĄCE w Europie małe kampery mające łóżka, kuchnie , ale nie mające toalet. Użytkownik stale w swoim awatarze głoszący takie brednie wprost przekazuje : "Nadszedł czas nowych elit, takich jak My, których stać na PRAWDZIWY kamper, czyli ten z kiblem" . I nikt nie reaguje, bo jak podkreśliłem nawet w tym wątku, ujmuje to Forum łagodnością i tolerancją. Tak przynajmniej do dzisiaj uważałem.
Ale zmieniłem zdanie , czytając wpisy "kombatantów" i "doświadczonych pisarzy' , którzy przywykli do dominującej, utrwalonej pozycji w dyskusjach , nagle zauważają że powoli może się wykrystalizować zupełnie nowy "blok tematyczny" w postaci powoli rosnącego w PL segmentu kamperów 4x4 i dużych i średnich samochodów turystycznych. A w tej dziedzinie "weterani kampera z kiblem" nie mają za wiele do powiedzenia i ich komentarze są , O zgrozo ! ucinane jako niemerytoryczne :) . Więc zbierają się w stado i "wyganiają" z CT nadchodzące "nowe", zanim utworzy się tutaj grupa tematyczna w tym ciekawym i mającym przyszłość tak tematycznie-społecznościowo jak i biznesowo, segmencie.

Można by zignorować te poszczekiwania , kultywując wskazaną na tym Forum tolerancję. Przekonując cierpliwie za każdym razem, że uniwersalne kulturowo w Europie powiedzenie " leben und leben lassen", czyli tłumacząc ; "żyj i pozwól żyć" ma sens. Ale obawiam się, że tak jak na nam ostatnio "niemiłościwie panującej" opcji politycznej, głosy rozsądku i koncyliacji nie zrobią wrażenia, tak samo na niektórych tutejszych "samcach alfa". :)
Dlatego w tym przypadku, gdyby nie dotarło, proponuję zastosować inną uniwersalną, tym razem światową zasadę: "psy szczekają , karawana idzie dalej". I ..."Róbmy swoje.." :) .
Kończąc na dziś , ten przydługi być może rzeczywiście :"brazylijski serial w mojej reżyserii" dodam kilka uwag dla administracji CT.

Każde forum które osiągnie powodzenie, wyrażające się znaczną ilością czynnych użytkowników, ma jak każde "imperium", swój czas wzrostu, ekspansji, stabilizacji, a czasem niestety upadku.
Widziałem, jak kiedyś poważne merytorycznie forum techniczne, pełne indywidualności i humoru, zostało zdominowane przez grupę "jedynych znających się kompilatorów softu" czytaj -darmochy i użytkowników wyłącznie jednego rodzaju urządzeń dla wąskiej " górskiej" grupy turystycznej. Te "elity' po kilku latach "wyganiania" "innych" , czyli niepokornych ekspertów i "niekompetentnych" czyli zwykłych Gości szukających doraźnych porad, sprowadzili potężne kiedyś forum do dna, opartego na kilku weteranach i braku aktywnych rejestracji.
Oraz drugi przykład. Forum bardzo potężne z racji tematyki i naszych wojowniczych cech narodowych ;) , czyli "nożowe" , bo każdy macho w Ojczyźnie czuje się większym macho, mając "kultowy" nóż za pazuchą. Właściciel postanowił zdyskontować popularność forum , w prymitywny dość sposób wchodząc w 'lokowanie produktów" zaprzyjaźnionych z nim komercyjnie firm. Oparł się na potakiwaczach moderatorach, dając im działkę lub tym głupszym pozytecznym idiotom choćby "gratisy testowe'. Ale jednocześnie rozpoczął akcję masowego banowania użytkowników-ekspertów. Bo obnażając wady lub mierność jakościową "lansowanych" przez szefostwo sponsorowanych blaszanych kozików, niewybaczalnie bo pro publico bono, przeszkadzali Mu w forumowym biznesie.
To forum nie upadło. Ma pozory potęgi, ale praktycznie wszyscy Użytkownicy Eksperci odpłynęli na fora zagraniczne, stając się ich niekwestionowanymi Liderami. A w PL została nuda, mierność ale wierność ... :) .
To tak na dobranoc i ku przestrodze.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-16, 22:36   

rubicon ... masz problem ze sobą ... widzisz , ja tak mam ,że jak mi się chce to piszę a jak mi się nie chce to opierd....am . Dziś , w stosunku do Ciebie mam trzecią opcję , poczekam sobie aż się rozwiniesz , założysz na CT dział 4x4 , przekonasz kilku do własnie takie go sprzętu , zbudujecie cos razem , coś co da WAM radość z innego obcowania z naturą , no musze poczekać bo jak bym dziś miał coś napisać to tylko jedno ...

... pierd....isz :bajer pod markizą bym chyba zasnął w trakcie wykładu .

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-16, 22:44   

Jak by podsumować co wyrzucił z siebie Kolega Rubicon to wychodzi, że Adam ma racje

to forum merytorycznie się spłyca :haha:

tak naprawdę liczy się tylko warstwa towarzyska a wątki merytoryczne giną w dwa dni.

Najlepiej kogoś obrazić ( najlepiej kombatanta) 10 stron napuszenia murowane :haha:

Norbert idziesz tą drogą? :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 217/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-11-16, 22:48   

grzegorz_wol napisał/a:
tak naprawdę liczy się tylko warstwa towarzyska

Prawda jeszcze raz prawda i tak trzymać :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 128/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-16, 23:45   

grzegorz_wol napisał/a:
Jak by podsumować co wyrzucił z siebie Kolega Rubicon to wychodzi, że Adam ma racje

to forum merytorycznie się spłyca :haha:

tak naprawdę liczy się tylko warstwa towarzyska a wątki merytoryczne giną w dwa dni.

Najlepiej kogoś obrazić ( najlepiej kombatanta) 10 stron napuszenia murowane :haha:

Norbert idziesz tą drogą? :haha:


wiesz... na świecie jest tyle fajnych rzeczy do zrobienia czy zobaczenia. Szkoda czasu na lokalne koguciki, niechże se kukuryczą. Taka ich dola, bozia więcej nie dała ;)
Zresztą ostatni wpis śmierdzi chamem, a z chamami mi nie po drodze. Chamem bo jeżeli ktoś "operuje argumentami" typu (tu cytata): pie..olisz to sam sobie wystawia stosowną cenzurę

dobrej nocy :spoko
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-16, 23:51   

Kolego Rubicon ja osobiście podziwiam to co robisz. Szkoda, że oprócz Berta nie masz godnego adwersarza. Mam nadzieję, że się niebawem ktoś odezwie bo czytających to forum jest kilka razy więcej niż członków.

ps

Czy mógł byś zainstalować np kamerkę na przedniej szybie i udostępniać filmiki z wypadów.
Piszesz w relacji o zapierających dech widokach co jest prawdą ale bez zdjęć czy filmiku to ciężko to sobie wyobrazić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 128/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-17, 00:08   

grzegorz_wol napisał/a:
[...] to ciężko to sobie wyobrazić.


a jak Twoje poszukiwania?
Ja ostatnio wyhaczyłem półtora "energetyka" z założenia pierwotnego na części. Jeden to dawca (tfu) lekko zdekompletowany, drugi jeżdżący i mechanicznie b. fajny ale niestety oba z rama taką jak większość z nich, ale (ha) okazuje się po sekcji zwłok "energetycznych" i przymiarkach do leżącej obok (nabytej dopiero co) cywilnej że rama cywilna i ta 4x4 to w zasadzie to samo. Otwiera to różne możliwości. Jednym słowem niewielkim nakładem sił, można z cywila zrobić 4x4, pod warunkiem, że masz te wszystkie manele. Wymaga to przewiercenia sześciu (fi 8) dziur w ramie, by podwiesić reduktor. Reszta jest do tego gotowa.
Kupujesz sobie cywilnego czy busa czy kontener jak Ci pasuje i robisz.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-11-17, 07:40   

rubicon napisał/a:
[...]panuje tu już stabilizacja tematyczna, ugruntowane zwyczaje i spokojnie uprawiające swoje rytuały plemiona ;).
Najciekawszym i merytorycznie najwartościowszym IMHO były pojawiające się recenzje i porady dotyczące techniki kamperowej. Urządzeń grzewczych, sanitarnych, zarządzania energią etc. [...]ciągle uaktualniana baza "miejscówek" ,czyli lokalizacji darmowych lub tanich miejsc do stawiania kamperów w miejscowościach turystycznych, [...]
Trzecim i ostatnim potężnym "blokiem" tematów i związanych wspólnymi preferencjami Użytkowników są ..."relacje z podróży".

Pozwolę sobie nie zgodzić się do końca. Owoż bardzo ważnym działem jest temat budowy własnego kampera. W najróżniejszych opcjach. Nawet lokalni "gurowie" niejednokrotnie podnosili zagadnienie polepszenia własności jednych i IMO nader często snuli rozważania na temat kampera 4x4. Więc to, co proponuje Bert/Rubicon, to naturalny etap rozwoju - jedna z odnóg wątków o budowie swego mobilnego mieszkania.
Gdzie dla jednych ma to być imprezownia, dla innych zastępstwo hotelu, a dla innych wystarczy dach nad głową, który w każdej chwili może ruszyć dalej bez konieczności zwijania namiotu.
Fajnie byłoby, gdyby dyskutanci przeszli do zagadnień ściśle merytorycznych i odpuścili sobie reakcje na emocje. Proszę. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 14:19   

Jeśli kamper co do zasady ma być sposobem zamieszkania "na swoim" w sposób nie uwiązujący mieszkańca w jednym miejscu jak nie przymierzając chłopa pańszczyźnianego do ziemi, to kamper 4x4 jest kolejnym krokiem do wolności ograniczonej w kamperze klasycznym dostępem do dróg najchętniej mocno utwardzonych.

A propos wątku kampera z kiblem: im większe zbliżenie do natury tym mniej potrzebujemy dobrodziejstw cywilizacji.

Także koncepcja Rubikona na bazie Iveco 4x4 z plandeką jakkolwiek co poniektórym może wydawać się hardkorowe de facto jest tylko rozwinięciem koncepcji niezależności.

Z utęsknieniem oczekuję większej ilości merytoryki w zakresie koncepcji kampera 4x4.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 128/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-17, 21:59   

ABC ;)
żeby wiedzieć o czym chcemy by było "gadane"
z grubsza można podzielić (z praktyki) temat mieszkalno/wyprawowego auta na

A - do 3.5 tony
B - do 7 ton
C - powyżej 7 ton

minusy na czerwono plusy na zielono

A 1 busy/blaszaki (najpraktyczniejsze -jako auto terenowo/podróżnicze - w jeździe w terenie, przejście za steru do sypialni) (Rzadkie egzemplarze, praca nadwozia w terenie wysilona)
A 2 kontener z dob kabiną. (Lepiej pracująca buda niż w busie, możliwość wykorzystania dob kabiny częściowo jako socjal, możliwe większe "uzałogowienie") (problemy z wagą, z długością, brak komunikacji sensownej pomiędzy sterówką a socjalem)
A 3 Kontener z pojedyncza kabiną (lepsza praca budy niż w busie, kontener daje lepszą możliwość zabudowy) (problemy z wagą, brak komunikacji sensownej pomiędzy sterówką a socjalem, na ogół ciasna kabina)
A 4 adaptacje typowych terenówek w tym zabudowy na pick-up'y (kompromis (?) bardzo - moim zdaniem - niekorzystny a tym bardziej niekorzystny im wyjazd dłuższy) (niemniej najłatwiejszy do realizacji)

B 1 dob kabina + kontener (duża podwójna kabina to ciekawe możliwości socjalu pierwszej potrzeby no i wygoda przestronnej kabiny) (prawo jazdy "C", Viatole różnej maści, ograniczenia wjazdu w wielu miejscach, paliwo)
B 2 kabina + kontener (jw)
Generalnie zastanawiam się nad zawatością punktu B czy to ma sens bo to tak "problemów" dużo więcej niż dla < 3.5 DMC a zysku w kwestii miejsca bardzo niewiele
Osobiućie szedłbym już raczej w punkt "C"

C 1 dob kabina + kontener Pojazdy głównie po strażackie, co ma zaletę małych przebiegów i na ogół są to pojazdy w bardzo dobrym stanie, starannie serwisowane, ba wręcz pielęgnowane. (duża podwójna kabina to ciekawe możliwości socjalu pierwszej potrzeby no i wygoda przestronnej kabiny) (prawo jazdy "C", Viatole różnej maści, ograniczenia wjazdu w wielu miejscach, paliwo)
C 2 kabina kontener/buda
W C najczęściej brak przejścia z sterówki do socjala, dlatego osobiście szukałbym po strażackiego z dob kabiną. Ze strażakami jest jeszcze to, że z definicji są pojazdami specjalnymi a to otwiera kilka dobrych perspektyw)

A 1
w tej klasie wagowej w zasadzie wybór żaden. Sprinter, Gazella, niektóre Iveca (w PL spotykane 4x4 to w zasadzie tylko II gen) synchraki z palety DAS AUT ;) czyli "auto dla ludu" Niektóre modele Ducato, Transit, Trafic Reno.
Jeżeli skupimy się na aucie z reduktorem a takie wymagania należało by postawić wyprawówce wówczas zostaje Iveco, Gazella i Sprinter.

Oczywiście zdarzają się jeszcze jakieś cudowne rejestracje np gaza 66 na < 3.5 tony ale pomijam je, traktując temat poważnie. Zdarzają się również podwórkowe (mniej lub bardziej udane) adaptacje dostawczaków różnych do 4x4 ale to raczej temat na teraz do pominięcia

Dobra, to (jeżeli w ogóle) gadamy dalej?
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-17, 22:08   

ten tez się mieści w temacie ?

23519104_1697603040264362_6893754742897172906_n.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 79,47 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-17, 22:10   

To ostatnie to pytanie do Autora wątku.

A puki co to co oznacza "wysilona praca w terenie" w A1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 23:28   

Jakoś nikt nie wspomina o Mitrubishi Fuso/Canter.
A to też dość ciekawa opcja.
Tym bardziej że oferta jest szeroka:
3 wersje kabiny: wąska (1695 mm), szeroka (1995 mm) i załogowa (6-7-miejscowa).
Masa całkowita: od 3,5 do 8,55 t
Nośność ramy: od 1 500 do 6 000 kg
Średnica zawracania: od 8,6 m
Rozstaw osi: od 2 500 do 4 750 mm
Zabudowa: do 7,2 m długości, do 2,55 m szerokości
Silniki o pojemności skokowej 3 l i mocy 130, 150 lub 175 KM
A całość na ramie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 128/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-18, 00:56   

grzegorz_wol napisał/a:
To ostatnie to pytanie do Autora wątku.

A puki co to co oznacza "wysilona praca w terenie" w A1


Będzie najprościej bez wdawania się w szczegóły, przynajmniej na razie. Oczywiście mówimy o konstrukcji na ramie.
mamy dwa elementy w busie (znaczy mamy więcej, ale tu jest o nadwoziu i ramie)
1 to rama 2 to buda. Jedno z drugim połączone "czymś"
Rama w terenie pracuje mniej lub bardziej skrętnie, buda busowa w zasadzie jest sztywna.
Różnice w pracy jednego i drugiego w jakimś stopniu niweluje to "coś" co jest pomiędzy jednym a drugim Łapy/dystanse, poduszki elastyczne). Niestety nie zawsze skutecznie.
W pojazdach typu: kabina czy dob kabina i kontener kabina jest zawieszona niezależnie od kontenera i vice versa. Zatem skrętność ramy nie przenosi się tak bardzo na konstrukcje nadwozia jak w przypadku busa, bo nadwozie ma gdzieś "przerwę"
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***