Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-03-16, 12:30
Te termokurczliwe łączniki dwustronne są bardzo dobrym rozwiązaniem. Zapewniają hermetyczne, lutowane połączenie wykonane w warunkach polowych przy użyciu zwykłej zapalniczki. Warto mieć takich kilka sztuk w apteczce technicznej "na czarną godzinę". Używam ich rzadko ze względu na cenę - sztuka kosztuje ponad 2 złote.
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Twój sprzęt: Renault Carrier Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-25, 17:11
pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?
Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Gru 2014 Piwa: 54/38 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-03-25, 18:40
Matheus napisał/a:
pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?
to jeszcze mam pytanie o prostsze rozwiązanie niż zwykły przekaźnik. Zawór gazu mam na na 12V, trzeba podac 12V aby wlaczyc gaz przy samej butli. Obecnie mam to na przekaźniku podtrzymującym zasilanie po wcisnieciu włącznika dzwonkowego, podanie napiecia z alternatora powoduje wylaczenie obwodu ( w czasie jazdy mam pewnosc ze gaz jest wylaczony) Wadą tego rozwiązania jest to że przy włączonym gazu cewka elektrozaworu i cewka przekaźnika żrą prąd. Wiadomo w lecie to nie ma znaczenia, ale zimą na dziko kazdy amper sie liczy Elektrozawór zostaje ale jak zrobic to sterowanie bez przekażnika i z automatycznym odlaczeniem podczas jazdy. (ponowne wlaczeni TYLKOpo ponownym wcisnieciu guzika)
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 412/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2018-03-25, 19:46
Flag,
Są przekaźniki bistabilne. Przekaźnik po przełączeniu pozostaje w pozycji w którą został przełączony bez konieczności zasilania. Są takie które mają dwie cewki, jedna załącz druga wyłącz albo takie które reagują na polaryzację prądu sterującego.
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 93/182 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-03-26, 19:32
Matheus napisał/a:
pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?
zapewne jak się spali to znaczy że regulator już nie żył...
Chyba że zamierzasz dać za mały bezpiecznik...
Ale jakby dać zabezpieczenie S dwupolowe, i na jednym polu podłączyć solary
a na drugim podłączyć za regulatorem to wyrzucenie któregokolwiek spowoduje
wyłączenie też drugiego...
Świstak napisał/a:
http://allegro.pl/przekaznik-bistabilny-p-12-tq2-12v-2styki-przel-m-i7083685291.html
Wykorzystaj układ połączenia z dwoma cewkami (SET i RESET)
Dokumentacja: str. 10
https://www.tme.eu/pl/Doc...mech_eng_tq.pdf
przekażnik w porównaniu do cewki elektrozaworu gazowego to raczej niewiele pobiera...
Tu chyba chodziło jak zastąpić elektromagnes zaworu... ?
Czy się mylę?
dwupol.jpg dwupolowe podłączenie solara
Plik ściągnięto 5713 raz(y) 5,4 KB
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
przekażnik w porównaniu do cewki elektrozaworu gazowego to raczej niewiele pobiera...
Tu chyba chodziło jak zastąpić elektromagnes zaworu... ?
Czy się mylę?
chodziło o przekaźnik, wiem że mało ale zawsze coś, z cewki elektrozaworu raczej nie zrezygnuje.
generalnie zawór przez chwilę musi pobrać więcej, póżniej to już mu spokojnie 2 do 3 Watów starczą...
zaoszczędzisz dużo więcej niż na samym przekażniku
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Widziałem parę forumowiczów używało klimatyzator FRAL FSC03. Pytanie, czy ktoś może testował czy taki klimatyzator wystartuje właśnie z poleconej przetwornicy: PowerSinus 2000 lub 3000?
Wiem, że bodajże reaven22, startuje taki klimatyzator z IPS-1400, ale przerabiał elektronike (oddzielne zasilanie do niej), bo inaczej nie działało.
Drugie pytanie, zakładając, że chciałbym mieć 3 moduły po ~270W, jest jakiś polecany regulator który to obsłuży? Można by przerobić instalację na 24V i tak wszystko byłoby zasilane w aucie z 230V, tylko wtedy stracił bym ładowanie z alternatora, jeżeli tam jest 12V? Chyba, że są jakieś separatory aku z możliwością spięcia 12/24V?
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-07-16, 16:19
[quote="DigitalNomad"]Widziałem parę forumowiczów używało klimatyzator FRAL FSC03. Pytanie, czy ktoś może testował czy taki klimatyzator wystartuje właśnie z poleconej przetwornicy: PowerSinus 2000 lub 3000?
Mam Frala i staruje na prawie każdej normalnej przetwornicy, na PowerSinus 2000 odpalisz 3 takie klimatyzacje na raz i jeszcze coś też ruszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum