Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne
Autor Wiadomość
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-05, 11:59   

necvip napisał/a:
Tomek84 napisał/a:


czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?


Auto zwyczajnie zwęża się ku górze.


ale trojaczki o 30 cm się nie zwężają na 80 cm wysokości
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-08-05, 12:00   

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29976 cała budowa,

rowery mam wiszące z tyłu, za łóżkami jest jeszcze 30-40cm miejsca bagażowego.



Co prawda obecnie mam 2+1 dlatego łóżko górne jest węższe ale mam możliwość dołożyć segment i zrobić na całą szerokość.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-08-05, 12:45   

Tomek84 napisał/a:
ale trojaczki o 30 cm się nie zwężają na 80 cm wysokości


Będziesz miał blaszankę na placu to złapiesz skąd ta różnica. Może da się wcisnąć 170cm ale które dziecko o wysokości 170cm chce jeszcze z rodzicami jeździć :p

Łóżka musisz wcisnąć ponad wzmocnieniami poziomymi. Tak jest najszerzej. Aby wcisnąć 193cm dolnego łóżka wycinałem wzmocnienia które usztywniają blachę. Widać na fotce. POd górne tego nie robiłem, jest już na równo ze wzmocnieniem stąd duża różnica w długości.




Zawsze w zanadrzu jest jeszcze możliwość założenia łóżka z przodu :) zdjęcia nie moje, ale biorę pod uwagę takie rozwiązanie jeśli jednak junior podrośnie i jeszcze będzie chciał jeździć :)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-05, 13:56   

reaven22 napisał/a:
https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=29976 cała budowa,

rowery mam wiszące z tyłu, za łóżkami jest jeszcze 30-40cm miejsca bagażowego.

[url=https://obrazki.elektroda.pl/5567838800_1596621623_thumb.jpg]Obrazek[/url]

Co prawda obecnie mam 2+1 dlatego łóżko górne jest węższe ale mam możliwość dołożyć segment i zrobić na całą szerokość.


szacun, bardzo fajnie pomyślane

przerzuciłem na szybko Twój temat (głównie fotki i trochę postów) i jest bardzo ciekawie
mógłbyś wypisąć kilka wymiarów:
- szerokość materaca
- wielkość łazienki
- odległość od ściany łazienki do przedniego fotela
- wymiary stolika


Ogólnie chciałbym kupić bazę możliwie niedługo, do października powiedzmy, żeby jeszcze przed zimą coś zdziałać, a potem jak już będzie w miarę ogarnięty z zewnątrz to i w środku się coś podłubie przez zimę.


Co do bazy rozważam też coś młodszego, ale tutaj nie bardzo orientuję się w tych silnikach 2.0.
Ma ktoś jakiekolwiek informacje w tym temacie?
dla przykładu: https://www.otomoto.pl/of...html#30d21ba1a3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-08-05, 22:30   

Tomek84 napisał/a:
- szerokość materaca


130x190 - dostępne gotowe na allegro w cenie c/a 3stówki


Tomek84 napisał/a:
- wielkość łazienki


100x68 bodajrze,

Tomek84 napisał/a:
- odległość od ściany łazienki do przedniego fotela


fotel jest ruchomy, zmierzone do górnej śruby od pasów bezpieczeństwa jest 138cm

Tomek84 napisał/a:
- wymiary stolika


95x55

Tomek84 napisał/a:
Co do bazy rozważam też coś młodszego, ale tutaj nie bardzo orientuję się w tych silnikach 2.0.
Ma ktoś jakiekolwiek informacje w tym temacie?
dla przykładu: https://www.otomoto.pl/of...html#30d21ba1a3


silnik jak silnik, jeśli dbasz to przebiegi po 0,5mln nie robią wrażenia. Zapewne 3.0 byłby trwalszy jeśli występuje jeszcze w tych rocznikach ale za to 2,0 ma nieco mniejszą masę.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2020-08-05, 22:56   Re: Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczn

Tomek84 napisał/a:

Moje preferencje:
- Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
- Klima (must)
- Tempomat (nice to have)
- 3.0 (optymalnie)
- nie biały (marzenie)
- po 2010 roku (must)

Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo. Tempomat można dołożyć i działa identycznie jak fabryczny więc nie jest "must". Klima to w zasadzie standart. Bierz jednak biały (można okleić jak się nie podoba) bo w razie uszkodzeń najłatwiej o części. Kiedyś uszkodziłem w niedzielę tylne drzwi w L4H3, w środę był już zrobiony (kupiłem drzwi w kolorze łatwo bo biały) i pojechał w trasę. Fajne są np błękitne, złote czy takie rude. Ale kup takie części nadwozia w razie jakieś obcierki, stłuczki. 3.0 to super silnik (miałem 180) ale ważniejszy jest stan ogólny, może być i 2.3.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 5/4
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-08-05, 23:17   

W mojej opinii w obecnym stanie prawnym brygadówka to jedyny sensowny sposób na kamper powyżej 3 osób. Ewentualnie jeszcze w specyfikacji autobus (można na okręgówce zmienić na osobowy do 9 miejsc) ale te w większym wyborze występują dopiero powyżej 3,5 tony, a DMC jest nie do ruszenia. Rok spędziłem na olx itp szukając odpowiedniej bazy z klimą i powiem, że łatwo nie jest - w budżecie bliższym lub przekraczającym 30tyś widziałem wiele ale w tańszych to dramatyczna bryndza.
W końcu kupiłem, nawet tanio ale w stanie pozostawiającym wiele do życzenia i zamiast rzucić się w wir przebudowy wóz zamieszkał w serwisie.
Niemniej jest to droga prostsza i tańsza niż dokładanie miejsc do blaszaka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-07, 15:11   

Bajaga napisał/a:
Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo.


to racja, ale każdy przegląd to przypał
a i przy byle kontroli mandat i jak trafisz na debila - zakaz dalszej jazdy

problemem brygadówek jest ich kiepska podaż (biorę pod uwagę tylko L4H3)
obecnie na otomoto stoi 1 sztuka za 25k, a kolejne już od 65k brutto (w L4H2 znalazłby już sporo brygadówek gdzieś pomiędzy tymi kwotami)

druga kwestia - to co pisałem wcześniej, te brygadówki, które widziałem były strasznie zmęczone w środku i na zewnątrz, nawet przy niskich przebiegach, bo ciorają nimi na budowach, więc jak wsiada 5-7 robotników, którym nie zależy czy się coś podrapie, czy porysuje

blaszaki można trafić takie, które jeździły tylko z kierowcą, albo na tranzytach (choć wtedy przebiegi mają kosmiczne)

Póki co nie mam czasu nawet jeździć i oglądać nawet.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2020-08-07, 15:48   

Tomek84 napisał/a:
Bajaga napisał/a:
Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo.


to racja, ale każdy przegląd to przypał
a i przy byle kontroli mandat i jak trafisz na debila - zakaz dalszej jazdy


A od kiedy to nie wolno jeździć z wyjętymi siedzeniami? Jakiś przepis? Ja mam 9 siedzeń w dowodzie a 4 faktycznie. Nikt nigdy na przeglądzie nawet nie zaglądał mi do środka a na pewno nie liczył siedzeń.
Mandatu nie dostaniesz i nikt nie zabierze Ci dow. rej.
Inna sprawa jeśli zdemontujesz przegrodę i nie zmienisz przeznaczenia. Wtedy będzie problem.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-07, 16:16   

xbartman napisał/a:

A od kiedy to nie wolno jeździć z wyjętymi siedzeniami? Jakiś przepis? Ja mam 9 siedzeń w dowodzie a 4 faktycznie. Nikt nigdy na przeglądzie nawet nie zaglądał mi do środka a na pewno nie liczył siedzeń.
Mandatu nie dostaniesz i nikt nie zabierze Ci dow. rej.
Inna sprawa jeśli zdemontujesz przegrodę i nie zmienisz przeznaczenia. Wtedy będzie problem.


trochę tak, trochę nie

jest różnica pomiędzy wyciągniętą ławką, w aucie, w którym jest to możliwe, a przerobieniem auta, w którym po przeróbce na pierwszy rzut oka widać, że nie ma możliwości dodania siedzeń i wtedy stan faktyczny nie pokrywa się z tym co mamy w dowodzie

i zgadzam się, że pewnie nikt na to nie wróci uwagi, czy to policja czy diagnosta

to jeszcze by było OK

gorzej jest ze ścianą grodziową, bo wtedy auto już w ogóle nie pokrywa się z papierami i DR do zabrania na drodze od zaraz i przeglądu przejść nie ma prawa
oczywiście, wiem, że wszystko można załatwić za podwójną stawkę

po prostu odniosłem się zbiorczo do posta bajagi, który pisał "bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym."



Jest jeszcze opcja zakupu auta zarejestrowanego na 3 osoby, dołożenie siedzeń i jazda w 4 osoby. Mandat tylko 100 złotych za jedną dodatkową osobę na pokładzie, i bankowo - zakaz dalszej jazdy dla tej jednej osoby, no, ale kilometr dalej można wsiadać i jechać dalej. Wtedy można przerobić na kempingowy-specjalny dla 3 osób, a dodatkowa ławka jest tylko do spożywania posiłków. I nie wiem czy przypadkiem nie pójdę taką drogą.

Powtarzam jeszcze raz - nie mam nic przeciwko brygadówce, ale ich nie widzę na horyzoncie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 44/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2020-08-07, 19:00   

Maciej S. napisał/a:
Pod Poznaniem jest firma co robi brygadówki. Wstaw okna boczne i zamów u nich przerobienie na 4 osoby jako brygadówka a nie kamper bo cię skroją.
Później po przeróbce przerejestruj na kampera 4 osobowego.


Bardzo ciekawa opcja, jak wyglada ze strony finansowej?
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 5/4
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-08-07, 21:09   

Ciekawa koncepcja, ciekawa. Pytanie ile biorą za te dodatkowe miejsca i ścianę grodziową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-07, 21:50   

decumanus napisał/a:
Maciej S. napisał/a:
Pod Poznaniem jest firma co robi brygadówki. Wstaw okna boczne i zamów u nich przerobienie na 4 osoby jako brygadówka a nie kamper bo cię skroją.
Później po przeróbce przerejestruj na kampera 4 osobowego.


Bardzo ciekawa opcja, jak wyglada ze strony finansowej?
R


Raczej nie najlepiej.
Tych firm jest dosyć dużo.
Pytałem w dwóch firmach i opcja przeróbki blaszaka na brygadówkę wcale nie jest tańsza.
Po 15 stycznia i przy boomie na campery te firmy się wycwanily i szukają zarobku gdzie się da, a mają praktycznie monopol na przeróbki, a przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka

W jednej firmie np. powiedzieli mi 8k za dodanie foteli i zmianę na kamper, a za przeróbkę na brygadowke 8,5k (2 fotele + ściana grodziowa?)
Dodatkowo się dowiedziałem że obecnie brygadowke musi mieć ponoć szyby z lewej i prawej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-07, 22:14   

Niemniej jednak biorę też taką opcję pod uwagę, zeby kupić blaszaka, przerobić na camper 3-os, zmienić mu dokumenty po swojemu (to nadal powinno być w miarę proste u wykonalne), a potem dodać siedzenia zgodnie z prawem( wtedy przynajmniej firma która ma na to homologacje ma mniej argumentów do zdzierania kasy)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-13, 13:21   

Jednak stwierdziłem, że biały będzie najlepszy.
Już pomijając dostępność części.
To biały jednak mnie się nagrzewa.
Całe lata miałem czarne auta, ostatnio grafitowe, rok temu kupiłem białe auto.
I pierwszy raz można wsiadać do auta w pełnym słońcu i jakoś wytrzymać te pare minut aż się schłodzi.

Dodatkowe pytanie: oglądałem ostatnio trojaczka, z suwanymi drzwiami po obu stronach.
I się zastanawiam, czy to może być jakiś benefit przy naszych potrzebach kamperowych, czy raczej przeszkoda przy zabudowie
tak czy tak było to H2, wiec nawet o nim nie myślałem, no i suwanka po lewej stronie, tam gdzie myślałbym umieścić stolik, więc nie dla mnie
ale tak ogólnie rozmyślam sobie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***