|
|
Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne |
Autor |
Wiadomość |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-05, 11:59
|
|
|
necvip napisał/a: | Tomek84 napisał/a: |
czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki? |
Auto zwyczajnie zwęża się ku górze. |
ale trojaczki o 30 cm się nie zwężają na 80 cm wysokości |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-08-05, 12:00
|
|
|
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29976 cała budowa,
rowery mam wiszące z tyłu, za łóżkami jest jeszcze 30-40cm miejsca bagażowego.
Co prawda obecnie mam 2+1 dlatego łóżko górne jest węższe ale mam możliwość dołożyć segment i zrobić na całą szerokość. |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-08-05, 12:45
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | ale trojaczki o 30 cm się nie zwężają na 80 cm wysokości |
Będziesz miał blaszankę na placu to złapiesz skąd ta różnica. Może da się wcisnąć 170cm ale które dziecko o wysokości 170cm chce jeszcze z rodzicami jeździć :p
Łóżka musisz wcisnąć ponad wzmocnieniami poziomymi. Tak jest najszerzej. Aby wcisnąć 193cm dolnego łóżka wycinałem wzmocnienia które usztywniają blachę. Widać na fotce. POd górne tego nie robiłem, jest już na równo ze wzmocnieniem stąd duża różnica w długości.
Zawsze w zanadrzu jest jeszcze możliwość założenia łóżka z przodu zdjęcia nie moje, ale biorę pod uwagę takie rozwiązanie jeśli jednak junior podrośnie i jeszcze będzie chciał jeździć
|
|
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-05, 13:56
|
|
|
reaven22 napisał/a: | https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=29976 cała budowa,
rowery mam wiszące z tyłu, za łóżkami jest jeszcze 30-40cm miejsca bagażowego.
[url=https://obrazki.elektroda.pl/5567838800_1596621623_thumb.jpg]Obrazek[/url]
Co prawda obecnie mam 2+1 dlatego łóżko górne jest węższe ale mam możliwość dołożyć segment i zrobić na całą szerokość. |
szacun, bardzo fajnie pomyślane
przerzuciłem na szybko Twój temat (głównie fotki i trochę postów) i jest bardzo ciekawie
mógłbyś wypisąć kilka wymiarów:
- szerokość materaca
- wielkość łazienki
- odległość od ściany łazienki do przedniego fotela
- wymiary stolika
Ogólnie chciałbym kupić bazę możliwie niedługo, do października powiedzmy, żeby jeszcze przed zimą coś zdziałać, a potem jak już będzie w miarę ogarnięty z zewnątrz to i w środku się coś podłubie przez zimę.
Co do bazy rozważam też coś młodszego, ale tutaj nie bardzo orientuję się w tych silnikach 2.0.
Ma ktoś jakiekolwiek informacje w tym temacie?
dla przykładu: https://www.otomoto.pl/of...html#30d21ba1a3 |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-08-05, 22:30
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | - szerokość materaca |
130x190 - dostępne gotowe na allegro w cenie c/a 3stówki
Tomek84 napisał/a: | - wielkość łazienki |
100x68 bodajrze,
Tomek84 napisał/a: | - odległość od ściany łazienki do przedniego fotela |
fotel jest ruchomy, zmierzone do górnej śruby od pasów bezpieczeństwa jest 138cm
Tomek84 napisał/a: | - wymiary stolika |
95x55
Tomek84 napisał/a: | Co do bazy rozważam też coś młodszego, ale tutaj nie bardzo orientuję się w tych silnikach 2.0.
Ma ktoś jakiekolwiek informacje w tym temacie?
dla przykładu: https://www.otomoto.pl/of...html#30d21ba1a3 |
silnik jak silnik, jeśli dbasz to przebiegi po 0,5mln nie robią wrażenia. Zapewne 3.0 byłby trwalszy jeśli występuje jeszcze w tych rocznikach ale za to 2,0 ma nieco mniejszą masę. |
|
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2020-08-05, 22:56 Re: Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczn
|
|
|
Tomek84 napisał/a: |
Moje preferencje:
- Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
- Klima (must)
- Tempomat (nice to have)
- 3.0 (optymalnie)
- nie biały (marzenie)
- po 2010 roku (must) |
Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo. Tempomat można dołożyć i działa identycznie jak fabryczny więc nie jest "must". Klima to w zasadzie standart. Bierz jednak biały (można okleić jak się nie podoba) bo w razie uszkodzeń najłatwiej o części. Kiedyś uszkodziłem w niedzielę tylne drzwi w L4H3, w środę był już zrobiony (kupiłem drzwi w kolorze łatwo bo biały) i pojechał w trasę. Fajne są np błękitne, złote czy takie rude. Ale kup takie części nadwozia w razie jakieś obcierki, stłuczki. 3.0 to super silnik (miałem 180) ale ważniejszy jest stan ogólny, może być i 2.3. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-08-05, 23:17
|
|
|
W mojej opinii w obecnym stanie prawnym brygadówka to jedyny sensowny sposób na kamper powyżej 3 osób. Ewentualnie jeszcze w specyfikacji autobus (można na okręgówce zmienić na osobowy do 9 miejsc) ale te w większym wyborze występują dopiero powyżej 3,5 tony, a DMC jest nie do ruszenia. Rok spędziłem na olx itp szukając odpowiedniej bazy z klimą i powiem, że łatwo nie jest - w budżecie bliższym lub przekraczającym 30tyś widziałem wiele ale w tańszych to dramatyczna bryndza.
W końcu kupiłem, nawet tanio ale w stanie pozostawiającym wiele do życzenia i zamiast rzucić się w wir przebudowy wóz zamieszkał w serwisie.
Niemniej jest to droga prostsza i tańsza niż dokładanie miejsc do blaszaka. |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-07, 15:11
|
|
|
Bajaga napisał/a: | Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo. |
to racja, ale każdy przegląd to przypał
a i przy byle kontroli mandat i jak trafisz na debila - zakaz dalszej jazdy
problemem brygadówek jest ich kiepska podaż (biorę pod uwagę tylko L4H3)
obecnie na otomoto stoi 1 sztuka za 25k, a kolejne już od 65k brutto (w L4H2 znalazłby już sporo brygadówek gdzieś pomiędzy tymi kwotami)
druga kwestia - to co pisałem wcześniej, te brygadówki, które widziałem były strasznie zmęczone w środku i na zewnątrz, nawet przy niskich przebiegach, bo ciorają nimi na budowach, więc jak wsiada 5-7 robotników, którym nie zależy czy się coś podrapie, czy porysuje
blaszaki można trafić takie, które jeździły tylko z kierowcą, albo na tranzytach (choć wtedy przebiegi mają kosmiczne)
Póki co nie mam czasu nawet jeździć i oglądać nawet. |
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2020-08-07, 15:48
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | Bajaga napisał/a: | Bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym. Jak masz 6 czy 7 miejsc w dowodzie to możesz wyjać 2 czy 4 miejsca i nic nikomu do tego - byle nie było za dużo. |
to racja, ale każdy przegląd to przypał
a i przy byle kontroli mandat i jak trafisz na debila - zakaz dalszej jazdy |
A od kiedy to nie wolno jeździć z wyjętymi siedzeniami? Jakiś przepis? Ja mam 9 siedzeń w dowodzie a 4 faktycznie. Nikt nigdy na przeglądzie nawet nie zaglądał mi do środka a na pewno nie liczył siedzeń.
Mandatu nie dostaniesz i nikt nie zabierze Ci dow. rej.
Inna sprawa jeśli zdemontujesz przegrodę i nie zmienisz przeznaczenia. Wtedy będzie problem. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-07, 16:16
|
|
|
xbartman napisał/a: |
A od kiedy to nie wolno jeździć z wyjętymi siedzeniami? Jakiś przepis? Ja mam 9 siedzeń w dowodzie a 4 faktycznie. Nikt nigdy na przeglądzie nawet nie zaglądał mi do środka a na pewno nie liczył siedzeń.
Mandatu nie dostaniesz i nikt nie zabierze Ci dow. rej.
Inna sprawa jeśli zdemontujesz przegrodę i nie zmienisz przeznaczenia. Wtedy będzie problem. |
trochę tak, trochę nie
jest różnica pomiędzy wyciągniętą ławką, w aucie, w którym jest to możliwe, a przerobieniem auta, w którym po przeróbce na pierwszy rzut oka widać, że nie ma możliwości dodania siedzeń i wtedy stan faktyczny nie pokrywa się z tym co mamy w dowodzie
i zgadzam się, że pewnie nikt na to nie wróci uwagi, czy to policja czy diagnosta
to jeszcze by było OK
gorzej jest ze ścianą grodziową, bo wtedy auto już w ogóle nie pokrywa się z papierami i DR do zabrania na drodze od zaraz i przeglądu przejść nie ma prawa
oczywiście, wiem, że wszystko można załatwić za podwójną stawkę
po prostu odniosłem się zbiorczo do posta bajagi, który pisał "bierz brygadówkę i nie pitol się ze zmianami ilości miejsc, rzeczoznawcami i kempingowym-specjalnym."
Jest jeszcze opcja zakupu auta zarejestrowanego na 3 osoby, dołożenie siedzeń i jazda w 4 osoby. Mandat tylko 100 złotych za jedną dodatkową osobę na pokładzie, i bankowo - zakaz dalszej jazdy dla tej jednej osoby, no, ale kilometr dalej można wsiadać i jechać dalej. Wtedy można przerobić na kempingowy-specjalny dla 3 osób, a dodatkowa ławka jest tylko do spożywania posiłków. I nie wiem czy przypadkiem nie pójdę taką drogą.
Powtarzam jeszcze raz - nie mam nic przeciwko brygadówce, ale ich nie widzę na horyzoncie. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2020-08-07, 19:00
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Pod Poznaniem jest firma co robi brygadówki. Wstaw okna boczne i zamów u nich przerobienie na 4 osoby jako brygadówka a nie kamper bo cię skroją.
Później po przeróbce przerejestruj na kampera 4 osobowego.
|
Bardzo ciekawa opcja, jak wyglada ze strony finansowej?
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-08-07, 21:09
|
|
|
Ciekawa koncepcja, ciekawa. Pytanie ile biorą za te dodatkowe miejsca i ścianę grodziową. |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-07, 21:50
|
|
|
decumanus napisał/a: | Maciej S. napisał/a: | Pod Poznaniem jest firma co robi brygadówki. Wstaw okna boczne i zamów u nich przerobienie na 4 osoby jako brygadówka a nie kamper bo cię skroją.
Później po przeróbce przerejestruj na kampera 4 osobowego.
|
Bardzo ciekawa opcja, jak wyglada ze strony finansowej?
R |
Raczej nie najlepiej.
Tych firm jest dosyć dużo.
Pytałem w dwóch firmach i opcja przeróbki blaszaka na brygadówkę wcale nie jest tańsza.
Po 15 stycznia i przy boomie na campery te firmy się wycwanily i szukają zarobku gdzie się da, a mają praktycznie monopol na przeróbki, a przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka
W jednej firmie np. powiedzieli mi 8k za dodanie foteli i zmianę na kamper, a za przeróbkę na brygadowke 8,5k (2 fotele + ściana grodziowa?)
Dodatkowo się dowiedziałem że obecnie brygadowke musi mieć ponoć szyby z lewej i prawej |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-07, 22:14
|
|
|
Niemniej jednak biorę też taką opcję pod uwagę, zeby kupić blaszaka, przerobić na camper 3-os, zmienić mu dokumenty po swojemu (to nadal powinno być w miarę proste u wykonalne), a potem dodać siedzenia zgodnie z prawem( wtedy przynajmniej firma która ma na to homologacje ma mniej argumentów do zdzierania kasy) |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-13, 13:21
|
|
|
Jednak stwierdziłem, że biały będzie najlepszy.
Już pomijając dostępność części.
To biały jednak mnie się nagrzewa.
Całe lata miałem czarne auta, ostatnio grafitowe, rok temu kupiłem białe auto.
I pierwszy raz można wsiadać do auta w pełnym słońcu i jakoś wytrzymać te pare minut aż się schłodzi.
Dodatkowe pytanie: oglądałem ostatnio trojaczka, z suwanymi drzwiami po obu stronach.
I się zastanawiam, czy to może być jakiś benefit przy naszych potrzebach kamperowych, czy raczej przeszkoda przy zabudowie
tak czy tak było to H2, wiec nawet o nim nie myślałem, no i suwanka po lewej stronie, tam gdzie myślałbym umieścić stolik, więc nie dla mnie
ale tak ogólnie rozmyślam sobie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|