Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat dethleffs 462 1,9D
Autor Wiadomość
rafalcho 
weteran
uzależniony od CT


Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2007
Piwa: 10/12
Skąd: Łódź / Andrespol
Wysłany: 2009-02-11, 06:51   

Witam,

Zapodaj fotki .... ocenimy.

:spoko
_________________
Pozdrawiam

rafalcho

www.techrol.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Grzesiek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2009-02-11, 19:09   

Witam, ja mam taki bolid. 160 tyś. udokumentowanego przebiegu. Na równym jedzie 100km/h ,a przy sprzyjajacych wiatrach 110. Przy pokonywaniu austryjackich Alp (autostradą) przy dwóch osobach i bagażu 4-5 razy wymagana była redukcja na 4-kę i 78km/h pod górkę. :wyszczerzony: Koledzy z 2.5D maja więcej momentu, ale też parę dobrych kilogramów więcej do ciagnięcia, wiec może różnica nie jest katastrofalna. Po "zwyklych" drogach pod górkę trzeba wyrobić sobie nawyki i strategię rodem z maluszka, rozpęd, precyzyjne dobranie przełożenia i atak! :) Też na początku wydawał mi się żółwiem, ale po 3 tysiącu kilometrów naprawdę moze już jechac na koniec świata!
P.S Chcę założyć hak i ciągnąć nim przyczepę z motocyklem ( 100 koni ;) )

Aha, a tu temat poprzedniego właściciela mojej maszyny i zdjęcie przy prędkości nadświetlnej :bigok http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=552
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 21:39   

ale mam do Ciebie pytanie czy Twoj silik TD ? i czy te predkosci nie sa wysrobowane jak na disla bez turbo?, probowalem dzisiaj nawet 100 jechalem ale mysle jak slychac silnik ze to jego max... i dlugo bym tak nie pojezdzil - zwolnilem? Chyba ze sie myle. Powtarzam to byla tylko proba camperka na krotkim odcinku ale jak to sie w dlugiej trasie? prosze o uwagi. Bo mi go szkoda jak bym mial przez glupote sobie problemow narobic.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-23, 21:48   

optymalne prędkości przelotowe dla twojego kamperka to 70-80km/h
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 21:51   

Dzieki za odp i podpowiedz ale czy jezdziles takim? im dluzej czytam tym wiecej niepewnosci mam,,,z doswiadczenia?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1571/2227
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-02-23, 22:07   

Jacku, ja mam kampera o długości 462 cm, z silnikiem 1.9 bez turbo, tak jak Ty.
Cyka jak zegarek, wozi mnie po Europie i nie ma zamiaru mnie zawieść. Czy musisz na szosie się ścigać? Przecież kamperowanie to wolnośc i poznawanie świata. Jadąc 70-80 km/h więcej widzisz, jesteś na luzie, a co najważniejsze zgodnie ze starą zasadą: wolniej jedziesz - dalej zajedziesz.
Ten silnik jest bardzo trwały jeśli o niego dbasz tak, jak Koledzy już Ci wcześniej napisali.
Z tymi częściami to też nie prawda. Można je dostać.

Życzę Ci bezproblemowej eksploatacji kamperka, ale radzę oddać go najwpierw w dobre ręce do wykonania starannego serwisu i przygotowania do wypraw.

Pozdrawiam. :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 20:47   

Dzieki za odpowiedz i podzieleniem sie opinia jak bede na urlopie to napewno nie bede sie spieszyl ale teraz musze go zarejestrowac w kraju i przemierzyc okolo 600 km a urlopu 2 dni na zalatwienie tych formalnosci.. wiec musze nim dojechac i jeszcze wrocic i stad moje pytanie..... Razem 1200 km i musze go potraktowac jako samochod do przemieszczenia ale tak naprawde chcialbym zeby po zalatwieniu formalnosci mogl mi sluzyc dlugie lata jako camper,,, i pytam zebym nie zepsul na starcie. Przepraszam za brak polskich znakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-24, 21:21   

600 km to jest 12godz. za kierownicą razem 24godz. na dwa dni i w tym dzień w urzędach - padniesz :chytry
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
medard 
weteran
Saint Medard


Dołączył: 08 Kwi 2008
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2009-02-24, 21:25   

eler1 napisał/a:
600 km to jest 12godz. za kierownicą razem 24godz
wolne zarty chyba- ostatnio bedac w rpa zrobilem przez niespelna 3 tygodnie ponad 9tys km i zadko prowadzilem auto w ciagu"jasnego" bo chcialem duzo zobaczyc a po 17 wszystko tam jest zamniete i okolo 19 jest juz naprawde ciemno choc lato
_________________
http://picasaweb.google.com/1medard1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-24, 21:34   

medard nie każdy jest ze stali :)
a tak serio to średnia prędkość to 50km/h dla tego silnika bo trzeba coś zjeść zrobić siusiu a droga po urzędach to 1200kmX2 więc tak to mi wychodzi :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 21:34   

Dla zarejestrowania i spelnienia wymogow zebym go mogl uzytkowac w tym roku jestem w stanie to zrobic! Pierwszy raz sprowadzam auto z niemiec, mam duzo obaw ale mialem tez czas.... w internecie pogrzebac i sie z ta procedura zapoznac, mysle ze po wizytach w urzedach bede prawie jak doradca prawny... Fakt wymaga to spedzenia godz.. w aktach i przepisach ale pozniej naprawde latwiej.. ZADNE akcyzy.. Najwazniejszy to pierwszy przeglad i klasyfikacja auta jako specjalny ////prawo o ruchu drogowym zwalnia te auta od akcyzy ...uzednicy w WK to akceptuja, :spoko ale jak ktos naiwny i wybierze sie do UC ..to clo zaplaci bo inna jest interpretacja poj. spec. UC i WK. Jak mace pytania podpowiem :mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacekk 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 21:41   

eler , nie rob dziada z tego silnika .. rozomiem srednia ptredkosc itp i powiem ci tak ze to jest podobnie jak z srednia placa? mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi ???????????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-24, 22:00   

a nie zapomiałeś o US i deklaracji VAT tam jednego dnia nic niewskórasz
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzesiek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2009-02-25, 17:41   

Wracając do tych 90-100 km/h. :) On to kocha :mrgreen: . Ten silnik , o ile się nie mylę, ma rodowód osobówkowy, więc stąd moc zbliżona do dostawczego 2.5D , oczywiscie moment dużo niższy, ale chętniej wkręca się na wyższe obroty ;) . Staram się utrzymywać około tych 90km/h na autostradzie ,żeby mnie Tiry nie zmiotły do rowu, oczywiscie gaz wciśnięty średnio-mocno w podłogę... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1571/2227
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-02-25, 19:38   

Grzesiek napisał/a:
Wracając do tych 90-100 km/h. :) On to kocha :mrgreen: . Ten silnik , o ile się nie mylę, ma rodowód osobówkowy, więc stąd moc zbliżona do dostawczego 2.5D , oczywiscie moment dużo niższy, ale chętniej wkręca się na wyższe obroty ;) . Staram się utrzymywać około tych 90km/h na autostradzie ,żeby mnie Tiry nie zmiotły do rowu, oczywiscie gaz wciśnięty średnio-mocno w podłogę... :spoko


Jest dokładnie tak jak piszesz. Jest to silnik od fiata Tipo. W roku 1989 został on samochodem roku i miał ten silnik wolnossący, z tym, że 1.7. Na potrzeby dostawczego Talento zwiększono jego pojemnośc o 200 ccm.
Na autostradach idzie jak burza. Powiem uczciwie - lubię ten silnik. :)
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***