Fiat dethleffs 462 1,9D |
Autor |
Wiadomość |
rafalcho
weteran uzależniony od CT
Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2009-02-11, 06:51
|
|
|
Witam,
Zapodaj fotki .... ocenimy.
|
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
|
Grzesiek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2008 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2009-02-11, 19:09
|
|
|
Witam, ja mam taki bolid. 160 tyś. udokumentowanego przebiegu. Na równym jedzie 100km/h ,a przy sprzyjajacych wiatrach 110. Przy pokonywaniu austryjackich Alp (autostradą) przy dwóch osobach i bagażu 4-5 razy wymagana była redukcja na 4-kę i 78km/h pod górkę. Koledzy z 2.5D maja więcej momentu, ale też parę dobrych kilogramów więcej do ciagnięcia, wiec może różnica nie jest katastrofalna. Po "zwyklych" drogach pod górkę trzeba wyrobić sobie nawyki i strategię rodem z maluszka, rozpęd, precyzyjne dobranie przełożenia i atak! Też na początku wydawał mi się żółwiem, ale po 3 tysiącu kilometrów naprawdę moze już jechac na koniec świata!
P.S Chcę założyć hak i ciągnąć nim przyczepę z motocyklem ( 100 koni )
Aha, a tu temat poprzedniego właściciela mojej maszyny i zdjęcie przy prędkości nadświetlnej http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=552 |
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:39
|
|
|
ale mam do Ciebie pytanie czy Twoj silik TD ? i czy te predkosci nie sa wysrobowane jak na disla bez turbo?, probowalem dzisiaj nawet 100 jechalem ale mysle jak slychac silnik ze to jego max... i dlugo bym tak nie pojezdzil - zwolnilem? Chyba ze sie myle. Powtarzam to byla tylko proba camperka na krotkim odcinku ale jak to sie w dlugiej trasie? prosze o uwagi. Bo mi go szkoda jak bym mial przez glupote sobie problemow narobic. |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:48
|
|
|
optymalne prędkości przelotowe dla twojego kamperka to 70-80km/h |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-23, 21:51
|
|
|
Dzieki za odp i podpowiedz ale czy jezdziles takim? im dluzej czytam tym wiecej niepewnosci mam,,,z doswiadczenia? |
|
|
|
|
Tadeusz
Administrator CamperPapa
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1571/2227 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:07
|
|
|
Jacku, ja mam kampera o długości 462 cm, z silnikiem 1.9 bez turbo, tak jak Ty.
Cyka jak zegarek, wozi mnie po Europie i nie ma zamiaru mnie zawieść. Czy musisz na szosie się ścigać? Przecież kamperowanie to wolnośc i poznawanie świata. Jadąc 70-80 km/h więcej widzisz, jesteś na luzie, a co najważniejsze zgodnie ze starą zasadą: wolniej jedziesz - dalej zajedziesz.
Ten silnik jest bardzo trwały jeśli o niego dbasz tak, jak Koledzy już Ci wcześniej napisali.
Z tymi częściami to też nie prawda. Można je dostać.
Życzę Ci bezproblemowej eksploatacji kamperka, ale radzę oddać go najwpierw w dobre ręce do wykonania starannego serwisu i przygotowania do wypraw.
Pozdrawiam. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
|
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-24, 20:47
|
|
|
Dzieki za odpowiedz i podzieleniem sie opinia jak bede na urlopie to napewno nie bede sie spieszyl ale teraz musze go zarejestrowac w kraju i przemierzyc okolo 600 km a urlopu 2 dni na zalatwienie tych formalnosci.. wiec musze nim dojechac i jeszcze wrocic i stad moje pytanie..... Razem 1200 km i musze go potraktowac jako samochod do przemieszczenia ale tak naprawde chcialbym zeby po zalatwieniu formalnosci mogl mi sluzyc dlugie lata jako camper,,, i pytam zebym nie zepsul na starcie. Przepraszam za brak polskich znakow |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-02-24, 21:21
|
|
|
600 km to jest 12godz. za kierownicą razem 24godz. na dwa dni i w tym dzień w urzędach - padniesz |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
medard
weteran Saint Medard
Dołączył: 08 Kwi 2008 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2009-02-24, 21:25
|
|
|
eler1 napisał/a: | 600 km to jest 12godz. za kierownicą razem 24godz | wolne zarty chyba- ostatnio bedac w rpa zrobilem przez niespelna 3 tygodnie ponad 9tys km i zadko prowadzilem auto w ciagu"jasnego" bo chcialem duzo zobaczyc a po 17 wszystko tam jest zamniete i okolo 19 jest juz naprawde ciemno choc lato |
_________________ http://picasaweb.google.com/1medard1
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-02-24, 21:34
|
|
|
medard nie każdy jest ze stali
a tak serio to średnia prędkość to 50km/h dla tego silnika bo trzeba coś zjeść zrobić siusiu a droga po urzędach to 1200kmX2 więc tak to mi wychodzi |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-24, 21:34
|
|
|
Dla zarejestrowania i spelnienia wymogow zebym go mogl uzytkowac w tym roku jestem w stanie to zrobic! Pierwszy raz sprowadzam auto z niemiec, mam duzo obaw ale mialem tez czas.... w internecie pogrzebac i sie z ta procedura zapoznac, mysle ze po wizytach w urzedach bede prawie jak doradca prawny... Fakt wymaga to spedzenia godz.. w aktach i przepisach ale pozniej naprawde latwiej.. ZADNE akcyzy.. Najwazniejszy to pierwszy przeglad i klasyfikacja auta jako specjalny ////prawo o ruchu drogowym zwalnia te auta od akcyzy ...uzednicy w WK to akceptuja, ale jak ktos naiwny i wybierze sie do UC ..to clo zaplaci bo inna jest interpretacja poj. spec. UC i WK. Jak mace pytania podpowiem |
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-24, 21:41
|
|
|
eler , nie rob dziada z tego silnika .. rozomiem srednia ptredkosc itp i powiem ci tak ze to jest podobnie jak z srednia placa? mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi ??????????? |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-02-24, 22:00
|
|
|
a nie zapomiałeś o US i deklaracji VAT tam jednego dnia nic niewskórasz |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Grzesiek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2008 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2009-02-25, 17:41
|
|
|
Wracając do tych 90-100 km/h. On to kocha . Ten silnik , o ile się nie mylę, ma rodowód osobówkowy, więc stąd moc zbliżona do dostawczego 2.5D , oczywiscie moment dużo niższy, ale chętniej wkręca się na wyższe obroty . Staram się utrzymywać około tych 90km/h na autostradzie ,żeby mnie Tiry nie zmiotły do rowu, oczywiscie gaz wciśnięty średnio-mocno w podłogę... |
|
|
|
|
Tadeusz
Administrator CamperPapa
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1571/2227 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-25, 19:38
|
|
|
Grzesiek napisał/a: | Wracając do tych 90-100 km/h. On to kocha . Ten silnik , o ile się nie mylę, ma rodowód osobówkowy, więc stąd moc zbliżona do dostawczego 2.5D , oczywiscie moment dużo niższy, ale chętniej wkręca się na wyższe obroty . Staram się utrzymywać około tych 90km/h na autostradzie ,żeby mnie Tiry nie zmiotły do rowu, oczywiscie gaz wciśnięty średnio-mocno w podłogę... |
Jest dokładnie tak jak piszesz. Jest to silnik od fiata Tipo. W roku 1989 został on samochodem roku i miał ten silnik wolnossący, z tym, że 1.7. Na potrzeby dostawczego Talento zwiększono jego pojemnośc o 200 ccm.
Na autostradach idzie jak burza. Powiem uczciwie - lubię ten silnik. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
|
|
|
|
|
|