Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klima-ekstrahiperduperowo-hipsterska
Autor Wiadomość
Robinson_44 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Błękitek Ducato 3,0 H3L3 177 KM
Nazwa załogi: RobinSony
Dołączył: 05 Sty 2013
Piwa: 1/2
Wysłany: 2013-09-06, 19:42   

Miło wiedzieć, że Polak też potrafi i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu :brawo:
_________________
Robinson_44

Idąc przed siebie nie oglądaj się wstecz, patrz dokąd zmierzasz, zawsze pamiętaj skąd przychodzisz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-08, 15:00   

Zbyszek, cieszę się, że dopiąłeś swego. Już schładzacz powietrza robił wrażenie, ale alternatywna dla Dometica klima przebija go stukrotnie :ok A cena pewnie dużo niższa niż Dometic? (Na koniec zrób jeszcze wyliczenie całkowitych kosztów wynalazku, OK? ) I z tego co mówiłeś wnioskuję, że lepsza wydajność?
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-09-08, 15:52   

widzę jedną wadę na dzień dzisiejszy te 30kg na samym tyle to są dwa rowery czyli bez poduszek ani rusz czyli trzeba dołożyć do kosztów 1,5 tys. :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-08, 17:53   

Camper Diem napisał/a:
zrób jeszcze wyliczenie całkowitych kosztów wynalazku, OK? ) I z tego co mówiłeś wnioskuję, że lepsza wydajność?

Wydatki brutto,
1) klimatyzator z wyposażeniem- 2400,-
2) kształtki i kanały wentylacyjne, uszczelki 180,-
3) pasy do mocowania ładunku 20,-
jakieś śrubki, podkładki, pierdółki znajdziemy w każdym garażu
Razem 2600,-
Jak widzimy najdroższy jest klimatyzator, ale jest to sprzęt bardzo wydajny, wart tych pieniędzy, oczywiście widziałem teraz jesienią na wyprzedażach, tańsze klimatyzatory bo już od 1100,-, ale o mniejszych wydajnościach, gorszej klasy.
Trzeba było tez trochę pobiegać od warsztatu do kampera, tego nie liczę bo to dla zdrowia.
Zauważyłem, że przy dłuższej pracy powstaje też rosa na kształtkach bardziej odległych od kolektora wylotowego, tak więc muszę je też delikatnie zaizolować, ale to już zabawa, myślę wykorzystać do tego samoprzylepne ekrany podgrzejnikowe. Pozdrawiam
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-08, 18:00   

eler1 napisał/a:
widzę jedną wadę na dzień dzisiejszy te 30kg na samym tyle to są dwa rowery czyli bez poduszek ani rusz

Na razie pióra stoją jak młodemu .........s, niektórzy wożą skutery czy quady a ja tylko dwa rowery więc ta różnica wagi to na klimatyzator będzie.
W przyszłości jak resory siądą , pomyślę o pneumatach.Pozdrawiam
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-09-08, 18:45   

rawicki@op.pl napisał/a:
Na razie pióra stoją jak młodemu .........s, niektórzy wożą skutery czy quady a ja tylko dwa rowery więc ta różnica wagi to na klimatyzator będzie.
W przyszłości jak resory siądą , pomyślę o pneumatach.Pozdrawiam
Miałem kiedyś duży bagażnik i wiem że bez kłada i skutera można go doładować że przy tak długim zwisie poduchy dobijają a przód pływa ups doczytałem że to 39kg .

Mam jeszcze jedno pytanie bo na stronie producenta nie ma mocy chłodniczej w btu/h która jest podstawą do porównywania klimatyzatorów .
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-08, 21:40   

eler1 napisał/a:
nie ma mocy chłodniczej w btu/h która jest podstawą do porównywania klimatyzatorów .

Na zdjęciach widać naklejkę z podaną mocą chłodniczą tj.-2.1 kW, w Polsce jak mi wiadomo obowiązuje układ jednostek SI, czyli moc podajemy w (Watt), jeśli sobie życzysz moc w jednostkach brytyjskich to proszę -7165.4991 BTU/h (british thermal unit)
Klimatyzator żeby miał wystarczajacą moc musi coś ważyć, a wolę go mieć nisko w bagażniku niż na dachu.W moim kamperze jest niemożliwe pływanie przodu bo większość jego masy leży na przedniej osi. Co się tyczy przeładunku bagażnika to można, ale po co, przed każdym wyjazdem trzeba robić przegląd bagażnika i innych skrytek w kamperze, i zabierać tylko to co na dany wyjazd potrzebne.Na przykład:wyjazdy po Polsce - nie biorę klimatyzatora bo nie potrzebny, nie biorę anteny sat.i statywu do niej, bo dobrze działa naziemna cyfrowa, wyjazdy na południe kontynentu- bierzemy tylko letnie ubrania w małej ilości, tylko jedną mała butlę gazową, nie bierzemy przedsionka, nie biorę konserw, ziemniaków, skrzynek piwa.Pozdrawiam
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-09-09, 13:13   

Pisałeś coś, że klima chodzi na przetwornicy 2000W, możesz coś więcej przybliżyć. Rozumiem że założenie było takie aby to chodziło jakiś czas z akumulatorka , tylko interesują mnie faktyczne możliwości, czyli jaki aku i jak długo to pochodzi ?
Ja po zapakowaniu całego sprzętu ,załogi i zatankowaniu wszystkich zbiorników mam jeszcze ok. 200kg zapasu , więc wchodzi w grę nawet dodatkowy aku, i drugi solar tylko do tego.
Szukam rozwiązania klimy do użytku bez potrzeby 230 V. W tym rozwiązaniu liczby przynajmniej teoretycznie dają nadzieję, że mogło by się to udać.

Gdyby jeszcze robil trochę słabszy model tej klimy , tak 1300-1500W , co oznaczało by jakieś 500W mocy pobieranej, to aku 120 Ah i solar 130W załatwiły by problem nocnego chłodzenia kamperka.
Chociaż z drugiej strony nie wiem czy mocniejsza i bardziej wydajna klima nie będzie bardziej ekonomiczna (albo podobnie) bo pomimo większego poboru prądu będzie mogła krócej działać aby uzyskać ten sam efekt .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-09, 22:27   

chciałbym tylko dodać że mam na pokładzie(pod fotelami) dwa żelowe Exide po 80 Ah każdy, co przy połaczeniu równoległym do przetwornicy daje 160 Ah. Klimatyzator przy mocy 800 wat, pobiera około 67 Ampera, biorąc pod uwagę dodatkowe straty na rozruch, na grzanie się przetwornicy i inne straty będzie 80 A czyli teoretycznie powinno mi starczyć prądu na dwie godziny, w praktyce nie czekałem na rozładowanie aku, wcześniej startowałem silnik.
joko napisał/a:
Gdyby jeszcze robil trochę słabszy model tej klimy , tak 1300-1500W

Firma Olimpia Splendid nie robi słabszych modeli, ale przecież może być innej marki.
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-11, 09:57   

Kończy się lato, do przyszłego lipca klima nie będzie potrzebna,nie będzie mi przez zimę odkształcać resorów, sprężyn,opon i nie będzie ciężarem podczas jesienno-wiosennych wyjazdów.Wykonałem zagłuszki do otworów obiegu skraplacza, oraz do otworów dolotowych parownika z materiału który wyciąłem wcześniej wykonując te otwory.

HPIM1127 (500x375).jpg
Plik ściągnięto 4949 raz(y) 250,99 KB

_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-09-17, 22:39   

Wspaniała relacja. Jestem pełen podziwu dla twojego pomysłu. Napisz jak będzie się sprawdzać w praktyce. Jestem z Piotrkowa, więc jeżeli nie będziesz miał nic przeciwko, to zobaczyłbym to z bliska. :spoko :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2013-09-18, 11:40   

mario91 napisał/a:
Napisz jak będzie się sprawdzać w praktyce. Jestem z Piotrkowa, więc jeżeli nie będziesz miał nic przeciwko, to zobaczyłbym to z bliska.

Zapraszam do Gorzkowic, umówmy się telefonicznie.
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-01-01, 15:06   

Zima i czas odświeżyć temat zimna.

Mam dwie klimy "monoblok" jedna wykorzystywałem w przyczepie . Stała po stoilikem i wylot powietrza był dziura pod oknem na zewnątrz. 800W i całkiem nieźle schladzała. Tylko ten hałas.

Myslę wzorem wyżej piszącego "majterklepki" podobnie stawić ją do garażu.

1. Wylot dziurą z orginalnym fi i wylotem takim jaki jest na wyposażeniu klimy .
2. Patent z rura wyciętą i na zimne powietrze "kupuję" - kształtki płaskie typowe w kącie garażu i nogach łóżka wychodzący pod sufit części sypialnianej a może i po suficie dalej ??? To nie problem .
3. Wątpliwości ma - skąd powietrze do parownika. ??? Z garażu ???
4. Czy powietrze do skraplacza też z garażu???
5. To może wyciąć otwory w szafie która mam pod łóżkiem nad garażem . Takie zamykane na zimę . " Małe okno. W szafie pod wysokim łożem mam drzwi - roletę odsuwana . I na czas chłodzenia mogła by byc otwarta. Wtedy powietrze z kabiny byłoby zasysane do garażu ...

Ciekawym co na to autor rozwiązania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-01-01, 21:28   

Bronek napisał/a:
Ciekawym co na to autor rozwiązania.

co ja na to?, otóż kampery różnią się często od siebie, dlatego często nie da się stosować podobnych rozwiazań. Słusznie zajmujesz się cyrkulacją powietrza, bo to jest ważny temat. Jak zapewne zauważyłeś, w moim rozwiązaniu, obieg skraplacza wychodzi przez tylną scianę kampera( dwa otwory fi 160), natomiast do parownika powietrze daję ta samą drogą co powietrze do ogrzewania trumy, kratka wlotowa w połowie kampera przy podłodze, oraz uzupełniam powietrzem z zewnątrz spod kampera, poprzez dorobione kratki w bagażniku, ponieważ wylot powietrza zimnego powietrza mam 2x rury fi 100 to dolot zrobiłem 4xfi 100 ( 50 % z wewnątrz, 2 x 25 % z zewnątrz z możliwością zmiany dozowania)
W przypadku Twojego kampera, ze względu na tu że masz mniejszy bagażnik i krótszą zabudowę, zrobiłbym to inaczej. Na tylnej ścianie kampera zamocowałbym
duży bagażnik lub jak mówia inni skrzynię ładunkową, a w niej umieściłbym monoblok, a na niej bagażnik rowerowy. Przedłużyłbyś w ten sposób kampera ale miałoby to sens w kwestii wyciszenia i racjonalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Przez bagażnik przeprowadzić obieg zimnego powietrza, kanałami prostokątnymi. :spoko
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-01-02, 09:38   

Też o tym myślałem . bagażnik jest u mnie całkiem OK dwoje drzwi z obu stron- z racji że jeździmy we dwójkę to wystarczający .
Zrobię najpierw na sucho. Czyli ustrojstwo na wylocie zimnego powietrza. I może dolot do parownika??
Z tym ,że teoretycznie rozważając. Wlot do parownika i skraplacza z garażu z otwartym dolotem z kabiny przez szafę miałoby sens gdyż już lekko schłodzone powietrze obiegałoby zarówno skraplacz jak i parownik . Klimatyzacja lepiej chyba działa jak jest w obiegu zamkniętym .
Stale otwarte wloty w drzwiach przedmuchy z ok kabiny + ewentualnie uchylony wywietrznik dachowy :? . Ale lepiej chyba okno od zacienionej strony- powinny wystarczyć.

Ciepłe zaś normalnie jak to jest w monoblokach rurą przez ścianę na zewnątrz.

Bardziej kombinując , można by do parownika z tyłu tez zrobić ekstra dolot rurą fi 100 z kabiny.

Czytając o zaletach i wadach dedykowanych klimatyzacji i swoim doświadczeniu z monoblokiem w przyczepie. Musze powiedziec ,że Twoje rozwiązanie ma przewagę.
1. zasilanie moja 800w.
2. Cena ,
3. SATYSFAKCJA !!~!!!!!!

Ps myślałem tez by rozdzielić monobloka, lub zamiast orginalnego hałaśliwego wentylatora zamontować kilka 12v komputerowych , nawet z czujnikami temperatur.

Podobnie zrobiłem w lodowce w przyczepie . 3x taniej od orginalnych kompletów. Parę opasek włącznik I lodóweczka sprawniejsza.

Dzięki za rady .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***