Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2.3 150 KM czy 3.0 180 KM w nowym fiacie ducato ?
Autor Wiadomość
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-09-08, 07:09   

Pewnie Poznań za rok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 20:30   

Najlepszy silnik dla kogoś, kto ma szmal i nie lubi zbyt wielu kompromisów to będzie oczywiście 3 litry. DMC jak największa. Powiedzmy 4-5 ton.
Dla tych, co liczą pieniądze i nie mają ich zbyt wiele proponuję 2.0 litry. Dojedzie tak samo. Niekiedy kilka minut później, ale nie zawsze bo nie traci się tyle czasu na stacjach benzynowych co właściciele 3 litrowych. Warto też pomyśleć, że mając silnik dwulitrowy krócej pracujemy na wakacje, bo są tańsze. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaro136 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łask-Kolumna
Wysłany: 2014-09-19, 20:51   

z tym odwiedzaniem stacji benzynowej to bym się z tobą nie zgodził w tym roku byłem w grecji z kolegą który ma 3litry ja bylem jeszcze starym kamperkiem 2.0hdi jak jechaliśmy 90km/h tankowaliśmy podobnie różnica 1l ale jak jechaliśmy 100-110km/h to niestety ale ja zatankowałem około 7,5l paliwa więcej odcinek około 500km więc nie wprowadzaj zamieszania że 3l silnik więcej spali bo to nie prawda sprawdzone na odcinku 4500km
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 21:09   

Być może jechałeś za szybko, albo nie umiesz stosować zasad ekodrivingu. Ja jeżdżę wolniej, wolno przyspieszam, hamuję silnikiem na długo przed koniecznością zatrzymania i rezultaty są bardzo dobre. Nie jeżdżę 100-110 ale 90, bo ja się nie spieszę. Na wakacjach jestem.
Liczmy teraz. 120 litrów / 7,2 (spalanie z ostatniej trasy) = 1660 km.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaro136 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łask-Kolumna
Wysłany: 2014-09-19, 21:27   

sorry ale nie wierze że kamper co waży minimum 3tony spala 7l/100km sprawdz na na stacji spisz i zatankuj do pelna bo komputer to troche oszukuje jeżdze też busami i uzyskać takie spalanie to można przy takiej prędkości ale niestety na pusto a nie z ładunkiem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-19, 21:33   

Można też miejscami pchać,(nowe zasady ekodrivingu) będzie taniej, albo kupić dwa konie, ale owies w cenie
Ludziska ze starymi kamperkami biadolą że za słabe, a Ci z nowymi próbują udowodnić że słabsze są lepsze.

paranoja :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 21:35   

Mam spisane wszystkie tankowania od wyjechania z salonu. Komputer nie oszukuje, ale trzeba pamiętać że tankowanie do pełna może się między sobą różnić bo można napełnić mniej lub bardziej, samochód może mieć przechył, paliwo czasem mocno się pieni. Średnia potwierdza wskazania komputera. Prędkościomierz ma błąd 6,5%, ale to nie znaczy że komputer też go ma bo przecież on nie bierze danych z położenia wskazówki. Jeśli chcesz, to możesz skorygować o 6,5% i dalej wynik będzie rewelacyjny.
Ewentualnie postaw na zakład u notariusza jakieś sensowne pieniądze powiedzmy z 20000 zł żeby mi się opłacało udowodnić moje rezultaty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 21:37   

eMKa napisał/a:
Ludziska ze starymi kamperkami biadolą że za słabe, a Ci z nowymi próbują udowodnić że słabsze są lepsze.

Lubię taniej, bo całą kasę wydałem na kampera. Teraz na alkohol i paliwo mi już nie starczy. Poza tym nie chce mi się pracować, bo jestem leniwy.
Stare słabe miały 80-90 koni i mniej przy większym spalaniu. Mój ma 115 koni, mniejsze spalanie i możliwość zaczipowania. Który jest słabszy? 90 czy 115?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-09-19, 21:47   

jaro136 napisał/a:
sorry ale nie wierze że kamper co waży minimum 3tony spala 7l/100km sprawdz na na stacji spisz i zatankuj do pelna bo komputer to troche oszukuje jeżdze też busami i uzyskać takie spalanie to można przy takiej prędkości ale niestety na pusto a nie z ładunkiem


Zobacz na moje fotki na tej stronie :

http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=600

..... i nie bądź niedowiarkiem , lecz wierzącym :bigok

eMKa człowieku, , nikt nie pisze , że słabsze jest lepsze, tylko że pali mniej :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-19, 21:50   

Johny_Walker napisał/a:
Komputer nie oszukuje


:haha:

nie znam takiego Ducata +PSA 06->który wskazywał by prawidłowo całkowite (patrz średnie spalanie) prwidłowo -w trzech pomiarach.
Gorzej
raz na + 0,6 l/100
drugi na -0,4 l/100
trzeci loteria
czsem na równo :haha:
tylko paliwo przez km dadzą prawidłowy wynik (odjąć pianke) :haha: przynajmniej w tej grupie, innych dogłębnie nie znam :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 21:52   

To nie komputer oszukuje, ale tankujesz nierówno. Należy zawsze tankować tak samo. Np. zawsze pod korek ;) lub zawsze do pierwszego odbicia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-09-19, 22:05   

Johny_Walker napisał/a:
To nie komputer oszukuje, ale tankujesz nierówno. Należy zawsze tankować tak samo. Np. zawsze pod korek ;) lub zawsze do pierwszego odbicia.


+1

Sprawdzałem wielokrotnie , zawsze bardzo blisko wyniku na komputerze.
A nawet jakby przyjąć Twoje eMKa obserwacje to te , 0,5 l nic nie zmienia i tak jest zaje.... ( jak przyjąć na plus , bo jak na minus to już mega zaje..... :szeroki_usmiech )

Jeżeli komuś mało mocy i momentu to byle jaki program na minimum te 15 KM doda , a wtedy jeszcze któraś dziesiąta litra w dół .... I nie trzeba nawet do końca gwarancji czekać , wystarczy jakiegoś Box'a wpiąć ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 22:18   

Do osobówki z bakiem 60 litrów raz weszło mi tylko 40 litrów z powodu piany jaką dał zimowy ON użyty w lecie. Po uspokojeniu piany dolałem jeszcze 20, ale trochę to trwało. Zatankowanie Hymera pod korek (dosłownie) to kilka litrów więcej, niż do pierwszego odbicia. Dużo się mieści w wężu z wlewu do zbiornika, a czasem pomaga też rozkołysanie. Należało by też uwzględnić temperaturę i współczynnik rozszerzalności ON.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-19, 22:32   

joko napisał/a:
eMKa człowieku, , nikt nie pisze , że słabsze jest lepsze, tylko że pali mniej


No dobrze
Znam ten silnik, przejechałem na nim 100 000 km w wersji 150 KM 16v w osobówce. Wersja 120 km (8 v) jest alternatywą do pomniejszenia kosztów. W Duc. wersja 115 jest jeszcze deczko odprężona, by zyskać na korzystnej charakterystyce.
115 to bardzo fajny silnik do małych wersji vanów. 2,3 w podstawie ma 120 KM – pierwsze wersje. To dużo i nie dużo, liczy się jeszcze charakterystyka. Dziś w std 150 KM
Spalanie nie idzie zawsze w parze z pojemnością. Tutaj rekordy na + bije Puma (2,2 Forda) na szczęście nie montowana już we Fiacie, ale w PSA nadal w ofercie
Bywałem tu i ówdzie ze swoim 2,3 i to na trasach liczących tysiące km. w towarzystwie z CT (są świadkowie). Jazda była w kolumnie, czyli zbliżona jaka preferujecie. Spalanie na poziomie jakie uzyskuje JW
Niskie spalanie uzależnione jest od sposobu jazdy, a nie od pojemności i mocy (też w uproszczeniu)

Tak uważam
_________________
Gosia & Krzysiek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-19, 22:48   

Jeżeli porównamy silniki o podobnej konstrukcji i zaawansowaniu technologicznym, to w szerokim zakresie parametrów ten o mniejszej pojemności będzie zawsze oszczędniejszy od tego o większej.
Tą tezę potwierdza Fiat podając parametry 115 i 130. Potwierdza ją też wiele osób.
Po przeciwnej stronie jest Twoje przekonanie oparte na doświadczeniach z ZUPEŁNIE INNEGO SILNIKA. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***