Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 120KM
Autor Wiadomość
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-03-14, 23:17   

A tak swoją drogą, może ktoś ma plik cadowski z L3H2 co by nie wyważać otwartych drzwi?

Dodatkowo w planach:
W ten weekend jeszcze popróbujemy zamodelować zabudowę z kartonami. Obfotografuję oczywiście.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-03-14, 23:28   

turikke napisał/a:
jest koło (na 99.9% - trochę mi się mieszają auta z poprzedniego tygodnia). Czyli dziury robię już po zrobieniu całej podłogi w takim razie?


są dwie wersje DIII z kołem i bez ... można dyskutować co lepsze ale miejsce z tyłu jest super na 70 l zbiornik szarej wody , ja tam wsadzam . W tradycyjnej zabudowie na tradycyjnych sprzętach jest sporo dziur w podłodze i nigdy bym nie by w stanie zaplanowac gdzie one maja być mając gotową podłogę , każdy kamper jest inny . No chyba że robisz taśmowo kolejnego klona to można wszystko powiercić wcześniej co ułatwia i przyspiesza ...

w ostatnim mam dziur ... hmmm

1. prostokątna do zasilania wentylacji lodówki
2. prostokatna do montażu pieca
3. spust wody z kuchni
4. spust wody z brodzika
5. spust wody z umywalki w łazience
6, spust wody ze zbiornika wody czystej
7. spust wody z układu wody zimnej
8. spust wody z układu wody ciepłej
9. przelotka rurki gazu ze skrzynki z butlami
10. przelotka gazu do zasilania rozdzielacza gazu
11. przelotka gazu do zasilania pieca
12. przelotka gazu do zasilania bojlera wody
13. przelotka przewodu z Aku rozruchowego do rozdzielni elektrycznej
14. przelotka przewodu do stanu wody szarej w zbiorniku


to tyle , pierwszy raz policzyłem ile robię dziur w podłodze ...nie do zaplanowania przed mebelkami :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
STRUSIE 
zaawansowany


Twój sprzęt: Boxer - bus
Nazwa załogi: andrzej
Dołączył: 11 Paź 2007
Piwa: 25/21
Skąd: Marki . mazowieckie
Wysłany: 2017-03-15, 07:48   

Kolego turikke ! Gdybyś chciał popatrzeć na Trojaczka Boxerka L3H2 to zapraszam do nas do Marek , masz blisko . Właśnie robimy zabudowę na kampera . Etap prac jest w sam raz bo mniej więcej w połowie i czy Ci się spodoba nasza praca czy nie , to jakieś odniesienie będziesz miał . Bo informacji nigdy za wiele , a i ja może skorzystam bo mam dziesięcio metrową łódż z blachy i też sporo tematów i dylematów :gwm
_________________
Co jest za zakrętem ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-03-15, 19:40   

Chętnie odwiedzimy, wybieramy się też na topienie Marzanny za tydzień w sobotę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/158
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-15, 20:05   

Jest fajny,dedykowany do tego modelu zbiornik pod podłogę,na szarą wodę.Nie tani ale bezcenny jeśli chodzi o wykorzystanie przestrzeni w aucie.Miejsce dla niego i wlot wody warunkuje usytuowanie kabiny prysznicowej lub miejsca dla niej w przyszłości.Warto to wziąć pod uwagę planując zabudowę kabiny.I w ogóle miejsce pod podłogą to rozwojowy temat i wiele tam można upchać i to właśnie na Twoim etapie najłatwiej zaplanować.Są opisy na forum,poczytaj.Ja ostatnio zamontowałem pod podłogą butlę gazową do obsługi kuchenki i lodówki a pozbyłem się dwóch butli 11 kg DOM,które zajmowały miejsce w środku.Polecam Ci też takie rozwiązanie.Jakby co służę szczegółami.Będę też robił schowki pod podłogą jeszcze.Powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
STRUSIE 
zaawansowany


Twój sprzęt: Boxer - bus
Nazwa załogi: andrzej
Dołączył: 11 Paź 2007
Piwa: 25/21
Skąd: Marki . mazowieckie
Wysłany: 2017-03-15, 20:28   butle pod podłogą

Witam , witają Strusie .! Ale jak jest z tymi butlami pod podłogą ? Pytam ale nie neguję , bo rozumiem że to butle samochodowe tankowane na stacji . Ale jak w zimie ? bo to propan butan , to pewnie zamarza . Czy dobrze kombinuję ? :idea :spoko
_________________
Co jest za zakrętem ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-03-15, 20:37   Re: butle pod podłogą

STRUSIE napisał/a:
. Czy dobrze kombinuję ? :idea :spoko



mam pod autem 60 l gazu ... starcza na cały sezon :) ale nie o tym chciałem , raz mi przymroziło reduktor jak miałem letni gaz a na dworze -3 ... jak zatankuję w zimie gaz zimowy to nic nie zamarza nawet przy - 20 :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/158
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-15, 21:22   

Nie jeżdżę w zimie,brakuje urlopu na lato.Opon zimowych nie mam nawet.Ale w razie w jedną butlę zostawiłem w domu do grila i mogę ją dopiąć.Ale na forum ktoś opisywał montaż butli owiniętej matą grzewczą po to aby dogrzać .Skwarek to zrobił i opisywał,ze zdjęciami http://www.camperteam.pl/...gazem&start=180 .Opisów więcej było i wszyscy chwalili.Ja jeszcze nie mogę za dużo powiedzieć ale miejsca przybyło.Polecam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-03-16, 20:34   Problemy z korkiem do płynu wspomagania kierownicy

Czeka nas płukanie układu wspomagania - prawdopodobnie płyn do spryskiwaczy lub woda dostała się do pojemnika kiedyś. Miejmy nadzieje, że płukanie pomoże, bo jeśli nie to idziemy w kolejne duże koszty :)

Poszukałem trochę i znalazłem taki wątek, który może tu mieć znaczenie:

http://fiatklubpolska.pl/...omagania-15349/

Czy ktoś z Was jeżdżących Ducato III miał podobny problem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/158
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-16, 22:26   

Nie da rady inaczej poznać auta,w którym nieraz będziecie daleko od domu i zaprzyjaźnionych mechaników.Szkoda,że to kosztowna nauka w sytuacji liczenia każdej złotówki ale zaprocentuje za kilka lat.Będzie Wam dobrze,razem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-17, 06:08   

Na moje problem w tym,ze Turikke nie ma zaprzyjaznionych mechanikow.....I koszty rosna.Opisz objawy ,co sie dzieje,technicznie tez tu dorade znajdziesz,bo jak zaczniesz tak od poczatku od mechanika do mechanika to sporo kasy zostawisz,a zadnej gwarancji ze bedzie dobrze nie ma.Ja zanim znalazlem "swojego mechanika",to trafilem na tylu papraczy,ze nauczylem sie sam ,potem poznalem swojego kumpla i tak juz kilkanascie lat.

Wymien sam olej w sposob jak opisany na forum ktore przytoczyles,w uklad wchodzi pewnie ze 2 litry,koszt ze 60 zl.I na moje majac kampera trzeba sie wlasnie takich drobnych rzeczy nauczyc robic sam,nie pisz ze nie podolasz,bo jesli nie bedziesz umial zrobic czegos tak banalnego,to z zabudowa sobie tez nie poradzisz.A za granica takie usterki usuwane u mechanikow kosztuja krocie,wiec komplet dobrych kluczy to podstawa(albo bardzo gruby portfel)
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-03-17, 07:22   

tom-cio napisał/a:
Na moje problem w tym,ze Turikke nie ma zaprzyjaznionych mechanikow....)


już ma i jest na etapie zaprzyjaźniania się :) a to,że miał szczęście trafić na najlepszego w okolicy to nie mam wątpliwości ...

niestety stare auto to często wydatki a nowe to też wydatek spory czyli jak by nie spojrzeć auto to wydatek :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-03-20, 00:17   

Na szybko raport bo pozytywnie padnięty od roboty. Naklejki zdjęte, zakamarki w progach wymyte, powiedzmy połowa podłogi wewnątrz oczyszczona (na więcej czasu nie starczyło, Wiec kończymy jutro.

A95C4876-87B7-4232-AB95-0564A8DB6514.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 173,63 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-04-04, 00:04   Szybki update

Na szybko: podwozie (fertan + epoksyd + baranek) oraz podłoga na pace (fertan + epoksyd novol classic car) zabezpieczona . Trochę to trwało, ale za to porządnie i będziemy pewniej wstawiać kolejne elementy. W ten weekend jeszcze zabezpieczymy progi (fertan + novol ml protect), mam nadzieję kupimy i zamontujemy wentylator (wahamy się pomiędzy fiamma turbo vent i fan-tastic vent) i kładziemy izolację przynajmniej na podłogę.

Jeśli chodzi o izolację mam pomysł na warstwy taki:

Na podłogę / ściany / sufit najpierw:
- aluminiowa mata wygłuszająca
- styrodur
- alufox

W szczeliny (oprócz progów) wełna mineralna

Następnie:
Na ściany, sufit i pod łóżkiem sklejka wodoodporna

Na podłogę poza obszarem pod łóżkiem dodatkowo pianka wyrównująca i panele.

Zrezygnowaliśmy z ogrzewania podłogowego (z tego co czytałem, o ile w przypadku wykładziny ma sens to dużo nie daje w przypadku paneli).

Ma sens, czy o czymś zapomniałem?

p.s.
Generalnie szukamy pary drzwi tylnych w dobrym stanie (bez pęknięć), białe, bez okien, H2 do Ducato / Boxer / Jumper - 2006+ - jeżeli ktoś ma namiar na szrota w okolicach Warszawy byłbym wdzięczny za info.

17760104_10155077997187226_6296028650645382256_n.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 139,11 KB

17621639_10155077910077226_5003607957431413912_o.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 217,85 KB

17620395_10155077910082226_1791484697769268144_o.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 137,71 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-04-08, 19:30   

Pytanie mam jeśli chodzi o montaż fiamma Turbo vent w ducato III
Mam dwa okna dachowe 40x40 fiammy. Jedno z wentylatorem drugie bez (poza tym identyczne) Wentylator do przodu bez do tyłu. Z przodu montaż wydaje się latwy bo jest kawałek płaskiego dachu, ale z tyłu są rowki i trzeba będzie kombinować (A może przedni też robić z użyciem jakiejś deski pomiędzy dachem a ventem?)

Będę wdzięczny za rady wynikające z doswiadczenia, bo nie chciałbym tego zepsuć ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***