Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper jaki?
Autor Wiadomość
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2024-02-29, 19:37   

Kleo - ja szukałem długo samochodu z małą akcyzą , 7 m, solidnego, ciepłego - z przyzwoitą ładownością bo wożę skuter PCX 125 ccm.
I w końcu znalazłem - kupiłem w Niemczech Eura Mobil Profila t 696 EB . Mieści się w Twoim budżecie z 2023 roku - jak dobrze poszukasz. Mnie się podoba . Automat 170 KM . 2.0 silnik . Po zakupie pojechałem na wagę . Pół baku paliwa , Ciężka butla z gazem . Klima na dachu . Wyszło bez kierowcy i wody 3130 kg . Nie jest źle .

IMG_20240209_104539145_HDR.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 972,26 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-29, 21:14   

Fordek napisał/a:
Kleo - ja szukałem długo samochodu z małą akcyzą , 7 m, solidnego, ciepłego - z przyzwoitą ładownością bo wożę skuter PCX 125 ccm.
I w końcu znalazłem - kupiłem w Niemczech Eura Mobil Profila t 696 EB . Mieści się w Twoim budżecie z 2023 roku - jak dobrze poszukasz. Mnie się podoba . Automat 170 KM . 2.0 silnik . Po zakupie pojechałem na wagę . Pół baku paliwa , Ciężka butla z gazem . Klima na dachu . Wyszło bez kierowcy i wody 3130 kg . Nie jest źle .

Też o eurze myślałem, PCX a ładujesz bezproblemowo jakiej wielkości są drzwi garażowe, ta eura ma łóżko opuszczane????
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2024-02-29, 22:29   

Skuterka jeszcze nie wkładałem . Wymiaru drzwi Ci nie podam ale powinien się zmieścić . Poprzedni garaż miał 113 cm wysokości i się skuter mieścił .
Łózko w razie potrzeby robi sią na stole opuszczanym ( szerokość 110 cm ) Są do tego : dostawka z nóżkami i materac . Ja od razu wyniosłem do domu bo kamper u nas jest dla dwojga . Tył to dwa łózka + 1 środkowe .

bagazem.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 55,62 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-29, 22:34   

Drzwi do garażu mam 125 wysokie
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-02-29, 23:45   

Kazik II napisał/a:
joko napisał/a:
Gdybym porównał ile kosztowały kampery w latach 90-tych i ile wtedy zarabiałem do obecnej sytuacji to musiał bym chyba stwierdzić , że obecnie kampery są jednak trochę tańsze .......... tak z dwieście razy :haha: :szeroki_usmiech :spoko

O kurcze, czemu ja wtedy nie kupiłem 200 kamperów? :gwm Byłbym nieźle do przodu :haha:


No jak Cię w latach 90-tych było stać na 200 kamperów to pogratulować :spoko
Jeśli dzisiaj na mniej to faktycznie możesz ze swojej perspektywy mieć uzasadnione odczucie , że dzisiaj kampery są faktycznie droższe :wyszczerzony:

Prosta sprawa , ile zarabiałeś w powiedzmy 1995r i ile wtedy trzeba było dać za nowego kampera i jak to się ma do stanu z dzisiaj ?


Kazik II napisał/a:

Ale przekonaj mnie i podaj przykłady tych nowych i lepszych technologii w budowie nadwozi kempingowych.


Kurcze, nie wiem od czego zacząć, bo tyle tego.
Może ściany zabudowy wykonane z kompletnie odpornych na wnikanie i rozprzestrzenianie się wilgoci płyt typu "sandwitch" , zamiast szkieletu z sosnowych listewek , wypełnionego kawałkami styropianu i obitego pilśnią ?
A może lekkie i odporne na uszkodzenia kompozytowe blaty , zamiast tych pustych w środku wyklejek z MDF'u obitego papierową tapetą ?
Wymieniać by można długo ...... aż wymieniło by się wiekszość elementów z których zrobiony jest kamper :haha:

Jedno co faktycznie trzeba starym konstrukcjom kamperów przyznać to to, że te "markowe" i drogie były wyraźnie lepiej zrobione od ówczesnych "budżetówek" . Człowiek wiedział za co płaci .
Dzisiaj ta granica się zaciera , a w pewnych kwestiach "budżetówki" potrafią być lepsze od "wypasów" (np. w kwestii masy)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-03-01, 00:56   

Jeśli chodzi o problemy eksploatacyjne w związku z długością czy wysokością kampera to uważam, że jest to kwestia bardzo indywidualna i tu każdy musi sobie sam ustalić własne priorytety.
Dla mnie bardziej problematyczny jest kamper za wysoki niż za długi.
Mój stary kamper ma 7,65m (plus bagażnik rowerowy , którego w sumie nie używam ale nawet złożony te 20-30cm ma na pewno), a nowy 6,9m .
W manewrowaniu i normalnej eksploatacji 75cm mniej , nic kompletnie nie zmienia ani nie poprawia, natomiast w środku różnica jest kolosalna (w krótszym na minus).
Te 75cm to jest dokładnie tyle ile brakuje, aby kamper miał osobną i niezależną od łazienki kabinę prysznicową i pełnowymiarową (od podłogi do sufitu) szafę ubraniową.
W N&B brak kilkudziesięciu centymetrów wymusza stosowanie dziwnych rozwiązań , aby zapewnić podobną funkcjonalność.
Ta przesuwana ścianka w łazience , aby na jednej przestrzeni zamiennie mieć łazienkę i prysznic , czy podnoszona elektrycznie szafka w kuchni , aby wraz z przesuwnymi drzwiami zrobić przegrodę pomiędzy częścią dzienną a sypialnią, są może efektowne , ale w codziennym użytkowaniu są irytujące . Sama konstrukcja tego jest bardziej skomplikowana , wymaga większej liczby elementów i jest przez to droższa i z pewnością w dłuższej perspektywie bardziej zawodna.
Gdyby miał nie 6.9 a 6 metrów to byłby w środku podobnie mało praktyczny , ale może pod względem manewrowości były by jakieś wyraźne korzyści.
Uważam że okolice 7m to jest najmniej praktyczna długość dla kampera , bo podobnie jak DMC nieco tylko wieksze od 3,5t, więcej odbiera niż daje.
Jeśli dla Kogoś zbyt długi kamper stanowi problem to celował bym raczej w te w okolicach 6m, jesli nie to maksymalnie długi jaki się da .
Podobnie z DMC, jesli decydujemy się na powyżej 3,5t to już konkretnie (5t+) , aby zmaksymalizować korzyści .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/15
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-03-01, 06:46   

Łózko w razie potrzeby robi sią na stole opuszczanym ( szerokość 110 cm ) Są do tego : dostawka z nóżkami i materac . Ja od razu wyniosłem do domu bo kamper u nas jest dla dwojga . Tył to dwa łózka + 1 środkowe .[/quote]

To łóżko które robi się z stolika to fajnie rozwiązanie, z tego co zauważyłem to wtedy kamper jest niższy i pewno lżejszy, przez to że nie ma mechanizmu i łóżka nad głową.

Dla rodziny 2+1 idealne rozwiązanie

Mając łóżko podwieszane też trzeba pamiętać że jeżdżąc w dwójkę i idąc spać to to łóżko co jest nad sufitem trzeba drochę opuścić, bo jak jest pod sam sufit to nie ma cyrkulacji powietrza i zbiera się tam wilgoć, na suficie i na materacu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-01, 08:06   

Podpisuje się pod tym co joko napisał, dodam że o ile kupując nowego kampera nie zważając na budżet możemy ulepić coś co wydaje się niby najbardziej optymalne, kwiatki wychodzą podczas używania, łazienki, szafy, garaże, lodówki, przestrzeń w salonie, eh jest teg setka, a jeszcze bardziej sprawa komplikuje się z używkami bierzemy co zastaniemy a problemy te same :wyszczerzony:
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 114/123
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-03-01, 08:53   

Jak nie pasuje to się zmienia albo przerabia. To tylko kamper nigdy nie będzie idealnie.
Moje potrzeby z przed kilku lat nie pokrywają się z dzisiejszymi potrzebami. Dzieci urosły nie chcą razem spać to dostali łóżka piętrowe, na razie działa a jak będzie za rok???
Ciężko znaleźć egzemplarz który spełnia wszystkie wytyczne. :spoko
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 447/330
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-03-01, 09:10   

peja76 napisał/a:

To łóżko które robi się z stolika to fajnie rozwiązanie, z tego co zauważyłem to wtedy kamper jest niższy i pewno lżejszy, przez to że nie ma mechanizmu i łóżka nad głową.

Dla rodziny 2+1 idealne rozwiązanie

.


Jeździliśmy w układzie 2+1. Miałem poprzedniego kampera półintegrę z łóżkiem ze stolika opuszczanego. Tak mnie to rozkładanie stołu do spania irytowało, że pozbyłem się półintegry i kupiłem integrę z łóżkiem opuszczanym nad kabiną kierowcy. Teraz mam idealnie przy długości 699cm: prysznic osobno, łazienka po przeciwnej stronie osobno, łóżko z tyłu na środku Queen Bed, dwie szafy, kuchnia w L z dużą lodówką, wielki garaż i podwójna podłoga z schowkami na całej powierzchni kampera. A kamper jest nadal mały :bigok I nawet drzwi suwane do dzielenia sypialni od reszty mi się przypomniały. Jak sam jeżdżę to z przodu okien nie zasłaniam na noc bo wystarczy sypialnię oddzielić suwanymi drzwiami i jest ciemno i nikt sypialni z zewnątrz nie widzi.

Tak, bez wątpienia mój jest najlepszy :haha: :haha: :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/15
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-03-01, 09:24   

LukF napisał/a:
peja76 napisał/a:

To łóżko które robi się z stolika to fajnie rozwiązanie, z tego co zauważyłem to wtedy kamper jest niższy i pewno lżejszy, przez to że nie ma mechanizmu i łóżka nad głową.

Dla rodziny 2+1 idealne rozwiązanie

.


Jeździliśmy w układzie 2+1. Miałem poprzedniego kampera półintegrę z łóżkiem ze stolika opuszczanego. Tak mnie to rozkładanie stołu do spania irytowało, że pozbyłem się półintegry i kupiłem integrę z łóżkiem opuszczanym nad kabiną kierowcy. Teraz mam idealnie przy długości 699cm: prysznic osobno, łazienka po przeciwnej stronie osobno, łóżko z tyłu na środku Queen Bed, dwie szafy, kuchnia w L z dużą lodówką, wielki garaż i podwójna podłoga z schowkami na całej powierzchni kampera. A kamper jest nadal mały :bigok I nawet drzwi suwane do dzielenia sypialni od reszty mi się przypomniały. Jak sam jeżdżę to z przodu okien nie zasłaniam na noc bo wystarczy sypialnię oddzielić suwanymi drzwiami i jest ciemno i nikt sypialni z zewnątrz nie widzi.

Tak, bez wątpienia mój jest najlepszy :haha: :haha: :haha:



Przykro Mi to pisać, ale jednak to mój jest lepszy :diabelski_usmiech

Widzę że układ mamy taki sam, tylko że Ja mam półintegrę 8-) ale długość 7,40. Co do układu najlepszy jaki może być :ok Drzwi dzielące sypialnie też mam :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-01, 09:41   

z tym rzeczami dzieją się rzeczy dziwne, bo jak patrzymy gdzieś na kempingu parkingu to czasem trochę pozazdrościmy, ale w rozmowie będziemy się zarzekać, że nasze najlepsze.

mniej więcej jak z żonami i mężami.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-01, 09:59   

joko napisał/a:
Jeśli chodzi o problemy eksploatacyjne w związku z długością czy wysokością kampera to uważam, że jest to kwestia bardzo indywidualna i tu każdy musi sobie sam ustalić własne priorytety.
Dla mnie bardziej problematyczny jest kamper za wysoki niż za długi.
Mój stary kamper ma 7,65m (plus bagażnik rowerowy , którego w sumie nie używam ale nawet złożony te 20-30cm ma na pewno), a nowy 6,9m .
W manewrowaniu i normalnej eksploatacji 75cm mniej , nic kompletnie nie zmienia ani nie poprawia, natomiast w środku różnica jest kolosalna (w krótszym na minus).
Te 75cm to jest dokładnie tyle ile brakuje, aby kamper miał osobną i niezależną od łazienki kabinę prysznicową i pełnowymiarową (od podłogi do sufitu) szafę ubraniową.
W N&B brak kilkudziesięciu centymetrów wymusza stosowanie dziwnych rozwiązań , aby zapewnić podobną funkcjonalność.
Ta przesuwana ścianka w łazience , aby na jednej przestrzeni zamiennie mieć łazienkę i prysznic , czy podnoszona elektrycznie szafka w kuchni , aby wraz z przesuwnymi drzwiami zrobić przegrodę pomiędzy częścią dzienną a sypialnią, są może efektowne , ale w codziennym użytkowaniu są irytujące . Sama konstrukcja tego jest bardziej skomplikowana , wymaga większej liczby elementów i jest przez to droższa i z pewnością w dłuższej perspektywie bardziej zawodna.
Gdyby miał nie 6.9 a 6 metrów to byłby w środku podobnie mało praktyczny , ale może pod względem manewrowości były by jakieś wyraźne korzyści.
Uważam że okolice 7m to jest najmniej praktyczna długość dla kampera , bo podobnie jak DMC nieco tylko wieksze od 3,5t, więcej odbiera niż daje.
Jeśli dla Kogoś zbyt długi kamper stanowi problem to celował bym raczej w te w okolicach 6m, jesli nie to maksymalnie długi jaki się da .
Podobnie z DMC, jesli decydujemy się na powyżej 3,5t to już konkretnie (5t+) , aby zmaksymalizować korzyści .


Jak już wiele osób napisało - funkcjonalność zabudowy (rozpatrywana indywidualnie) jest najważniejsza - ja celowo wybrałem zabudowę o długości 7m (dokładnie 6,9). Na tych 7m metrach mam duży garaż, pełnowymiarową szafę od góry do dołu, dużą lodówkę, dużą łazienkę z wydzieloną wewnątrz kabiną prysznicową (w której nic nie trzeba przestawiać i nic się nie zalewa podczas brania prysznica) i poprzeczne tylne łóżko, które nam się bardzo dobrze sprawdza. Jak wybierałem kampera to stwierdziliśmy, że łóżko wzdłuż niepotrzebnie zabiera przestrzeń, a osobny prysznic zmniejsza intymność przy podróżowaniu w składzie 2+2. Mniejszy tylny zwis i promień zachodzenia tyłu przy manewrowaniu w niektórych sytuacjach może mieć znaczenie, ale to nie było kluczowe wyborze. Po pięciu latach użytkowanie nie mam poczucia, że brakuje mi tych 75 cm i uważam, że mój układ na 7m jest bardzo prakryczny :)

Zdaję sobe sprawę, że niektórym łóżka poprzeczne nie odpowiadają (z różnych względów). Przy łóżku wzdłużnym też brałbym długość 7,65 m.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-01, 10:33   

marcincin napisał/a:
uważam, że mój układ na 7m jest bardzo prakryczny :)

Też tak jak Ty uważam że ten układ wnętrza jest idealny mamy w takim razie to samo, wogóle mi nie przeszkadza bo śpię od ściany że w nocy budzę Żonę jak idę odcedzić kartofelki, na razie tylko raz wstaję. No i promy tańsze bo do 7m, jeszcze nie płynąłem ale tak mówią.
;) :szeroki_usmiech :haha:
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-03-01, 11:08   

marcincin napisał/a:

Zdaję sobe sprawę, że niektórym łóżka poprzeczne nie odpowiadają (z różnych względów). Przy łóżku wzdłużnym też brałbym długość 7,65 m.


Ale ja w tym kamperze 7,65m też mam łóżko poprzeczne, a dzięki tym dodatkowym 75cm mam osobny pełnowymiarowy prysznic z którego można korzystać w tym samym czasie kiedy z łazienki korzysta druga osoba.
Też uważam że łóżko poprzeczne najlepsze, bo garaż pod nim przepadlisty i jest do niego duże wejście ze środka (super wygodna sprawa bo można z garażu korzystać bez potrzeby wychodzenia na zewnątrz).
Wadą łózka poprzecznego jest jego wysokość i pewna trudność we wchodzeniu i schodzeniu, ale u mnie właśnie dzięki tej dodatkowej przestrzeni prowadzą do niego wygodne schody boczne.
Dzięki nim nie trzeba przechodzić jeden po drugim .
Po drugiej stronie schodów znajduje się pełnowymiarowa szafa , która jest dodatkową przestrzenią użytkową, a nie wygospodarowaną kosztem innych rzeczy (np. łazienki czy prysznica).

Nie no nie ma o czym gadać , mój układ wnętrza jest bezwzględnie najlepszy :szeroki_usmiech :haha: :spoko

Moja żona na ten przykład woli jeździć tym starszym kamperkiem pomimo tego że nowszy bardziej "paradny" i to właśnie z powodu tej kolosalnej różnicy w wygodzie i funkcjonalności wnętrza.
To jest jak z butami w podróży , stare rozchodzone i wygodne lepsze od nowych ładnych , ale ciasnych :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***