Przesunięty przez: gino 2012-08-21, 02:42 |
zrób to sam... ja bym to zrobił lepiej |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1190 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-27, 13:54
|
|
|
Dawno dawno temu w czasach gdy jeszcze zyly dinozaury ,firma Daimler-Benz montowaly w niekotrych egzemplarzach T 601 lub T 602 czyli inaczej od 207D do 410 D uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94 .Takze trudno dzis znalesc do naszych poczciwych kaczuszek ukladu klimatyzacji. Ale jezeli ktos ma takie cosik wsojej kaczce to mozna to przerobic na R 134 |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2011-08-27, 19:14
|
|
|
Bo zasada działania jest obcykana od lat, monobloc nam się sprawdził, ale już go nie używam bo zabierał mi miejsce. |
_________________
|
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-08-27, 20:41
|
|
|
Skorpion Cytat: | uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94 |
Pojawił się na rynku odpowiednik (zamiennik) freonu R22. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1190 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-27, 20:46
|
|
|
teraz tylko R134A ale zaraz i to tez sie skonczy bo juz powstal nowy czynik do ukldow klimatyzacji w samochodach |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-27, 22:01
|
|
|
Skorpion napisał/a: | Dawno dawno temu w czasach gdy jeszcze zyly dinozaury ,firma Daimler-Benz montowaly w niekotrych egzemplarzach T 601 lub T 602 czyli inaczej od 207D do 410 D uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94 .Takze trudno dzis znalesc do naszych poczciwych kaczuszek ukladu klimatyzacji. Ale jezeli ktos ma takie cosik wsojej kaczce to mozna to przerobic na R 134 |
Tadziu poprawka. Stary czynnik R12 a teraz nowy R 134a. R22 to w stacjonarnych do 2002r. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-27, 22:13
|
|
|
Po wyeliminowaniu R22 zaczęto produkować urządzenia na kurew........ki wynalazek R407. Ale zakała chlodnictwa się nie sprawdziła i zaczęto robic urządzenia na R410 który ma dwa razy większe ciśnienia robocze. Na tłoczeniu w słoneczny dzień może byc i 45barów. A zamiennikiem R22 obecnie jest też R422 którego wlewa cię ciut mniej kilka procent.
Cały czas piszę o klimach stacjonarnych. W samochodach klima silnikowa była na R12 a potem R134A. Są to instalacje niskociśnieniowe. Tak mniej więcej połowę R22. Na ssaniu ok 2 barów na tłoczeniu 10-12max.
Jako ciekawostka instalacja szczelna na R12 wcale nie musi być szczelna na R134A. R134A potrafi uciekać przez pory w zeliwnej obudowie |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-27, 22:20
|
|
|
A domontowanie nowego kitu (zestawu dedykowanego do montażu w danym modelu) to spory wydatek nawet 7000pln. Lepiej znaleźć rozbitka pukniętego z tyłu i próbować przeszczepić ale to też nie jest takie proste. Wszystko da się domontować do silnika przecież "KLIENT NASZ PAN DOKIEDY MA PIENIĄDZE" |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
szczepan70
trochę już popisał
Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-09-05, 22:29
|
|
|
Przerzucam swój post w nowe miejsce,widzę że powyższe posty dotyczą klimatyzacji,chciałbym aby ktoś odniósł się do mojego pomysłu,może już ktoś podobny zrealizował.
"W swoim aucie mam stacjonarną klimę/230 v/,w najbliższym czasie zamierzam założyć dodatkową w sypialni.Silnikowej klimy jeszcze nie uruchomiłem/powinienem wymienić węże,chłodnicę i sam nie wiem co jeszcze/.Kusi mnie dość prostę i stosunkowo tanie rozwiązanie aby korzystać w czasie jazdy z obu klimatyzacji stacjonarnych na przetwornicy.Pobór mocy dwóch agregatów to ok. 2,5 kw.Czy ktoś już może próbował takiego rozwiązania ?" |
|
|
|
|
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-09-05, 23:27
|
|
|
Miałem przykrą okoliczność i muszę naprawiać kabinę hymera integry. 99%prac wykonuję sam. Dokładniejszy opis w dziale Hymer. |
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-03-13, 19:11
|
|
|
airgaston Cytat: | Po wyeliminowaniu R22 zaczęto produkować urządzenia na kurew........ki wynalazek R407. |
Pomysłodawcy R 407 przyznali, ze ten środek chłodniczy to porażka zwłaszcza, że podczas postoju urządzenia chłodniczego zimą potrafi rozwarstwić się na 3 składniki. Wraca R 22 pod postacią R 422 który parametrami zbliżony jest do R 22 i co najważniejsze - dostępny bez ograniczeń. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-03-25, 09:41
|
|
|
podpowiedcie proszę jakiś sposób na usunięcie tej rudej
auto miało niby wymienione progi jednak wychodzi ruda czym to pokryć zakonserwować aby ograniczyc występowanie ,dopuszczam lakierowanie na zakonserwowaną powierzchnię ale czym i jak
1 sposób na rudą.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6563 raz(y) 48,91 KB |
sposób na rudą.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6563 raz(y) 52,73 KB |
|
|
|
|
|
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2012-03-25, 11:40
|
|
|
Irek, ruda chyba wyłazi od środka progu. Ja bym spróbował tak: przez otwory technologiczne do środka wtrysnąć jakiś wodorozcieńczalny środek wiążący rdzę (coś w stylu cortaninu..?) autko niech postoi ze 3 dni na słoneczku celem wyschnięcia, a potem wtrysnąć preparat do konserwacji profili zamkniętych
coś w stylu http://allegro.pl/listing.php/search?string=konser*+profi*+&category=0&sg=0
Jeśli wygłosiłem jakąś herezję, prosiłbym obecnych na forum blacharzy o sprostowanie |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2012-03-31, 23:19
|
|
|
a ja bym ten cały bagażnik podparł na haku
drzwi się obwiesza lub wyjdą fałdy na profilu.
bagażniki na tylnych klapach montowane są zawsze na krawędziach, gdzie są zagięcia blach, które usztywniają skrzydło. |
|
|
|
|
BiG Team
Kombatant
Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2007 Piwa: 53/39 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: 2012-08-20, 22:45
|
|
|
OD należy przemyśleć ten dział, bo o samej obrotnicy mamy 6 stron |
_________________ Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-08-20, 22:51
|
|
|
Grzesiu ale to jest forum dyskusyjne i dyskutować trzeba. Wiem, że to nie jest w linii L4 ale coś czytać trzeba. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|