Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gino
2012-08-21, 02:42
zrób to sam... ja bym to zrobił lepiej
Autor Wiadomość
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1190
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-27, 13:54   

Dawno dawno temu w czasach gdy jeszcze zyly dinozaury ,firma Daimler-Benz montowaly w niekotrych egzemplarzach T 601 lub T 602 czyli inaczej od 207D do 410 D uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94 .Takze trudno dzis znalesc do naszych poczciwych kaczuszek ukladu klimatyzacji. Ale jezeli ktos ma takie cosik wsojej kaczce to mozna to przerobic na R 134
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2011-08-27, 19:14   

Bo zasada działania jest obcykana od lat, monobloc nam się sprawdził, ale już go nie używam bo zabierał mi miejsce.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-08-27, 20:41   

Skorpion
Cytat:
uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94

Pojawił się na rynku odpowiednik (zamiennik) freonu R22.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1190
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-27, 20:46   

teraz tylko R134A ale zaraz i to tez sie skonczy bo juz powstal nowy czynik do ukldow klimatyzacji w samochodach
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-27, 22:01   

Skorpion napisał/a:
Dawno dawno temu w czasach gdy jeszcze zyly dinozaury ,firma Daimler-Benz montowaly w niekotrych egzemplarzach T 601 lub T 602 czyli inaczej od 207D do 410 D uklady klimatyzacji opartych na R 22 ,ktorego juz sie nie uzywa od roku 94 .Takze trudno dzis znalesc do naszych poczciwych kaczuszek ukladu klimatyzacji. Ale jezeli ktos ma takie cosik wsojej kaczce to mozna to przerobic na R 134


Tadziu poprawka. Stary czynnik R12 a teraz nowy R 134a. R22 to w stacjonarnych do 2002r.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-27, 22:13   

Po wyeliminowaniu R22 zaczęto produkować urządzenia na kurew........ki wynalazek R407. Ale zakała chlodnictwa się nie sprawdziła i zaczęto robic urządzenia na R410 który ma dwa razy większe ciśnienia robocze. Na tłoczeniu w słoneczny dzień może byc i 45barów. A zamiennikiem R22 obecnie jest też R422 którego wlewa cię ciut mniej kilka procent.
Cały czas piszę o klimach stacjonarnych. W samochodach klima silnikowa była na R12 a potem R134A. Są to instalacje niskociśnieniowe. Tak mniej więcej połowę R22. Na ssaniu ok 2 barów na tłoczeniu 10-12max.
Jako ciekawostka instalacja szczelna na R12 wcale nie musi być szczelna na R134A. R134A potrafi uciekać przez pory w zeliwnej obudowie :diabelski_usmiech
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-27, 22:20   

A domontowanie nowego kitu (zestawu dedykowanego do montażu w danym modelu) to spory wydatek nawet 7000pln. Lepiej znaleźć rozbitka pukniętego z tyłu i próbować przeszczepić ale to też nie jest takie proste. Wszystko da się domontować do silnika przecież "KLIENT NASZ PAN DOKIEDY MA PIENIĄDZE" :diabelski_usmiech
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szczepan70 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fleetwood southwind
Dołączył: 31 Sty 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-05, 22:29   

Przerzucam swój post w nowe miejsce,widzę że powyższe posty dotyczą klimatyzacji,chciałbym aby ktoś odniósł się do mojego pomysłu,może już ktoś podobny zrealizował.


"W swoim aucie mam stacjonarną klimę/230 v/,w najbliższym czasie zamierzam założyć dodatkową w sypialni.Silnikowej klimy jeszcze nie uruchomiłem/powinienem wymienić węże,chłodnicę i sam nie wiem co jeszcze/.Kusi mnie dość prostę i stosunkowo tanie rozwiązanie aby korzystać w czasie jazdy z obu klimatyzacji stacjonarnych na przetwornicy.Pobór mocy dwóch agregatów to ok. 2,5 kw.Czy ktoś już może próbował takiego rozwiązania ?"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
łoś 
Kombatant
szary stary łoś

Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Piwa: 79/24
Wysłany: 2011-09-05, 23:27   

Miałem przykrą okoliczność i muszę naprawiać kabinę hymera integry. 99%prac wykonuję sam. Dokładniejszy opis w dziale Hymer.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-13, 19:11   

airgaston
Cytat:
Po wyeliminowaniu R22 zaczęto produkować urządzenia na kurew........ki wynalazek R407.

Pomysłodawcy R 407 przyznali, ze ten środek chłodniczy to porażka zwłaszcza, że podczas postoju urządzenia chłodniczego zimą potrafi rozwarstwić się na 3 składniki. Wraca R 22 pod postacią R 422 który parametrami zbliżony jest do R 22 i co najważniejsze - dostępny bez ograniczeń.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-25, 09:41   

podpowiedcie proszę jakiś sposób na usunięcie tej rudej
auto miało niby wymienione progi jednak wychodzi ruda czym to pokryć zakonserwować aby ograniczyc występowanie ,dopuszczam lakierowanie na zakonserwowaną powierzchnię ale czym i jak

1 sposób na rudą.JPG
Plik ściągnięto 6563 raz(y) 48,91 KB

sposób na rudą.JPG
Plik ściągnięto 6563 raz(y) 52,73 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-03-25, 11:40   

Irek, ruda chyba wyłazi od środka progu. Ja bym spróbował tak: przez otwory technologiczne do środka wtrysnąć jakiś wodorozcieńczalny środek wiążący rdzę (coś w stylu cortaninu..?) autko niech postoi ze 3 dni na słoneczku celem wyschnięcia, a potem wtrysnąć preparat do konserwacji profili zamkniętych
coś w stylu http://allegro.pl/listing.php/search?string=konser*+profi*+&category=0&sg=0

Jeśli wygłosiłem jakąś herezję, prosiłbym obecnych na forum blacharzy o sprostowanie ;)
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-03-31, 23:19   

a ja bym ten cały bagażnik podparł na haku

drzwi się obwiesza lub wyjdą fałdy na profilu.

bagażniki na tylnych klapach montowane są zawsze na krawędziach, gdzie są zagięcia blach, które usztywniają skrzydło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BiG Team 
Kombatant


Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Piwa: 53/39
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2012-08-20, 22:45   

OD należy przemyśleć ten dział, bo o samej obrotnicy mamy 6 stron :diabelski_usmiech
_________________
Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-08-20, 22:51   

Grzesiu ale to jest forum dyskusyjne i dyskutować trzeba. Wiem, że to nie jest w linii L4 ale coś czytać trzeba. :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***