Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Econoline 350
Autor Wiadomość
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-15, 11:22   

Po założeniu instalacji gazowej przyszła pora na test. Wybrałem się do Ustrzyk Górnych. Pierwsze wrażenia pozytywne - praktycznie żadnej różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. W górzystym terenie też bardzo I klasa, autko wchodzi pod górę bez najmniejszego wysiłku i wcale nie na niskim biegu. Dobrze trzyma się drogi. Ale w koleinach pływa. Trzeba bardzo uważać. Na miejscu wjeżdżałem w takie drogi że swoją polówką na pewno bym nie przejechał - kamper poradził sobie doskonale. Za wcześnie zabrzęczała rezerwa - duży przepał. I porażka. Po powrocie odstawiłem do warsztatu - nieszczelność na jakimś trójniku + korekta ustawień. Na razie nie panikuję - gość mnie uprzedzał że potrzebuje 3 podejść żeby go dobrze ustawić. Instalacja wykonana tak jak mi radził "majsterek" tylko zamiast kme wstawił 2x tomasetto alaska.
II porażka - agregat pochodził 1/2 godz i zgasł, nie chciał ponownie odpalić. Na 99% to kwestia regulacji tylko co to za pociecha jak jesteś na wyjeździe i go potrzebujesz.
Transformator jeszcze nie przetestowany - nie było okazji.
Na wrzesień planujemy Bułgarię i to chyba będzie chrzest bojowy.
Jak wszystko będzie już hulało na 100% to zacznę organizować wyprawy turystyczne.
Mogę zabrać 8 osób i podpiąć przyczepkę z rowerami lub kajakami. Koszt ok250 zł dziennie + koszty (paliwo, winiety, parkingi i itp.) ale to już chyba informacje do innego wątku forum. Wtrąciłem z rozpędu - przepraszam :-)
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-08-15, 16:17   

na alasce gosc tego nie doreguluje, za slabe :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-17, 08:43   

WYKRAKAŁEŚ :gwm
Po regulacji spalił jeszcze więcej - jestem załamany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-17, 09:44   

tzn ile?
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-08-17, 09:54   

Gruby40 napisał/a:
WYKRAKAŁEŚ :gwm
Po regulacji spalił jeszcze więcej - jestem załamany.

Nie masz co się podłamywać. Są dwa rodzaje Ecu gazowego. ECU gazowe korzysta z map benzynowych i ECU korzystające z map wzorcowych marek i typów aut. Jak sądzę twojego silnika nie ma w bazie map i Ecu musi ją stworzyć. Tworzenie mapy przez ECU gazowe musi potrwać. Przy takich autach gdzie zużycie gazu jest duże nie ma co oszczędzać na oprogramowaniu i trzeba zakładać ECU korzystające z map benzynowych (drogie na start ale w sumie tańsze i bez stresowe). Stworzenie mapy przez ECU może potrwać przysłowiową chwilkę albo wieczność, zależy do danych startowych i ilości powtórzeń. Zaloguj się na jakimś forum użytkowników takich silników jaki jest u ciebie i popytaj może koś ma gaz z ECU jaki jest u ciebie i udostępni CI mapę. Najlepiej popytać na forum gazowym gdzie są użytkownicy, instalatorzy i producenci oprogramowania. Szkoda, że nie przeczytałem tego tematu wcześniej bo bym Ci doradził to http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-17, 10:52   

Za pierwszym razem - droga do Ustrzyk wziął 42,6. po zatankowaniu do pełna wróciłem na benzynie. Gość stwierdził nieszczelność na "trójniku". wymienił uszczelnił i wyregulował. Po wyjechaniu - czkawka i brak mocy. Zawróciłem - regulacja. Na wszelki wypadek dotankowałem - weszło 17l (aż tyle by uciekło? nie jechałem na gazie więc nie szło na trujnik). Przejechałem 130 km i zatankowałem weszło 60l czyli ok 46 / 100.
Zaraz mam jechać do niego ponownie. Ile jeszcze razy ????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-08-17, 11:03   

Ile pali benzyny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-17, 11:54   

Jak go przyprowadzałem z Bremen wziął 22/100 - po niemieckich autostradach.
W Polsce jak mnie GPS zaczoł pomiatać po jakiś dziurach 24,5/100
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-08-17, 12:20   

Czyli powinien spalić LPG w granicach 27-35 l/100km.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-17, 13:53   

jeśli 35 to będzie max, to jest to do zaakceptowania bo u mnie rozbija się to na 9 - 6 osób
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-17, 17:40   

Jak to jest z tym tankowaniem LPG. Miałem zatankowany do pełna, nie jechałem na gazie. po wyjechaniu z warsztatu chciałem uzupełnić dla pewności (pomyślałem że w trakcie uszczelniania trójnika mogło coś ulecieć - ze 2 l) a weszło 17. zawory odbijają (4 butle) a licznik dalej chodzi. Powoli zwalnia ale chodzi. Będę chyba tankował do pierwszego odbicia zaworu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-08-17, 23:28   

jak masz 4 butle to nie wyczujesz chyba czy kazdy odbil , alewybierz sobie jedna stacje zeby cisnienie bylo jednakowe przy kazdym tankowaniu .
w sprawie spalania to jak tam jest alaska to nie poradzi na twoj silnik ,skoro sa 2 i jesli nawet to wersje 140 km. to przy obciazeniu gaz jest odsysany doslownie z reduktora
zmus goscia do ustawienia gazu na drodze czyli ty kierujesz a monter laptopa na kolana i heja w droge , tu wazne jest zeby podlaczone mial sondy lambda zeby wiedziec czy czasem nie zalewa gazem
srednio wychodzi plus 10-15 % czyli jak spalil do 25 benzyny to 30 lpg powinien nie przekraczac :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2012-08-18, 00:31   

majsterek napisał/a:
zmus goscia do ustawienia gazu na drodze czyli ty kierujesz a monter laptopa na kolana i heja w droge , tu wazne jest zeby podlaczone mial sondy lambda zeby wiedziec czy czasem nie zalewa gazem

Tak właśnie gazownik regulował mojego Jeepa Cheokee z silnikiem 4.0. Auto dość mocno zmotane w teren z laczkami 33x12,5x15 paliło od 25L/LPG w górę :)
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bbart 
zaawansowany

Twój sprzęt: aurora
Dołączył: 30 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2012-08-20, 09:29   

v10, 6,8. coachmen9,5Tony. spalanie 29l benzyny na trasie. Gaz 30-35. Do planowania zakładam 33 i to jest max średnio. Butle 2x130. Połączone, tankuję na max, bez "odbijania".
Jakieś pytania, służę pomocą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gruby40 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010
Postawił 5 piw(a)
Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2012-08-21, 16:56   

Namówiłem go na taką jazdę - z laptopem na kolanach (przejechał jakieś 10 km - nie mógł więcej ) efekt od razu widoczny 34/100 i ma jeszcze spory zapas mocy. Spróbuje go wyciągnąć na dłuższą jazdę. Moim zdaniem 30 jest zupełnie realne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***