|
|
Iveco Allroad - jako baza na kampera 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 79/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-11-24, 22:55
|
|
|
ostatni to jest ten:
https://www.subito.it/vei...i-225846976.htm
Autem ma również jeździć moja żona(kryterium krytyczne ).
Powyżej 3.5t odpada w moim przypadku.
Taki jak Twoj się mi podoba ale w Polsce nie do dostania. O bazę w postaci busa do przerobienia na 4x4 też chyba ciężko.
Żandarmy są o tyle proste (chyba) przy rejestracji że przy wyrzuceniu reszty siedzeń poza drugim rzędem diagnosta nie ma się czego czepiać.
Jeśli ten Kolega co takiego kupił się odezwie z pozytywnymi doświadczeniami to może pozostanę przy tym co planowałem czyli przy następnym wypadzie do makaronów oprócz zabytków odwiedzę parę ichnich komisów i może coś wybiorę.
Opcję z przerobieniem tego z mojego linku też sprawdzę bo ten dziwoląg chyba nie ma drzwi ławki są za twarde do długich wojaży wygląda na pojazd który rozwoził np żołnierzy na wartę czyli przebieg ma raczej oryginalny. Konstrukcja raczej nie zmęczona. |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-11-24, 23:41
|
|
|
rubicon napisał/a: | Klon Craftera będący klonem ORYGINAŁU, czyli Sprintera, |
Nowy Crafter już akurat chyba nie jest bliźniakiem Sprintera? |
_________________
|
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-11-25, 10:38
|
|
|
A czym ISTOTNYM się różni ? Na pewno in minus, pchaniem w niego uparcie 2 litrowych, wyjących z przeładowania turbiną popierdułek TDI, czyli brakiem porządnego 3 litrowego V6 z Mercedesa ?
Zastanawia mnie czasem... wspominany przeze mnie nonkonformizm w świecie 4x4 rozumiany jako poszukiwanie czegoś niszowego. To napędza kreatywność i przeciera nowe drogi.
Za to widoczne czasem szukanie czegoś wstecz, w popularnych konstrukcjach, tak jak rozpatrywanie zamiany sprawdzonej już przecież drogi, czyli może dalekiego od ideału, ale powszechnie dostępnego, widocznego na drogach i serwisowanego w każdej stacji obsługi Sprintera 4x4 , galanterią z tego samego segmentu , ale gorszą , czyli Crafter, MAN... To nie jest oryginalne myślenie ale wyważanie otwartych drzwi.
Akurat dzisiaj, na dzień dobry otwarłam sobie na YT taki filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=KQpgE4GK2Vo
Na początku przetarłem oczy, szukając gdziekolwiek w opisie czy prezentacji sugestii "dystansu" czy konwencji pastiszu. Ale NIE, to jest nakręcone na poważnie. Cytując recenzję pewnej starej piosenki z Festiwalu w Kołobrzegu: Jak bym nie widział że głupota, to myślał bym że prowokacja /marketingowa/
Weźmy pierwsze 30 sekund i mamy koncentrat problemów.
Baza ducato, długi, więc kąt rampowy do .... . Pióra resorów z tyłu nie wzmocnione, czyli będzie dobijać i kołysać na każdej kałuży / jak widać /.
Imponujący zestaw oświetlenia na dachu. Widać że gość chce zapewne wspinać się na ta górkę i w nocy . Oświetli ją CAŁĄ. Ale już kolejnej nie, bo zerwie tą "dyskotekę" na pierwszej gałęzi w pobliskim lesie.
11 sekunda i potem koło 24 , pięknie wystająca rura wydechowa. Zostawi ją na drodze we wspomnianym lasku, zaraz koło zerwanej "dyskoteki" i super wygodnego , powszechnie wieszanego na drogowych kamperach,elektrycznie wysuwanego stopnia.
14 sek. Jakże profesjonalnie pomalowany na czerwono i wystający hak-oczko do recovery. Dobrze że go wkręcił , bo słusznie spodziewa się zaraz potrzeby sprowadzenia traktora i zaczepienia liny do tego "czegoś" żeby Ducato wywlec z pierwszego błotka. Za to jak zapomni dumny wspinacz tego drobiazgu odkręcić, to wybije dziurę na parkingu w zderzaku sąsiada. I będzie bal...
Dalej, te"profesjonalnie" wyglądające BF Goodriche Mud Tarrain nie dadzą wiele, na dokładanym pseudo terenowym napędzie Dangela z jedną tylną blokadą. Nawet Dangel w swoim "kicie" za circa 10 tyś Euro nie proponuje Mud Terrain, tylko All Terrain. Żeby nie prowokować klientów do nieracjonalnych zachowań.
Nota bene "orys", prawie dwukrotnie droższy system 4x4 Oberaignera do Sprintera, już zasługuje na MT-ki. A 4Motion WV znowu... nie bardzo. Bo "bazy" sprintera czy Craftera są prawie takie same. Ale dokładane napędy i silnik już NIE.
Ale idźmy dalej z filmikiem. 17 sek. Wyciągarka !!!
Jakże pięknie schowana, nie szpeci tego pięknego campera
Ale jakiej wielkości i uciągu jest ten off-road'owy drobiazg ? Uroda schowanego montażu wskazuje że mili mili . Czyli jak ten jamnik zawiesi się na nisko zawieszonym , szerokim brzuchu, a stanie się tak na pierwszej wiosennej gliniastej łące, to ta wyciągareczka tylko wykończy szybko właściciela i ...akumulator. Podczas beznadziejnej próby jej użycia w takich prostych okolicznościach.
Rozumiem i podzielałem marzenie każdego klasycznego kamperowca, żeby od swojego hotelu na kołach można było by wymagać więcej niż wjazd na parking w Nicei czy San Remo.
Ale ten film i nazwanie tego niewinnego przecież Fiata : 4x4 Expedition - Off-Road Camper Van
to marketingowy przekręt i próba wyciągnięcia z klienta sporej dodatkowej, ciężko zarobionej kasy.
Dlatego pokazując środkowy palec takim praktykom, być może nie tracę czasu pisząc w sobotni piękny poranek takiego tekstu. Może ktoś przeczyta, zaufa i to uchroni przed rozczarowaniem.
A za godzinę , korzystając z pięknej aury, wezmę psa, iveco 4x4 i pojedziemy na Jurę i staniemy sobie na szczycie takiej górki jak na filmie, żeby dokonać na łonie natury ostatnich porządków w aucie, przed Zimą . |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-11-25, 13:21
|
|
|
To jest wprawdzie Iveco Daily 4x4 a nie Iveco Allroad ale po raz pierwszy widze wersje z rozstawem osi 4.4m. Nie wiem czy to jest produkt fabryczny czy tez ktos go wydluzyl domowymi sposobami.
Nie wiem tez, czy to jest ta sama wersja od strony podwozia i wlasciwosci jezdnych jak Rubicona.
https://www.pktrucks.com/...p-truck-iv4020/
|
|
|
|
|
|
piotrul
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Fidlin/Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-25, 14:48
|
|
|
bezsens kompletny. Oczywiście wg mojej subiektywnej oceny |
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-11-25, 19:00
|
|
|
tFtD. To jest niezłe kuriozum !!! Nigdy nie widziałem czegoś takiego.
To "coś" to zmodyfikowana wersja nowego Iveco Daily 4x4 tzw. rok modelowy 2014
/ mój jest 2013 i chwała bogu, z różnych powodów, a szkoda że nie 2009 /.
Modyfikacja polega przede wszystkim na PRZEDŁUŻENIU rozstawu osi dokładnie o metr.
Wyszedł z tego dość niekształtny jamnik, choć to go nie do końca przekreśla.
Co ciekawsze,: Poziom emisji EURO 3 !!!! Czyli wyprodukowany od nowości na inny niż europejski rynek. !
Moc obniżona ze 170 do 146 KM.
Wersja zubożona technicznie TYLKO z tylną blokada mostu.
A cena pełna ! .
Moim zdaniem to wersja od razu na kraje Maghrebu. Maroko, Algieria. Lub mniej prawdopodobne gdzieś daleko na południe, Namibia ? Bo nie RPA bo kierownica po właściwej stronie .
Albo Turcja , Bliski wschód.
Teraz co do stwierdzenia że "bez sensu".
Pozwolę sobie na nie zgodzenie się z całym szacunkiem z przedmówcą .
Merytorycznie, nie dla hejtu.
Moim zadaniem patrzysz z punktu widzenia ...europejskiego estety kamperowca. Dla nas, z powodów kulturowych auto musi być jeszcze ...eleganckie
A to nasze hobby to tylko mała nisza, w wielkim świecie profi userów.
Założenie było proste. Zachowanie 7 osobowej rejestracji. Czasem zasadniczo ważne.
Do tego pełnowymiarowy kontener. Na pewno nie dla turystyki, bo wtedy konstrukcja drzwi kontenera była by inna. Za to zdolności przewozowe ma ten jamnik wyjątkowo duże.
7 osób plus 2.5 Tony łatwo pakowanego i nawet wysokiego ładunku , na wytrzymałej nadal bazie
ze STAŁYM NAPĘDEM 4x4 . Koła w tańszej wersji drogowej, nie MT, co wskazuje że po prostu ma być używany do transportu po kiepskich, ale jednak drogach .
Patrząc niestandardowo. Gdyby była opcja wyboru fabrycznego, na taką modyfikację silnika, bezpiecznie dzięki niej pracującego na gówni...nym paliwie , nie mającego DPF-a, EGR-a , piezzowtryskiwaczy, a teraz jeszcze adBlue !!! i innych debilizmów. Oraz gdyby przedłużona rama była z ...pojedynczą kabiną, to była by to zupełnie niezła baza do pełnowymiarowej zabudowy kamperowej. Bardzo komfortowej na długie wyprawy poza cywilizowany Świat. . To czego w zwykłym Iveco Daily 4x4 , mimo jego wspaniałych zalet w terenie, nie możemy osiągnąć.
A że brzydka, z zaburzoną proporcją ... to kwestia kolejnego KOMPROMISU
To nie jest konstrukcja bez sensu. Tylko nie dla wymagającego off-roadu. A przecież nie jesteśmy, jak to niektórzy podkreślali, na forum off-roadowym .
Czasem patrzymy niebezpiecznie zawężając horyzonty, dość ciasno, z pozycji ...Europejczyka. Czy Amerykanina.
To nas gubi w innym świecie. Nie lubią nas za to.
Podziękujmy tFtD za niestandardowe spojrzenie, odnalezienie i prezentację naprawdę unikalnego rozwiązania , pasującego ściśle do tego tematu na Forum. |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
piotrul
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Fidlin/Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-26, 11:04
|
|
|
Rubicon, niestety troszkę meandrujesz.
Raz piszesz, że to forum camperowe i tak trzeba postrzegać samochody, nawet terenowe. Potem chwalisz tego cudaka bo.... jest ciężarówką i może przewozić 2,5t ładunku. |
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-11-26, 14:09
|
|
|
Piotrulu, zdecyduj się, czy masz coś do powiedzenia, nawet polemicznie, ale konkretnie, poza oczywiście subiektywnymi ocenami typu "kompletny bezsens". Do których oczywiście masz prawo. Ale na nich warto poprzestać, jeżeli nie chcesz być ignorowany. Czytanie ze zrozumieniem to pożądana cecha. Czas kurtuazji dla piszących "ja , ja..." bez konkretnych odniesień technicznych lub koncepcyjnych , przynajmniej z mojej strony w tym wątku minął. |
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-11-26, 14:53
|
|
|
piotrul napisał/a: | Rubicon, niestety troszkę meandrujesz.
Raz piszesz, że to forum camperowe i tak trzeba postrzegać samochody, nawet terenowe. Potem chwalisz tego cudaka bo.... jest ciężarówką i może przewozić 2,5t ładunku. |
Ale to źle, że ciężarówka? Przecież tu rozmawiamy o różnych bazach dla kampera 4x4 również o podstawie ciężarowej.
Mnie tam cały czas kusi coś większego niż moje iveco. Tak by mieć mieszkanie a i miejsce na ponton, silnik, liny, może jakiegoś małego kłada. Na duży namiot i cały majdam biwakowy który można było by se gdzieś na odludziu rozłożyć tak jak kiedyś biali ludzie w Afryce robili
Słowem pół dobytku i w drogę (a raczej w "bezdroża")w której można sobie pozwolić na różne inne hobby i na taki totalny luz, bo wszystko co potrzeba mam.
Może jeszcze na trójkącie pociągnąć za sobą jakiegoś lekkiego willysa z tych jedynych prawdziwych. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-11-26, 17:25
|
|
|
rubicon napisał/a: | Piotrulu, zdecyduj się, czy masz coś do powiedzenia, nawet polemicznie, ale konkretnie, poza oczywiście subiektywnymi ocenami typu "kompletny bezsens". Do których oczywiście masz prawo. Ale na nich warto poprzestać, jeżeli nie chcesz być ignorowany. Czytanie ze zrozumieniem to pożądana cecha. Czas kurtuazji dla piszących "ja , ja..." bez konkretnych odniesień technicznych lub koncepcyjnych , przynajmniej z mojej strony w tym wątku minął. |
minął ????Tak się Tobie tylko wydaje , przyglądam sie Twojemu zadufaniu w sobie , pogrążaj się dalej , obrażaj i wywyższaj a zlecisz z tej górki na dupęęęę i ją potrzaskasz na wieki .
przyglądam się dalej , nie tematowi już tylko Tobie , zdanie mam już wyrobione . Ciekawe jak długo jeszcze będziesz się popisywał wszechwiedzą . Może pobijesz jakiś rekord na CT , zobaczymy . bez odbioru do wywołania
Ps. przycisk IGNORUJ jest dla Ciebie aktywny , może zacznij korzystać dla poprawy samopoczucia . |
|
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2017-11-26, 17:36
|
|
|
rubicon napisał/a: | A czym ISTOTNYM się różni ? |
Różni się tym, że w odróżnieniu od poprzedniego Craftera jest to inny samochód niż Sprinter. A czym istotnym? A czym istotnym się różni Hyundai I350 od Transita na przykład? Z grubsza to w ogóle można powiedzieć że wszystkie współczesne busy są mniej więcej takie same.
A z tym Ducato to nie wiem o czym Ty do mnie i co ja mogę mieć z tym filmikiem wspólnego |
_________________
|
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-11-26, 17:46
|
|
|
BIORCA napisał/a: | przyglądam się dalej , nie tematowi już tylko Tobie , |
pamięć masz nie za długą pare tysięcy postów temu nic sie nie różniliście |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-11-26, 18:22
|
|
|
silny napisał/a: | BIORCA napisał/a: | przyglądam się dalej , nie tematowi już tylko Tobie , |
pamięć masz nie za długą pare tysięcy postów temu nic sie nie różniliście |
różnica jednak jest. Jeden jest chamski (przynajmniej w odbiorze czytanym, niewykluczone, że w realu to miły i sympatyczny człowiek) drugi nie, wręcz przeciwnie, choć to może drażnić niezwyczajnych |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 79/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-11-26, 19:30
|
|
|
Tak sobie czytam w międzyczasie "norcom" i przemyślenia w tym wątku i cóż to dwa różne światy.
Możemy sobie dywagować nad właściwościami jezdnymi, jakiejś "bazy" na pojazd kempingowy ale czy to będzie kamper czy nie to zależy od wpisu w dowodzie a nie przekonania posiadacza.
Pytanie mam takie kto ostatnio rejestrował w Polsce auto 4x4 na kampera (specjalny kempingowy) i jakie to było autko?
Czy ktoś ostatnio przerejestrował auto ciężarowe np specjalny-warsztat na kampera?
Kolego Rubicon ty masz w dowodzie ciężarowy czy specjalny kempingowy? |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-11-26, 19:35
|
|
|
silny napisał/a: | BIORCA napisał/a: | przyglądam się dalej , nie tematowi już tylko Tobie , |
pamięć masz nie za długą pare tysięcy postów temu nic sie nie różniliście |
allle protestuję wkurzyłeś się bo nie używałeś korekty swoich wyrazów , nie ma problemu , już jest lepiej , postęp znaczny , wręcz idealnie
bert , trudno mi wchodzić z Tobą w dysputy jak osobiście się nie znamy , przynajmniej nie pamiętam ... będę wierny zasadom , nie było kapsla to i interakcja ograniczona
nie zaśmiecajmy już tematu bo autor dostanie niemerytorycznego wścieku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|