Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak hamulców tylnej osi !!!
Autor Wiadomość
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-03, 10:22   Brak hamulców tylnej osi !!!

:gwm Mam problem ,nie mam hamulców tylnej osi ,oczywiście zasadniczego ,bo ręczny działa prawidłowo.Moje pytanie to,czy wymiana resorów na pięcio piórowe ma jakieś znaczenie,chodzi o korektor siły hamowania,jeśli tak to jak go ustawić?.Może jakieś inne sugestie? :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-03, 10:27   

Może mieć. Im wyżej jest "buda" tym słabiej hamuje tył. Najlepiej pojechać na rolki i wtedy go wyrególować. Bo jak dasz za mocno na tył to szybciej skończą się szczęki i można niezły drift na mokrym zrobić.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-03, 10:48   

makdrajwer, czy korektor ma regulację płynną czy skokową.Miałem w kamperze jakąś naklejkę(odpadła),chyba z instrukcją regulacji ,nie jestem pewien bo nie mogę jej namierzyć !!!może ktoś ma jakiś opis jak to się robi bo u mnie mechaników do naszych staruszków notoryczny brak!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-07-03, 10:55   

Mam naklejkę na drzwiach jak to ustrojstwo regulować. Zrobię zdjęcie podkoniec tygodnia bo teraz bolid u mechaniora stoi.
Pozdrawiam
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-03, 11:02   

njoy, no właśnie taką naklejkę miałem ale ją zlekceważyłem :gwm może jeszcze ją odszukam ,ale myślę że zdjęcie się przyda nie tylko mnie :haha:
Dzięki z góry za zdjęcie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-03, 11:16   

Z tego co się połozyłem pod autem to jest tam regulacja płynna przy osi tylnej. Ale najlpiej wjechać na rolki , sprawdzić jaką siłe ma przód i dać na tył 20% mniej. A instrukcja przy nieoryginalnych resorach może być błędna.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-03, 15:52   

makdrajwer[/b], chodzi o to w którą stronę przesunąć to urządzenie w górę czy do dołu i na oko o ile?,nie mam teraz nawet najmniejszej siły hamowania właśnie na rolkach to wyszło bo robiłem przegląd rejestracyjny ,ręczny trzyma dobrze więc to prawdopodobnie wina korektora ale w górę czy w dól :gwm Trzeba to choć trochę poprawić i dopiero dokładniej ustawić na rolkach bo trochę wstyd przed ludźmi że bez hamulców się jeździ :oops: :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-03, 16:34   

prezes1960 napisał/a:
chodzi o to w którą stronę przesunąć

Rozumiem, że nowe resory podniosły samochód. Dźwignia korektora w stosunku do jego korpusu i zamocowania opadła na dół bo sam korektor razem z nadwoziem uniósł się do góry. Należy przekręcić korpus tak jakbyś ramię korektora (gdyby było nie przymocowane do osi) opuszczał na dół. Im wyżej ramie w stosunku do korpusu korektora tym silniejszy efekt hamowania.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-03, 19:05   

janusz, tak nowe resory podniosły sporo do góry tył,a do tego poduszki za mocno napompowane!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-03, 21:08   

To albo przekręć korpus na dół, jeśli się uda (rdza) lub wystarczy długości ramienia, albo przedłuż łącznik pomiędzy osią a ramieniem korektora. To drugie rozwiązanie moim zdaniem jest lepsze (przedłużenie) chociaż bardziej pracochłonne bo wtedy nie zmieni się geometria (kąty) pomiędzy ramieniem i ramą pojazdu i zachowana będzie konstrukcyjna liniowość regulacji siły hamowania przez korektor. Przy znacznej różnicy wysokości zawieszenia i pochyleniu korektora ruch jego ramienia będzie trochę inny niż zamierzył konstruktor i korekta siły hamowania będzie inna niż pierwotnie, wynika to z sinusów i cosinusów kątów pomiędzy elementami tego układu. Chociaż ta różnica nie musi być szczególnie dokuczliwa, wiele samochodów ma odłączony korektor i jeździ w miarę poprawnie, tylna oś w kamperze jest mocno obciążona i trudniej wprowadzić ją w poślizg ale nie zgodne to jest z przepisami i takie auto może nie przejść przeglądu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2012-07-03, 22:21   

Tak nowe resory jak i napompowanie poduszek powoduje podniesienie auta , korektor też trzeba przestawić na "mocną" pracę przy mniejszym ugięciu zawieszenia bo przecież waga auta nie ulega zmniejszeniu( szczególnie w kamperach) ..... na przykładzie układu z IVECO (fotka) widać , że konieczne jest wydłużenie cięgła łączącego ramię korektora i obudowy mostu . Przykręca się zwykłą blaszkę , ok 2 cm , i to załatwia sprawę prawidłowego działania hamulców przy sporej wadze i małym ugięciu ....

korektor IVECO.jpg
Plik ściągnięto 260 raz(y) 88,16 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-04, 16:32   

Koledzy,zajrzałem pod auto i zobaczyłem gdzie jest regulacja ,teraz jest ustawienie po środku więc mam pewien luz, tylko w dalszym ciągu nie wiem jak tą regulację przesunąć .Z tego co zrozumiałem to mam przesunąć do góry,jest tam jeszcze około 5-7 cm regulacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-04, 18:14   

Jeśli możesz zrób zdjęcie tego ustrojstwa.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-05, 10:38   

janusz, postaram się zamieścić zdjęcie ale po weekendzie,jadę na działkę pewno wiesz gdzie to jest ? :bigok :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-08, 19:07   

janusz, oto zdjęcia urządzenia do regulacji siły hamowania

IMG_0072.JPG
Plik ściągnięto 233 raz(y) 71,36 KB

IMG_0075.JPG
Plik ściągnięto 296 raz(y) 114,25 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***