Brak hamulców tylnej osi !!! |
Autor |
Wiadomość |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-03, 10:22 Brak hamulców tylnej osi !!!
|
|
|
Mam problem ,nie mam hamulców tylnej osi ,oczywiście zasadniczego ,bo ręczny działa prawidłowo.Moje pytanie to,czy wymiana resorów na pięcio piórowe ma jakieś znaczenie,chodzi o korektor siły hamowania,jeśli tak to jak go ustawić?.Może jakieś inne sugestie? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia
![](images/avatars/90295042156c6f398095f5.jpg)
Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-07-03, 10:27
|
|
|
Może mieć. Im wyżej jest "buda" tym słabiej hamuje tył. Najlepiej pojechać na rolki i wtedy go wyrególować. Bo jak dasz za mocno na tył to szybciej skończą się szczęki i można niezły drift na mokrym zrobić. |
_________________ keep calm and dance
![](images/signatures/16797310185265784659bb4.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-03, 10:48
|
|
|
makdrajwer, czy korektor ma regulację płynną czy skokową.Miałem w kamperze jakąś naklejkę(odpadła),chyba z instrukcją regulacji ,nie jestem pewien bo nie mogę jej namierzyć !!!może ktoś ma jakiś opis jak to się robi bo u mnie mechaników do naszych staruszków notoryczny brak!!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
njoy
trochę już popisał
Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 1/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-07-03, 10:55
|
|
|
Mam naklejkę na drzwiach jak to ustrojstwo regulować. Zrobię zdjęcie podkoniec tygodnia bo teraz bolid u mechaniora stoi.
Pozdrawiam
Kamil |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-03, 11:02
|
|
|
njoy, no właśnie taką naklejkę miałem ale ją zlekceważyłem może jeszcze ją odszukam ,ale myślę że zdjęcie się przyda nie tylko mnie
Dzięki z góry za zdjęcie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia
![](images/avatars/90295042156c6f398095f5.jpg)
Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-07-03, 11:16
|
|
|
Z tego co się połozyłem pod autem to jest tam regulacja płynna przy osi tylnej. Ale najlpiej wjechać na rolki , sprawdzić jaką siłe ma przód i dać na tył 20% mniej. A instrukcja przy nieoryginalnych resorach może być błędna. |
_________________ keep calm and dance
![](images/signatures/16797310185265784659bb4.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-03, 15:52
|
|
|
makdrajwer[/b], chodzi o to w którą stronę przesunąć to urządzenie w górę czy do dołu i na oko o ile?,nie mam teraz nawet najmniejszej siły hamowania właśnie na rolkach to wyszło bo robiłem przegląd rejestracyjny ,ręczny trzyma dobrze więc to prawdopodobnie wina korektora ale w górę czy w dól Trzeba to choć trochę poprawić i dopiero dokładniej ustawić na rolkach bo trochę wstyd przed ludźmi że bez hamulców się jeździ |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
janusz
Kombatant Szeryf
![](images/avatars/4876682264b73ebc985af2.gif)
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-07-03, 16:34
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | chodzi o to w którą stronę przesunąć |
Rozumiem, że nowe resory podniosły samochód. Dźwignia korektora w stosunku do jego korpusu i zamocowania opadła na dół bo sam korektor razem z nadwoziem uniósł się do góry. Należy przekręcić korpus tak jakbyś ramię korektora (gdyby było nie przymocowane do osi) opuszczał na dół. Im wyżej ramie w stosunku do korpusu korektora tym silniejszy efekt hamowania. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-03, 19:05
|
|
|
janusz, tak nowe resory podniosły sporo do góry tył,a do tego poduszki za mocno napompowane!!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
janusz
Kombatant Szeryf
![](images/avatars/4876682264b73ebc985af2.gif)
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-07-03, 21:08
|
|
|
To albo przekręć korpus na dół, jeśli się uda (rdza) lub wystarczy długości ramienia, albo przedłuż łącznik pomiędzy osią a ramieniem korektora. To drugie rozwiązanie moim zdaniem jest lepsze (przedłużenie) chociaż bardziej pracochłonne bo wtedy nie zmieni się geometria (kąty) pomiędzy ramieniem i ramą pojazdu i zachowana będzie konstrukcyjna liniowość regulacji siły hamowania przez korektor. Przy znacznej różnicy wysokości zawieszenia i pochyleniu korektora ruch jego ramienia będzie trochę inny niż zamierzył konstruktor i korekta siły hamowania będzie inna niż pierwotnie, wynika to z sinusów i cosinusów kątów pomiędzy elementami tego układu. Chociaż ta różnica nie musi być szczególnie dokuczliwa, wiele samochodów ma odłączony korektor i jeździ w miarę poprawnie, tylna oś w kamperze jest mocno obciążona i trudniej wprowadzić ją w poślizg ale nie zgodne to jest z przepisami i takie auto może nie przejść przeglądu. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
![](images/avatars/14274254695e3922feb4783.jpg)
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-07-03, 22:21
|
|
|
Tak nowe resory jak i napompowanie poduszek powoduje podniesienie auta , korektor też trzeba przestawić na "mocną" pracę przy mniejszym ugięciu zawieszenia bo przecież waga auta nie ulega zmniejszeniu( szczególnie w kamperach) ..... na przykładzie układu z IVECO (fotka) widać , że konieczne jest wydłużenie cięgła łączącego ramię korektora i obudowy mostu . Przykręca się zwykłą blaszkę , ok 2 cm , i to załatwia sprawę prawidłowego działania hamulców przy sporej wadze i małym ugięciu ....
korektor IVECO.jpg
|
![](files/thumbs/t_korektor_iveco_772.jpg) |
Plik ściągnięto 260 raz(y) 88,16 KB |
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-04, 16:32
|
|
|
Koledzy,zajrzałem pod auto i zobaczyłem gdzie jest regulacja ,teraz jest ustawienie po środku więc mam pewien luz, tylko w dalszym ciągu nie wiem jak tą regulację przesunąć .Z tego co zrozumiałem to mam przesunąć do góry,jest tam jeszcze około 5-7 cm regulacji. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
janusz
Kombatant Szeryf
![](images/avatars/4876682264b73ebc985af2.gif)
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-07-04, 18:14
|
|
|
Jeśli możesz zrób zdjęcie tego ustrojstwa. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-05, 10:38
|
|
|
janusz, postaram się zamieścić zdjęcie ale po weekendzie,jadę na działkę pewno wiesz gdzie to jest ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
prezes1960
zaawansowany
![](images/avatars/7917429784ea6e1e0723d2.jpg)
Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-07-08, 19:07
|
|
|
janusz, oto zdjęcia urządzenia do regulacji siły hamowania
IMG_0072.JPG
|
![](files/thumbs/t_img_0072_195.jpg) |
Plik ściągnięto 233 raz(y) 71,36 KB |
IMG_0075.JPG
|
![](files/thumbs/t_img_0075_972.jpg) |
Plik ściągnięto 296 raz(y) 114,25 KB |
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|