Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nordkapp
Autor Wiadomość
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:51   Nordkapp

NORDKAPP: WARIANT A -WYPRAWA DOOKOŁA BAŁTYKU
propozycja trasy (program max.)

POLSKA – LITWA – ŁOTWA - ESTONIA
Warszawa - Suwałki....................................................................................294 km 06:13 h
Budzisko (PL/LT)........................................................................................ 314 km 07:34h
Kaunas (Litwa)..............................................................................................390km 09:11 h
Siauliai (Litwa)............................................................................................. 574 km 12:45 h
Riga (Łotwa)............................................................................................... 715 km 15:53 h
Tallinn (Estonia)..........................................................................................1024km 22:09h
Przeprawa promowa Tallinn (EST) – Helsinki (SF)

FINLANDIA - NORWEGIA (dojazd do Nordkapp)
Helsinki/Katajanokan Terminaali (port, promy) - Oulu (Finlandia)..........607 km 09:51 h
Rovaniemi (Finlandia).................................................................................. 830 km 14:30 h
Inari/Ivalo (Finlandia).................................................................................. 1117 km 19:54 h
Utsjoki /Karigasniemi (Finlandia/Norwegia)..................................................1254km 22:11h
Nordkapp (Norwegia) .................................................................................1509 km 26:41h

Razem dojazd: Warszawa - Nordkapp........................................................2533 km 48:50h

NORWEGIA PÓŁNOCNA (powrót)
Nordkapp - Narvik..........................................................................................716 km 13:03h
Fauske /Bodo - prom na Lofoty.......................................................................964 km 17:51h
Trondheim /Sunde – prom na Hitrę..............................................................1616 km 29:38h
Razem NORWEGIA (dojazd do Nordkapp) + PÓŁNOCNA (powrót)...1871 km

Razem trasa: Warszawa - Nordkapp -Trondheim)....................................4149 km 77:53 h

NORWEGIA POŁUDNIOWA
Trondheim - Rindal...................................................................................96 km 01:55 h
c.d. wg przewodnika WOMO - trasy i min. ilość dni (orientacyjnie):
TOUR 15: Rindal – Todal – Innerdal – Trollheim – Tingvoll.......................170 km (3dni)
TOUR 14: Tingvoll – Kristiansund – Kvernes –
- Atlanterhavsveg – Eide – Trollkyrkja – Molde&......................................130 km (2dni)
TOUR 13: Molde – Andalsnes - Trollvegg – Trollstigvei –
- Strodal – Alesund – Hareid…………...........................300 km (3 dni)
TOUR 12: Runde – Gurskoy – Vestkapp – Selje – Maloy..........................220 km (2 dni)
TOUR 11: Refvik – Kannestein - Maloy – Nordfjordeid –
Stryn – Dalsnibba – (Videdal) – Ottadal - Lom..........................................300 km (2 dni)
TOUR 10: Jotunheimen – Skjolden – Nigrdasbreen -
– Gaupne – Solvorn – Kaupanger.............................................................290 km (3 dni)
TOUR 9: Kaupanger – Borgund – Leardal – Aurland – Flam –
- Undredal – Stalheimskleiva – Voss.......................220 km (2 dni)
TOUR 8: Hamlagrovatn – Dale – Bergen – Lysekloster – Osoyro –
- Oystese – Alvik – Hardangervidda – Eidfjord – Kinsarvik – Odda.............370 km (3 dni)

TOUR 7, 6, 5, 4, 3 pominięte – skrót Odda (E134) - Amot (za Vinje)............135 km 02: 25h
Amot (37) – Rjukan................................55 km 00:55 h

TOUR 2: Rjukan – Gaustatoppen – Heddal – Konsberg –
- Drammen – Oslo................200 km (2 dni)
Razem NORWEGIA POŁUDNIOWA (wg WOMO)...................... 2486km (22dni+4:72h)
Uwaga: trasa Amot (37) – Rjukan (część TOUR 3) - Gaustatoppen – Heddal (część TOUR 2) bardzo trudna (należy zapytać w Amot)
i ewentualnie rozważyć skrót (E134): Amot –Sauland –Heddal około 115 km.

Wariant A1(z Oslo bezpośrednio do Helsingborg):
Oslo (E6, E20/6) – Halden (N/S).......................................................................115 km 01:47 h
Göteborg (E20/6)................................................................................................304 km 04:18h
Helsingborg (razem Wariant A1)......................................................................525 km 06:35h

Wariant A2 (z Oslo przez Stockholm do Helsingborg) :
Oslo (E20) - Marker /Ørje (N/S).............................................................................88 km 01:36h
Karlstad...............................................................................................................220 km 03:58h
Örebro.................................................................................................................331km 06:04 h
Stockholm (E4).....................................................................................................523 km 08:29h
Helsingborg (razem Wariant A2).........................................................................1085 km 14:22h

Przeprawa promowa Helsingborg (S) – Helsingör (DK)
Helsingör – Lolland/Rødby (razem DK).......................................................….......195km 02:02h
Przeprawa promowa Rødby (DK) – Puttengarden (D)

Trasa powrotna Niemcy (D) – Polska(PL):
Puttengarden(Fehmarn) - Lübeck…....................................................................94 km 01:13h
Hamburg............................................................................................................165 km 02:14h
Berlin..................................................................................................................451 km 05:20h
Słubice (Świecko)................................................................................................561km 06:42h
Poznań................................................................................................................743 km 09:47h
Warszawa (razem trasa D –PL)...........................................................................1135km 16:23h

ZESTAWIENIE (WARIANT A):
Polska (PL)......................................................314 km
Litwa (LT) - Łotwa (LV) – Estonia (EST)....710 km
Finlandia........................................................1254 km (razem PL+LT+LV+EST...2278 km)
Norwegia (do Oslo).......................................4357 km
z Oslo Wariant A1...........................................115 km (razem N + Wariant A1.....4472 km)
z Oslo Wariant A2.............................................88 km (razem N + Wariant A2.....4445 km)
Szwecja Wariant A1........................................410 km
Szwecja Wariant A2.........................................997 km
Dania (DK)......................................................195 km
Niemcy (D).......................................................561 km
Polska (PL).......................................................574 km (razem DK+D+PL.....1330 km)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGÓŁEM Wariant A1.................................8490 km (22 + 8dni zwiedzania+107:20h jazdy)
OGÓŁEM Wariant A2.................................9050 km (22+10dni zwiedzania+115:07h jazdy)
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Ostatnio zmieniony przez Kamperfan 2008-05-20, 12:26, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:55   Nordkapp: Wariant B

NORDKAP: WARIANT B - WYPRAWA VIA BAŁTYK
propozycja trasy (program max.)

POLSKA - NIEMCY
Warszawa – Słubice (Świecko).......................................................................563km 09:19 h
Rostock (D) Umgehungsstrasse Zum Überseehafen (port, promy).................907km 12:58 h
Przeprawa promowa Rostock (D) - Trelleborg (S)

SZWECJA - FINLANDIA
Trelleborg (S) Scandlines,Travemündeallén (port, promy) – Stockholm……643km 06:48 h
Tornio (S/SF) .................................................................................................1665 km 24:21 h
Rovaniemi (SF).............................................................................................. 1787 km 26:53 h
Inari/Ivalo (SF)………………………………………………………………2074km 32:13 h
Utsjoki/Karigasniemi (SF/N)………........................................................….2211 km 34:36 h
Nordkapp (N) ..........................................................………………….….…2466 km 39:05 h
Razem dojazd: Warszawa - Nordkapp........................................................3373 km 51:38 h

NORWEGIA PÓŁNOCNA (powrót)
Nordkapp - Narvik..........................................................................................716 km 13:03h
Fauske /Bodo - prom na Lofoty.......................................................................964 km 17:51h
Trondheim /Sunde – prom na Hitrę..............................................................1616 km 29:38h
Razem NORWEGIA (dojazd do Nordkapp) + PÓŁNOCNA (powrót)...1871 km

Razem trasa: Warszawa - Nordkapp -Trondheim)....................................4989 km 81:01h

NORWEGIA POŁUDNIOWA
Trondheim - Rindal...........................................................................................96 km 01:55 h
c.d. wg przewodnika WOMO - trasy i min. ilość dni (orientacyjnie):
TOUR 15: Rindal – Todal – Innerdal – Trollheim – Tingvoll.......................170 km (3dni)
TOUR 14: Tingvoll – Kristiansund – Kvernes –
- Atlanterhavsveg – Eide – Trollkyrkja – Molde……………130 km (2dni)
TOUR 13: Molde – Andalsnes - Trollvegg – Trollstigvei –
- Strodal – Alesund – Hareid…………..300 km (3 dni)
TOUR 12: Runde – Gurskoy – Vestkapp – Selje – Maloy.............................220 km (2 dni)
TOUR 11: Refvik – Kannestein - Maloy – Nordfjordeid –
Stryn – Dalsnibba – (Videdal) – Ottadal - Lom...................300 km (2 dni)
TOUR 10: Jotunheimen – Skjolden – Nigrdasbreen -
– Gaupne – Solvorn – Kaupanger.................290 km (3 dni)
TOUR 9: Kaupanger – Borgund – Leardal – Aurland – Flam –
- Undredal – Stalheimskleiva – Voss..................220 km (2 dni)
TOUR 8: Hamlagrovatn – Dale – Bergen – Lysekloster – Osoyro –
- Oystese – Alvik – Hardangervidda – Eidfjord – Kinsarvik – Odda...........370 km (3 dni)


TOUR 7, 6, 5, 4, 3 pominięte – skrót Odda (E134) - Amot (za Vinje).............135 km 02,25h
Amot (37) – Rjukan................................55 km 00:92h

TOUR 2: Rjukan – Gaustatoppen – Heddal – Konsberg –
- Drammen – Oslo................200 km (2 dni)
Razem NORWEGIA POŁUDNIOWA (wg WOMO)...................... 2486km (22dni+4:43h)
Uwaga: trasa Amot (37) – Rjukan (część TOUR 3) - Gaustatoppen – Heddal (część TOUR 2) bardzo trudna (należy zapytać w Amot) i ewentualnie rozważyć skrót (E134): Amot –Sauland –Heddal około 115 km.

Oslo (E6, E20/6) – Halden (N/S).......................................................................115 km 01:47 h
Göteborg (E20/6)................................................................................................304 km 04:18h
Helsingborg (razem wg Wariantu A1)..............................................................525 km 06:35h

Przeprawa promowa Helsingborg (S) – Helsingör (DK)
Helsingör – Lolland/Rødby (razem DK)....................................................... 195km 02:02h
Przeprawa promowa Rødby (DK) – Puttengarden (D)

Trasa powrotna Niemcy (D) – Polska(PL):
Puttengarden(Fehmarn) - Lübeck…................................................................94 km 01:13h
Hamburg............................................................................................................165 km 02:14h
Berlin..................................................................................................................451 km 05:20h
Słubice (Świecko)...............................................................................................561km 06:42h
Poznań................................................................................................................743 km 09:47h
Warszawa (razem trasa D –PL)......................................................................1135km 16:23h


ZESTAWIENIE (WARIANT B):
Polska (PL)......................................................563 km
Niemcy (D).......................................................344 km
Szwecja (S).....................................................1665 km
Finlandia (SF)..................................................546 km (razem PL+ D + S + SF......3118 km)
Norwegia (N)..................................................4472 km
Szwecja (S)........................................................410km
Dania (DK).......................................................195 km
Niemcy (D).......................................................561 km
Polska (PL).......................................................574 km (razem DK+D+PL.............1330 km)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGÓŁEM Wariant B...................................9330km (22 + 8dni zwiedzania+110:04 h jazdy)

Wyprawa na Nordkapp via Bałtyk może być realizowana w innych wariantach przeprawy promowej do Szwecji, np. ze Swinoujścia do Ystad, z Gdyni do Karlskrone, z Gdańska do Nynäshamm, itd. Kolejnym wariantem może być trasa z przeprawą promową z Danii bezpośrednio do Norwegii, np. Hirtshalas – Kristiandsand lub do Larvik pod Oslo.
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:57   Porównanie wybranych wariantów

PORÓWNANIE WARIANTÓW: Wariant A1------------Wariant A2--------------Wariant B
WARIANT A1 ......................... 8490 km.................. - 560 km .................... - 840 km
WARIANT A2.......................... 9050 km.................. +560 km .................... - 280 km
WARIANT B............................ 9330 km.................. +840 km .................... +280 km
„+ „ trasa dłuższa o....... km
„ – „ trasa krótsza o ...... km
WARIANT A1 trasa krótsza o 560 km od wariantu A2 i o 840 km od wariantu B
WARIANT A2 trasa dłuższa o 560 km od wariantu A1 i krótsza o 840 km od wariantu B
WARIANT B trasa dłuższa o 840 km od wariantu A1 i dłuższa o 280 km od wariantu A2
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2008-05-20, 13:02   

Witam,

dziękuję za propozycję tras. Może skorzystam.

Startuję 14 lipca promem do Karsklony i potem planuję jeżdzić około 2,5-3 tygodnia po Szwecji i Norwegii zahaczając o Lofoty ale pomijając Oslo.

Chcę "szybko" pojechać na Nordkapp, czyli około 5 dni, aby załapać się jeszcze na białe noce, i potem wolniej spaść z powrotem na dół Norwegii

Planuję powrót przez most w Malmo, aby nie musieć się spieszyć na żaden prom, ale słyszałem, że promy między Szwecją a Niemcami nie wymagają rezerwacji więc może wrócimy promem.

Pozdrawiam


Bartek-Ayer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-22, 22:55   

Witaj Kamperfanie!

Moją opinię znasz: zdecydowanie wariant "za kosą" czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara :) sprawdziłem i będę go bronił jak niepodległości!
Wariant przez Pribałtykę jest bardzo sympatyczny, daje jakie-takie liźnięcie tych krajów i pozwala się nimi "skaleczyć" - trenowałem, polecam, jadę w tym roku :)
Przez wschodnią Szwecję jest chyba ciut bliżej, mniej męcząco i na pewno szybciej (prom + autostrada + szybkie drogi), ale pytanie, czy musicie się spieszyć?
Oczywiscie ten wariant moze byc lepszy jak ktos nie musi testować Pribałtyki bo albo już był albo i tak pojedzie:) albo go nie interesuje (?)
Oprotestowałbym zwiedzanie Norwegii Południowej za jednym zamachem - moim zdaniem północna jest tak piekana, że spokojnie na powrót z Nordkapp można planować 50 km dziennie - kazdy fiord to nowe odkrycie, jak ktoś ma chęć na wycieczki w góry, to ...
No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem, no i ryby biorą podobno na pusty haczyk.
Dostanie się do Trondheim wzdłuż wybrzeża z kilkudziesięcioma promami - to tez robi swoje...
No i jakbym mial więcej czasu to podjechałbym do granicy Norwegii z Rosją. A może tam łatwiej jakoś przekroczyć granicę, to i do Zapolarnego podjechałbym...
Zresztą tam jeszcze wrócę.

Pozdrawiam i udanej wyprawy!

Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2008-05-23, 00:50   

Jacek M napisał/a:
...No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem, no i ryby biorą podobno na pusty haczyk...


Nie tylko na Lofotach. Na wyspie Runde (płd-zach Norwegii) w ciągu godziny kilka osób złowiło ok. 35 kg makreli na puste haczyki, zaczepione do krótkiej linki z uchwytem. I od razu na patelnię - pycha. A na Lofotatch polecam wycieczkę statkiem na żerowiska kaszalotów. Zobaczyć je może prawie każda wycieczka. Jak zobaczą z daleka namierzają GPS-em i po pół godzinie można podziwiać te olbrzymie stfory z bliska. Byliśmy tam autokarem, ale napewno wrócimy kamperem.
Pozdrawiamy
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-23, 23:05   Nordkapp - bajery, rowery...

Jacek M napisał/a:

....Oprotestowałbym zwiedzanie Norwegii Południowej za jednym zamachem - moim zdaniem północna jest tak piękna, że spokojnie na powrót z Nordkapp można planować 50 km dziennie - kazdy fiord to nowe odkrycie, jak ktoś ma chęć na wycieczki w góry, to ...
No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem...

Dzięki Jacku za uwagi :spoko . Przedstawiłem warianty trasy (które rozważaliśmy z Januszem z Suwałk) do ewentualnego wykorzystania przez inne załogi zainteresowane wyprawą na Nordkapp. Jak zaznaczyłem, jest to "program maximum" (może być realizowany częściowo - według uznania i możliwości załóg) - ile z tego uda się zrealizować zależy od kasy, a przede wszystkim od czasu jakim dysponujemy. My wybraliśmy wariant "A" i możemy przeznaczyć na wyprawę 4 do 5 tygodni, ale preferujemy luz programowy i wszystko będziemy regulować na bieżąco - zależnie od warunków podróży, pogody, etc. Być może "odpuścimy" Norwegię południową bo zafascynują nas, np. Lofoty. A propos: czy warto zabrać rowery? Spotkałem się z opinią, że nie za bardzo są przydatne a "przedłużają" kamper - może to nas drogo kosztować w przeprawach promowych :( .
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eeik 
Kombatant
"Mała Karawana"


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 22 Lut 2007
Piwa: 13/7
Skąd: Śląsk-Wodzisław Śl.
Wysłany: 2008-05-26, 11:28   

Witoldzie - ja jak najbardziej polecam zabranie rowerów.
Fakt nam jeden raz zdarzyło się , że nam uwzględnił rowery w długości i skasował jako pow. 6 m, ale w pzostałych przypadkach mówiliśmy , że do 6 m i nikt nie powiedział słowa.

A mielismy tych przepraw że hoho.

Wszystko od człowieka zależy.

I tutaj napiszę dlaczego warto zabrac rowery.

Otóż najbardziej "poszkodowanym" jest kierowca, który prowadząc auto nie ma możliwości podziwiania uroków natury, a jest co podziwiać.

Ja się pilnowałam aby mi sie podczas jazdy nie wyrywały słowa :

"popatrz jak pieknie !, zobacz to!!"

Mając do dyspozycji rowery, zostawiamy chałupke i jedziemy wzdłuż fiordu wszyscy.

No chyba , że planuje się typową objazdówkę , że nie będzie czasu wsiąść na rower,
ale ja nie praktykuje takiego urlopu.
Ja potrzebuję odpocząć dzień albo dwa w jednym miejscu.

Wprawdzie jazda rowerem też mnie nie kręci ( bo ze sportu jak wszystkim wiadomo najlepiej mi wychodzi kawa na leżaku) ale tam akurat robiłam trasy 15-to km i powiem jedno - warto było.

No na koniec zniżę :spoko się do ujawnienia takiej żywej , czystej w swojej postaci zazdrości (nie mylić z zazdraszczaniem) , że Wy już za niedługo, juz za chwileczkę.

Pomimo tego niskiego uczucia, życzę wszystkim załogom wybierającym się do Norwegii - pięknej pogody - bo wtedy następuje pełnia doznań. :spoko

No i będę oczekiwac relacji oczywiście
_________________
Ewa

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2008-05-26, 12:35   

eeik napisał/a:
życzę wszystkim załogom wybierającym się do Norwegii - pięknej pogody

w imienniu wszystkich wyjeżdzajacych
Przepieknie dziękujemy :kwiatki:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-26, 16:14   

eeik napisał/a:
Witoldzie - ja jak najbardziej polecam zabranie rowerów.
Fakt nam jeden raz zdarzyło się , że nam uwzględnił rowery w długości i skasował jako pow. 6 m, ale w pzostałych przypadkach mówiliśmy , że do 6 m i nikt nie powiedział słowa.


eeik słusznie prawi. Moje autko ma 5,60m bez rowerów i 6,35 z. Norwegowie nigdy nawet nie pytali, tylko kasowali wg stawki do 6m. Korzystaliśmy z promów kilka razy w obrębie zblizonym do Lofotów. Zapoznany kolega powiedział, że biorą pod uwagę nominalną długość kampera, a nie z rowerami, ale nie wiem czy to zasada, czy dobre obyczaje :)
Pozdrawiam wszystkich jadących i jednego jestem pewien: do zobaczenia na północy w nastepnych latach.
Ewa, zgadzasz się, że to nieulaczalne? :lol:
Aha i kupcie sobie przewodnik po fiordach wydawnictwa Tramp - jak zdążyli dodrukować, w zeszłym roku nie dla wszystkich starczyło... ;)

Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-26, 16:41   

Jacek M napisał/a:
Aha i kupcie sobie przewodnik po fiordach wydawnictwa Tramp - jak zdążyli dodrukować, w zeszłym roku nie dla wszystkich starczyło...


Niestety nie dodrukowali i jakoś tak niesporo im to idzie. Niby, że reklam mało, sponsorów nie ma...

Szkoda, bo podobno przewodnik jest dobry.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-26, 16:56   

wiem kto ma :chytry
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-26, 17:46   

Ja chyba też.
Jacku, czy obaj myślimy o takim lekko wybrakowanym, ale w pełni użytecznym egzemplarzu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eeik 
Kombatant
"Mała Karawana"


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 22 Lut 2007
Piwa: 13/7
Skąd: Śląsk-Wodzisław Śl.
Wysłany: 2008-05-26, 20:04   

Cytat:
Jacku, czy obaj myślimy o takim lekko wybrakowanym, ale w pełni użytecznym egzemplarzu?


Wiecie co, ja tez wiem kto ma, ale nikt nie pytał o możliwość pożyczenia to się nie pchałam.

Ale tam sa tylko fiordy :) , nie ma pn Norwegii.

Ale naprawde bardzo fajny, dużo z niego korzystaliśmy.
Niekiedy przesadzony, ale bardzo rzetelny.


Jacku masz rację, tam się wraca :) ))
_________________
Ewa

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-26, 21:46   

Ewa, a może by go tak zeskanować? Może nawet za zgodą i wiedzą Wydawcy - wiem, kto zna ;)

I zapożyczając Twoją terminologię: zazdroszczę i zazdraszczam :)

Ja w tym roku niestety na tak daleka północ się nie wypuszczę. Póki co w ogóle nie wiem co z urlopem, ale jak wyjdzie, to planuję Białoruś i Pribałtykę - podroż sentymentalna w poszukiwaniu korzeni. Tak się składa, że oboje z Anią mamy tam do pozałatwiania sprawy własnej ewolucji. Co z tego wyjdzie - nie wiem. Na Białorusi kamperem chyba nikt nie był. Jak wyjazd dojdzie do skutku to cos skrobnę.

Kłaniawszy się będąc :spoko

Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***