Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:30 |
Uziemienie do gniazda prądu |
Autor |
Wiadomość |
marcin39
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 2008-07-16, 10:55 Uziemienie do gniazda prądu
|
|
|
Witam!
Niedawno zamontowałem gniazdo do zasilnia prądem mojego campera jednak trzeba dorobić jeszcze uziemienie do niego. |
|
|
|
 |
marcin39
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 2008-07-16, 14:09
|
|
|
głownie potrzebuje sposobu na zamontowanie uziemienia jakieś schematy, rysunki itp. |
|
|
|
 |
marcin39
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 2008-07-21, 12:42
|
|
|
jak jest to zrobione w waszych kamperach ... |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-07-21, 13:09
|
|
|
Generalnie to nie ma niczego takiego jak osobne uziemienie. Kamper do sieci 230V powinien być podłączony przewodem trzy żyłowym. "0", Faza i "uziemienie". Wtyczka i gniazdo z trzema bolcami. Można sprawdzić skutecznosć uziemienia przy pomocy np wskaźnika z neonówką, dotykając elementów metalowych kampera. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Kamperfan
stary wyga

Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Piwa: 8/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-07-21, 14:34
|
|
|
Uziemienie przewodem do bolca lub styków na obwodzie (w gniazdkach "shuko") nie gwarantuje zabezpieczenia - zdarza się, że w skrzynkach przyłączy 230V na kempingach pomylone są przewody w gniazdkach. Spotkałem się z uziemieniem niefrasobliwie zamienionym z przewodem zerowym a także zamienione miejscami: faza i zero - ale jak na uziemieniu podłączą przez pomyłkę fazę... to dobrze będzie, jak skończy się wywaleniem bezpieczników. Ponadto, w pojazdach narażonych na drgania podczas jazdy występuje wysoki stopień prawdopodobieństwa przebicia - dlatego w swoim kamperze zamontowałem wyłącznik różnicowy zabezpieczający przed porażeniem prądem. Uważam, że wyłącznik taki powinien być standardowym wyposażeniem instalacji elektrycznej kamperów i przyczep . |
_________________ Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-07-21, 15:11
|
|
|
I to jest słuszna koncepcja. U mnie w samochodzie taki jest zamontowany fabrycznie. Moim zdaniem dobrze byłoby dosyć często sprawdzać uziemienie w samochodzie a nawet obmyśleć jakiś sposób codziennego testowania uziemienia, natychmiastowego sygnalizowania przerwania lub uszkodzenia obwodu uziemienia. Często, szczególnie na zlotach podłączamy kampery od jednego do drugiego, powstaje swego rodzaju pajęczyna podłączeń. W takich warunkach o awarię nietrudno. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
marcin39
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 2008-07-22, 15:08
|
|
|
u mnie "prawie" własnej roboty kamperze nie ma czegoś takiego... |
|
|
|
 |
macco
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Vw LT28
Dołączył: 18 Mar 2008 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-10-07, 20:16 Uziemnienie instalacji 230V do karoserii pojazdu ??
|
|
|
Witam, modernizuje instalacje 230V i dokładam 2 gniazdka z uziemnieniem niestety przewody poprowadzone do tych miejsc są 2żyłowe,wiem ze mozna zmostkowac z zerem ale wiąze sie to z pewnym ryzykiem przy podłączaniu sie gdzieś na polu(chodzi o to zeby nie pomulic + z - . Pomyslalem ze mozna by bylo podlączyc mase do koreserii pojazdu, nie wiem jednak czy jest zgodne z rzemiosłem a jesli tak to czy przy ewentualnym zwarciu lub przebiciu rozwiązanie to nie zagraza instalacji 12V. Dodam jeszcze ze nie posiadam zabezpieczenia różnicowo-prądowego a cała instalacja 230V zabezpieczona jest urządzeniem Waeco PerfectPower PP1000 (jest to przetwornica 230/12 z wyjsciem 230V które jak zapewnia producent ma wbudowane wszystkie zabezpieczenia i nie trzeba instalowac dodatkowych bezpiecznikow)wyjscie obwodu 230V posiada uziemnienie.
No to tyle...bede wdzieczny za wszelką pomoc w tym temacie. |
|
|
|
 |
macco
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Vw LT28
Dołączył: 18 Mar 2008 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-10-07, 20:24 No to facetowi pomogliscie...mam ten sam problem
|
|
|
To jak to powinno być zrobione i na czym polega uziemnienie to my wiemy tu chodzi o alternatywne rozwiazania..mostkowanie z zerem to za duze ryzyko faktycznie a co z podłaczeniem do uziemnienia do masy pojazdu ? |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-07, 22:53
|
|
|
nic...będzie to tylko wyrównanie potencjału pomiędzy masą auta a bolcem w gnieździe...
a uziemienie to uziemienie, czyli połączenie trwałe urządzenia z ziemią... i obojętnie co się stanie , wyłączą bezpieczniki na polu , padną bezpieczniki w aucie, bolec gniazda zawsze będzie połączony z ziemią... do momentu gdy ktoś nie wyjmie wtyczki z gniazdka...ale wtedy odłączy całkiem zasilanie...
...tu tylko rysuneczek na szybko co może się wydarzyć przy połączeniu bolca z masą auta...
 |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-10-07, 23:30
|
|
|
Dobrze, że kamper to nie trolejbus, kopałby w czasie jazdy Ciekawe czy hybrydowy tez kopie? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-07, 23:55
|
|
|
że niby co?... że ten rysunek to niby trolejbus?
... cała zabawa polega na tym że chciałem koledze macco najprościej pokazać czym może skończyć się ewentualne połączenie bolca z masą pojazdu, podczas uszkodzenia choćby izolacji np w jakimś odbiorniku, przetarcia izolacji na przewodzie zasilającym czajnik bezprzewodowy... "faza" natychmiast pojawi się na bolcu a co za tym idzie na wszystkich elementach metalowych pojazdu... opony są wspaniałym izolatorem , człowiek schodzący ze schodka kampera stawiając nogę na ziemi zamyka tylko obwód ... i porażenie gotowe. |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-10-08, 01:20
|
|
|
Nie odnosiłem się do meritum postu. Myślę że masz rację. To miał być dowcip. Pewnie tak sobie mi wyszedł. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-10-08, 01:22
|
|
|
Witam! Auto jest tak skonstruowane i materialy sa tak dobrane ze wszystko z nadwozia jest odprowadzane do ziemi.Opony tez przewodza. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-08, 08:57
|
|
|
stefan, po części masz rację , ale chodzi o skierowanie małych ładunków, naelektryzowań... mówimy tu o nietypowym pojeździe jakim kamper i pojawieniu się w nim 230V ...
janusz , już myślałem, że po wiadomej wpadce ze "ściśliwością" zaszufladkowaliście mnie jako nieuka |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
|