Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:30
Uziemienie do gniazda prądu
Autor Wiadomość
marcin39 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 2008-07-16, 10:55   Uziemienie do gniazda prądu

Witam!
Niedawno zamontowałem gniazdo do zasilnia prądem mojego campera jednak trzeba dorobić jeszcze uziemienie do niego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin39 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 2008-07-16, 14:09   

głownie potrzebuje sposobu na zamontowanie uziemienia jakieś schematy, rysunki itp.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin39 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 2008-07-21, 12:42   

jak jest to zrobione w waszych kamperach ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-07-21, 13:09   

Generalnie to nie ma niczego takiego jak osobne uziemienie. Kamper do sieci 230V powinien być podłączony przewodem trzy żyłowym. "0", Faza i "uziemienie". Wtyczka i gniazdo z trzema bolcami. Można sprawdzić skutecznosć uziemienia przy pomocy np wskaźnika z neonówką, dotykając elementów metalowych kampera.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-21, 14:34   

Uziemienie przewodem do bolca lub styków na obwodzie (w gniazdkach "shuko") nie gwarantuje zabezpieczenia - zdarza się, że w skrzynkach przyłączy 230V na kempingach pomylone są przewody w gniazdkach. Spotkałem się z uziemieniem niefrasobliwie zamienionym z przewodem zerowym a także zamienione miejscami: faza i zero - ale jak na uziemieniu podłączą przez pomyłkę fazę... to dobrze będzie, jak skończy się wywaleniem bezpieczników. Ponadto, w pojazdach narażonych na drgania podczas jazdy występuje wysoki stopień prawdopodobieństwa przebicia - dlatego w swoim kamperze zamontowałem wyłącznik różnicowy zabezpieczający przed porażeniem prądem. Uważam, że wyłącznik taki powinien być standardowym wyposażeniem instalacji elektrycznej kamperów i przyczep :idea: .
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-07-21, 15:11   

I to jest słuszna koncepcja. U mnie w samochodzie taki jest zamontowany fabrycznie. Moim zdaniem dobrze byłoby dosyć często sprawdzać uziemienie w samochodzie a nawet obmyśleć jakiś sposób codziennego testowania uziemienia, natychmiastowego sygnalizowania przerwania lub uszkodzenia obwodu uziemienia. Często, szczególnie na zlotach podłączamy kampery od jednego do drugiego, powstaje swego rodzaju pajęczyna podłączeń. W takich warunkach o awarię nietrudno.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin39 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 IDTD
Dołączył: 18 Kwi 2008
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 2008-07-22, 15:08   

u mnie "prawie" własnej roboty kamperze nie ma czegoś takiego... :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
macco 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vw LT28
Dołączył: 18 Mar 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-10-07, 20:16   Uziemnienie instalacji 230V do karoserii pojazdu ??

Witam, modernizuje instalacje 230V i dokładam 2 gniazdka z uziemnieniem niestety przewody poprowadzone do tych miejsc są 2żyłowe,wiem ze mozna zmostkowac z zerem ale wiąze sie to z pewnym ryzykiem przy podłączaniu sie gdzieś na polu(chodzi o to zeby nie pomulic + z - . Pomyslalem ze mozna by bylo podlączyc mase do koreserii pojazdu, nie wiem jednak czy jest zgodne z rzemiosłem a jesli tak to czy przy ewentualnym zwarciu lub przebiciu rozwiązanie to nie zagraza instalacji 12V. Dodam jeszcze ze nie posiadam zabezpieczenia różnicowo-prądowego a cała instalacja 230V zabezpieczona jest urządzeniem Waeco PerfectPower PP1000 (jest to przetwornica 230/12 z wyjsciem 230V które jak zapewnia producent ma wbudowane wszystkie zabezpieczenia i nie trzeba instalowac dodatkowych bezpiecznikow)wyjscie obwodu 230V posiada uziemnienie.
No to tyle...bede wdzieczny za wszelką pomoc w tym temacie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
macco 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vw LT28
Dołączył: 18 Mar 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-10-07, 20:24   No to facetowi pomogliscie...mam ten sam problem

To jak to powinno być zrobione i na czym polega uziemnienie to my wiemy tu chodzi o alternatywne rozwiazania..mostkowanie z zerem to za duze ryzyko faktycznie a co z podłaczeniem do uziemnienia do masy pojazdu ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2008-10-07, 22:53   

nic...będzie to tylko wyrównanie potencjału pomiędzy masą auta a bolcem w gnieździe...
a uziemienie to uziemienie, czyli połączenie trwałe urządzenia z ziemią... i obojętnie co się stanie , wyłączą bezpieczniki na polu , padną bezpieczniki w aucie, bolec gniazda zawsze będzie połączony z ziemią... do momentu gdy ktoś nie wyjmie wtyczki z gniazdka...ale wtedy odłączy całkiem zasilanie...

...tu tylko rysuneczek na szybko :spoko co może się wydarzyć przy połączeniu bolca z masą auta...
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-10-07, 23:30   

Dobrze, że kamper to nie trolejbus, kopałby w czasie jazdy :haha: Ciekawe czy hybrydowy tez kopie?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2008-10-07, 23:55   

że niby co?... że ten rysunek to niby trolejbus?
... cała zabawa polega na tym że chciałem koledze macco najprościej pokazać czym może skończyć się ewentualne połączenie bolca z masą pojazdu, podczas uszkodzenia choćby izolacji np w jakimś odbiorniku, przetarcia izolacji na przewodzie zasilającym czajnik bezprzewodowy... "faza" natychmiast pojawi się na bolcu a co za tym idzie na wszystkich elementach metalowych pojazdu... opony są wspaniałym izolatorem , człowiek schodzący ze schodka kampera stawiając nogę na ziemi zamyka tylko obwód :idea :idea :idea ... i porażenie gotowe.
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-10-08, 01:20   

Nie odnosiłem się do meritum postu. Myślę że masz rację. To miał być dowcip. Pewnie tak sobie mi wyszedł. :?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-08, 01:22   

Witam! Auto jest tak skonstruowane i materialy sa tak dobrane ze wszystko z nadwozia jest odprowadzane do ziemi.Opony tez przewodza. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2008-10-08, 08:57   

stefan, po części masz rację , ale chodzi o skierowanie małych ładunków, naelektryzowań... mówimy tu o nietypowym pojeździe jakim kamper i pojawieniu się w nim 230V ...

janusz , już myślałem, że po wiadomej wpadce ze "ściśliwością" :lol: zaszufladkowaliście mnie jako nieuka :spoko
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***