Silnik 2,8HDI pali się "check engine" |
Autor |
Wiadomość |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-07-08, 16:16 Silnik 2,8HDI pali się "check engine"
|
|
|
Witajcie
Jak w temacie Citroen Jumper 2005 - 2,8HDI.
Potrzebuję informacji odnośnie zapalającej się czerwonej kontrolki "check engine"
Sprawa dość pilne bo akurat jestem w trasie w okolicach Porto (3300 km od domu )
Nie zakładam tematu w S.O.S. bo autko nadal jedzie, ale...
Podam wszystkie informacje, bo nie wiem która może mieć znaczenie:
Od wyjazdu z Polski przez 3200 km idealnie. Na granicy hiszpańsko-portugalskiej zatankowałem 80 litrów paliwa (na dużej stacji) i po przejechaniu 20-30 km (większość zjeżdżając z góry na luzie lub 5-tym biegu) nagle zapaliła się czerwona lampka "check engine".
Co ciekawe autko dalej pracowało jak wcześniej.
Temperatura silnika - OK. Moc - OK. Żadnych dziwnych stuków, puków, pisków, kopcenia itd.
W końcu kiedy mogłem się zatrzymać na parkingu sprawdziłem poziom oleju - OK.
Nic nie cieknie.
Po prostu ideał
Po kilkunastu minutach odpalam auto i kontrolka się nie pali
Jednakże po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znów się zapala.
Jak stanę i wyłączę silnik na jakiś dłuższy czas znów jest OK - i tak w koło
Moje pytanka:
1.Co to może być
2.Czy mam się martwić
3.Czy dojadę z tym do domu
Może to jakiś banał i wystarczy zrobić.... no właśnie co |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2017-07-08, 17:33
|
|
|
Roberto napisał/a: | Jednakże po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znów się zapala. | wniosek prosty, krótkimi skokami do przodu. a jaka temperatura otoczenia, może chłodnica oleju nie wyrabia |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
ferguson
zaawansowany

Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-07-08, 17:48
|
|
|
Jeżeli na zapalonej kontrolce da radę przekroczyć 3000 obrotów, to mu przejdzie. Jeżeli to problem paliwa to nie zaszkodzi wlać oleju do dwusuwów około 3 setki na zbiornik paliwa. |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
|
|
|
|
 |
relabi
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-07-08, 18:39
|
|
|
odłącz na chwile klemę akumulatora i powinno sie poprawić. |
|
|
|
 |
Dr No
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-07-08, 20:57
|
|
|
Sprawdź proszę czy nie ma zależności pomiędzy zgłoszeniem awarii silnika (zapaleniem kontrolki) a jego obciążeniem. W prostym teście próbuj przyspieszać na wyższym biegu niż robisz to zwykle (w zakresie niższych obrotów).
Jeżeli sterownik silnika nie przechodzi w tryb awaryjny usterka jest przejściowa. Próbując doszukać się zależności pomiędzy tankowaniem paliwa a pojawieniem się problemu można domniemywać niewydolność zaworu regulacyjnego na pompie wysokiego ciśnienia (paliwo niskiej jakości, opiłki, zaklejony filtr paliwa, zużycie naturalne itp) skutkującą opóźnieniem zmian ciśnienia paliwa zmierzonego (informacja z czujnika ciśnienia paliwa) względem żądanego (zadanego przez sterownik - mapa) ciśnienia paliwa.
Odłączenie zasilania nie powoduje usunięcia błędów jako takich. Te zawsze pozostają w historii, zmieniają wyłącznie status (gaśnie kontrolka) i zostaną zgłoszone przy pierwszym wystąpieniu.
Nie wiem na jakim systemie jest Twój silnik więc nie wiem jaki typ pompy wysokiego ciśnienia posiadasz. Możliwym jest, że zamontowany regulator wyposażony jest w sitko i to ono na skutek zanieczyszczeń ogranicza jego działanie.
Przykład regulatora Bosch
http://partsbos.com/1695-...-7700101016.jpg
Sitko to w uproszczeniu wszystko od zielonego oringa w lewo. |
|
|
|
 |
GENAS
zaawansowany

Twój sprzęt: FIAT DUCATO ''JOINT''
Nazwa załogi: Basia-Genek
Dołączył: 26 Gru 2011 Otrzymał 23 piw(a) Skąd: LWÓWEK WLKP
|
Wysłany: 2017-07-08, 21:10
|
|
|
nie przejmuj się tym i jedz dalej, ja wjeżdżając na Sierra Nevada ze względu na wysokość i rzadkie powietrze też zapaliło się to gó..o i paliło aż do domu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-07-08, 22:04
|
|
|
Najciekawsze jest to, że po zapaleniu kontrolki autko zachowuje się cały czas tak samo.
Nie jest ani trochę słabsze - przynajmniej ja tego nie czuję.
Jadąc na tempomacie też nie widać żadnej różnicy
Napisałem o tankowaniu paliwa, bo to pierwsze przyszło mi do głowy...
Dr No napisał/a: | Sprawdź proszę czy nie ma zależności pomiędzy zgłoszeniem awarii silnika (zapaleniem kontrolki) a jego obciążeniem. W prostym teście próbuj przyspieszać na wyższym biegu niż robisz to zwykle (w zakresie niższych obrotów). |
Dziś stoimy na kempingu. Jutro ruszamy dalej więc zrobię testy po drodze.
Rawic napisał/a: | a jaka temperatura otoczenia, może chłodnica oleju nie wyrabia |
Jeśli chodzi o temperatury to wszystko jest w normie, zarówno na zewnątrz (powietrze około 25 stopni) jak i w silniku. Przed wyjazdem wymieniałem chłodnicę na nową. Silnik się nie przegrzewa, więc olej pewnie też jest OK.
Dzięki za odzew
Dam znać jak będzie dalej się sytuacja rozwijać |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
Stanek
weteran

Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 217/47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-09, 07:53
|
|
|
Nasz co prawda Ford po przejeździe przez Pireneje w zeszłym roku miał to samo. Kontrolka zapaliła się po intensywnym hamowaniu silnikiem i paliła się przez cały dzień jednak auto jechało normalnie. Potem jej przeszło i było OK. Ponownie zapaliła się innego dnia też przy większym obciążeniu już nie pamiętam w jakiej sytuacji i znowu samo przeszło. Jeśli auto jedzie normalnie nie przejmowałbym się zbytnio. |
_________________ Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
 |
|
|
|
 |
dukat
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2016 Piwa: 7/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2017-07-09, 09:27
|
|
|
Jak chcesz byc spokojny odżałuj parę groszy podjedz do serwisu podłącz auto pod komputer i będziesz wiedział dlaczego i od jakiego błędu sie zapaliła kontrolka. Przyczyn moze byc mnóstwo. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-09, 11:27
|
|
|
Z Twojego opisu, obstawiam uszkodzenie któregoś wentylatora. Tylko że bez odczytania błędów, to wróżenie z fusów.
Układ sterowania silnikiem w Twoim aucie, to Bosch EDC MS6,3 |
|
|
|
 |
Dr No
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-07-09, 12:09
|
|
|
MS6.3 w PSA? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-09, 12:28
|
|
|
Ducato i iveco tez mają ten sam system przy 2.8 |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2017-07-09, 12:50
|
|
|
Przyczyn mnóstwo, a mnie np. zaskoczyło, co prawda w osobowym mercedesie, że ten komunikat się wyświetlił jak brakowało powietrza w jednym kole |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Dr No
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-07-09, 13:02
|
|
|
Iveco i Renault Mascott w tej kategorii pojazdów tak, zgadza się. Nigdy nie widziałem MS6.3 w PSA. Tam 15 leciała w różnych odmianach. Mogę po VIN sprawdzić co urodziła fabryka jeśli ktoś chciałby.
OT się robi. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-07-10, 18:04
|
|
|
Dr No napisał/a: | Iveco i Renault Mascott w tej kategorii pojazdów tak, zgadza się. Nigdy nie widziałem MS6.3 w PSA. Tam 15 leciała w różnych odmianach. Mogę po VIN sprawdzić co urodziła fabryka jeśli ktoś chciałby.
OT się robi. |
Faktycznie, masz rację. Sprawdziłem i jest tam 15c7. Pamięć już nie ta
Stawiam piwo za czujność. |
|
|
|
|
 |
|