Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
lt 28 2,4 td -sven hedin
Autor Wiadomość
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-08-31, 01:15   lt 28 2,4 td -sven hedin

hejka machnalem ostatnio pare tysiaczkow irlandia-chorwacja-irlandia i chyba sie cos w silniczku rozluznilo i rozszczelnilo.

mam mianowicie taki objaw. silnik startuje na cykniecie. zadnego chechlania bulgotania itp. jak zegarek. czy zimny czy cieply.

ale jak zaczyna mi kopcic bialym dymem to ludzkie pojecie. tak sie dzieje przez minute moze poltorej od startu silnika. potem wszystko sie normuje i jest cacy. gdy go odpalam kilka razy dziennie juz pozniej sie tak nie dzieje. chyba ze mam minimum kilkugodzinny postoj.

gdy pod jakas gorke, to troche przykopci z rury ale juz czarnym dymkiem.

spalanie oleju bez jakiejs tragedii jak na ten wiek - ma swoje 20 lat. musialem dolac 3 litry na 4500 km.

wstepna moja diagnoza to uszczelniacze na zaworach puszczaja olej podczas postoju i przy starcie sie musi to wypalic. potem bez wielkiej tragedii.

ale moze sie myle. czy ktos ma podobny klopot?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-08-31, 01:26   

Witam! TD=turbodiesel-prawdopodobnie turbina juz puszcza olej.Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-08-31, 07:45   

Biały dym najczęściej powstaje przy przedostawaniu się płynu chłodzącego do cylindrów. Sprawdź, czy nie ubywa z układu chłodzenia. To może być kilka kropel gdy ostygnie kadłub, potem rozszerzają się termicznie elementy i wydaje się że jest ok.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2008-08-31, 08:57   

Byłbym za uszczelniaczami na zaworach :spoko
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 217/486
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2008-08-31, 09:10   

[quote="janusz"]Biały dym najczęściej powstaje przy przedostawaniu się płynu chłodzącego do cylindrów[/quote
Biały dym= plyn chlodzący w cylindrach
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-08-31, 09:20   

Moze to byc tez objaw lejacych wtryskow (zimny przydymi na bialo przez chwilke,zlapie tem.
i przestaje) tez tak mialem.Moze lac tylko jeden,moze sie przywieszac koncowka wtrysku. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-08-31, 13:31   

zbychu91 napisał/a:
Moze to byc tez objaw lejacych wtryskow (zimny przydymi na bialo przez chwilke,zlapie tem.
i przestaje) tez tak mialem.Moze lac tylko jeden,moze sie przywieszac koncowka wtrysku. :spoko


wtryski byly wymieniane jakies 10 tys km temu. czy mogly sie rozregulowac? jak pisalem pod gorke kopci, czasami gdy na prostej dam mu po zaworach tez na czarno przysmrodzi. nie wyglada to tak jak w typowym zarznietym silniku ktory kopci caly czas. jedynie wtedy gdy wciskam do dechy i przyspieszam.

z moca jest wszystko ok. tak mi sie wydaje. dopuki turbina nie zadziala samochod jak krowa. jak go wkrece na wieksze obroty to i na 3 pod spore gorki mnie wciaga bez klopotu.

kiedys ktos mi mowil ze bialy dym z rury to olej w komorze spalania. stad mysl o uszczelniaczach. ale moze tez ma to cos wspolnego z turbina? nie wiem nic na ten temat.

z tym plynem chlodniczym mnie zaskoczylo. wiem ze kiedys ten silnik byl przegrzany i stad musial przejsc wymiane glowicy, wtryskow itp.

nie zauwazylem jakiegos ubytku plynu chlodniczego, ktory by mnie alarmowal. na kontrolkach tez nie widzialem alarmu. w drodze bylo goraco jak holera. bywalo 35 stopni w dzien na dworze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 125/90
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2008-08-31, 13:46   

na mój gust to turbine masz na wykończeniu bierze ci olej i to sporo jak na dolewkę

Takie objawy mam przy swoji ducato dostawczym po przejechaniu 600 tys km
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-08-31, 13:54   

Generalnie to jest tak:
Czarny dym, nie dokładne spalanie paliwa, zbyt duża dawka do mocy silnika, może być mało powietrza. Generalnie zasilanie, wtrysk. Nie znaczy, że musi być uszkodzenie, może być zła regulacja.
Niebieski dym to spalanie oleju. Może być zużyty silnik, uszczelnienia zaworów, turbina po zimnej stronie. W każdym razie olej w komorze spalania przed zapłonem.
Biały dym woda w komorze spalania (para wodna) lub olej po zapłonie (nie spalony), na przykład z turbiny od gorącej strony. Jeżeli dym z wody/płynu nie śmierdzi mocno, znika po rozgrzaniu. Z oleju cały czas podczas pracy i śmierdzący/gryzący.
To tak orientacyjnie, nie musi być na 100 procent w tym przypadku.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-08-31, 16:27   

wszystko to prawda,ale(zawsze jest jakies),objawy zanikaja po kilku minutach a przy nieszczelnosci uszczelniacz lub prowadnic zaworowych bedzie dymil praktycznie caly czas.
To samo przy zuzytych czy zapieczonych pierscieniach zgarniajacych(przy uszczelniajacych stalowo niebieski praktycznie ciagle).Czy wymieniane byky koncowki wtryskiwaczy?czy regenerowane?czasami przy kiepskiej regeneracji padaja bardzo szybko!
A czarnym dymem mozna sie nie przejmowac pompa wtyskowa ma ustawiona wieksza dawke paliwa a w starszych silniczkach ta odrobina dodatkowej mocy.......
Takze stawiam na wtryskiwacze!
Mam to samo w mojej westfalii na lt-28 wolnnossacy 2,4D,rzadko uzywana po odpaleniu kopci okropnie przez pierwsze kilometr dwa,pozniej nawet dymka!(silniczek jak zyleta,pali od tykniecia nawet przy duzych mrozach)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-08-31, 20:14   

zbychu91 napisał/a:

Mam to samo w mojej westfalii na lt-28 wolnnossacy 2,4D,rzadko uzywana po odpaleniu kopci okropnie przez pierwsze kilometr dwa,pozniej nawet dymka!(silniczek jak zyleta,pali od tykniecia nawet przy duzych mrozach)


no to blisko tego jak u mnie

ale jezeli turbina to jak czytam smrod bylby caly czas i na niebiesko dym. u mnie jest bialy jak mgla i tylko przez minute dwie. puki zimny mocno przykopci przy ruszaniu, pozniej w mojej ocenie nie jest jakos mocno rozne od innych aut dostawczych.

okej w takim razie zakladajac ze to plyn chlodniczy w komorze spalania, to co mi grozi i co mnie czeka?. w paznierniku chce zabrac do polski i podszykowac. warto? czy lepiej wymienic silnik. a moze sie okaze ze kolejne 2500 km go w takim stanie zabije i lepiej to naprawic juz tu na miejscu?

jezeli turbina, to tylko wymiana turbiny czy jeszcze jakies dodatkowe operacje?

dzieki pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-08-31, 20:30   

Nie demonizował bym. Od jak dawna tak jest?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-09-01, 00:00   

janusz napisał/a:
Nie demonizował bym. Od jak dawna tak jest?


cholera wie jakies 2000 km juz tak mam. tyle ze mam wrazenie ze po kazdym dluzszym postoju jest gorzej. jeszcze gdzies na parkingu tak startowac to maly bol. ale na kampingu taka chmure zawiesic, to troche obciach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2008-09-01, 00:42   

Musisz cały czas obserwować poziom płynu. Myślę że i sprawdzenie wtrysliwaczy by nie zaszkodziło, to będzie chyba w tej chwili dla Ciebie najprostsze i najtańsze. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2008-12-03, 09:27   

Ja bym stawiał na przeciek wody do cylindrów. 6 cylindrowce LT-ka w wersji turbo są diabelnie czułe na przegrzanie. Pęka uszczelka pod głowicą i woda się sączy. Gdybyś miał nieszczelny uszczelniacz zaworowy to bardzo trudno przy tej kompresji uruchomić silnik.
pozdrawiam
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***