Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r. |
Autor |
Wiadomość |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-05-28, 22:07 Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r.
|
|
|
Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi z 2007 r.
Poj. skokowa 2464 ccm. Moc 100 kM/74 kW.
Czy ten motorek da radę z alkową o długości ok. 6 m.?
Jaka jest jego awaryjność i trwałość?
Warto? Czy szukać kampera z mocniejszym motorkiem? |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-28, 22:57
|
|
|
samotny wilk napisał/a: | Jaka jest jego awaryjność i trwałość? |
Silniki 2.5 dci to jeden z lepszych w tamtym okresie ,
występował od 100 do 150 hp , słupek i głowica ta sama , zmieniała się tylko dawka powietrza i paliwa .
Mój 120 hp ma blisko 600 k i nie miał kapitalki (nie licząc robionych wtrysków przy 450k) , ale wszystko zależy od tego jak był traktowany .
samotny wilk napisał/a: | Czy ten motorek da radę z alkową |
Zależy jaka skrzynie ma , wolna-szybką (były różne montowane)
Jeżeli nie jest zarznięty to bez problemu zmodzisz go o 30% mocy i momentu , |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-05-29, 13:39
|
|
|
amples, dzięki wielkie za cenne opinie. Faktycznie motorków o pojemności 2.5 dCi jest wiele. O mocy od 100 do 145 kM. Nawet ten najsłabszy ma moment obrotowy grubo > 200 Nm, a dokładnie 260 Nm. Zatem, powinien dać sobie swobodnie radę z alkową o długości poniżej 6 m. Czytając opinie kierowców samochodów dostawczych też nie zauważyłem wielu negatywnych. Wprost przeciwnie - prawie wszyscy chwalą je. No i piszą, że części zamienne są tanie.
Sprzedający twierdzi, że autko ma tylko 105 000 km.
A jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane?
Jeszcze raz dzięki za poradę i popij to zimnym piwkiem, które wirtualnie podrzucam.
Renault Master-silniki.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 81,92 KB |
|
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-29, 14:22
|
|
|
samotny wilk napisał/a: | jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane | Od spodu na skrzyni jest zazwyczaj wybity symbol skrzyni , a jakie przełożenia to trzeba sobie sprawdzić po symbolu .
Ale prościej ci to sprawdzić jadąc np.
100km/h na najwyższym biegu patrzymy na obroty silnika
okolice 2k obr./m szybka
okolice 2,5kobr./m wolna
w dci 100 , raczej będzie wolna |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-05-29, 21:20
|
|
|
amples, ok, to już coś.
Tylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować? Mieszka na wsi, a tam autostrady brak. Powiem Mu: Panie, ja skrzynię biegów sprawdzić muszę.
|
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-29, 21:35
|
|
|
samotny wilk napisał/a: | ylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować? | Procentowo zmniejszasz np :
75km/h
okolice
1875 obr./m wolna
1500 obr./m szybka
Te silniki przy 1.5k obr./m normalnie pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach) |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 483/394 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-05-29, 21:55
|
|
|
Cytat:
pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach)[/quote]
Normalnie F1 jakieś...
Żartuję tylko |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-29, 22:20
|
|
|
LukF napisał/a: | Normalnie F1 jakieś.. | F1 to to nie jest , ale nie jeden w osobówce ma gębę rozdziawioną . |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-06-02, 14:30
|
|
|
amples, Kurde, mam jeszcze 2 wątpliwości.
Pierwsza: wszystkie silniki 2.5 mają pojemność 2464 ccm. Natomiast w DR sprzedającego jest jak byk napisane 2463 ccm.
Analogicznie jest z mocą silnika: zamiast 74 kW jest 73 kW.
Jak to wyjaśnić?
Druga: w realu jest to kamper firmy Weinsberg i tak jest on oznaczony na zabudowie (napisy Weinsberg). A w DR jest Renault/Knaus. No i w dokumentacji auta jest jeszcze inaczej: Knaus/Tabbert.
Trochę tych nieścisłości jest?
DR.jpeg Zamiast Weinsberg jest Knaus. |
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 100,83 KB |
Oryg. papiery auta.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 104,64 KB |
|
_________________ Andrzej
 |
Ostatnio zmieniony przez samotny wilk 2019-06-07, 06:49, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-06-02, 14:47
|
|
|
samotny wilk napisał/a: | Pierwsza: | Również w DR man 2463 ccm , to nie jest istotne.
Co do zabudowy , to niech się inni wypowiedzą , ( nie przerabiałem stodoły za-nad szoferką )
Moze TU znajdziesz odpowiedz na nurtujące pytanie . |
Ostatnio zmieniony przez amples 2019-06-02, 15:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-06-02, 15:02
|
|
|
Mam świadomość, że Weinsberg to tańszy brat Knausa. Weinsberg jest jedną z wielu marek w portfolio grupy Knaus Tabbert.
Ale, żeby w dokumentach zmieniać nazwę marki z Weinsberg na Knaus?
To mi nie pasuje. |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-06-02, 16:39
|
|
|
Producent Knaus Tabbert. Weinsberg to tylko marka handlowa.
Na polski DR nawet nie zwracaj uwagi. Ile ja się namęczyłem, żeby zrobić przegląd po sprowadzeniu auta i słyszałem "nie ma takiego producenta jak Mobilvetta". Chcieli zrobić na Fiat Ducato, ale Wydział Komunikacji odmawiał przyjęcia. W końcu się udało jest Mobilvetta M700 (i znów ktoś zapyta, a co to za model M700). Choć łatwo nie było, bowiem VIN był ... Fiata. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 72/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2019-06-02, 22:06
|
|
|
Rav, chyba se odpuszczę. Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą, a to z nazwą producenta. Ile można? Trochę to wygląda tak, jakbym auto Skody nazwał Volkswagenem. Nie chce mi się "wozić" po Wydziale Komunikacji.
Będę szukał dalej. Ale siły słabną. Zresztą, jak nie kupię to i tak nic się nie stanie. |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-06-02, 23:01
|
|
|
samotny wilk napisał/a: | chyba se odpuszczę. Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą, | Z pojemnością i mocą nie masz żadnych niejasności
wpisywane były rożne wartości NP. TU
Ale ty decydujesz , zrobisz jak uważasz |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-06-02, 23:13
|
|
|
Jeśli chcesz odpuścić z powodu takich pierdół to będzie błąd. Auto jest już w kraju zarejestrowane i w WK sprawę załatwisz od ręki w kilka minut (pomijając ewentualną kolejkę). Dzielenie włosa na czworo to jest tylko przy pierwszej rejestracji w kraju. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
|