Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku. |
Autor |
Wiadomość |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 13:20 Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy Vw zwłaszcza Lt 2.5 tdi od tygodnie jestem posiadaczem Vw Lt 35 2.5 tdi 109 koni silnik AVR którego oczywiście będę przerabiał na kamperka,jeśli chodzi o zabudowę to nie mam doświadczenia w tej dziedzinie ale z mechaniką samochodową mam już do czynienia od ponad 24 lat i chciałbym się podzielić dosyć ważną i często pomijaną czynnością zwłaszcza po wymianie rozrządu zwłaszcza po wymianie paska pompy wtryskowej jaką jest dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysk,który jest odpowiedzialny między innymi za rozruch silnika,zużycie paliwa,kulturę pracy silnika i co najważniejsze za trwałość całego układu korbowo-tłokowego.W moim przypadku po zakupie auta był problem z rozruchem zimnego silnika po odpaleniu silnik pracował nie równo i pojawiało się dość mocne dymienie teraz po regulacji silnik na zimnym zapala na "dotyk" praca silnika jest równa i zniknęło dymienie.Wrzucam fotki z przebiegu regulacji komputerowej VCDS w razie pytań służę pomocą.
83143558_190576948984265_7391262661964464128_n.png
|
 |
Plik ściągnięto 17473 raz(y) 17,49 KB |
83977498_520881665198238_7205743984860200960_n.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 177 raz(y) 148,61 KB |
84383789_1113709642305755_3637475448717312000_n.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 252 raz(y) 137,42 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Hehu 2020-02-02, 18:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-02-02, 16:57
|
|
|
Przy każdej wymianie pasków rozrządu musi być zrobiona regulacja. Osobiście wolę robić to w T4, niż w LTonie Luzowałeś koło, czy rolkami? Ja zawsze wole kołem. Czasem regulacja dłużej trwa, niż wymiana paska pompy |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 18:33
|
|
|
Dolną rolką. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-02, 18:46
|
|
|
Hehu...czynność ważna i dla znających temat oczywista ale jeśli napisałeś to dla amatorów to oni z tego nic nie zatrybią bo tak właściwie nic łopatologicznie nie wyjaśniłeś tylko dałeś fotki . Może rozwiń myśli i będzie bardziej przyswajalne , akurat jak amator przy tym pasku coś sp.... to nic nie zepsuje więc może się z tym bawić tygodniami jak ma ochotę |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-02-02, 18:49
|
|
|
Hehu napisał/a: | Dolną rolką. |
Jedną to można sobie pasek naciągnąć Albo koło, albo obiema rolkami |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 18:59
|
|
|
Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:00
|
|
|
Hehu napisał/a: | Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa. |
noooo i jak ma to sobie sprawdzić ? |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:02
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Hehu napisał/a: | Dolną rolką. |
Jedną to można sobie pasek naciągnąć Albo koło, albo obiema rolkami |
Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz??? |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:05
|
|
|
Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:) |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:06
|
|
|
Marcin ...Ty podstaw nie znasz chłopie ????
Hehu a w którą stronę kręci się ten silnik ? |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:07
|
|
|
Hehu napisał/a: | Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:) |
czyli tak , zmieniasz sobie pasek sam a reszta mechanik by było taniej ? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:09
|
|
|
Hehu napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Hehu napisał/a: | Dolną rolką. |
Jedną to można sobie pasek naciągnąć Albo koło, albo obiema rolkami |
Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz??? |
Znam jak najbardziej, dlatego napisałem to i powtórzę.
Jak ruszysz dolną rolkę, to i musisz górną aby skorygować napięcie paska. Inaczej się nie robi. Ruszysz samą dolną, to albo za mocno napniesz, albo za lekko. Dlatego ja zawsze luzuję koło wałka rozrządui przestawiam, aby nie bawić się rolkami |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 20:11
|
|
|
W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem... |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-02-02, 20:16
|
|
|
Zgadza się że po ustawieniu kąta czasami trzeba skorygować napięcia paska pompy wtryskowej. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-02, 20:21
|
|
|
Hehu napisał/a: | W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem... |
nie odpowiedziałes mi na moje pytanie wczesniejsze ... stoisz przed LT , w która strone kręci sie silnik ? zgodnie czy w przeciwna zegara ? |
|
|
|
 |
|