 |
|
Ogrzewanie Truma |
Autor |
Wiadomość |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2022-09-25, 15:35 Ogrzewanie Truma
|
|
|
Witam mam pytanie dotyczące ogrzewania gazowego . W nowym nabytku mam Trumę 3002 i chciałbym się dowiedzieć , czy tego typu urządzenia można użytkować bez nadmuchu ? Chodzi mi o użytkowanie w nocy , kiedy trzeba podtrzymać temperaturę , a odgłos nadmuchu niekoniecznie pomaga w zasypianiu. Ponadto mam pytanie co do końcówki kominka . Na wylocie komina od ogrzewania mam dziwne "ustrojstwo"w formie kwadratowej nasadki wykonanej z blachy . Nie wiem , czy to radosna twórczość poprzedniego właściciela , czy jakiś "patent" konieczny do użytkowania ogrzewania ?
kominek.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 17 raz(y) 395,25 KB |
|
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2022-09-25, 15:47
|
|
|
Ta blacha to własnoręcznie zrobiony daszek komina. Oryginalny pewnie z racji wieku się rozpadł, a był z plastiku. Zostaw tak jak jest. Uszczelniacz tez jest „elegancko” położony
Co do nadmuchu, to z technicznego punktu widzenia ogrzewanie może chodzić bez. Jednak z nadmuchem, szybciej się kamper nagrzeje. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2022-09-25, 15:53
|
|
|
Grooby78 napisał/a: | Ta blacha to własnoręcznie zrobiony daszek komina. Oryginalny pewnie z racji wieku się rozpadł, a był z plastiku. Zostaw tak jak jest. Uszczelniacz tez jest „elegancko” położony
Co do nadmuchu, to z technicznego punktu widzenia ogrzewanie może chodzić bez. Jednak z nadmuchem, szybciej się kamper nagrzeje. |
Piękne dzięki za odpowiedź . Co prawda na zdjęciu nie widać , ale plastikowy kominek jest w środku tej metalowej osłonki i wygląda na to , że tak naprawdę trzyma ją od dołu i góry. A co do użytkowania bez nadmuchu , to czy jest jakaś graniczna wartość , co do której można w ten sposób go użytkować , czy zadana temperatura nie ma wpływu na przykład na zbyt mocne nagrzewanie obudowy ? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-25, 15:56
|
|
|
Grooby78 napisał/a: | Ta blacha to własnoręcznie zrobiony daszek komina. Oryginalny pewnie z racji wieku się rozpadł, a był z plastiku. Zostaw tak jak jest. Uszczelniacz tez jest „elegancko” położony
Co do nadmuchu, to z technicznego punktu widzenia ogrzewanie może chodzić bez. Jednak z nadmuchem, szybciej się kamper nagrzeje. |
Kolego co ty piszesz!!!
- kominek bezwzględnie do wywalenia i uszczelnienia - bo to jest rzeźba, która moze spowodować zagazowanie ludzi w środku lub pożar, nie wiesz co jest w środku? a i trzeba by uszczelnienie zrobić bo moze tooto przeciekać.
- ten piecyk spokojnie nagrzeje i działa bez nadmuchu - wiem miałem.
Ciekawe czy ta modyfikacja miała na celu, zmuszenie trumy do pracy w trakcie jazdy, możliwe że tak, tylko u mnie był normalny kominek a truma działała ale ja nie jeżdżę szybko |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2022-09-25, 16:25
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Grooby78 napisał/a: | Ta blacha to własnoręcznie zrobiony daszek komina. Oryginalny pewnie z racji wieku się rozpadł, a był z plastiku. Zostaw tak jak jest. Uszczelniacz tez jest „elegancko” położony
Co do nadmuchu, to z technicznego punktu widzenia ogrzewanie może chodzić bez. Jednak z nadmuchem, szybciej się kamper nagrzeje. |
Kolego co ty piszesz!!!
- kominek bezwzględnie do wywalenia i uszczelnienia - bo to jest rzeźba, która moze spowodować zagazowanie ludzi w środku lub pożar, nie wiesz co jest w środku? a i trzeba by uszczelnienie zrobić bo moze tooto przeciekać.
- ten piecyk spokojnie nagrzeje i działa bez nadmuchu - wiem miałem.
Ciekawe czy ta modyfikacja miała na celu, zmuszenie trumy do pracy w trakcie jazdy, możliwe że tak, tylko u mnie był normalny kominek a truma działała ale ja nie jeżdżę szybko |
Tak jak pisałem wcześniej , wewnątrz tej nasadki jest taki okrągły kominek z daszkami , jak w przesłanym linku z allegro. Ale skoro radzisz to zdemontować , to tak zrobię , chociaż przyznam ,że nie miałem problemu z odpalaniem piecyka. Czy aby go zastąpić mam kupić jakiś konkretny kominek , czy nie ma to znaczenia ? Ale najbardziej ucieszyła mnie możliwość użytkowania bez nadmuchu |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-25, 18:07
|
|
|
wstaw nowy kominek i tyle, przy okazji sprawdź stan rury tej co idzie do kominka, to jest specjalna rura https://allforcamp.pl/produkt/rura-do-odprowadzenia-spalin/
Wymień uszczelnienie na nowe, zrób na butyl (sznur butylowy, sika 221 itp.) tak aby było szczelnie i nie ciekło, przy okazji zweryfikujesz stan dachu.
Na noc ustaw na tym piecu nie za dużo - masz już instrukcję , ja ustawiałem na noc na "2" ale to nie był duży kamperek. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2022-09-26, 20:14
|
|
|
Witam.W ramach sprostowania,to nie jest radość twórcza ale oryginalny wyrób.Takie coś na wylocie komina służy do tego aby zapobiec zdmuchnięciu płomienia przy silnych wiatrach np.nad morzem czy w terenach podgórskich.Pozdrowienia |
|
|
|
 |
grzechotnik2
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato ARCA Scout 540
Dołączył: 23 Cze 2019 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 2022-09-27, 07:57
|
|
|
Prawdę prawi Mirekmat...... Też mam nasadkę z blachy na kominku Trumy. Mam to w Arce i jak oglądałem takie modele na zdjęciach to też takie miały. Możliwe że takie nasadki z blachy dokładali producenci zabudów. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-27, 18:35
|
|
|
A to ja nie wiedziałem i przepraszam za wprowadzenie w błąd kolegów. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 16/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2022-09-27, 20:28
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Ciekawe czy ta modyfikacja miała na celu, zmuszenie trumy do pracy w trakcie jazdy, możliwe że tak, tylko u mnie był normalny kominek a truma działała ale ja nie jeżdżę szybko |
Deflektor - ma na celu ustabilizowanie ciągu (czasem jego wzmocnienie), zabezpiecznie przed podmuchami wiatru, deszczem itp. w formie cylindra albo rurek połączonych w literę H
Bardzo czesto stosowany w normalnych systemach kominowych
W kamperach też czasem |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2022-09-29, 17:13
|
|
|
chris_66 napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Ciekawe czy ta modyfikacja miała na celu, zmuszenie trumy do pracy w trakcie jazdy, możliwe że tak, tylko u mnie był normalny kominek a truma działała ale ja nie jeżdżę szybko |
Deflektor - ma na celu ustabilizowanie ciągu (czasem jego wzmocnienie), zabezpiecznie przed podmuchami wiatru, deszczem itp. w formie cylindra albo rurek połączonych w literę H
Bardzo czesto stosowany w normalnych systemach kominowych
W kamperach też czasem |
No i piękne dzięki za dyskusję . Teraz nie wiem , czy mam wymienić kominek , czy jednak jest Ok i wystarczy tylko tunning optyczny ? |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2022-09-29, 23:02
|
|
|
Jeśli to kamper i ma Trumę 3002 S czyli przeznaczoną do kamperów w ruchu ( nie przyczepy która stoi) to ten kominek jest oryginalny i unikatowy ( nie do dostania teraz) ponieważ teraz są inne piece. Ten piec różni się jeszcze dodatkowym czujnikiem temperatury na jego obudowie co ma wpływ podczas grzania podczas jazdy. Ja bym oczyścił ,uszczelnił i ponownie zamontował. Podobne piece są dziś np. w przyczepach Truma 3002 ale je można używać tylko na postoju. Taka jest właśnie różnica. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2022-09-30, 05:44
|
|
|
nikita55 napisał/a: | Jeśli to kamper i ma Trumę 3002 S czyli przeznaczoną do kamperów w ruchu ( nie przyczepy która stoi) to ten kominek jest oryginalny i unikatowy ( nie do dostania teraz) ponieważ teraz są inne piece. Ten piec różni się jeszcze dodatkowym czujnikiem temperatury na jego obudowie co ma wpływ podczas grzania podczas jazdy. Ja bym oczyścił ,uszczelnił i ponownie zamontował. Podobne piece są dziś np. w przyczepach Truma 3002 ale je można używać tylko na postoju. Taka jest właśnie różnica. |
Jeszcze raz dziękuję . A tak przy okazji jak mam sprawdzić, czy to model 3002S czy 3002 ? Nie wiem w którym miejscu ma być ten czujnik ( u mnie na blaszanej obudowie nic nie widzę ),a nie chciałbym ,żeby coś stało się przy włączeniu ogrzewania podczas jazdy. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2022-09-30, 06:24
|
|
|
Napis Truma 3002S jest na obudowie ale po latach może go nie być.
Jak zdejmiesz obudowę to czujnik ten jest ..z tyłu..do kierunku jazdy. Na obudowie aluminiowej z radiatora. Dlatego jest tam umieszczony by mierzyć czy podczas jazdy ciepło kierujące się ..w tył..zbyt bardzo nie przegrzewa pieca. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|