Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-22, 20:07 Kamper 4x4 jaki?
Byłem na targach w Nadarzynie i napotkaliśmy coś takiego jak F150 zabudowanego jako alkowa, bardzo miły Pan właściciel Konstruktor oprowadził nas po kamperze opowiedział jak to jest zrobione, wygląda to w pełni profesjonalnie, byłem zaskoczony ilością miejsca w środku nie brakowało przestrzeni, przemyślane rozwiązania, duża łazienka, piękny salon, wygodne spanie i podejrzewam że w terenie też można by się spokojnie poruszać
Byłem zaskoczony pozytywnie, meble może bym wykończył ciut innaczej i kolory wolę inne, rozmieszczenie tychże bardzo dobre
Co o tym myślicie
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057 Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 239/174 Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-04-22, 20:15
Nosi Cię ???
Pogoda zmieni się, słoneczko zaświeci, w trasę ruszysz i rozchodzisz/rozjeździsz jakoś. Może?
Może na początek wyciągarkę i trapy dokup. Na pewno dają poczucie bezpieczeństwa.
Kamper może być " byle jaki" niemal. Przygoda i zapał się liczą. Czyli to co nie wróci już chyba.
Popatrz jak ta Ruda na Bałkanach się porusza - namiot na dachu, konkretne rowery i trasy na nich.
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-22, 21:02
rakro1 napisał/a:
Nosi Cię ???
.............
Kamper może być " byle jaki" niemal. Przygoda i zapał się liczą. Czyli to co nie wróci już chyba.
Popatrz jak ta Ruda na Bałkanach się porusza - namiot na dachu, konkretne rowery i trasy na nich.
Troszkę tak
Może być bele jaki, ale ale jest ochota lewel wyżej, to co było to już było i niewiele się zmieni, ochota jest w prawo skręcić jechać bez większej obawy że po traktor trzeba dzwonić, nie żeby od razu po szyby w błocie ale tak chociaż delikatne kałuże wzniesienia no rozumisz w teren bezdroże i takie tam.
Wochom się podpytuje, kto pyta mniej błądzi
Twój sprzęt: Roller team Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 49/51 Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-04-22, 21:42
jechać bez większej obawy że po traktor trzeba dzwonić
Im więcej napędów i takich tam, tym dalej po traktor trzeba iść
Też oglądałem podobne sprzęty, nie były złe, jedyny minus tamtych że nie miały przejścia do zabudowy, tu na plus
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 500/29 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-22, 22:44
Robert a jak to wygląda jeśli chodzi o DMC bo 150-ki ciężkie są już w standardzie ?
Generalnie koncepcja nie jest zła pytanie tylko, czy te lepsze trochę właściwości terenowe są warte dużego jednak ograniczenia przestrzeni .
W porównaniu do standardowych kapsułek na pickup'a jest tu wprawdzie to przejście między kokpitem a zabudową, ale nie jest to to samo co w normalnym kamperku.
Przejście z kokpitu do zabudowy jest chyba mocno karkołomne . Jak tam się w ogóle przechodzi , po tym podłokietniku ?
Wydaje mi się, że jeśli już 4x4 to standardowy kamperek na jakimś Iveco 4x4 czy coś w tym stylu. Zabudowa jednak praktyczniejsza , normalne przejście do kabiny, no i obracane fotele .
Z tego F150 to nie jest żadna rasowa terenówka (nawet nie wiem czy ta wersja ma reduktor i blokadę mostu ?) , więc właściwości terenowe zapewne podobne do czteronapędowych dostawczaków.
Peja ma rację, z tą drogą po traktor
Wszystko ma swoje ograniczenia i każda terenówka w końcu zostanie w polu . Lepsze właściwości terenowe ośmielają i usypiają czujność
Ja pojeździłem teraz Land Cruiser'ami w tym Omanie i momentami było nerwowo , właśnie z powodu tego ośmielenia. Marka-symbol pojazdu terenowego, a w praktyce granica możliwości dużo bliżej niż by się wydawało
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-23, 06:09
Ja tylko podpytuje
DMC z tego co Pan mówił było spoko do 3.5t, waga zestawu około 3t kręciła się na pusto.
Przejście do kabiny faktycznie nie jest idealne ale awaryjnie jest,
ten podłokietnik to 3 miejsce można zastąpić jakimś wygodniejszym stopniem zamiast trzeciego miejsca,.
Jeżeli chodzi o przestrzeń to autentycznie byliśmy w szoku teoretycznie a praktycznie na pewno bo siedzieliśmy w środku było go więcej i bardziej przestronne w porównaniu z obecnym moim kamperem i wygodniej to zasługa tego salonu z tyłu.
W kapsule Tishera spałem jedna noc wygodna alkowa nie brałem prysznica ale był w niej razem z kiblem, stół i ogólne wrażenie z kapsuly tak jak to nazywasz transformers lekki
Ten F150 wygląda z zewnątrz bardzo niepozornie po wejściu do środka jest super przestronny i wszystko w nim jest na miejscu, lodówkę ja osobiście wyciągnął bym z pod blatu kuchennego i umieścił obok szafy za łazienką, szafa ubraniowa bardzo duża
Minus i plus brak garażu w moim przypadku rowery na tylną ścianę bagażnik rowerowy elektrycznie opuszczamy coś by trzeba z tylnym kołem zrobić ino nie wiem co
Są efy150 3.0dieselki
Ja tylko grzecznie pytam podpytuje tak se dumam, może odezwie się praktyk 4x4 który jeździł w terenie i widzi bezsens takiego rozwiązania
Twój sprzęt: Roller team Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 49/51 Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-04-23, 06:59
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
Jest u nas firma w okolicy co podajesz wymiary (jedziesz autem) i takiego golasa do zabudowy Ci zrobią, Będziesz chciał to mogę dać Ci numer tel do Przemka i sobie pogadacie
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-23, 08:05
peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel
peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu tu baza ASTRAL Halo na łączach
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie tym zdjęciom z pierwszego wątku
To jest alkowa bardzo niska jak na 4x4 z dużym zbiornikiem na wodę np. Ma też np. Kibel 70L, zadarty tył by go nie urwać na prawie płaskiej wyboistej drodze, ma prześwit akuratny, nie wspomnę o wykonczeniach takich jak łączenie kabiny oraz osłona ramy, jak dla mnie wykonane tak profesjonalnie że fabryczne osłony mogą po lekcje do Pana konstruktora się udać, mówię całkiem serio, mam praktykę 30letnią w porównywaniu rzeźby z oryginałem
To jest zabudowa trwałe związana z podwoziem
nie wiem czym praktyk. Przez lekko 40 lat tłuczenia po terenie (nie pisze tylko o szutrach , leśnych czy polnych drogach, raz (literalnie raz) korzystałem z traktora, ale i to dlatego, że do najbliższego drzewa po rozwinięciu wszystkich lin i taśm (a miałem ich sporo, w sumie ze 60 m) zabrakło... pół metra. Ale to tylko "raz" zawdzięczam, pomijając rozsądek i pewne umiejętności wynikające z praktyki (ktoś mógłby powiedzieć, że lenistwo i wygodnictwo płynące coraz szerszym strumieniem wraz z wiekiem) dodatkowemu wyposażeniu auta a to... niestety WAGA. Waga i jeszcze raz waga. Chcąc zmieścić się w 3.5 t trzeba iść na kompromis, albo faktycznie bardziej cieszy nas teren i dojazd do miejsc gdzie mało kto dojeżdża i poranna kawę pijemy w miłej ciszy i samotności albo chcemy mieć chałupę na kołach z TiVi, klimą i mebelkami: tektura w okleinie. Zatem 1 waga i faktyczne przeznaczenie pojazdu, albo doposażysz albo... traktor prędzej czy później. 2 - estetyka. Przeczochranie takich kabin (cienkie ścianki, wystające okna) przez krzaczory niestety bardzo źle robi owym ścianom i okienkom. Włażenie w takie cudo w ubłoconych butach i ciuchach to też pewien niosący za sobą skutki mały problem. Oczywiście można nie wjeżdżać w krzaczory, unikać zjeżdżania z twardego, z daleka omijać bezdroża, tylko po co wówczas taki wydatek jak terenowe podwozie i kapsuła za pierdyliad złociszy czy innych eurasów.
Generalnie albo potrzebujesz terenówki z funkcja mieszkania i to faktycznie podnosi mobilność i możliwość dotarcia do miejsc oddosobnionych, albo masz chałupę na 4 pędzonych kółkach za ciężki piniądz z wątpliwą możliwością wykorzystania zdolności terenowych podwozia.
Zatem czas przemyśleć kwestię raz potrzeb, dwa kosztów. Tu nikt Ci nie pomoże, to Twoje przemyślenia i Twoje decyzje.
Waga początkowa, koszt doposażenia i znów waga owego doposażenia.
Faktyczne przeznaczenie i liczenie się ze spadkiem (dosyć gwałtownym) estetyki (zatem i wartości) w przypadku faktycznego użytkowania w warunkach terenowych.
Jednym z podstawowych elementów doposażenia do jazdy terenowej, nawet tego lekkiego terenu, to opony. Opona terenowa z kilku powodów nie lubi szybkiej jazdy, z kilku tych samych powodów takiej jazdy również nie lubi powożący. Nawet 4x4 na szosowych oponach nie radzi sobie z mokrą łąką.
Pomijając koszta (jak ktoś ma do dyspozycji stosowne środki na swoje zachcianki/hobby/ potrzeby to nie musi pytać, spełnia swoje zachcianki i już) zastanów się gdzie byś takim autem chciał wędrować. Bo to pytanie zasadnicze.
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Twój sprzęt: Roller team Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 49/51 Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-04-23, 09:57
[quote="Komplecik"]
peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel
peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu tu baza ASTRAL Halo na łączach
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie tym zdjęciom z pierwszego wątku
Mój drogi przyjacielu ale Ja to wiem że to co załączyłeś na zdjęciach to nie kapsuła może nie mam takiego dużego doświadczenia jak ty w karawaningu, ale na targi już parę lat jeżdzę, jak i po naszym pięnym kraju i paru innych wieć trochę widziałem.
Chciałm poprostu nawiązać do tego że można również iść w stronę kapsuły jak i zabudowy na PICKUPA
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-23, 10:21
bert napisał/a:
nie wiem czym praktyk. Przez lekko 40 lat tłuczenia po terenie...........
Pomijając koszta (jak ktoś ma do dyspozycji stosowne środki na swoje zachcianki/hobby/ potrzeby to nie musi pytać, spełnia swoje zachcianki i już) zastanów się gdzie byś takim autem chciał wędrować. Bo to pytanie zasadnicze.
Zawsze będzie czas na pełen ofroud na razie mam ochotę zjechać z asfaltu i nie myśleć cz z trawy wyjadę
Zastanawiam się co można jeszcze chcieć więcej niż w tym F150
Zwykłym kamperem strach odbić nawet w najmniejsza przecznice wypada przewidzieć co tam może nas zaskoczyć , ostre podjazdy też było by dobrze pokonać, nie będę jeździł i specjalnie topił jak Turcy UNIMogi ale na łąkę to bym wjechał chętnie
Takie tam najprostsze abc ofroud u
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 269/594 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-04-23, 10:28
[quote="peja76"]
Komplecik napisał/a:
peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel
peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu tu baza ASTRAL Halo na łączach
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie tym zdjęciom z pierwszego wątku
Mój drogi przyjacielu ale Ja to wiem że to co załączyłeś na zdjęciach to nie kapsuła może nie mam takiego dużego doświadczenia jak ty w karawaningu, ale na targi już parę lat jeżdzę, jak i po naszym pięnym kraju i paru innych wieć trochę widziałem.
Chciałm poprostu nawiązać do tego że można również iść w stronę kapsuły jak i zabudowy na PICKUPA
Kapsuły nie kupię i za darmo nią a i choćby doplacali nie będę jeździł wisi to okrutnie na tylnej osi a przodek jest w górze, jeśli już to oryginał np. Hymer 4x4, o blaszakach też myślałem, ten ford bardzo mi się podoba bo po prostu niby mały a bardzo przestronny tego faktycznie nie da się opisać, ja widziałem dotykałem podchodziłem jak pies do jeża i na koniec byłem w szoku ze tak może być fajne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum