Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot J5 2.5TD - brak mocy
Autor Wiadomość
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-22, 11:05   Peugeot J5 2.5TD - brak mocy

Dzień dobry.
Pacjent jak w tytule, od zakupu nie miał mocy, nie dało się jechać na 5 biegu, Sprawdziłem booster i okazało się, że membrany do wymiany, do tego jeszcze nie było w ogóle jednego o-ringu, wężyk ciśnieniowy od kolektora był dziurawy i spadła jedna dźwigienka (albo ktoś ja specjalnie zdjął) na pompie. Nie wiem do czego ona jest, łączy główną dźwignię przyśpieszenie z inną, w tyłu pompy, pompa Lucas MAS 200. Po naprawie tylu usterek, byłem prawie pewien, że brak mocy zostanie wyeliminowany, ale nie:-) Trochę mocy przybyło, da się jechać na 5, ale tylko po równym i bez wiatru. Po wciśnięciu gazu zaczął kopcić na czarno, przedtem nie kopcił, ale to pewnie znak, że działa booster :-) Następnie sprawdziłem ciśnie nie doładowania i chyba jest ok, dobija prawie do 0,8, w książce piszą, że powinno być 0,7. Silnik odpala zimny od 1 obrotu, nie kopci na biało, siwo itp, oleju też raczej nie bierze. Powoli kończą mi się pomysły, chcę jeszcze pobawić się kątem, wtrysku, ale spec od diesli mówi, że jak ładnie odpala, to raczej nie to.
Poprzedni właściciel regenerował turbinę ( raczej prawda, bo wyglądała jak nowa), wymieniał filtr paliwa i zaworki, bo cofało się paliwo.
Może ktoś borykał się z podobnym problemem, przyjmę wszelkie sugestie :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-07-23, 15:07   

Turbo, przypchany wydech. Jak są czarne spaliny to brak powietrza. Wtryski do sprawdzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-23, 15:17   

Turbo dmucha do 0,8, po wrzuceniu 5 obroty są na tyle niskie, że jest max 0,5. Wydech w większości jest nowy, pierwsza rura tylko nie była ostatnio wymieniana. O wtryskach też myślałem właśnie :-) Gość od dizli mówił, że jak dymi, to mało powietrza, ale to chyba nie to, jak turbina podaje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2024-07-23, 18:02   

A rura za turbiną szczelna?
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2024-07-23, 20:57   

Trzeba sprawdzić czy zawór upustowy w turbo nie jest upalony. Do tego sprawdzenie pompy, czy wtrysk nie jest zbyt późny. No i jeszcze regulacja zaworów. Taka powinna być teraz droga do mocy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-24, 08:31   

Jakby był jakaś nieszczelność, albo problem z zaworem, to by to było widać na manometrze???
Dziś po południu będę kręcił pompą, zobaczymy, czy cos to zmieni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2024-07-24, 08:45   

No właśnie nie widać, a często w nich się upala gniazdo. Koniecznie trzeba sprawdzić zawory, bo tam jest OHV i lubią się podpierać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
FilipDucato 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021
Piwa: 2/2
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2024-07-24, 08:57   

Popieram sprawdzenie zaworów. Jak robiłem u siebie głowicę, to jak zdjalem koniki to tak je założyłem, myśląc, że skoro nic nie ruszałem to powinno wrócić na swoje miejsce.

Co za błąd! W ogóle kompresji nie było! Nie mogłem uwierzyć, że tak minimalna różnica w planowaniu głowicy mogła zmienić aż tak położenie dźwigienek.

Albo coś innego się przestawiło, w każdym razie po wyregulowaniu dźwigienek od razu odpalił.

Daj znać co potem to będzie szukać dalej.

A coś poprzedni właściciel mówił co robił? Może rozrząd o przestawił pompę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
FilipDucato 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021
Piwa: 2/2
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2024-07-24, 09:00   

Zaraz, zaraz, a weź się upewnij, że jak wciskasz gaz to linka idącą do pompy pracuje w pełnym zakresie. A nóż okaże się, że tak jak w moim przypadku, tak sie linka rozciągnęła, że dźwignia na pompie nie pracowała jak powinna.

Niech jedna osoba wejdzie do kampera i wciśnie pedał przyspieszenia na maxa.

Ty wtedy idź do pompy i sprawdź, czy możesz jeszcze przesunąć dźwignię na pompie, która jest sterowana linką idącą do pedała.

Jeśli tak, to wyreguluj.

Jak nie to szukamy dalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-24, 09:11   

FilipDucato napisał/a:


A coś poprzedni właściciel mówił co robił? Może rozrząd o przestawił pompę?


Poprzedni nie, ale w komorze silnika jest napis mazakiem, że zmiana rozrządu 165tyś czyli z 5 tyś temu. Też właśnie podejrzewam, że coś mogli skopać przy tej operacji, np ustawić pompę o 1 ząbek inaczej, dlatego chcę podłubać przy kącie wtrysku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-24, 09:13   

FilipDucato napisał/a:
Zaraz, zaraz, a weź się upewnij, że jak wciskasz gaz to linka idącą do pompy pracuje w pełnym zakresie. A nóż okaże się, że tak jak w moim przypadku, tak sie linka rozciągnęła, że dźwignia na pompie nie pracowała jak powinna.


Sprawdzałem, działa w pełnym zakresie :-) Mam zresztą sporo zapasu na pedale, po wciśnięciu do końca, zaczyna dymić, a nie przyśpiesza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-24, 09:14   

Gewehr napisał/a:
No właśnie nie widać, a często w nich się upala gniazdo. Koniecznie trzeba sprawdzić zawory, bo tam jest OHV i lubią się podpierać.


Zawory będą w następnej kolejności, po kącie wtrysku, Uszczelka pod pokrywę jest do kupienia?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMGie 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2023
Piwa: 10/2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2024-07-24, 22:01   

No i chyba sukces :-) Właśnie wykręciłem z 70km po dwupasmówce, którą mam niedaleko.
Opóźniłem kąt wtrysku (chyba opóźniłem, o ile pompa kręci w prawo :-) ) Po ok 8 próbach ustaliłem chyba optymalny punkt, ogólnie ok 5mm licząc po obwodzie obudowy. Silnik pracuje ciszej i bardziej miękko, prawie nie kopci przy przyśpieszaniu, może jeszcze pokombinuję z boosterem w wolniejszej chwili. Zapala tak samo dobrze jak wcześniej, ale mniej się trzęsie buda przy ruszaniu i przyśpieszaniu z niskich obrotów. W ogóle zrobił się bardziej elastyczny, nie muszę go tak wysoko kręcić przed zmianą biegu na wyższy. Prędkość max nie jest może powalająca, bo wg gps-a dobiłem do 100, ale nie miałem zbyt długiej drogi, a zawsze trafiła się jakaś osobówka jadąca 80 na dopuszczalnej 100:-) Najważniejsze, że nie muszę redukować przed byle wzniesieniem i na 5 przyśpiesza już od 70, a przedtem utrzymywał tylko prędkość 80-90. Tak to wygląda, te czarne znaki to ustawienie początkowe.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-07-24, 23:41   

A ile ma MW ten kamper??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2024-07-25, 08:11   

Cytat:

A ile ma MW

Tak gwoli ciekawości, o co pytasz? :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***