T4 California Westfalia wysoki dach |
Autor |
Wiadomość |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-07, 14:41 T4 California Westfalia wysoki dach
|
|
|
Witam serdecznie,
jak juz pisalem w przywitaniu jestem swiezym posiadaczem T4 w wersji California z 1992 roku.
Wersja z automatyczna skrzynia biegow, o dziwo sprawna - przy 270kkm przebiegu to nieczesta sytuacja.
Auto kupilem w zasadzie jako baza do odbudowy - widac juz zab czasu - korozja blachy, niesprawne wyposazenie.
Zreszta, przymierzajac sie wstepnie do naprawy lodowki, szukajac po hasle danfoss bd2 odnalazlem to forum.
Na pierwszy ogien poszla skrzynia - wymienilem dzis w sprawdzonym i zaprzyjaznionym serwisie ATF w skrzyni, wlasciciel serwisu sie przejechal autem i ocenil stan skrzyni jakos super jak na ten wiek i przebieg.
To cieszy, bo naprawa generalna droga.
Kolejny etap to blacha. przez najblizsze tygodnie auto bedzie mialo robiony kapitalny remont nadwozia, by jeszcze troche posluzylo jako domek wakacyjny dla naszej rodziny.
Pozniej bedzie trzeba zlikwidowac wyciek z silnika, gdzies cieknie olej.
Na koniec, jak juz bede jezdzil zajme sie ogrzewaniem postojowym suchym oraz lodowka.
I tu czuje sie najslabiej.. nie mam doswiadczenia ze wspomnianymi i bedzie sie trzeba douczyc.
W lodowce COS pracuje, ale nie chlodzi. Czy te lodowki napelnia sie freonem jak klasyczne urzadzenia? Moze po tylu latach czynnik chlodniczy sie ulotnil?
W postojowym cos pracuje, ale na sterowniku pali sie lampka zielona oraz czerwona na raz.
Zgodnie z instrukcja powinna sie palic lampka zielona. Programatora czasowego na razie nie dotykam.
Aha, co z bateriami zelowymi? stan naladowania to ok 12,5 V ale wskaznik belkowy nic nie pokazuje - czy to oznacza rowniez pad wspomnianych baterii?
Jak juz pisalem, autko wymaga wkladu pracy, ale czas i checi sa wiec powinno sie udac :-)
Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi... |
_________________ pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez gregu 2013-01-30, 10:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-07, 16:34
|
|
|
No temat automatu latwy do ugryzienia w Polsce nie jest. Dawniej dzialal niejaki Olczak w Nadarzynie pod Warszawa, nie wiem czy jeszcze dziala. Oni mieli pojecie chyba jako jedyni w kraju...
Na szczescie dobry serwis skrzyni mam tu w Berlinie wiec sie nie martwie i tak jak mowilem, na razie jest OK.
Ciekaw jestem Waszych doswiadczen w pozostalych tematach... |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-10-07, 19:57
|
|
|
gregu napisał/a: | No temat automatu latwy do ugryzienia w Polsce nie jest. Dawniej dzialal niejaki Olczak w Nadarzynie pod Warszawa, nie wiem czy jeszcze dziala. Oni mieli pojecie chyba jako jedyni w kraju...
|
Czasy Olczaka w Nadarzynie to czasy... zamierzchłe
Aktualnie automaty robi wiele serwisów i wiele robi to dobrze... w samej Warszawie znam 5 mocnych "głów" które robią nawet najnowsze skrzynki AT.
W Berlnie mówisz dobry serwis... Pracują tam Niemcy czy aus'y?
Podrzuć ulicę jeśli to nie tajemnica |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-07, 20:03
|
|
|
MariuszB napisał/a: | W Berlnie mówisz dobry serwis... Pracują tam Niemcy czy aus'y?
Podrzuć ulicę jeśli to nie tajemnica |
polecam, bo robilem u nich skrzynie ja i koledzy, choc pewnie nie sa konkurencyjni cenowo z Warszawskimi serwisami..
http://www.automatik-getriebe-berlin.de/
jestes w stanie cos polecic w Warszawie?
co sie stalo z serwisem Olczaka?
i wreszcie: czym smigasz? |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-10-07, 20:30
|
|
|
Z opini zasłyszanych od klientów/ znajomych/ kolegów polecić mogę np.> KLIK
Jeden ze starszych pkt który naprawiał AT już 20 lat temu> KLIK 2 , jednak tutaj czasem ceny powalają
Od niedawna słyszę pozytywy o tym > KLIK3
Generalnie ciężko mi coś napisać z autopsji, bo nigdy w żadnym aucie nie posypał mi się ATG ... ot chyba mam farta
Ps. Pokaż zdjęcia Westki |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2010-10-10, 19:50
|
|
|
Witam
Mariusz a Ty zaczynasz juz samochody za darmo rozdawac z tego co widze w ogloszeniach.
Moze dlatego ze nie vw ?
pozdr |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-12, 14:27
|
|
|
MariuszB napisał/a: |
Ps. Pokaż zdjęcia Westki |
'robi sie' )
nie zdazylem jej jeszcze obcykac.
Na pierwszy ogien poszla blacha, okazalo sie, ze zle nie jest i tylko miejscowe poprawki beda zrobione.
W przyszlym tygodniu planowana mechanika i wszystko co z nia zwiazane i potem powrot do Berlina.
Moze ktos podpowie: gdzie korzystnie ubezpieczyc busa w Niemczech?
Do konca roku mam Huk 24.de ale mam nadzieje, ze znajde cos lepszego..
No i czeka mnie montaz Kaltlaufregler - cos'a do zmiany klasy auta z EURO1 na EURO2...
Oszczednosc na podatku ok 150 euro ponoc.. (teraz 430 euro rocznie) |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-26, 14:52
|
|
|
Autko juz pod domem. Zawias, hamulce, uszczelnienie silnika od strony rozrzadu, blacha zrobione.
Teraz ciag dalszy, ogrzewanie postojowe na pierwszy ogien...
Objawy mam nastepujace:
dwa sterowniki - jeden czasowy drugi z potencjometrem, na tym termicznym dwie diody - zielona i czerwona.
Powinna po wlaczeniu ogrzewania swiecic tylko jedna, zielona, swieca obydwie wraz z czerwona.
Wentylator nierusza. W trybie samej wentylacji wentylator pracuje.
I jeszcze jedno, co zauwazylem: po nacisnieciu przycisku '>' w sterowniku Eberspachera czasowym wyswietla sie -49°C.
Czyzby pad sensora na wlocie powietrza?
Moze ktos cos podpowie? |
_________________ pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez gregu 2010-10-26, 14:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-26, 14:54
|
|
|
aha, zapomnialem o najwazniejszym, premiera spania juz sie odbyla, przejechalismy sie w gory Herz, spanko wygodne, dla naszej trzyosobowej rodzinki w sam raz, tylko troche zimno w nocy bylo .. na zewnatrz juz wieczorem 2,5°C brr... cieple spiwory i koce bardzo sie przydaly |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-26, 18:44
|
|
|
to ja dalej sam do siebie:
z braku wlasnego garazu z podnosnikiem pojechalem dzis do takiego gdzie mozna samemu naprawiac placac za godzine postoju okreslona stawke.
myslalem, ze wybuduje pudlo z ogrzewaniem rach ciach, a tu sie okazalo, ze wewnatrz kanalu dolotowego idzie wiazka elektryczna. musialem opuscic auto i dorwac sie do kostek wewnatrz - odkrecenie dolnego mocowania pasa, panelu z bezpiecznikami itp. na szczescie nie trzeba bylo wyjmowac szafki. namierzylem tez sterownik - pod panelem z bezpiecznikami za fotelem kierowcy.
urzadzenie wyjete, jutro ciag dalszy - rozbieramy obudowe i zagladamy do srodka. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
WODNIK
weteran

Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Piwa: 54/225 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-10-26, 23:51
|
|
|
Witam.
Jako że moja T4 stoi u blacharza po zlocie w Smołdzinie, postanowiłem wyciągnąć
agregat aby zobaczyć dlaczego głośno idzie. Kable tak jak piszesz idą środkiem rury ssącej powietrze z wnętrza auta. Agregat podpięty jest do karoserii na czterech łącznikach gumowych. Po zdemontowaniu całego osprzętu chciałem rozpołowić agregat i tu są schody.
Obudowa składa się z trzech części, kapturka i dwóch połówek w których jest agregat.
Kapturek bez problemów zszedł. Pomimo wielu prób obudowy nie rozpołowiłem bojąc się żeby jej nie zniszczyć. Jest ona dość dziwnie składana. Jutro będę miał więcej czasu to jeszcze spróbuję.
Muszę zaznaczyć że w środku agregacik jest suchy i czyściutki, wentylatorek też nie ma luzu
więc nie wiem dlaczego podczas pracy idzie dość głośno.
Jakbyś rozpołowił obudowę to napis jakim sposobem
Pozdrawiam
IMG_6001.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 20,17 KB |
IMG_6010.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 27,63 KB |
IMG_6011.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 21,87 KB |
IMG_6017.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 21,1 KB |
IMG_6020.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 18,68 KB |
IMG_6024.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18576 raz(y) 30,54 KB |
|
_________________ --- B E S K I D N I K ---
Pozdrawiamy Bronia i Janek
 |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-27, 10:23
|
|
|
WODNIK napisał/a: | Witam.
Jakbyś rozpołowił obudowę to napis jakim sposobem
|
WODNIK, ja mam stary typ, D2L - wielka mydelniczke jak na foto:
Ty masz sliczne male kompaktowe D3L.
Tu masz opis jak sie do niego dobrac:
http://www.t4-wiki.de/wik...heizung_D3L/B3L |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-10-27, 11:11
|
|
|
gregu napisał/a: |
Moze ktos podpowie: gdzie korzystnie ubezpieczyc busa w Niemczech?
Do konca roku mam Huk 24.de ale mam nadzieje, ze znajde cos lepszego..
No i czeka mnie montaz Kaltlaufregler - cos'a do zmiany klasy auta z EURO1 na EURO2...
Oszczednosc na podatku ok 150 euro ponoc.. (teraz 430 euro rocznie) |
Zmiana w benz z EURO 1 na 2 nie daje w de specjalnych korzyści... chyba, że zamierzasz jeździć tym autem kilka lat. Ważne, że jest zielona wklejka i masz wjazd do Berlina
Z drugiej strony ciesz się, że nie masz 2.4D. Bez OXI-KAT'a steuer za ten motor wynosi w niektórych landach 960 eur za rok |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2010-10-27, 11:16
|
|
|
MariuszB, dzieki za info. To prawda, swiadomie kupowalem benzyniaka, bo mieszkam w centrum.
Przejscie na Euro2 daje ponoc 150 euro roznicy w roku.. a auto zamierzam potrzymac lat kilka wiec chyba sie oplaca..
Gdzie sie ubezpieczasz? |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-10-27, 12:02
|
|
|
gregu napisał/a: |
Gdzie sie ubezpieczasz? |
Tam gdzie jest najtaniej
A tak poważnie to warto pamiętać, że zniżki z PL przechodzą do de. Bierzesz od PL ubezpieczyciela tzw. żaświadczenie unijne i w de jest to honorowane. |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
|