|
Ważenie kampera |
| Czy byłeś kiedykolwiek ważony jadąc kamperem? |
| Nigdy |
|
72% |
[ 138 ] |
| W Austrii |
|
14% |
[ 27 ] |
| W Niemczech |
|
2% |
[ 4 ] |
| We Francji |
|
0% |
[ 1 ] |
| Na Słowacji |
|
3% |
[ 6 ] |
| W Czechach |
|
1% |
[ 2 ] |
| W Szwajcarii |
|
0% |
[ 1 ] |
| W Polsce |
|
3% |
[ 7 ] |
| Na Węgrzech |
|
2% |
[ 4 ] |
|
| Głosowań: 173 |
| Wszystkich Głosów: 190 |
|
|
|
| Autor |
Wiadomość |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2019-05-09, 22:08
|
|
|
| Bronku chyba masz racje kasa tylko sie liczy Ja próbuje udowodnić że 200 kg przeładowania nie ma nic wspólnego z bezpieczenstwem bo taki sam kamper tyle ze w dowodzie dmc ma wieksze jest okey .Dla mnie to jest dziwne że tak można naginac prawo i to chyba tylko w kamperach .Raz dmc 3500 ,a jak chcesz dmc 3850 .oco tu chodzi ? |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2019-05-09, 22:14
|
|
|
| Comsio napisał/a: | Oli tak wyrywkowo.
Zamawiasz auto, nap do 3,5 t rama standartowa,hamowania tak że. ( Chyba że na specjalne zamówienie. )
Większy tonarz , rama wzmacniana więcej poprzeczek,resor mocniejszy, wszystko co jest związane z eksploatacją.
Kasa kasą pilnują bezpieczeństwa to jest priorytet.
Tam aut powiązanych drutami , i cieknoncych jak durszlak nie zobaczysz. |
Tak powinno byc ale w kamperach tak nie jest raz 3500 kg ,albo jak chcesz taki sam 3850 kg .ta sama rama ,te same hamulce itp |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-05-09, 22:22
|
|
|
| Cytat: | | .Dla mnie to jest dziwne że tak można naginac prawo i to chyba tylko w kamperach .Raz dmc 3500 ,a jak chcesz dmc 3850 .oco tu chodzi ? |
Właśnie, że nie naginmy, bo tak stanowi Prawo. I nie tylko w kamperach
Przy zakupie jest wybór. Czy można zmienić potem DMC , w pewnych przypadkach tak.
Papiery homologacyjne danej marki/modelu na to zezwalają z określonymi warunkami. Zabudowa to kwestia wtórna. Wsadzają na bazę o, określonych parametrach raz w papierach, dwa np z innym widelcem
Wszystko wygląda tak samo ale często nie jest. |
| |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2019-05-09, 22:26
|
|
|
| w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-05-10, 23:05
|
|
|
| oli napisał/a: | | w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę |
Nie mylisz się..przerabiałem to z kilkoma samochodami i zmianami zabudów-przeznaczenia.DMC musi pozostać jakie wyszło z fabryki. |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-05-11, 19:18
|
|
|
| Może być zmieniane o ile homologacja pozwala ja tak miałem |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 140/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2019-05-11, 22:10
|
|
|
| yamah napisał/a: | | oli napisał/a: | | w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę |
Nie mylisz się..przerabiałem to z kilkoma samochodami i zmianami zabudów-przeznaczenia.DMC musi pozostać jakie wyszło z fabryki. |
nie |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-05-12, 15:59
|
|
|
BERT
Brawo!!!!
Ale się rozpisaleś chłopie .... |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2019-05-12, 17:57
|
|
|
Zerknąłem na opłaty za autostrady w Austrii dla pojazdów powyżej 3,5T.
Zastanawia mnie, czym podyktowana jest wyższa opłata i dlaczego taki podział, za jazdę w porze nocnej w godz. 22-05 |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2019-05-12, 18:00
|
|
|
w nocy masz spać a nie jechać i zakłócać innym spokojny sen.
co prawda różnica jest niewielka. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
piosaw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Euramobil S695VB Ducato 2,8. DMC 4,5 tony.
Dołączył: 28 Paź 2015 Piwa: 2/1 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-05-13, 16:01
|
|
|
| HENRYCZEK napisał/a: | Zerknąłem na opłaty za autostrady w Austrii dla pojazdów powyżej 3,5T.
Zastanawia mnie, czym podyktowana jest wyższa opłata i dlaczego taki podział, za jazdę w porze nocnej w godz. 22-05 |
Przy czym w Austrii kamperów nie obowiązują znaki z "ciężarówką", tak że można spokojnie jechać bocznymi, bardzo dobrymi drogami. Tak samo jest w Czechach, Włoszech, Chorwacji. Słowacji i Węgier nie analizowałem, ponieważ tam opłaty za ciężkiego kapera są pomijalne. We Włoszech w sumie różnica też nie jest duża. Najgorsze są tu Austria i Czechy. No i nasz ukochany kraj, oczywiście. Niemcy mają do ciężkich kamperów takie same podejście jak Polacy, ale chociaż autostrady są darmowe. Innych państw nie analizowałem. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-05-15, 17:41
|
|
|
| U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/70 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-05-15, 18:12
|
|
|
| koko napisał/a: | | Producent zgadza się na zmianę na 3500kg |
i mieścisz się w 3500 kg? |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-05-15, 18:26
|
|
|
| koko napisał/a: | | U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg |
Oczywiście że zmniejszyć zawsze można DMC bez problemu,każdy rzeczoznawca może to podpisać...jedynie o podniesieniu nie ma mowy. Też chciałbym z 3,1 do 3,5. |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2019-05-15, 18:40
|
|
|
| Cytat: | | U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg |
ale wtedy na pokład zabierasz dwie szczupłe osoby aktówkę i karty płatnicze o reszcie można zapomnieć. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
|
|