Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdecydowanie chce kupić kampera
Autor Wiadomość
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-03-13, 21:04   

ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Duduś 
stary wyga


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2008
Piwa: 29/6
Skąd: ze stawu
Wysłany: 2012-03-13, 21:33   

Paliwa nie licz - masa pojazdu to taka gotowa do jazdy czyli zatankowany
_________________
" ..jak zwykle słucham niemodnej muzyki
jak zwykle jest mi wszystko jedno
jak zwykle piszę beznadziejne teksty
jak zwykle trafiam w sedno..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-13, 21:54   

Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Track222 
weteran


Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Piwa: 89/10
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-03-13, 22:10   

AiR napisał/a:
ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową.


Jakiś anemiczny ten kierowca!!!
_________________
„Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 25/1
Wysłany: 2012-03-13, 22:14   

Odnosnie tematu że kamper na bliżniakach jest cięższy to muszę zaprotestowac .Uważam tak jak którys z camperowiczów napisał nie ma regóły.Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią. Inna sprawa ciężar rzeczywisty naszych camperów -markiza,solary,klima,poduszki stabilizujące,satelity itp i robi się z naszego camperka ćiężarówka Odnosnie stabilnosci pojazdu na blizniakach to nie ulega wątpliwosci że pojazd na bliżniakach jest stabilniejszy i nie ma uczucia bujania jak na pojedynkach -dotyczy to w szczególnosci pojazdów wysokich typu alkowa poruszających się z prędkoscią ponad 90km na godz .
PS ciężar własny samochodu kampingowego leer gewicht wg niemieckiej książki to ciężar samochodu z pełnym zbiornikiem paliwa wody i kierowcą
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-03-13, 22:24   

Oli, powiedz (bo chyba miałeś campery i na blizniakach i na pojedynczych kołach), jakie twoim zdaniem sa WADY blizniaków? A moze jednak pojedyncze są lepsze? Kurcze, zakręcam się coraz bardziej.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adam2 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer
Dołączył: 30 Sty 2012
Piwa: 18/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-03-13, 22:26   

Mam transita na bliżniaku94 zabudowa elnagh, bliżniak na pewno jest stabilniejszy bo większa przyczepność i szerszy rozstaw kół co przy szer. i wys. zabudowy ma znaczenie po prostu mniej buja a i wyjechać w terenie jest łatwiej bo główny ciężar przypada na tył, a z tyłu hamują 4 a nie 2 koła.Dwie opony więcej to może 700zł-zaden argument przy tych przebiegach ale oczywiście pojedyncze i napęd na przód też nie sprawują się żle ,bo najważniejsze jest żeby był zadbany i miał jak najmniej niespodzianek.Mój waży2540kg pusty i jest na 5 leżących.A spalanie mojego to około11on nie przekraczając 90km/H bo trudno z 2.5D więcej wydostać ale ja na wyjeżdzie się nie śpieszę więc mi wystarcza.Widzę że nie mieszkasz zbyt daleko więc jeżeli byś był w pobliżu to zapraszam :spoko
_________________
adam2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/86
Skąd: Krakow
Wysłany: 2012-03-13, 22:29   

TomekM, A ile chcesz wydać na tego kamperka ? Tak w przybliżeniu.
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-03-13, 22:35   

[quote="MAWI"]Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze
W temacie o ARCE 720 wkleiłem ramkę z oryginalnych danych fabrycznych. Pod gwiazdowym odnośnikiem jest napisane, jak jest obliczana masa własna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-03-13, 22:43   

Winniczek - chciałbym się zmieścić w przedziale 30-40 tys. (a najchętniej jak naj mniej). Ale moje plany bardzo żadko (jeżeli już są) się sprawdzają. Masz jakieś pomysły?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 25/1
Wysłany: 2012-03-13, 23:27   

Wady które tak już znasz
zużycie paliwa moze troche większe teoretycznie 2 %
opony 6 sztuk a nie 4
opłaty na autostradach w niektórych panstwach większe
Zalety też już chyba poznałes .

Tomku -powiem tak Kup takiego kampera który będzie się tobie podobał .Pierwszy camper którego kupiłem to Opel Betford Blitz to taki jak byś do przyczepy campingowej włożyl silnik i kierownice.Bylo to chyba z 10 lat temu .Oczywiscie był używany i posunienty wiekowo ,ale ile on sprawił nam radosci. Potem były różne większe, mniejsze ale zawsze cos mi nie pasowało .Po iluś tam nastu camperków wreszcie mam taki który nam pasuje.tzn przestronny w środku,7 miejsc do spania ,i wygodny do jazdy ,stosunkowo duża ładownosc .Jeżeli będę zmieniał camperka to również będe chciał kupic na blizniakach ,bo nie męczysz się tak podczas jazdy w koleinach ,i nie buja.
Zrób jak chcesz .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-14, 08:34   

oli napisał
Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią.

nie jest to prawdą
miałem kampera który miał w brifie masa własna 2200 a ważył 2800 na pusto
ia z dodatków miał tylko markizę brif brifem a rzeczywistośc nieraz może zaskoczyć
nie patrz na dane w papierach jedz na wage a poznasz prawdę
dane masy własnej podaje się z paliwem ale bez kierowcy i wody w zbiorniku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-03-14, 08:36   

oli napisał/a:
.Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią.


Oli,podjedż na wagę a zobaczysz jak to się zgadza z rzeczywistością.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-03-14, 09:00   

Zalety bliżniaka poznasz podczas pierwszego wyjazdu z campingu po solidnym deszczu. Wady - inne felgi, konieczność wymiany 4 opon na raz, wygląd ciężarówki, czasem konieczność wożenia 2 kół zapasowych. Inne nie przychodzą mi do głowy.... Nie powinien to być czynnik dyskryminujący. Co do bliźniaków i DMC - też nie ma zasady. Mój brzydal ma bliżniaki a na 7 tonówkę nie ma ani wyglądu ani zapędów. W moim przypadku bliźniaki to nie przypadek czy konieczność ale świadoma decyzja i jedno z kryteriów przy poszukiwaniu auta.

W najgorszym wypadku zostaje zrobienie prawa jazdy C. Może wyjść taniej niż zakup kampera z robionym na siłę DMC, Kurs na przewóz rzeczy nie jest Ci potrzebny, tacho również więc zamkniesz się w kwocie 3-4 tysiące za uprawnienia choć będzie potrzebny Viatoll. Ale będziesz musiał wytrzeźwieć przed powrotem do domu bo żona Cię nie odwiezie.

Zawsze coś za coś.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-03-14, 10:44   

Die Masse in fahrbereitem Zustand beinhaltet das Leergewicht des Fahrzeuges (Eigengewicht des Fahrzeuges inklusive Fahrer und Kraftstofftank zu 90% gefüllt) und folgende Grundausstattung: gefüllter Wassertank (teilweise mit, für die Fahrt, reduziertem Tankvolumen, siehe Technische Daten), eine Gasflasche zu 100% gefüllt und eine Kabeltrommel. Die technisch zul. Gesamtmasse und die Achslasten dürfen durch persönliche Ausrüstung, mitfahrende Personen und Sonderausstattung nicht überschritten werden. Durch Sonderzubehör verringert sich die Zuladung und ggf. die Personenanzahl! Dies bezeichnet das Eigengewicht des Fahrzeuges im Serienzustand ohne jegliche Befüllung und Personen. Gewichtsangaben gemäß EU-Norm DIN EN 1646-2
tłumaczenie Google
Masa własna zawiera masa własna pojazdu (masa pojazdu łącznie z kierowcą i zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90% całości) i następujące podstawowe funkcje:-pełen zbiornik wody (częściowo, do jazdy, mniejszą pojemność zbiornika paliwa, patrz dane techniczne), butli z gazem do 100% wypełniony i bęben kablowy.Maksymalnej dopuszczalnej masie i obciążeń osi nie mogą być przekroczone z powodu osobistej, jazdy na osobę i wyposażenia specjalnego. Z opcjonalnych akcesoriów będzie zmniejszyć obciążenie, a jeśli liczby osób! To jest waga netto pojazdu wskazanego w konfiguracji produkcyjnej, bez nadzienia i osób. Wagi zgodne z wytycznymi UE normą DIN EN 1646-2
http://www.wohnmobilrecht...c7a103cf0a.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***