|
Zdecydowanie chce kupić kampera |
| Autor |
Wiadomość |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-13, 21:04
|
|
|
| ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową. |
|
|
|
 |
Duduś
stary wyga

Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2008 Piwa: 29/6 Skąd: ze stawu
|
Wysłany: 2012-03-13, 21:33
|
|
|
| Paliwa nie licz - masa pojazdu to taka gotowa do jazdy czyli zatankowany |
_________________ " ..jak zwykle słucham niemodnej muzyki
jak zwykle jest mi wszystko jedno
jak zwykle piszę beznadziejne teksty
jak zwykle trafiam w sedno..."
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-03-13, 21:54
|
|
|
Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:10
|
|
|
| AiR napisał/a: | | ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową. |
Jakiś anemiczny ten kierowca!!! |
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:14
|
|
|
Odnosnie tematu że kamper na bliżniakach jest cięższy to muszę zaprotestowac .Uważam tak jak którys z camperowiczów napisał nie ma regóły.Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią. Inna sprawa ciężar rzeczywisty naszych camperów -markiza,solary,klima,poduszki stabilizujące,satelity itp i robi się z naszego camperka ćiężarówka Odnosnie stabilnosci pojazdu na blizniakach to nie ulega wątpliwosci że pojazd na bliżniakach jest stabilniejszy i nie ma uczucia bujania jak na pojedynkach -dotyczy to w szczególnosci pojazdów wysokich typu alkowa poruszających się z prędkoscią ponad 90km na godz .
PS ciężar własny samochodu kampingowego leer gewicht wg niemieckiej książki to ciężar samochodu z pełnym zbiornikiem paliwa wody i kierowcą |
|
|
|
 |
TomekM
stary wyga

Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Sie 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:24
|
|
|
| Oli, powiedz (bo chyba miałeś campery i na blizniakach i na pojedynczych kołach), jakie twoim zdaniem sa WADY blizniaków? A moze jednak pojedyncze są lepsze? Kurcze, zakręcam się coraz bardziej. |
_________________ Misiów5
 |
|
|
|
 |
adam2
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer
Dołączył: 30 Sty 2012 Piwa: 18/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:26
|
|
|
Mam transita na bliżniaku94 zabudowa elnagh, bliżniak na pewno jest stabilniejszy bo większa przyczepność i szerszy rozstaw kół co przy szer. i wys. zabudowy ma znaczenie po prostu mniej buja a i wyjechać w terenie jest łatwiej bo główny ciężar przypada na tył, a z tyłu hamują 4 a nie 2 koła.Dwie opony więcej to może 700zł-zaden argument przy tych przebiegach ale oczywiście pojedyncze i napęd na przód też nie sprawują się żle ,bo najważniejsze jest żeby był zadbany i miał jak najmniej niespodzianek.Mój waży2540kg pusty i jest na 5 leżących.A spalanie mojego to około11on nie przekraczając 90km/H bo trudno z 2.5D więcej wydostać ale ja na wyjeżdzie się nie śpieszę więc mi wystarcza.Widzę że nie mieszkasz zbyt daleko więc jeżeli byś był w pobliżu to zapraszam |
_________________ adam2 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:29
|
|
|
| TomekM, A ile chcesz wydać na tego kamperka ? Tak w przybliżeniu. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:35
|
|
|
[quote="MAWI"]Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze
W temacie o ARCE 720 wkleiłem ramkę z oryginalnych danych fabrycznych. Pod gwiazdowym odnośnikiem jest napisane, jak jest obliczana masa własna. |
|
|
|
 |
TomekM
stary wyga

Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Sie 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2012-03-13, 22:43
|
|
|
| Winniczek - chciałbym się zmieścić w przedziale 30-40 tys. (a najchętniej jak naj mniej). Ale moje plany bardzo żadko (jeżeli już są) się sprawdzają. Masz jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2012-03-13, 23:27
|
|
|
Wady które tak już znasz
zużycie paliwa moze troche większe teoretycznie 2 %
opony 6 sztuk a nie 4
opłaty na autostradach w niektórych panstwach większe
Zalety też już chyba poznałes .
Tomku -powiem tak Kup takiego kampera który będzie się tobie podobał .Pierwszy camper którego kupiłem to Opel Betford Blitz to taki jak byś do przyczepy campingowej włożyl silnik i kierownice.Bylo to chyba z 10 lat temu .Oczywiscie był używany i posunienty wiekowo ,ale ile on sprawił nam radosci. Potem były różne większe, mniejsze ale zawsze cos mi nie pasowało .Po iluś tam nastu camperków wreszcie mam taki który nam pasuje.tzn przestronny w środku,7 miejsc do spania ,i wygodny do jazdy ,stosunkowo duża ładownosc .Jeżeli będę zmieniał camperka to również będe chciał kupic na blizniakach ,bo nie męczysz się tak podczas jazdy w koleinach ,i nie buja.
Zrób jak chcesz . |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-03-14, 08:34
|
|
|
oli napisał
Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią.
nie jest to prawdą
miałem kampera który miał w brifie masa własna 2200 a ważył 2800 na pusto
ia z dodatków miał tylko markizę brif brifem a rzeczywistośc nieraz może zaskoczyć
nie patrz na dane w papierach jedz na wage a poznasz prawdę
dane masy własnej podaje się z paliwem ale bez kierowcy i wody w zbiorniku |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-03-14, 08:36
|
|
|
| oli napisał/a: | | .Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią. |
Oli,podjedż na wagę a zobaczysz jak to się zgadza z rzeczywistością. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 488/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2012-03-14, 09:00
|
|
|
Zalety bliżniaka poznasz podczas pierwszego wyjazdu z campingu po solidnym deszczu. Wady - inne felgi, konieczność wymiany 4 opon na raz, wygląd ciężarówki, czasem konieczność wożenia 2 kół zapasowych. Inne nie przychodzą mi do głowy.... Nie powinien to być czynnik dyskryminujący. Co do bliźniaków i DMC - też nie ma zasady. Mój brzydal ma bliżniaki a na 7 tonówkę nie ma ani wyglądu ani zapędów. W moim przypadku bliźniaki to nie przypadek czy konieczność ale świadoma decyzja i jedno z kryteriów przy poszukiwaniu auta.
W najgorszym wypadku zostaje zrobienie prawa jazdy C. Może wyjść taniej niż zakup kampera z robionym na siłę DMC, Kurs na przewóz rzeczy nie jest Ci potrzebny, tacho również więc zamkniesz się w kwocie 3-4 tysiące za uprawnienia choć będzie potrzebny Viatoll. Ale będziesz musiał wytrzeźwieć przed powrotem do domu bo żona Cię nie odwiezie.
Zawsze coś za coś. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-14, 10:44
|
|
|
Die Masse in fahrbereitem Zustand beinhaltet das Leergewicht des Fahrzeuges (Eigengewicht des Fahrzeuges inklusive Fahrer und Kraftstofftank zu 90% gefüllt) und folgende Grundausstattung: gefüllter Wassertank (teilweise mit, für die Fahrt, reduziertem Tankvolumen, siehe Technische Daten), eine Gasflasche zu 100% gefüllt und eine Kabeltrommel. Die technisch zul. Gesamtmasse und die Achslasten dürfen durch persönliche Ausrüstung, mitfahrende Personen und Sonderausstattung nicht überschritten werden. Durch Sonderzubehör verringert sich die Zuladung und ggf. die Personenanzahl! Dies bezeichnet das Eigengewicht des Fahrzeuges im Serienzustand ohne jegliche Befüllung und Personen. Gewichtsangaben gemäß EU-Norm DIN EN 1646-2
tłumaczenie Google
Masa własna zawiera masa własna pojazdu (masa pojazdu łącznie z kierowcą i zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90% całości) i następujące podstawowe funkcje:-pełen zbiornik wody (częściowo, do jazdy, mniejszą pojemność zbiornika paliwa, patrz dane techniczne), butli z gazem do 100% wypełniony i bęben kablowy.Maksymalnej dopuszczalnej masie i obciążeń osi nie mogą być przekroczone z powodu osobistej, jazdy na osobę i wyposażenia specjalnego. Z opcjonalnych akcesoriów będzie zmniejszyć obciążenie, a jeśli liczby osób! To jest waga netto pojazdu wskazanego w konfiguracji produkcyjnej, bez nadzienia i osób. Wagi zgodne z wytycznymi UE normą DIN EN 1646-2
http://www.wohnmobilrecht...c7a103cf0a.html |
|
|
|
 |
|
|