 |
|
ciśnienie LPG |
Autor |
Wiadomość |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-12-09, 16:32
|
|
|
najlepiej dwa zawory żeby zbiornik nie przepuszczał do butli i odwrotnie |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
robertl
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-09, 23:40
|
|
|
Chyba jednak 27 litrów.....
Butla gazowa 11kg
Parametry techniczne butli:
Pojemność: 27,2 l.
Wysokość butli: 60 cm
Wysokość butli z zaworem: 60 cm
Średnica butli: 30 cm
Masa butli (waga): 10,5 kg
Napełniona gazem ok. 21,5 kg
Ciśnienie próbne: 30 Bar
Butla wyposażona jest w zawór z gwintem 1/2” lewym
Butla wykonana wg normy EN 1442:1998
Legalizacja 10 lat |
|
|
|
 |
Darek R.
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2010 Skąd: Podwarszawska wieś
|
Wysłany: 2012-12-10, 00:27
|
|
|
Witam.Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę by napiasać.Rozwiązanie , o którym myślisz , już istnieje.Sądzę , że masz taki sam system jak ja.Nie wcinaj się trójnikiem za reduktorem.Po co?Przy takim rozwiązaniu , czujnik ulatniającego się gazu nie wyłączy zasilania.Wężyk , który widać na zdjęciu , podłączony jest do gniazda/wejścia z zaworem zwrotnym , więc odłączenie dodatkowej "jedenastki" nie spowoduje ulatniania gazu.Takie rozwiązanie pozwala na zasilanie z butli stacjonarnej lub butli dodatkowej , albo jednocześnie z jednej i drugiej.Jeśli to co zobaczysz na zjęciach jest identyczne u Ciebie , służe pomocą przy wykonaniu takiego przewodu dowolnej długości.Teraz kilka zdjęć.
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15926 raz(y) 26,23 KB |
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15926 raz(y) 23,5 KB |
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15926 raz(y) 23,14 KB |
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15926 raz(y) 29,21 KB |
|
_________________ Darek R. |
|
|
|
 |
robertl
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-10, 01:03
|
|
|
No niestety u mnie to troszkę inaczej wygląda.... ale muszę jeszcze raz dokładnie obejrzeć cały układ bo faktycznie powinno być takie przyłącze..... nawet w malutkim winnebago phasar mam takie...
ZBIORNIK LPG.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15920 raz(y) 92,25 KB |
|
|
|
|
 |
Darek R.
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2010 Skąd: Podwarszawska wieś
|
Wysłany: 2012-12-10, 01:49
|
|
|
Nie pomogłem . Szkoda . Myślę , że powinieneś jednak zrobić ten trójnik zaraz za zaworem . Wtedy nie bawisz się z dodatkowym reduktorem . Do trójnika natomiast możesz dokręcić szybkozłącze gazowe i uzyskasz w ten sposób to co pokazałem wcześniej . Jeszcze jedno - sprawdź dokładnie - typowa butla "jedenastka" , używana u nas w Polsce , ma gwint lewy 21,8 a nie 1/2 . Napisałem o tym , ponieważ jeśli nakręcisz na "typową" butlę nakrętkę 1/2" ( a da się z niewielką pomocą klucza ) zniszczysz sobie zawór . |
_________________ Darek R. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-12-10, 10:11
|
|
|
robertl napisał/a: | Chyba jednak 27 litrów..... |
chyba jednak nie..... 11 kg gazu w zalaznosci od proporcji to wlasnie 20l (waga litra LPG wacha sie w granicach 0,51 - 0,58 kg w zaleznosci od skladu i temperatury, wez tez pod uwage ze butli sie nie napelnia do pelna tylko do 85% max przecietnie).
Wiec przelicznik wzgledem tankowania na stacji szału nie robi - jest nawet troche drozszy. (musiano ukrocic proceder tzw "osmiorniczek" na stacjach LPG gdzie tanszy gaz z butli przetaczano do zbiornikow sluzacych do tankowania samochodów) |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
robertl
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Dołączył: 25 Maj 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-10, 20:45
|
|
|
Darek R. napisał/a: | Nie pomogłem . Szkoda . Myślę , że powinieneś jednak zrobić ten trójnik zaraz za zaworem . Wtedy nie bawisz się z dodatkowym reduktorem . Do trójnika natomiast możesz dokręcić szybkozłącze gazowe i uzyskasz w ten sposób to co pokazałem wcześniej . Jeszcze jedno - sprawdź dokładnie - typowa butla "jedenastka" , używana u nas w Polsce , ma gwint lewy 21,8 a nie 1/2 . Napisałem o tym , ponieważ jeśli nakręcisz na "typową" butlę nakrętkę 1/2" ( a da się z niewielką pomocą klucza ) zniszczysz sobie zawór . |
I tu się bardzo mylisz bo pomogłeś i to bardzo. Jeśli nawet nie znajdę w swoim kamperze przyłącza zewnętrznego gazu to na pewno postaram się to zrobić dokładnie tak jak jest w Twoim kamperze i tak jak radzisz. Nie wziąłem np. pod uwagę zabezpieczeń przed wyciekiem gazu a to jest bardzo ważna sprawa. Tu chodzi o bezpieczeństwo. Tylko skąd wziąść ew. taki trójnik...... to jest problem. Domyślam się że jest on z jakimś odcięciem w przypadku kiedy nie jest podlaczony przewód gazowy tak aby zabezpieczony był przed wyciekiem gazu.... Ponieważ jest to na wysokim ciśnieniu to nie można zastosować byle czego....
A tak na marginesie to jaki jest dokładnie model twojego Boundera i który rok? Posiadasz do niego jakąś dokumentację? Wizualnie jest bardzo podobny do mojego. Mój to 34C rocznik 1994 |
|
|
|
 |
Darek R.
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2010 Skąd: Podwarszawska wieś
|
Wysłany: 2012-12-11, 00:51
|
|
|
Jeśli nie masz takiego trójnika ( w zasadzie jest to czwórnik ) jak u mnie , możesz dorobić podobny , solidny , mosiężny , u tokarza/frezera . Zakręć zawór butli i możesz od niego odkręcić bezpiecznie reduktor ( pamiętaj o lewym gwincie ) . W ten sposób uzyskasz wzór śrubunku i jego uszczelnienia . Pokaż go zdolnemu tokarzowi , a na pewno dorobi Ci przedłużkę z bocznym wyjściem ( czyli trójnik ) pod jakieś typowe , gazowe szybkozłącze . Podczas zakupu kompletnego szybkozłącza , zwróć uwagę sprzedawcy ( np.w sklepie z art.spawalniczymi ) , aby w gnieździe był zawór - tym sposobem unikniesz wypływu gazu po odłączeniu przewodu od dodatkowej butli . Powodzenia . PS . Mój camperek to Oshkosh X-line Motorhome 34 rv z 1994 ( td ) , więc pewnie bliźniaczo podobny do Twojego . Posiadam również całą teczkę wszelkich instrukcji do różnych zamontowanych urządzeń w moim pojeździe - niestety jest w nich mało konkretów , za to masa ostrzeżeń "bhp" . |
_________________ Darek R. |
|
|
|
 |
Darek R.
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fleetwood Bounder
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2010 Skąd: Podwarszawska wieś
|
Wysłany: 2012-12-11, 23:15
|
|
|
Pisząc o szybkozłączu miałem na myśli np. coś takiego:
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15786 raz(y) 27,97 KB |
|
_________________ Darek R. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|