Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana podwozia(samochodu)pod zabudową
Autor Wiadomość
Pablobos 
trochę już popisał


Twój sprzęt: FIAT DUCATO II
Dołączył: 31 Paź 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-09-02, 16:38   

Witam

Trochę koledzy odbiegli od tematu, ale do rzeczy wymiana podwozia samochodu pod zabudową kempingową jest jak najbardziej możliwa.
sprawa wygląda nastepująco masz samochód kempingowy "stary" następnie kupujesz nowszy np. dostawczy. z dostawczego zdejmujesz pake w jej miejsce zakładasz zabudowę kempingową zdjętą z kempingowego.
Jeśli chodzi o dokumenty to musisz mieć:
Fakturę z zakładu który dokonał przeróbki wraz z jego kopią wpisu do ewidencji.
Przegląd techniczny wraz z opisem dokonanych zmian
Niektórzy diagności mogą chcieć na przeglądzie opinii rzeczoznawcy na dokonane zmiany zwłaszcza jeśli chodzi o zmianę ilości miejsc siedzących.
Z tymi dokumentami do wydziału komunikacji i składasz wniosek o dokonanie zmian
tj. przeznaczenie pojazdu ilość miejsc (specjalny kempingowy)
Wydział dokonuje zmian wpisuje je w kartę pojazdu dowód dostajesz nowy.
Stary samochód kempingowy samą kabinę z podwoziem złomujesz i wyrejestrowujesz lub sprzedajesz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-09-02, 16:51   

Pablobos napisał/a:
Trochę koledzy odbiegli od tematu,

A w żadnym przypadku. Przeczytaj temat : Wymiana podwozia(samochodu)pod zabudową.
To Ty proponujesz żeby przerobić inny samochód na kempingowy.
To Ty proponujesz zrobić składaka. Żeby teraz zrobić składaka obydwa samochody muszą być w Polsce rejestrowane. Inaczej to znaczy "nowe" w sensie inne np z zagranicy podwozie z nadwoziem musi iść do homologacji. Na dzień dzisiejszy są tylko dwie stacje w kraju które to mogą zrobić.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-02, 16:57   

janusz napisał/a:
Wymiana podwozia(samochodu)pod zabudową.
To Ty proponujesz żeby przerobić inny samochód na kempingowy.



a nie do tego sie ta cała akcja sprowadza? Przeciez masz zarejestrowane na ogoł auto o konkretnych numerach vin nabitych na nadwoziu a nie zabudowie. Innego wyjscia chyba nie ma?
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-09-02, 17:03   

eMWu napisał/a:
a nie do tego się ta cała akcja sprowadza?

No kurcze właśnie nie. Ja odebrałem pytanie kolegi o możliwość wymiany podzespołu w starym kamperze na nowy (nie koniecznie fabrycznie nowy chociaż czemu nie na fabrycznie nowy). Kupując nowe fabryczne podwozie i stawiając jakiekolwiek nadwozie podpada auto pod homologację jednostkową. Jesteśmy w fazie, znaczy nasze państwo jest w fazie przystosowywania się do nowych przepisów. Skończyły się składaki i samy. Kłopot z zalegalizowaniem takiego auta.
Można jednak w starym samochodzie (z ramą) wymienić wszystko i nie podlegać procedurze homologacyjnej. O to chodzi. Można odmłodzić stare auto a trudno zalegalizować nowe.
Tu jest pies pogrzebany.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-02, 18:49   

janusz napisał/a:
Jarku nie chce mi się grzebać głębiej, pierwsza lepsza strona z internetu. Tu akurat Urząd z Poznania podaje jakie warunki trzeba spełnić by dokonać zmiany numeru identyfikacyjnego.
http://bip.poznan.pl/bip/...y-pojazdu,1761/


Co kraj to obyczaj, u nas takie numery nie przechodzą

Aby zmienić , uzyskać nowy numer identyfikacyjny to u nas musi on ulec zniszczeniu , zatarciu , skorodowaniu . Na tę okoliczność wymagana jest ocena rzeczoznawcy .
Jest tylko jedna sytuacja gdy niszczymy orginalny numer i nadajemy nowy - w pojeździe odzyskanym po kradzieży
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-02, 19:41   

Pablobos napisał/a:
Witam

Trochę koledzy odbiegli od tematu, ale do rzeczy wymiana podwozia samochodu pod zabudową kempingową jest jak najbardziej możliwa.
sprawa wygląda nastepująco masz samochód kempingowy "stary" następnie kupujesz nowszy np. dostawczy. z dostawczego zdejmujesz pake w jej miejsce zakładasz zabudowę kempingową zdjętą z kempingowego.
Jeśli chodzi o dokumenty to musisz mieć:
Fakturę z zakładu który dokonał przeróbki wraz z jego kopią wpisu do ewidencji.
Przegląd techniczny wraz z opisem dokonanych zmian
Niektórzy diagności mogą chcieć na przeglądzie opinii rzeczoznawcy na dokonane zmiany zwłaszcza jeśli chodzi o zmianę ilości miejsc siedzących.
Z tymi dokumentami do wydziału komunikacji i składasz wniosek o dokonanie zmian
tj. przeznaczenie pojazdu ilość miejsc (specjalny kempingowy)
Wydział dokonuje zmian wpisuje je w kartę pojazdu dowód dostajesz nowy.
Stary samochód kempingowy samą kabinę z podwoziem złomujesz i wyrejestrowujesz lub sprzedajesz.


Zgadza się , to jest jak najbardziej legalna procedura

Dodam , masz odmłodzonego kampera bo rok produkcji i data 1rejestracji przechodzi do nowego dowodu z dawcy ramy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-09-02, 19:46   

oskp napisał/a:
Co kraj to obyczaj

Ale to nie jest co kraj to obyczaj.

Nie ulega watpliwosci że przepis z czerwca 2013 musi być obowiązujący.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)
z dnia 19 czerwca 2013 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem
pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
odnosi się do:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów
w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2007 r.
Nr 137, poz. 968, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
----
w załączniku nr 1 do rozporządzenia:
a) w § 1:
w § 5:
– w ust. 1 pkt 5a otrzymuje brzmienie:
„5a) dokonuje w dowodzie rejestracyjnym adnotacji o treści: „zgłoszono zmianę danych” i zwraca właścicielowi
dowód rejestracyjny do czasu wydania nowego dowodu rejestracyjnego;”,
– w ust. 4 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) zamieszcza w dowodzie odprawy celnej przywozowej podwozia, ramy lub pojazdu, z którego pochodzi
podwozie lub rama, jeżeli pojazd, podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium państwa niebędącego
państwem członkowskim Unii Europejskiej, adnotację o treści: „Podwozie/ramę zamontowano
do pojazdu o Nr rej. …, data …”, wpisując numer rejestracyjny i datę zawiadomienia organu o wymianie
podwozia lub ramy, oraz przystawia pieczątkę organu rejestrującego, wykonuje kserokopię tego dokumentu,
po czym dokument zwraca właścicielowi pojazdu albo”


Oryginalny pierwotny z 2003 roku przepis jest tutaj.
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20031921878
i
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20071370968
Bez wątpliwości, wymiana podwozia lub ramy jest całkiem legalna i dopuszczalna.
A, że wasze starostwo inaczej interpretuje przepisy to co poradzić.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-02, 20:11   

Czerwiec 2013.

Mogło mnie ominąć :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krismen 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-04, 12:52   

Pablobos napisał/a:
Witam

Trochę koledzy odbiegli od tematu, ale do rzeczy wymiana podwozia samochodu pod zabudową kempingową jest jak najbardziej możliwa.
sprawa wygląda nastepująco masz samochód kempingowy "stary" następnie kupujesz nowszy np. dostawczy. z dostawczego zdejmujesz pake w jej miejsce zakładasz zabudowę kempingową zdjętą z kempingowego.
Jeśli chodzi o dokumenty to musisz mieć:
Fakturę z zakładu który dokonał przeróbki wraz z jego kopią wpisu do ewidencji.
Przegląd techniczny wraz z opisem dokonanych zmian
Niektórzy diagności mogą chcieć na przeglądzie opinii rzeczoznawcy na dokonane zmiany zwłaszcza jeśli chodzi o zmianę ilości miejsc siedzących.
Z tymi dokumentami do wydziału komunikacji i składasz wniosek o dokonanie zmian
tj. przeznaczenie pojazdu ilość miejsc (specjalny kempingowy)
Wydział dokonuje zmian wpisuje je w kartę pojazdu dowód dostajesz nowy.
Stary samochód kempingowy samą kabinę z podwoziem złomujesz i wyrejestrowujesz lub sprzedajesz.

Witam.
Tu kolega złapał o co mi chodzi , może powinienem napisać że chodzi o przełożenie zabudowy na inne auto nie koniecznie nowe aczkolwiek zdecydowanie młodsze od obecnego . Z tej wypowiedzi wychodzi że temat jest do przeskoczenia .
ps. A MOŻE KTOŚ Z FORUMOWICZÓW MA WIEDZĘ O FIACIE DUCATO "KANCIAK" W BARDZO DOBRYM STANIE KTÓRY JEST NA SPRZEDAŻ .
_________________
kris
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 9/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-12-02, 16:04   

Witam

Odswieze temat, poniewaz wiele sie zastanawialem nad moim kamperkiem, czy go ssprzedac czy nie czy zrobic nowego czy nie, powoli dochodze do wniosku ze nie chce inwestowac wielkich pieniedzy dlatego dosc realnym rozwiazaniem chyba bedzie wymiana auat na inne mlodsze, tak jak kolega wczesniej pisal, chcialbym zdjac zabudowe i osadzic ja na mlodszym aucie, mianowicie cos po 2000roku, poniewaz moje Iveco ma juz 30 lat i choc troche w niego zainwestowalem to wiem ze przy austriackich procedurach roczne naprawy beda mnie sporo kosztowac, nawet jesli bede je robil w Polsce.
Sprawa wyglada nastepujaco, poniewaz chcialbym ograniczyc budzet to w tej sytuacji ciezko znalezc auo ktore by mozna bylo zabudowac, wiec chyba zostanie mi zakup podwozia w Polsce, jednak w kraju tym dostawczaki maja duze przebiegi a w Austrii nie ma problemu znalezc auto ktore ma niewiele ponad 100k gdyz np. jezdzilo tylko po Wiedniu i to w firmie.
Jednak interesowaly by mnie procedury jesli bym kupil auto w Polsce czy beda wymagane jakies dokumenty od mojego samochodu czy wystarczy zawiezc zabudowe i auto do firmy ktora sie zajmuje takimi sprawami?? Czy cos od zeszlego roku sie zmienilo w procedurach??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pablobos 
trochę już popisał


Twój sprzęt: FIAT DUCATO II
Dołączył: 31 Paź 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-12-03, 14:41   

Witam

Dokumenty od "starego" samochodu kempingowego nie są potrzebne ponieważ to jest traktowane tak nieładnie mówiąc jak paka zakładasz i już.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 9/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-12-03, 15:59   

Czyli jest to sposob aby ominac przepis ktory zabrania samorobek, stara bude oddaje do firmy ktora mi ja przelozy na nowe lub nowsze wozidlo a na starym wozidle wykonuje nowa zabudowe sam i nie musze nic robic aby ja zarejestrowac, po roku kupuje nowe wozidlo i przekladam czesc mieszkalna na nowe wozidlo i ot cala filozofia, mam wlasnej produkcji kamperka :spoko :spoko :spoko
O ile w praktyce tak to wszystko bedzie wygladalo, zorientuje sie w urzedzie czy aby na pewno w ten sposob moge postapic z uzywana zabudowa, zawsze mozna mowic ze kupilem zabudowe tylko bez papierow za granica :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2014-12-03, 21:34   

Ja opiszę na moim przykładzie.
Miałem podwozie czyli Renault Master, który miał w dowodzie wpis samochód ciężarowy.
Zbudowałem całą zabudowę kempingową na tej właśnie ramie i tak powstał kamper półintegra made in ja.
Następnie z oświadczeniem o przeprowadzonych w pojeździe zmianach, odpowiednim wpisem do ewidencji działalności gospodarczej (ja jestem właścicielem i pojazdu i firmy która zabudowała auto - stąd oświadczenie, w innych przypadkach dokument typu FV, lub inny wskazujący firmę która dokonała zmian konstrukcyjnych pojazdu) i opinią rzeczoznawcy odwiedziłem OSKP.
Po przejściu badania technicznego - podstawowe + dodatkowe - wszystkie papierzyska do WK, celem zmiany przeznaczenia pojazdu na Specjalny Kempingowy i zmiany liczby miejsc siedzących.
Tyle.
Tak więc jeśli kupisz np. nowsze podwozie, to chcąc zrobić przekładkę zabudowy, będzie ona potraktowana jako zwykła część, a nowy/stary kamperek dostanie dane do dowodu zgodnie z nowym podwoziem. Trzeba mu oczywiście zmienić rodzaj przeznaczenia.
Stare podwozie możesz rozdysponować jak tylko chcesz - sprzedać/zezłomować/podarować...
Poniżej moje dzieło jako przykład

i na gotowo


Wszystko się da, kwestia tylko co weźmie górę kalkulator czy sentyment :wyszczerzony:
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 9/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-12-04, 09:47   

A czym sie zajmuje twoja firma ?? Super to wyglada, sam bym cos takiego zrobil od podstaw i mialbym nowego kamperka a nie staruszka, powiedz jeszcze kiedy go rej. w tym roku czy przed nowymi przepisami??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2014-12-04, 16:08   

Darcyk_2005 napisał/a:
A czym sie zajmuje twoja firma ?? Super to wyglada, sam bym cos takiego zrobil od podstaw i mialbym nowego kamperka a nie staruszka, powiedz jeszcze kiedy go rej. w tym roku czy przed nowymi przepisami??

Nie chce być posądzony o reklamę, ale właśnie Tym się zajmuję :)
Zmiany były dokonywane dwa miesiące temu :spoko
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***