|
webasto mokre |
| Autor |
Wiadomość |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-12, 20:43
|
|
|
IAAN, Do sterowania webasta (czyli przew. sygnałowy) wystarczyłby przekrój 0,75mm2, czy nawet 0,5mm2, ale trzeba patrzeć na to jaki bezpiecznik jest na przewodzie. Natomiast jako główny przewód zasilający - minimum 2.5mm2. Tam jest bezpiecznik 20 czy 25A (musiałbym spojrzeć), więc nic cieńszego niż 2.5mm2 być nie może, bo możesz spalić furkę . Przyjmuje się, że na każdy 1mm2 przewodu bezpiecznik nie więcej jak 10A.
Przy okazji: duże spadki napięcia mogą też być na kiepskich połączeniach. Warto to sprawdzić. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2014-01-12, 23:01
|
|
|
wszystkie połączenia mam lutowane ,dziś rozwiązałem problem
wcześniej zasilanie +i- podałem przewodem 1,5 mm2 z prawej strony auta na lewą ok 2m i z tamtąd ok 2 metry przewodu który szedł na wyłącznik w zabudowie i z powrotem do webasta ,
teraz dwie żyły 1,5 mm2 służą tylko jako +,masę zabrałem z nadwozia przy webascie ,i zamontowałem przekaźnik który sterowany jest wyłącznikiem w zabudowie
teraz jest ok przewód + ma w sumie 3mm2
bezpiecznik mam 30 amper nie wiem czy nie zmienić na 25 A
muszę jeszcze dołożyć bezpiecznik na pompę paliwa i pompę wody |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-01-12, 23:18
|
|
|
Dopiero zacząłem czytać wątek ale miałem to samo.Gasło zapalało się ,głupiało.Ustąpiło po wymianie kabli na GRUBE.Ponoć im grubsze tym lepiej. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-13, 14:26
|
|
|
| IAAN napisał/a: | bezpiecznik mam 30 amper nie wiem czy nie zmienić na 25 A
muszę jeszcze dołożyć bezpiecznik na pompę paliwa i pompę wody
|
Jeśli masz żyłę 3mm2 to bezpiecznik 30A może być. Jest OK. Ale jeśli nie będziesz miał innego poboru z tej linii, to śmiało można dać 25A. To nawet lepiej - jesteś po stronie bezpiecznej. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2014-01-14, 19:43
|
|
|
Podobnie miałem spadki napięcia na suchym webasto, dopiero jak pominąłem oryginalne podłączenie i pociągnąłem przewody do aku z dodatkowym bezpiecznikiem poprawiło się.
Dodatkowo proponuje jeszcze jeden aku ładowany przed dodatkowy reg ale z możliwością przełączenia w razie gdy padnie główny |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2014-01-14, 22:32
|
|
|
u mnie nie ma połączenia pomiędzy akumulatorem rozruchowym a zabudowy ,akumulator zabudowy jest ładowany jak silnik pracuje jak jest zgaszony nie ma opcji aby prąd płynął z akumulatora rozruchowego na zabudowę ,
tak sobie myśle że teraz mam trochę rozebrane wnętrze to jest okazja dołożyc jeszcze jeden gruby kabel do webasta suchego teraz mam 2,5 mm2 akumulator z tyłu na nadkolu a odbiornik za siedzeniem kierowcy chyba dołożę jeszcze dodatkowy kabelek |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-14, 22:48
|
|
|
| i słusznie. ale może cobyś potem nie złupiał lub nie zgłupiał twój następca... sugerowałbym zamianę na 4mm2 - albo 2x 4mm2 w jednej izolacji. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-16, 08:37
|
|
|
| kimtop napisał/a: | | Ja w LT-ku mam wpięte w szereg.Tylko trzeba pamiętać, żeby przy odpaleniu webasta otworzyć ogrzewanie na full. |
kolega kimtop ciągle jest na forum więc odgrzeje starego kotleta.
Jakie masz to ogrzewanie w Lt-ku? Fabrycznie było czy dokładałeś?
Jak dokładałeś to gdzie dokładnie się wpiałeś z węzami do płynu?
Mam LT 25TDI i ogrzewanie D4WSC które chcę zamontować. Na ogrzewanie będę szukał miejsca po lewą lampą, trójnik z płynem z ogrzewania do nagrzewnicy mam namierzony ( przy ścianie grodziowej ) natomiast nie wiem gdzie wstawić trójnik na powrocie. Teoretycznie to za blokiem silnika, ale w praktyce to nie mam pomysłu. Generalnie to mi nie zależy na grzaniu silnika i mógłbym się też wpiąć z trójnikiem zaraz za nagrzewnicą ale boje się , ze pojemność układu będzie bardzo mała i ogrzewanie będzie się cały czas włączać/wyłączać i przez jedną noc zeżre mi akumulator ( solarów na razie brak ). |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2017-08-16, 17:42
|
|
|
Webasto sam dokładałem.
Jest zamontowane pod lewą lampą.Jutro będę miał dostęp do auta to cyknę zdjęcia jak jest wpięte |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-16, 17:48
|
|
|
| kimtop napisał/a: | Webasto sam dokładałem.
Jest zamontowane pod lewą lampą.Jutro będę miał dostęp do auta to cyknę zdjęcia jak jest wpięte |
Będę wdzięczny, |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2017-08-17, 18:35
|
|
|
Wpinasz się w węża,który wychodzi z silnika pod pompą wtryskową i idzie na nagrzewnicę.
Nie trzeba żadnych trójników.Przecinasz węża ( na zdjęciu z metalową opaską) i od strony silnika łączysz go z dołem webasta ,a górę webasta łączysz z wężem,który idzie na nagrzewnicę kabiny.
IMG_20170817_091420.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 24 raz(y) 105,33 KB |
|
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-18, 06:53
|
|
|
Dziękuje bardzo, taki właśnie nie pasowało mi na logike to montowanie z trójnikami, woda by sie kotłowała i nie za bardzo by chciała iśc do nagrzewnicy.
Mam jeszcze tylko zonka z instalacją elektryczną. Wychodzą mi 2 przewody z przekaźnika którymi należy się podpiąć do wentylatora i nie za bardzo mam pomysł/wiedzę jak sie wpiać, żeby po uruchomieniu ogrzewania bez przekręconego kluczyka wentylator działał na biegu który ustawię. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2017-08-18, 06:59
|
|
|
Ja nie mam podpiętego wentylatora,bo chodziło mi tylko o grzanie silnika przy dużych mrozach.
O ile pamiętam ,to po osiągnięciu pewnej temperatury,przekażnik daje prąd na jednym z tych przewodów.Trzeba go podłączyć do bezpiecznika od wentylatora (chyba jest po lewej stronie skrzynki siedzenia kierowcy) |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-08-18, 07:29
|
|
|
| kimtop napisał/a: | | Trzeba go podłączyć do bezpiecznika od wentylatora (chyba jest po lewej stronie skrzynki siedzenia kierowcy) | I będziesz mial prąd wszędzie mino wyłączonej stacyjki ,
Ten przekaźnik webasta powinien byc przełączający , po załączeniu odłącza oryginalne połączenie nagrzewnicy a podłącza swoje napięcie. |
|
|
|
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-18, 07:36
|
|
|
| amples napisał/a: | | kimtop napisał/a: | | Trzeba go podłączyć do bezpiecznika od wentylatora (chyba jest po lewej stronie skrzynki siedzenia kierowcy) | I będziesz mial prąd wszędzie mino wyłączonej stacyjki ,
Ten przekaźnik webasta powinien byc przełączający , po załączeniu odłącza oryginalne połączenie nagrzewnicy a podłącza swoje napięcie. |
to dzisiaj poszukam który to bezpiecznik, ale dalej nie wiem który przewód gdzie. Toretycznie tak jak piszesz: po załączeniu odłącza oryginalne połączenie nagrzewnicy a podłącza swoje napięcie
ale praktycznie co gdzie uciąc /wpiać się to nie wiem. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
|
|