|
Roczny plan budowy |
| Autor |
Wiadomość |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/48 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2016-04-22, 06:09
|
|
|
| Fanatyk masz bardzo ciekawą bazę (4x4), kibicuję i trzymam kciuki za powodzenie w realizacji założonego projektu! |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-22, 07:46
|
|
|
Fanatyk, masz plan, masz furę to dzida do przodu, moja buda którą robię taka jak twoja tylko ciut dłuższa, ale jakieś patenty na sprintera będziesz już miał gotowe, jak jka skończę i mi materiału widzę że zostanie to poratuje nawet durnym kabelkiem do solara. no i czekamy na te nowe ogniwa 260 W |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-22, 07:59
|
|
|
na początku zapas wypindalaj na drzwi i już mam miejsce na zbiornik. Uchwyt jak na foto prosty do wykonania. Ja pod spodem podwiesiłem 2 x 70 litrów fotki też dostaniesz
uchwyt na zapas.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 3866 raz(y) 69,91 KB |
|
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-04-22, 09:32
|
|
|
Dzięki Darek, na panele czekam i śledzę Twoją budowę od poczatku Jakby tak nie szaleć po terenie to do ziemi mam daleko jesli chodzi o zbiorniki pod podkładem
@Kuba L. dziękuję
@toscaner łóżko w poprzek odpada na pewno, albo wzdłuż albo pod skosem, tylko ze pod skosem nikt nie robi z tego co widzę.., na dachu planuję jeden duży szyberdach elektryczny i być może okno w lewej ścianie |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 140/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-04-22, 09:45
|
|
|
ile waży Twoje koło zapasowe(?) ta konstrukcja sprawdzona już na wertepach?
nie czepiam się, zupełnie serio pytam.
U siebie (iveco) musiałem zrobić solidna konstrukcję aż od ramy bo przy podobnej - do tej na zdjęciu - drzwi tłukły niemiłosiernie na dziurwach i działały na wyrwanie zamka i zawiasów.
Inna rzecz, że moje koło waży prawie 40 kg |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-22, 10:16
|
|
|
| Fanatyk napisał/a: | Jeżdżę tylko po Polsce w dodatku osobówką i czasem z zestawem bus+laweta także niewiele wiem, ale jesli jest tak jak piszesz to nie widzę problemu żeby zmienić bliźniaka na jakieś fajne kółko może nawet 17-calowe
|
zanim kupisz koła 17" to sprawdź ile kosztuja opony o własciwym indeksie nosnosci do sprintera i jeszcze takie, żeby w teren sie chociaz lekko nadawały bo 4x4 nie bez powodu kupowałeś. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-22, 14:30
|
|
|
| bert napisał/a: | ile waży Twoje koło zapasowe(?) ta konstrukcja sprawdzona już na wertepach?
nie czepiam się, zupełnie serio pytam.
U siebie (iveco) musiałem zrobić solidna konstrukcję aż od ramy bo przy podobnej - do tej na zdjęciu - drzwi tłukły niemiłosiernie na dziurwach i działały na wyrwanie zamka i zawiasów.
Inna rzecz, że moje koło waży prawie 40 kg |
raczej sprawdzone niemce tak z tym jeździły ja tylko odnowiłem |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 140/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-04-22, 14:36
|
|
|
| Darek Szczecin napisał/a: | | bert napisał/a: | ile waży Twoje koło zapasowe(?) ta konstrukcja sprawdzona już na wertepach?
nie czepiam się, zupełnie serio pytam.
U siebie (iveco) musiałem zrobić solidna konstrukcję aż od ramy bo przy podobnej - do tej na zdjęciu - drzwi tłukły niemiłosiernie na dziurwach i działały na wyrwanie zamka i zawiasów.
Inna rzecz, że moje koło waży prawie 40 kg |
raczej sprawdzone niemce tak z tym jeździły ja tylko odnowiłem |
a niemce...
to dużo tłumaczy
i jeszcze o oponach nawiązując do 17" to akurat rozmiar w którym trudno o coś tereno lub prawie terenowego.
W 16 można przebierać do woli |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
| |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-04-22, 17:55
|
|
|
| bert napisał/a: | | i jeszcze o oponach nawiązując do 17" to akurat rozmiar w którym trudno o coś tereno lub prawie terenowego. |
A tu mogę polecić stosowane przeze mnie Yokohama Geolandar 275/65r17. Jestem z nich bardzo zadowolony. Fakt, w 16" sporo większy wybór. |
_________________
 |
| |
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-04-22, 20:00
|
|
|
@bert mój zapas swoje waży...
@vwyogi tak tylko napisałem że bliźniak to zaden problem, sam wolę dać mniejszą felge i większy balon, kiedyś miałem w osobówce profil 45, ale z twardym zawieszeniem się nie dało jeździć po dziurach i zmieniłem na 65, a teraz myślę czy jest miejsce na 75 Co do cen to moja generacja sprintera ma tą zalete że jak własciciel nie przegnie z oponami za miliard to pozostałe części są tanie i ogólnodostępne. |
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-05-13, 00:13
|
|
|
Auto przechodzi różne zabiegi łącznie z testami w terenie Pomimo dobrego stanu jest sporo do zrobienia tu i tam z racji rocznika, zejdzie jeszcze dłuuugo zanim wystartuje z konkretem bo po kilku ogniskach rudej zdecydowałem że odświerze cały lakier. Jednak przy planowaniu pracy jest nie mniej i stąd pytania:
1. Jak zabezpieczyć lampy i kable wewnątrz paki tak aby mieć do nich dostęp po natrysku pianki? (liczę niesmiale na radę praktyka tolo61 )
2. Rozważam system solar+przetwornica+lodówka, czy wtedy przetwornica cały czas będzie mi bzyczeć? |
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-05-17, 15:11
|
|
|
Fanatyk, polecam się w kwestii kombinacji z kołami- coś niecoś tam znam temat motania oponami i felgami, szczególnie Sprinter/LT to bliski temat (jakby co to 6x205, otwór 160mm)
1. Nie jestem tolo61, ale cos tam myśle... Moze zabezpieczyć czymś lampy przed piankowaniem, że po wszystkim w piance zostanie "otwór technologiczny" do lampy? A kable to bym w odpowiednim peszlu grubm puścił i cześć, tylko tak, jak pisane juz po drodze było- wszystko tak mocować, zeby pianka nie przesuwała...
2. ... tu nie bardzo sie wypowiem... |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
| |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-05-17, 18:32
|
|
|
1. kable "domkowe" puścić w kanałach rewizyjnych a nie piankować. Będzie zawsze dostęp a praktyka pokazuje, że później i tak trzeba dodać kilka nowych, które i tak idą na zewnątrz. No ale jak kto woli.
2. Może bzyczeć, albo jak u mnie lodówka włącza sobie przetwornice, gdy chce mieć prunda. Ale trzeba kupić przetwornicę z zewn. włączaniem, albo pogrzebać w takiej bez. Prościzna, ale trzeba coś wiedzieć o elektronice. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-05-17, 23:39
|
|
|
m3tal dobrze wiedzieć gdzie uderzyć jednak narazie z kołami nie będę nic motał, bliźniak bardzo mi się podoba, gdybym zmieniał to wsadził bym na bliźniaka jeszcze szersze kapcie, wiesz coś na ten temat? Szczelina miedzy kołami bliźniaka jest spora i szersze kapcie teoretycznie by weszły
toscaner opcja grzebania w elektryce jeszcze ujdzie ale elektronike musiał bym zlecić, przetwornica dzisiaj dotarła, takowa:
E: ruszyła pilarke elektryczną 1400W i szlifierke kątową |
| |
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2016-05-18, 06:35
|
|
|
| Mam taką samą przetwornicę. Wyprowadzenie zdalnego załączania jest banalne. Wystarczy odkręcić płytkę na której jest włącznik i dolutować do styków włącznika kabelek np. 2x1mm. Przetwornica się załącza jeżeli złączymy te 2 kabelki, więc wystarcz na 2 końcu dać jeszcze jeden włącznik. Płytka na której jest włącznik nie jest oplombowana, więc gwarancja pozostaje. |
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
|
|