Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-11-03, 20:48
Czy napęd 4x4 w kamperze jest przydatny?
Autor Wiadomość
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-14, 22:38   

Witam! Przepiekne zdjecia! Szczegolnie jeszcze ze to z rodzinnego miasta mojej pilotki.W warunkach amerykanskich czy tez rosyjskich bezdrozy to sie sprawdza.Jest jednak tyle przepieknych miejsc z normalnym dojazdem ze nie sadze zeby mi zycia starczylo. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2008-10-18, 13:41   

Witam,

i ja sie wypowiem w temacie.
Podstawa oczywiscie jest to czego oczekuje sie od samochodu i jaka turystyke chce sie uprawiac - o czym juz pisano. Natomiast u mnie jest tak ze mam terenowki i camperki, marzeniem moim byloby pozenienie tematu jak z postu powyzej o aucie wyprawowym.
Tyle ze takei auto dobre to kosztuje, kosztuyje, kosztuje, bo same terenowki sa drogie i same kampery tez wiec dwa w jednym potrafi kosztowac

Czy na co dzien w nieduzym aucie sie przyda - stanowczo tak !!! Jesli bedziesz jezdzil chocby na nasz Hel czy na mazury to sie przyda, Ja moim najzwyklejszym vw T3 potrafie zakopac sie na wlasnym podworku jak popada deszcz. Miekki piach czy bloto w gorach dla kampera to masakra. Chyba ze ktos chce jezdzic na wyasfaltowane przygotowane pola namiotowe i tylko latem to wtedy nie ma potrzeby.

Z tym ze: 4x4 w malo popularnym samochodzie to klopot z czesciami i naprawa, czasem nie do przejscia a czasem do przejscia z tym ze za duuu za kase. Nawet zwykle T4 ktore ma kolega z postow wyzej czy tansze T3 to poewazna sprawa. Inne zawieszenie, kola itd, prawie wszystko. Dobre sprzeglo miedzyosiowe do T3 kosztuje 7000 zl a auta z przebiegiem 300 tys zawsze ma je uszkodzone. W jakims jeszcze mniej znanym aucie trzeba sie dobrze zastanowic bo mozna je miec i nie miec jednoczesnie

Ja bezwzglednie potrzebuje szpere do mostu conajmniej nawet do T3, a juz do LT ka na bank

Jak jest dobre i proste ( dolaczane) to brac

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LANDEK 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: MIKRO KAMPER NISSAN PATROL V8 6.5 TD
Nazwa załogi: LANDEK TEAM
Dołączył: 22 Cze 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2008-10-20, 08:56   

To i ja coś napiszę...
Aukiem terenowy - Land Rover Discovery "delikatnie" po tunigu, poruszam się od prawie 4 lat, i tak jak pisał wcześniej kolega Darekk z "zapiętym" na stałę napędem 4x4 można poruszać się tylko i wyłącznie autami z centralnym mechanizmem różńicowym, a tych jest nieiwele. W tego rodzaju autkch seryjnie montowana jest blokada 100% centralnego mechanizmu różnicowego którą zapina się wyłącznie na nie utwardzonych nawierzchniach. Tak więc mamy do wykorzystania 4 rodzaje napędu 4H - szybki na 4 koła 4L - wolny na 4 koła i to samo ale z załączonym difflockiem - czyli blokadą centralnego mecanizmu różńicowego. W innychautkach z dopinanym przodem dzieje się tak, że w momencie dopięcia osi przedniej mamy przód i tył połączony na sztywno tj. bez mechanizmu różnicowego i jeżdzić możemy tylko po terenie nieutwardzonym - piasek, błoto, szutry.
_________________
MIKRO KAMPER :)
NISSAN PATROL V8 6.5 TD
LANDEK TEAM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LANDEK 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: MIKRO KAMPER NISSAN PATROL V8 6.5 TD
Nazwa załogi: LANDEK TEAM
Dołączył: 22 Cze 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2008-10-20, 09:17   

A co do kampera 4x4, to powiem tak...
Ciągoty do zwiedzania świata miałem od zawsze, w tym roku pojechałem moją Dyskoteką ciągnąc za sobą przyczepkę Hobby 540 i wszystko byłoby super, ale w drodze powrotnej, po zrobieniu 7000 km i 3 tygodniach w przyczepie doszliśmy z żoną do wniosku że chyba kamper byłby lepszy, ale tylko taki 4x4.
Jazda z przyczepą po Atenach - masakra, ostre górskie zakręty na Peloponezie czasem brane na 4 razy. Na niewielkich nierównościach tył przyczepy zaraz szoruje po ziemi.
Z przyczepą nie zaparkujesz w miejscu w którym spokonie staniesz kamperkiem.

No ale to już wszyscy wiecie, więc skupię się na tym dlaczego 4x4.

- wjadę praktycznie wszędzie gdzie będę chciał - plaża, polna droga w górach, dzikie łąki i połoniny, noclegi nad strumieniami :wyszczerzony:
- znając auta 4x4 wiem że są dużo wytrzymalsze, nie będę się więc obawiał że zaraz coś mi się urwie - wyższe zawieszenie
- jest wiele miejsc do których chciałbym dojechać, a wiem, że samym Land Roverem dojadę ale bez rodziny - byłoby to dla nich zbyt męczące, natomiast z Land Roverem i przyczepą pewnie nie dojadę, ewentualnie dojadę ale przyczepa już może niekoniecznie :lol: - np. Turcjai jej wschodnia część, Maroko, Syria, Jordania, może kiedyś Indie - ech marzenia...
- no i 4x4 dlatego że wolę dzikie zakątki z piękną przyrodą,a nie wybetonowane kempingi.

Co do auta 4x4 na jakim ma być postawiony kamper to ja obstawiam Mercedes 310 - kaczkę lub Iveco - znane i serwisowalne na całym świecie z 2 sztywnymi mostami, choć w Iveco rozwiązanie przodu jest delikatnie inne...

Odnośnie zabudowy to skłaniam się do konstrukcji na bazie płyt typu sandwich - takich ja na izotermach - jest to sztywna i mocna konstrukcja, ae niestety droga. Ewentualnie pozostale wyspawanie szkielety z aluminium lub delikatnych ceowników lub profili stalowych i obicie tego blachą z zewnątrz a w środku sklejka, pomiędzy oczywiście ocieplenie. Na razie szukam jednak jakiejś zabudowy gotowej która wygladałaby na solidną, pewnie będzie taniej...
Zgromadziłem już troszkę wiedzy na temat kamperów 4x4 i mam nadzieję, że do lata 2009 uda mi się coś zdziałać...
_________________
MIKRO KAMPER :)
NISSAN PATROL V8 6.5 TD
LANDEK TEAM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***