Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...
Autor Wiadomość
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 11:55   

Dzięki kolego. Jak tylko wszedłem w control para wyszło, że jest tak ustawione jak piszesz. Ladowanie jest ustawione na 13.5V i tak mi pokazuje ale...
W control para jest napisane, że cyt:
Over Volt. Disc-16V a Charge Limit 15.0V.
Później
Over Volt. Rec 15.0V i Equal. Charge 14.6V
idąc dalej Boost
Charge 14.4V i Float Charge 13.8V
Przewijam dalej i jest
Boost Rec. 13.2V i Low Volt. Rect 12.6V
no i dalej
Under Volt. Rect 12.2V i Under Volt. Warn 12.0V
I dalej...
Low Volt. Disc 11.1V i Discharge Limit 10.5V
Niestety to nie koniec....
Equalize time 120min i Boost Time 120min
I to tyle. I weź tu to kurna ustaw sobie... :gwm
Nic ale to nic z tego nie kumam....
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 12:11   

Cześć, pozostałe parametry Cię nie interesują, masz tylko wejść w battery type i ustawić Flooded i potem w pojemność akumulatora, to powinni być pierwsze okienko. Pozostałe okienka generalnie ustawią się automatycznie albo mogą być zmieniane dla ustawienia User Battery - co jest już wyższą szkołą jazdy dla jakiś bardzo specjalnych akumulatorów . Jak widzisz to okienko z Battery Type to kursorem podświetl Battery i kliknij OK, potem to samo z AH. Jesteś już blisko :)
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 12:18   

podeślij fotkę pierwszego okienka po naciśnięciu OK na Control para
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 13:29   

A więc próbowalem coś zrobić ale pokazuje mi, że mam wpisać PSV kod... I tak sobie myślę, że pewnie gdzie był a ja wywaliłem opakowania :gwm
Zdjęcia poniżej.

Ad) wychodzi na to, że mam nastawione na baterie żelowa... :roll: nie wiem dlaczego wcześniej wydawało mi sie, że jest ustawiona na kwasiaka.

IMG-20180815-WA0006.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 89,31 KB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-08-15, 14:47   

KASZUB napisał/a:
że mam wpisać PSV kod...
Często w nowych urządzeniach są kody
1.2...........8.9
1234
0000
lub jakaś inna prosta kombinacja , by móc sobie później ostawić swój kod .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 200/352
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2018-08-15, 15:10   

Cytat:
Sealed
This term can refer to a number of different constructions, including only a slight modification to the flooded style. In that case, even though the user does not have access to the cell compartments, the internal structure is still basically the same as a flooded battery. The only difference is that the manufacturer has ensured that a sufficient amount of acid is in the battery to sustain the chemical reaction under normal use throughout the battery warranty period. Other types of lead acid batteries are also sealed, as explained below. Very popular uses are engine starting and limited starting/deep cycle applications.

Typical absorption voltage range 14.2 to 14.7 volts; typical float voltage range 13.1 to 13.4 volts.


Sealed nie jest gelowym »»» https://www.batterystuff....ed-agm-gel.html
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 16:31   

Spax ale ty mi teraz zaimponowales... Super. Tzn, że mogę używać mojego kwasiaka? Wg mnie jest spoko.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 200/352
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2018-08-15, 18:04   

KASZUB napisał/a:
Tzn, że mogę używać mojego kwasiaka?

Tak. To nic innego jak kwasiak bezobsługowy.
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 20:10   

Witam ponownie:

kod: w niektórych modelach występuje , należy wpisać 0 na całej długości linii i potem enter ( OK ?)
Tak Sealed jest bezobsługowym kwasiakiem więc parametry ładowania są prawie takie same jak dla flooded, nie wiem do czego system używa pojemności akumulatora i tu masz teraz 200Ah.

Moim zdaniem strzałkami podświetl napis Batt. Type i potem OK to wejdziesz w zmianę typu akumulatora i pojemności.

Jak ci się nie uda to możesz to zrobić na panelu jednostki centralnej. Naciskając Select wybierz batt ( mały napis po lewej ) , przytrzymaj enter przez 5 sec i jesteś w menu akumulatora, naciśnij select i możesz wybrać fld i potem enter.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michał_Poznań 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato L4H3
Dołączył: 21 Wrz 2017
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-15, 20:48   

Do akumulatora AGM powinienem wybrać Sealed?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 20:51   

Dzieło chłopaki za pomoc. Nie ruszam nic narazie jak jest ok i działa. Aku mam 180Ah to chyba jest ok. Jestem na wakacjach więc nie chcę sobie komplikowac życia na obczyźnie :spoko

Zrobiliśmy trasę do chorwacji. Tutaj kilka dni i lecimy do Albanii. Tam z dzień może dwa i na lefkade. Będzie z 2500km w jedną stronę... Autko po podwyższeniu mocy leci bez jekniecia 150km/h. Spalanie skoczylo do 11.5l/100km więc nie mało ale cóż... Lubię jeździć szybko. Żona prawie wyrwała cykor łapkę :haha:
:stop: wazyli nas w Austrii! :stop: nie dowiedziałem się ile wazyllismy. Pełne zbiorniki. Skuter na tyle.
Skuterek świetnie się sprawdza. Radosc z jazdy jest :lol:
Pozdrowienia z Chorwacji! :spoko
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 21:09   

dobrej zabawy!

Michał , ja bym wybrał Sealed, ale w instrukcji mojego energobloku rekomendują żelowy dla AGM...
" Move the battery selector switch (Fig. 1, Pos. 1) to the correct position
using a thin object (e.g. a ballpoint pen):
F Lead gel battery: Move the battery selector switch to ”Lead-gel”.
F Lead-acid battery: Move the battery selector switch to ”Lead-acid”.
F AGM battery: Schaudt GmbH recommends charging AGM batteries
with their chargers in switch position ”Lead-gel battery”.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
J.Leboski 
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2017
Piwa: 32/27
Skąd: Drome
Wysłany: 2018-08-16, 07:14   

KASZUB napisał/a:
wazyli nas w Austrii! :stop: nie dowiedziałem się ile wazyllismy. Pełne zbiorniki.
Pozdrowienia z Chorwacji! :spoko


No widzisz, gdybyś przeładował miałbyś urzędowy kwit z wagą :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 200/352
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2018-08-16, 11:50   

KASZUB napisał/a:
Pozdrowienia z Chorwacji!

No i fajnie, że już w drodze na południe. Piknij nam jakąś relację, bo ostatnio jakoś nie ma co czytać. :haha: :haha:
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-16, 12:08   

Kurde nie za dobry w tym jestem... Postaram się.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***