Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego... |
Autor |
Wiadomość |
KASZUB
weteran

Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 11:55
|
|
|
Dzięki kolego. Jak tylko wszedłem w control para wyszło, że jest tak ustawione jak piszesz. Ladowanie jest ustawione na 13.5V i tak mi pokazuje ale...
W control para jest napisane, że cyt:
Over Volt. Disc-16V a Charge Limit 15.0V.
Później
Over Volt. Rec 15.0V i Equal. Charge 14.6V
idąc dalej Boost
Charge 14.4V i Float Charge 13.8V
Przewijam dalej i jest
Boost Rec. 13.2V i Low Volt. Rect 12.6V
no i dalej
Under Volt. Rect 12.2V i Under Volt. Warn 12.0V
I dalej...
Low Volt. Disc 11.1V i Discharge Limit 10.5V
Niestety to nie koniec....
Equalize time 120min i Boost Time 120min
I to tyle. I weź tu to kurna ustaw sobie...
Nic ale to nic z tego nie kumam.... |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 12:11
|
|
|
Cześć, pozostałe parametry Cię nie interesują, masz tylko wejść w battery type i ustawić Flooded i potem w pojemność akumulatora, to powinni być pierwsze okienko. Pozostałe okienka generalnie ustawią się automatycznie albo mogą być zmieniane dla ustawienia User Battery - co jest już wyższą szkołą jazdy dla jakiś bardzo specjalnych akumulatorów . Jak widzisz to okienko z Battery Type to kursorem podświetl Battery i kliknij OK, potem to samo z AH. Jesteś już blisko |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 12:18
|
|
|
podeślij fotkę pierwszego okienka po naciśnięciu OK na Control para |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
KASZUB
weteran

Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 13:29
|
|
|
A więc próbowalem coś zrobić ale pokazuje mi, że mam wpisać PSV kod... I tak sobie myślę, że pewnie gdzie był a ja wywaliłem opakowania
Zdjęcia poniżej.
Ad) wychodzi na to, że mam nastawione na baterie żelowa... nie wiem dlaczego wcześniej wydawało mi sie, że jest ustawiona na kwasiaka.
IMG-20180815-WA0006.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 89,31 KB |
|
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-08-15, 14:47
|
|
|
KASZUB napisał/a: | że mam wpisać PSV kod... | Często w nowych urządzeniach są kody
1.2...........8.9
1234
0000
lub jakaś inna prosta kombinacja , by móc sobie później ostawić swój kod . |
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2018-08-15, 15:10
|
|
|
Cytat: | Sealed
This term can refer to a number of different constructions, including only a slight modification to the flooded style. In that case, even though the user does not have access to the cell compartments, the internal structure is still basically the same as a flooded battery. The only difference is that the manufacturer has ensured that a sufficient amount of acid is in the battery to sustain the chemical reaction under normal use throughout the battery warranty period. Other types of lead acid batteries are also sealed, as explained below. Very popular uses are engine starting and limited starting/deep cycle applications.
Typical absorption voltage range 14.2 to 14.7 volts; typical float voltage range 13.1 to 13.4 volts. |
Sealed nie jest gelowym »»» https://www.batterystuff....ed-agm-gel.html |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
 |
KASZUB
weteran

Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 16:31
|
|
|
Spax ale ty mi teraz zaimponowales... Super. Tzn, że mogę używać mojego kwasiaka? Wg mnie jest spoko. |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2018-08-15, 18:04
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Tzn, że mogę używać mojego kwasiaka? |
Tak. To nic innego jak kwasiak bezobsługowy. |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 20:10
|
|
|
Witam ponownie:
kod: w niektórych modelach występuje , należy wpisać 0 na całej długości linii i potem enter ( OK ?)
Tak Sealed jest bezobsługowym kwasiakiem więc parametry ładowania są prawie takie same jak dla flooded, nie wiem do czego system używa pojemności akumulatora i tu masz teraz 200Ah.
Moim zdaniem strzałkami podświetl napis Batt. Type i potem OK to wejdziesz w zmianę typu akumulatora i pojemności.
Jak ci się nie uda to możesz to zrobić na panelu jednostki centralnej. Naciskając Select wybierz batt ( mały napis po lewej ) , przytrzymaj enter przez 5 sec i jesteś w menu akumulatora, naciśnij select i możesz wybrać fld i potem enter. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Michał_Poznań
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato L4H3
Dołączył: 21 Wrz 2017 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-15, 20:48
|
|
|
Do akumulatora AGM powinienem wybrać Sealed? |
|
|
|
 |
KASZUB
weteran

Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 20:51
|
|
|
Dzieło chłopaki za pomoc. Nie ruszam nic narazie jak jest ok i działa. Aku mam 180Ah to chyba jest ok. Jestem na wakacjach więc nie chcę sobie komplikowac życia na obczyźnie
Zrobiliśmy trasę do chorwacji. Tutaj kilka dni i lecimy do Albanii. Tam z dzień może dwa i na lefkade. Będzie z 2500km w jedną stronę... Autko po podwyższeniu mocy leci bez jekniecia 150km/h. Spalanie skoczylo do 11.5l/100km więc nie mało ale cóż... Lubię jeździć szybko. Żona prawie wyrwała cykor łapkę
wazyli nas w Austrii! nie dowiedziałem się ile wazyllismy. Pełne zbiorniki. Skuter na tyle.
Skuterek świetnie się sprawdza. Radosc z jazdy jest
Pozdrowienia z Chorwacji! |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 21:09
|
|
|
dobrej zabawy!
Michał , ja bym wybrał Sealed, ale w instrukcji mojego energobloku rekomendują żelowy dla AGM...
" Move the battery selector switch (Fig. 1, Pos. 1) to the correct position
using a thin object (e.g. a ballpoint pen):
F Lead gel battery: Move the battery selector switch to ”Lead-gel”.
F Lead-acid battery: Move the battery selector switch to ”Lead-acid”.
F AGM battery: Schaudt GmbH recommends charging AGM batteries
with their chargers in switch position ”Lead-gel battery”. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
J.Leboski
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2017 Piwa: 32/27 Skąd: Drome
|
Wysłany: 2018-08-16, 07:14
|
|
|
KASZUB napisał/a: | wazyli nas w Austrii! nie dowiedziałem się ile wazyllismy. Pełne zbiorniki.
Pozdrowienia z Chorwacji! |
No widzisz, gdybyś przeładował miałbyś urzędowy kwit z wagą |
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2018-08-16, 11:50
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Pozdrowienia z Chorwacji! |
No i fajnie, że już w drodze na południe. Piknij nam jakąś relację, bo ostatnio jakoś nie ma co czytać. |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
 |
KASZUB
weteran

Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
 |
|