Głośne wtryski 1,9D |
Autor |
Wiadomość |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-14, 09:38
|
|
|
świetnie to słyszeć - dzięki wielkie :-) |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-17, 14:34
|
|
|
mam chyba podobny problem z głośną pracą wtrysków. ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy? |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-01-17, 17:28
|
|
|
Kubbek - a jaki Ty masz silnik 1.9 czy 2.5TD?
U mnie przy 2.5TD jak nie działa świeca płomieniowa tj. temp ponad 5C to dymił podobnie aż się trochę nie nagrzeję znaczy się w zimę w lato tego niema. Jak naprawiłem świecę płomieniową to mniej zaczął dymić na zimnym.
Nie przejmuj się jak trochę podymi te silniki tak miewają. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-17, 19:46
|
|
|
Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-01-17, 20:00
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną |
Jak na biało, to może być późny kąt wtrysku. Spróbuj przyspieszyć na pompie. Dymi na wolnych, czy przy przyspieszeniu? |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-17, 22:20
|
|
|
Hmm, nie jestem do końca pewien, ale puki zimny to i na wolnych jak i na wyższych obrotach. Po kilkudziesięciu sekundach przechodzi. Jest to mój pierwszy diesel, wcześniej tylko benzyna. Gaźniki mniej więcej ogarniam z regulacją, ale pompy dieslowskiej nigdy nie dotykałem. Masz może jakieś wskazówki dla laika, czy lepiej nie ruszać i szukać szpeca? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-01-17, 22:34
|
|
|
Jeśli na ciepłym ok, to najprawdopodobniej jest uszkodzony przyspieszacz zimnego rozruchu.
Nie wiem który to rok, ale były dwa typy. Jeden jak ssanie w maluchu, a drugi termiczny. Takie urządzenie wkręcone w obudowę termostatu i idzie z tego linka do pompy wtryskowej. Sprawdź czy to działa. |
|
|
|
 |
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2019-01-17, 23:31
|
|
|
Kubbek napisał/a: | [...]ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy? |
Tutaj przydałby się doświadczony nos. Mogą lać wtryski (czyli ich wina niby) albo nawet jeden z nich - biały "dym", o charakterystycznym zapachu daje niespalony olej napędowy. Podobnie jak przy niepalącym jednym cylindrze. Ale to akurat jest łatwiejsze do zdiagnozowania. |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-18, 06:51
|
|
|
Moje autko jest strasznie namotane. Taka jedna zbieranina kawałów o januszach i mietkach mechaniki. Jest obok stacyjki cięgno na kształt ssania - mój mechanik mówił mi że niestety tylko działa jako ręczne dodawanie gazu, ponieważ tam powinna także łączyć się linka do tej regulacji zimnego kąta... Może uda mi się samemu to usprawnić. Niestety wszystkie prace robią się ograniczone warunkami pogodowymi |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-18, 13:23
|
|
|
mój 2.5D Sofim 8144.67 89r
Po zapaleniu kopci lekko na biało , (nigdy na czarno), trwa to chwilkę.
Jak jest słońce to widać pod słońce że kopci dalej na biało/niebiesko póki się nie nagrzeje, jak się nagrzeje to nie kopci wcale nawet jak gazuję.
(test na obecność spalin w układzie chłodzenia zrobiony kilkukrotnie)
Czy w tym tym silniku też jest też przyspieszacz kąta wtrysku bo ja nie znalazłem.
ps.
kumpel kupował transita 65tys przebiegu!!! Laika 88rok 2.5D i też kopcił na biało po zapaleniu |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-01-18, 15:23
|
|
|
Te silnika tak mają tj. dymią na biało-błękitno raczej- jak są zimne, jak się rozgrzeją nie dymią
Podsumowując jeździć i nie kombinować |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Waldek00x
doświadczony pisarz Waldek00x

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD/Granduca
Nazwa załogi: Grandusie
Dołączył: 10 Sie 2014 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Z DALEKA
|
Wysłany: 2019-01-18, 16:49
|
|
|
Kubbek zrób to cięgno ono jest do zimnego rozruchu naszych silników 1.9D i 1.9TD to występuje ja jak nie wyciągnę tego cięgna np .po nocy to wali na biało i silnik nie równo pracuje .Końcówki wtrs.wymianiałem i teź kopcił a jak wyciągnę to zero dymków i silnik całkiem inaczej pracuje.Linka idzie do pompy i tam powinieneś mieć cięgno do zamocowania linki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-01-21, 07:47
|
|
|
Tak zrobię Waldku, dzięki |
|
|
|
 |
Jeszcze
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017 Skąd: LPU
|
Wysłany: 2019-02-06, 13:59
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Tak zrobię Waldku, dzięki |
Mam to samo w I 1.9D. Głośno, kopci na biało. Nie przejmuję się ale jak mi kasy starczy to oddam pompę, wtryski do kontroli. Akurat mam blisko do fachowca. Zdam relację jak siędowiem czegośo dkrywczego. Miło widzieć kolejnego blaszaka. |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-06, 15:02
|
|
|
jak Cię interesuje to mam informacje jakie konkretnie mają to być końcówki wtryskiwaczy:
Ducato 0986 430 020
ciśnienie 115 bar
czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie mogę takie nowe kupić?
co do głośności to czy masz możliwość regulacji konta wtrysku dla zimnego silnika (linka)?
ja niestety nie mam doprowadzonego puki co tego do kabiny i muszę podnosić maskę :P
zamiast tego mam podpiętą dźwignię "ssania" do gazu
- spróbuj zmienić kąt - u mnie silnik lekko się uspokaja i mniej kopci
po regulacji pompy u mechanika kultura pracy wzrosła :-) |
Ostatnio zmieniony przez Kubbek 2019-02-07, 09:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|