|
Lodówka - solary - podłączenia |
| Autor |
Wiadomość |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-10, 15:29
|
|
|
| Pitt_M napisał/a: | | zasilać lodówkę z solara |
Nie z solara , a :
z akumulatora pokładowego który podładowuje solar ,
a podczas jazdy solar i alternator , nie pogryzą się .
Przykładowy sposób podłączenia :
ładow.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 31,76 KB |
|
|
|
|
 |
Pitt_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2019-01-10, 16:14
|
|
|
| Może obawy ignoranta w tej dziedzinie ale czy przy zastosowaniu tego schematu prąd z solara nie popłynie po zgaszeniu silnika na alternator a tym samym inne urządzenia kabinowe, czy nie zrobi się bałagan w światłach, kontrolkach innych ? |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-01-10, 16:44
|
|
|
| Pitt_M napisał/a: | | Może obawy ignoranta w tej dziedzinie ale czy przy zastosowaniu tego schematu prąd z solara nie popłynie po zgaszeniu silnika na alternator a tym samym inne urządzenia kabinowe, czy nie zrobi się bałagan w światłach, kontrolkach innych ? |
Nie, do alternatora na pewno nie dotrze i na pewno nic się nie stanie... pod warunkiem, że masz sprawną instalację elektryczną |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-01-10, 16:46
|
|
|
| daj spokój i naprawdę wszystko było i zaczyna mnie to ....zastanawiać . Piszesz, że czytałeś . śmiem twierdzić iż idziesz po najmniejszej lini oporu. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-10, 16:52
|
|
|
| Pitt_M napisał/a: | | solara nie popłynie po zgaszeniu silnika |
Cy masz ładowanie pokładowego a alternatora ,
Inaczej - masz oba aku spięte na stałe czy odłączane przy nie pracującym silniku . |
| |
|
|
|
 |
Pitt_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:02
|
|
|
| Bronek napisał/a: | | daj spokój i naprawdę wszystko było i zaczyna mnie to ....zastanawiać . Piszesz, że czytałeś . śmiem twierdzić iż idziesz po najmniejszej lini oporu. |
Dziękuję za konstruktywny post, każdy ma prawo do swoich twierdzeń. |
|
|
|
 |
Pitt_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:08
|
|
|
| amples napisał/a: | | Pitt_M napisał/a: | | solara nie popłynie po zgaszeniu silnika |
Cy masz ładowanie pokładowego a alternatora ,
Inaczej - masz oba aku spięte na stałe czy odłączane przy nie pracującym silniku . |
W czasie jazdy na obu mam +- 13,8 V , przy zasilaniu z 230 v utrzymuje sie 12,6 v do 12,8 v na drugim akumulatorze (kabinowy, mieszkalny) a pierwszy niestety nie jest ładowany i po miesięcznym zimowym garażowaniu jest 11,7 - musiałem podłączyć prostownik.
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 17 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 274/205 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:09
|
|
|
| Pitt_M napisał/a: | | Bronek napisał/a: | | daj spokój i naprawdę wszystko było i zaczyna mnie to ....zastanawiać . Piszesz, że czytałeś . śmiem twierdzić iż idziesz po najmniejszej lini oporu. |
Dziękuję za konstruktywny post, każdy ma prawo do swoich twierdzeń. | ...i jeszcze strzelasz focha.Schemat,który narysował dla Ciebie amples był na forum dziesiątki razy,również w opisach słownych.Tylko tak to możesz zrobić.Ale może nie rób tego sam a zleć komuś? Pozdrawiam. |
| |
|
|
|
 |
Pitt_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:21
|
|
|
| rakro1 napisał/a: | | Pitt_M napisał/a: | | Bronek napisał/a: | | daj spokój i naprawdę wszystko było i zaczyna mnie to ....zastanawiać . Piszesz, że czytałeś . śmiem twierdzić iż idziesz po najmniejszej lini oporu. |
Dziękuję za konstruktywny post, każdy ma prawo do swoich twierdzeń. | ...i jeszcze strzelasz focha.Schemat,który narysował dla Ciebie amples był na forum dziesiątki razy,również w opisach słownych.Tylko tak to możesz zrobić.Ale może nie rób tego sam a zleć komuś? Pozdrawiam. |
Nie strzelam focha - nie tał łatwo wyprowadzić mnie z równowagi ( mam dwie córki i 12 letniego wnuka ), wiem że ten schemat był kilkakrotnie na forum, oglądałem go również w blogu Świstaka dotyczącym podłączeń solarów ale jeżeli mam jakieś obawy to mogę zapytać bardziej doświadczonych kolegów.
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 17 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 274/205 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:32
|
|
|
| Jeśli masz miejsce na dachu,pieniądze na zakupy to warto zrobić co planujesz ale nie dla zasilania lodówki na postoju ale dla zdobycia prądu doładowującego aku zabudowy przy dłuższym postoju,gdy nie doładowuje alternator.Ten prąd to na oświetlenie,ładowanie telefonów,laptopów lub nawet użycie suszarki do włosów.Ale nie bardzo dla lodówki.W czasie jazdy 12v z alternatora a po zgaszeniu silnika przełączasz na lpg.Lpg może być też w czasie jazdy ale musi być specjalny zawór odcinający dopływ gazu przy ew.wypadku.Nie bój się gazu.Nie musisz go pilnować a pożar może być również z instalacji elektrycznej. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:32
|
|
|
| Pitt_M napisał/a: | | prąd z solara nie popłynie po zgaszeniu silnika na alterna |
Z solara podłączasz tak samo jak ładowarkę 230V do aku zabudowy , to co ci popłynie na alternator gdy napisałeś że :
| Pitt_M napisał/a: | | przy zasilaniu z 230 v utrzymuje sie 12,6 v do 12,8 v na drugim akumulatorze (kabinowy, mieszkalny) a pierwszy niestety nie jest ładowany |
Może lepiej będzie jak radzą inni : skorzystaj z usług-pomocy kogoś co bawił się w te klocki . |
|
|
|
 |
Pitt_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:38
|
|
|
Dzięki wszystkim kolegom za odpowiedzi - prawdopodobnie bliżej wiosny umówię się z kol. "Roberto" mam go blisko (100 km) i jakoś to ogarniemy
Pozdrawiam Wszystkich
Pitt
EOT |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 140/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2019-01-10, 17:41
|
|
|
| Bronek napisał/a: | | daj spokój i naprawdę wszystko było i zaczyna mnie to ....zastanawiać . Piszesz, że czytałeś . śmiem twierdzić iż idziesz po najmniejszej lini oporu. |
oszczerstwo!
co najwyżej po linii najmniejszego oporu
|
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-01-10, 20:30
|
|
|
No widzisz , jak czytał ... niby uważnie . Obraził się nawet a to chodziło o mały kabel z niewielką ilością Ohmów .
Czyli ... Brnę
Nawet Miodek zrobił kiedyś ten błąd , co mnie nie tlumaczy |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 17 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 274/205 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2019-01-10, 21:10
|
|
|
To było jasne,że jak Bronek się włączy dyskusja,jakoś przypadkowo zmieni kierunek.Wielokrotnie.Mistrz |
|
|
|
 |
|
|