Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FreeVan ONE - budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.
Autor Wiadomość
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-12, 11:11   

Odgrzewam kotleta,

projekt stał przez rok, bo budowa domu itd. i dwa busy były potrzebne.
Zakupy w 50% zrobione.

Zaczynam od weekendu, więc pytania drobne i grube:

1) wklejam szyby boczne ( klej wurth? bol? sika?) i jaki primer ?, w busie firmowym lata temu kleiłem na sike, klej raczej dobry, ale był gęstu i cężko wyciskał się z tuby, primer chyba był stary i szyba miejscami puściła, musiałem poprawiać stąd ww. pytanie (poprawiałem bolem)

2) okna dachowe (przód heki midi 70x50) potrzebny jest na to adapter jak na te 28x28 / 40x40 do dachu boxera/ducato , tam jest wypłaszczenie (wybrzuszenie dachu) tylko nie wiem jak to pasuje do okna 70x50

3) okna fiamma z wentylatorem (sterownie obrotami tylko w sypialni we własnym zakresie), myślałem na tylnym łóżkiem jedno i w łazience 1szt., ale czytam opinie o fiamma i mam mieszane odczucie, a okno z went za 550zł kusi vs. Fan Tastic vent za 1200zl, czy chisnkie po 899 ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mario2 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Włóczykij Ducato L4H2
Nazwa załogi: Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Dołączył: 25 Lis 2019
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-13, 14:49   

Cytat:
1) wklejam szyby boczne ( klej wurth? bol? sika?) i jaki primer ?, w busie firmowym lata temu kleiłem na sike, klej raczej dobry, ale był gęstu i cężko wyciskał się z tuby, primer chyba był stary i szyba miejscami puściła, musiałem poprawiać stąd ww. pytanie (poprawiałem bolem)

Ja u siebie kleiłem na SIKA GO4IT i podkład primer. Nie mam porównania co do gęstości z innymi ale na ten monet jest OK.
Cytat:
2) okna dachowe (przód heki midi 70x50) potrzebny jest na to adapter jak na te 28x28 / 40x40 do dachu boxera/ducato , tam jest wypłaszczenie (wybrzuszenie dachu) tylko nie wiem jak to pasuje do okna 70x50

Niektórzy uzupełniają tylko klejem ja za radą Piotra z forum zrobiłem adapter sam z listwy PCV i plexy. zdjęcia poniżej. Wyszło 15 zł a nie kilka stówek. Teraz jak bym robił to do pozostałych też bym wykonała sam.

Cytat:
3) okna fiamma z wentylatorem (sterownie obrotami tylko w sypialni we własnym zakresie), myślałem na tylnym łóżkiem jedno i w łazience 1szt., ale czytam opinie o fiamma i mam mieszane odczucie, a okno z went za 550zł kusi vs. Fan Tastic vent za 1200zl, czy chisnkie po 899 ??


Też miałem już kupioną fiamę do łazienki ale opinie na forum przekonały mnie do heki,zrezygnowałem z wentyla, tył zamontowałem MAxxair.

IMG_20200328_123400.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 217,44 KB

IMG_20200328_082159.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 385,44 KB

IMG_20200328_092614.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 479,05 KB

IMG_20200328_092604.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,21 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-16, 01:00   

Dzięki za info:

1) Mam okna, dziś przejrzałem paczki i stwierdzam, że nowa Fiamma vent 28F, już lepszy plastki okna, obudowa też całkiem przyzwoity plastik, ale jedno miejsce przy montażu wentylatora słabe (zrobię zdjęcie) i mechanizm otwierania też jakoś taki mało pewny. Z tyłu mam Dometic Heki mini Style i plastki podobnej grubości i jakości, ale samo rozmieszczenie otworów montażowych pewność otwierania itd. bardziej dopracowane. Oczywiście porównując ww. z Dometic Heki midi za cenę 3-4 krotnie większą bez porównania jakość.

2) Dzięki za podsunięcie pomysłu, na fałdy dachu. Zastosuję biały plastik spieniony.
Do klejenia użyje białego Sika, zmatuję i odtłuszczę. Wrzucę zdjęcia z montażu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-05-16, 15:52   

Chętnie będę obserwował postępy. To zdjęcie dachu wygląda jak jak fragment pociągu - słuszna długość.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-24, 19:41   

Skończyłem serwis Webasto thermo top C analogowego 40W.
Kość podłączeniowa z Citroena C8, niebieski +, zółto zielony - , biały CAN serwisowy, zółty do przełącznika lato/zima.
Do czego ten przełącznik ???

PINY.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 200,38 KB

PIN_5.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 183,01 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-05-24, 20:26   Re: Camper Van- budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.

Vzer napisał/a:

Moj bus spokojnie po autostradzie jedzie 140km/h i spalanie ma na poziomie 9-10l.

Aktualnie miałem na firmie, Boxera 3.0 177kM 2012 L3, H2. Świetne auto, w zeszłym roku je docieplałem (styrodur XPS na klej XPS tytan z pistoletu + profile piana z pistoletu), ale po rozmieszczeniu wymaganego dla nas miejsca zdecydowaliśmy, że trzeba kupić dłuższego. I zaczęły się poszukiwania, wymóg: nowszy, taki sam silnik, pełna historia. W styczniu zakupiony został L4H2 Boxer po FL 3.0 180KM z polskiego salonu rocznik 2014. Przy moich 180cm H2 wystarczy.


Ceny w tabelce są za nowe rzeczy?
Co do spalania to się zgodzę, ale z zastrzeżeniem, że albo - albo, tzn. spalanie 9-10l/ to przy prędkości poniżej 100km/h, a jak się jedzie 140 to spalanie jest odpowiednio wyższe. Teraz ktoś mógłby zrozumieć że na autostradzie przy 140km/h spala 10l :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-05-24, 22:29   

Vzer napisał/a:
zółty do przełącznika lato/zima


żółty - plus 12V
ziel-żółty - minus 12V czyli masa
to podłączasz na stałe przez bezpiecznik 20A

załączanie webasta do grzania ten cienki przewód niebieski

Podajesz mase, włącza się, zdejmujesz mase wyłącza się. To całe sterowanie tym webastem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-25, 18:42   Re: Camper Van- budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.

[quote="Zbynek"]
Vzer napisał/a:


Ceny w tabelce są za nowe rzeczy?
Co do spalania to się zgodzę, ale z zastrzeżeniem, że albo - albo, tzn. spalanie 9-10l/ to przy prędkości poniżej 100km/h, a jak się jedzie 140 to spalanie jest odpowiednio wyższe. Teraz ktoś mógłby zrozumieć że na autostradzie przy 140km/h spala 10l :diabelski_usmiech



Większość nowa z paragonami lub fakturą oprócz:

Fotle z C4 grand picasso używane.
Kratki nawiewu, alfa romeo.
Webasto Citroen C8.
Zlew Dometica, kumple powystawowy /magazynowy (ryski na szybie).


Moj na autosradzie z motocyklem o wadze 380kg na pace, 3 osoby.
140km/h i spalanie 10l. L3H2 skrzynia biegów długa.
Ten L4H2 140km/h skrzynia biegów krótka 11l, ale już przy 120, pali 9-10.
Filtr paliwa często wymieniany. Lana verva albo pochodne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-05-25, 20:04   Re: Camper Van- budowa na bazie Boxera 3.0 L4H2, 2+2.

[quote="Vzer"]
Zbynek napisał/a:
Vzer napisał/a:


Ceny w tabelce są za nowe rzeczy?
Co do spalania to się zgodzę, ale z zastrzeżeniem, że albo - albo, tzn. spalanie 9-10l/ to przy prędkości poniżej 100km/h, a jak się jedzie 140 to spalanie jest odpowiednio wyższe. Teraz ktoś mógłby zrozumieć że na autostradzie przy 140km/h spala 10l :diabelski_usmiech



Większość nowa z paragonami lub fakturą oprócz:

Fotle z C4 grand picasso używane.
Kratki nawiewu, alfa romeo.
Webasto Citroen C8.
Zlew Dometica, kumple powystawowy /magazynowy (ryski na szybie).


Moj na autosradzie z motocyklem o wadze 380kg na pace, 3 osoby.
140km/h i spalanie 10l. L3H2 skrzynia biegów długa.
Ten L4H2 140km/h skrzynia biegów krótka 11l, ale już przy 120, pali 9-10.
Filtr paliwa często wymieniany. Lana verva albo pochodne.


To dobre miałeś ceny na niektóre rzeczy (Remifront, stopień Thule, WC) teraz są dużo droższe.
Co do spalania to masz super. Ja mam L4H2 3.0 (skrzynia krótka) i 10l jest podczas jazdy do 100km/h, przy 140km/h już 12-13l. Liczone z dystrybutora, bo komputer zaniża o 0,7-0,8l.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-25, 22:36   

Zbynek napisał/a:
To dobre miałeś ceny na niektóre rzeczy (Remifront, stopień Thule, WC) teraz są dużo droższe.
Co do spalania to masz super. Ja mam L4H2 3.0 (skrzynia krótka) i 10l jest podczas jazdy do 100km/h, przy 140km/h już 12-13l. Liczone z dystrybutora, bo komputer zaniża o 0,7-0,8l.


Remi-front, stopień - ceny zimowe (grudzień styczeń)
Thule wc - powystawowe, z go marketu
Generalnie zakupy na spokojnie od 12mc robione.

Jak dołoże masy to pewnie przy 140 bedzie 12l. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-05-25, 22:51   

reaven22 napisał/a:


żółty - plus 12V
ziel-żółty - minus 12V czyli masa
to podłączasz na stałe przez bezpiecznik 20A

załączanie webasta do grzania ten cienki przewód niebieski

Podajesz mase, włącza się, zdejmujesz mase wyłącza się. To całe sterowanie tym webastem.


Reaven na pewno?
Zerknij na schemat, który wkleiłem,
patrz jeszcze moje przewody:
wg. mnie
Niebieski gruby +
Żółto zielony guby -
Biały cieńki CAN
Żółty cieńki - (podawanie masy, lato / zima, a chyba raczej włącz/wył)
>?

PIN1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 532,04 KB

PIN2.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 273,45 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Blue 599
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 19/8
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-05-25, 23:28   

Wystarczy wpisać w google webasto c8 kabel

https://www.camperteam.pl...ic.php?p=719647
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-05-25, 23:40   

Vzer napisał/a:
Reaven na pewno?
Zerknij na schemat, który wkleiłem,
patrz jeszcze moje przewody:
wg. mnie
Niebieski gruby +
Żółto zielony guby -
Biały cieńki CAN
Żółty cieńki - (podawanie masy, lato / zima, a chyba raczej włącz/wył)



Zapominałem dopisać że są to kolory przewodów od strony instalacji auta, a nie od strony webasta. Od strony webasta są kolory jak piszesz. Przed chwilą wczołgałem się pod dukata żeby potwierdzić :)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-06-27, 00:18   

Garaż wygląda jak składnica harcerska.
Szoferka rozebrana. Wygłuszam i ocieplam.
Zdemontowałem suche webasto (nie chcę szumiącego w środku).
Fotele obrotowe już prawie skończone.
Zbiornik szarej uzbrajam, ocieplam, mata grzewcza, elektrozawór itd.
Jutro demontuje półkę i skracam podsufitkę.

Załączam foty z ocieplania i wygłuszania szoferki.

20200611_120201.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 592,44 KB

20200611_142211.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 559,25 KB

20200625_220458.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 520,53 KB

20200626_210252.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 361,32 KB

20200626_213327.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 265,31 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Vzer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Boxer 3.0 L3H2 i L4H2
Dołączył: 30 Gru 2018
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2020-06-27, 11:22   

Panowie mam pytanie odnośnie gazu.

Chciałbym zainstalować w miejscu wlewu zawór gazu LPG, połączony z butlą (stal lub kompozyt),
przewód od zaworu poprowadzę pod podwoziem do szafki z butlą gazową. Szafkę zrobię w systemie szczelnym, gaz jest cięższy od powietrza, więc otwór w podłodze, gdyby była nieszczelność. Więc jeśli z tyłu po lewej planuję zaciąganie powietrza do wentylacji (z kolanem do tyłu auta, a to ze względu na ewentualne chlapanie z tylnego lewego koła, oczywiście przed wejściem do centrali wentylacyjnej zabuduje filtry 2szt. węglowe-kabionowe) to butlę przeniosę na środek po prawej do szafki kuchennej.
I tu pytanie jaki zestaw trójników i zaworów, aby w trakcie napełniania nie ingerować ciśnieniem w instalację? Czy możne jakieś rozwiązanie z auta ? Choć wolałbym najprostsze rozwiązanie bez elektrozaworów itp. Czyli trójniki zawory zwrotne itp.
Ostatnio zmieniony przez Vzer 2020-06-27, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***