Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2019-06-13, 18:51
Problemy z ładowaniem akumulatorów
Autor Wiadomość
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
  Wysłany: 2019-04-25, 06:59   

Amples - fajnie że jesteś zadowolony, ale tak z góry nie kwestionował bym wiedzy tych których pytałem bo robią w akumulatorach na co dzień i potem muszą się tłumaczyć. Jak kto chce może nawet połączyć 100Ah z 10Ah i poobserwować efekty bo będą widoczne znacznie szybciej niż w 180Ah i 100Ah jak u kolegi . Po prostu szkoda akumulatorów i naszej kasy na nie. Pozdrawiam i się rozładowuje z tematu
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2019-04-25, 11:26   

Suliki napisał/a:
Amples - fajnie że jesteś zadowolony, ale tak z góry nie kwestionował bym wiedzy tych których pytałem bo robią w akumulatorach na co dzień i potem muszą się tłumaczyć. Jak kto chce może nawet połączyć 100Ah z 10Ah i poobserwować efekty bo będą widoczne znacznie szybciej niż w 180Ah i 100Ah jak u kolegi . Po prostu szkoda akumulatorów i naszej kasy na nie. Pozdrawiam i się rozładowuje z tematu


Kamper Burstner (1988) - po pojawieniu się napięcia na D+ załączają się dwa przekaźniki 1 - podaje napięcie na lodówkę. 2 - złącza równolegle akumulatory.

Schemat zamieścił "dziwaczek" https://www.camperteam.pl...opic.php?t=8677

Jeżeli szwankuje przekaźnik nr 2 - ładowany będzie tylko akumulator rozruchowy.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Halicz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: ford tranzit
Dołączył: 23 Lip 2018
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Krzycko Wielkie
Wysłany: 2019-04-25, 20:01   

No to może dodatkowe pytanie:
ponieważ do weekendu majowego już blisko, to raczej nie ogarnę tego tematu z tym ładowaniem - czy można podłączyć lodówkę (kamperową 3 funkcyjną) do aku. rozruchowego? (oczywiście pamiętając o tym, by ją włączyć i wyłączyć tyko podczas pracy silnika)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-04-25, 20:24   

Halicz napisał/a:
czy można podłączyć lodówkę (kamperową 3 funkcyjną) do aku. rozruchowego? (oczywiście pamiętając o tym, by ją włączyć i wyłączyć tyko podczas pracy silnika)
Nic nie stoi na przeszkodzie . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Halicz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: ford tranzit
Dołączył: 23 Lip 2018
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Krzycko Wielkie
Wysłany: 2019-04-25, 22:35   

dzięki! tak myślałem, ale wolałem się upewnić...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-26, 08:39   

Ja bym nie ryzykował z tą lodówą, zapomnisz wylączyć i nie odjedziesz - jak to zrobisz na stale. Te lodówki na 12V działają z założenia TYLKO gdy pracuje silnik, potem się same odłączają, czasem trzeba załączyć dodatkowo panel w zabudowie aby dzialala. A na gazie ona pracuje - jak tak to ją tak zostaw (masz zabezpieczenie do pracy na gazie w trakcie jazdy?)
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Victus 
zaawansowany


Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2016
Piwa: 5/7
Skąd: Warszawa - Ursus
Wysłany: 2019-04-26, 10:21   

Nie podpinaj bezpośrednio pod akumulator rozruchowy a pod = po stacyjce lub przez przekaźnik co sam rozłączy po zaniku ładowania.
Ja miałem tylko pod 220 i przez przetwornicę - więc po spadku napięcia przetwornica dawała znać kiedy trzeba wyłączyć
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Halicz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: ford tranzit
Dołączył: 23 Lip 2018
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Krzycko Wielkie
Wysłany: 2019-04-26, 14:07   

Teoretycznie mógłbym mieć cały czas podłączoną na gazie, nawet podczas jazdy, ale może się chyba zdarzyć, że zgaśnie mi palnik i nawet tego nie zauważę i będzie lipa.
Co do podłączania "po stacyjce" to na pewno dobry pomysł, ale musiałbym to podłączyć pod jakiś chyba mocniejszy obwód, bo to jednak trochę watów bierze, traktuję to na razie, jako rozwiązanie tymczasowe - mam nadzieję, że jednak nie zapomnę o wyłączaniu przed unieruchomieniem silnika :( .
Po powrocie z weekendu majowego wybiorę się raczej do elektryka, bo jak zobaczyłem tę plątaninę kabli za panelem sterowania to mina mi zrzedła... i zapał osłabł także...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-26, 14:19   

Fabryczna instalacja powinna odlączyć lodówkę po zgaszeniu silnika (lampka na przycisku).
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Halicz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: ford tranzit
Dołączył: 23 Lip 2018
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Krzycko Wielkie
Wysłany: 2019-04-26, 14:23   

dziwaczek napisał/a:
Fabryczna instalacja powinna odlączyć lodówkę po zgaszeniu silnika (lampka na przycisku).

nooo - powinna, tak jak powinienem mieć ładowanie z alternatora aku. pokładowego... jakoś tak jest, że ciągle zderzamy się z tą rzeczywistością jak z pociągiem towarowym...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2019-04-26, 16:58   

Halicz napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
Fabryczna instalacja powinna odlączyć lodówkę po zgaszeniu silnika (lampka na przycisku).

nooo - powinna, tak jak powinienem mieć ładowanie z alternatora aku. pokładowego... jakoś tak jest, że ciągle zderzamy się z tą rzeczywistością jak z pociągiem towarowym...



Ja bym jednak szukał kabla który idzie od zacisku alternatora o oznaczeniu D+ do przekaźników zabudowy - tam masz problem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-26, 19:34   

Problem jest w braku napięcia D+ tu opisałem jak to było u mnie i jak to naprawiłem - poczytaj i poszukaj złączki:

https://www.camperteam.pl...rak+%B3adowania
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Halicz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: ford tranzit
Dołączył: 23 Lip 2018
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Krzycko Wielkie
Wysłany: 2019-04-26, 20:15   

dziwaczek napisał/a:
Problem jest w braku napięcia D+ tu opisałem jak to było u mnie i jak to naprawiłem - poczytaj i poszukaj złączki:

https://www.camperteam.pl...rak+%B3adowania

dzięki - postaram się jeszcze raz zrobić do tego podejście jutro...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***