Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-24, 21:01
Kamper jako pojazd firmowy?
Autor Wiadomość
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-10, 23:18   

E tam w Niemczech... Na Kajmanach...! :mikolaj
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-10, 23:20   

janusz napisał/a:
Mają wrócić do wzoru Lisaka.

A pamiętacie ten wzór? długość kaszlu razy "k" w tysięcznych...?
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-11, 11:47   

Jakoś nie umiem znaleźć w pełnym brzmieniu obecnych regulacji, co obecnie jest ciężarówką w myśl ustawy o VAT, ale znalazłem coś takiego.

Cytat:
100% podatku VAT odliczyć mogą nabywcy:

* pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;
* pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 % długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
* pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;
* pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazd
Warunkiem dokonania odliczenia jest przeprowadzenie dodatkowego badania technicznego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań. Brak badania wyklucza w zasadzie prawo do odliczenia VAT przy zakupie pojazdu czy paliwa.
Kopię ww. zaświadczenia podatnik jest obowiązany dostarczyć, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, do naczelnika urzędu skarbowego. Fakt niedostarczenia zaświadczenia w terminie nie powoduje utraty prawa do odliczenia, może jednak skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.

W myśl trzeciej gwiazdki otwarta skrzynia ładunkowa o wymiarach np. 2 m szerokości x 0,5 długości, umieszczona z tyłu kamperka (i na codzień np. gustownie przykryta plandeczką - taki przydatny dodatkowy bagażnik) zdecydowanie zgadza się z zapisem, nie stoi też w sprzeczności z następnym...
Co Koledzy na to?

Pozdrawiam
Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 12:25   

Wykaz przeznaczeń pojazdów specjalnych:

1. Agregat elektryczny/spawalniczy
2. Bankowóz
3. Do prac wiertniczych
4. Koparka, koparkospycharka
5. Ładowarka
6. Oczyszczanie dróg
7. Podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych
8. Pomoc drogowa
9. Zimowego utrzymania dróg
10. Żuraw samochodowy

Na powyższej liście znalazły się m.in. koparki, bankowozy czy ładowarki.
Zabrakło na niej jednak niektórych pojazdów specjalnych, w rozumieniu przepisów Prawa o ruchu drogowym np: pogotowia technicznego, karetek pogotowia, karawanów pogrzebowych czy...kamperów

Z tego co wiem, Urzędy Skarbowe łumaczą, że co prawda są one pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów Prawa o ruchu drogowym, jednak w myśl przepisów o VAT takimi pojazdami już nie są. Stanowisko takie zaprezentowane zostało m.in. w postanowieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów z dnia 9 stycznia 2006 r., nr 1433/NG/GV443-259/2005/LŚ, czy w postanowieniu Urzędu Skarbowego w Białymstoku z dnia 2 grudnia 2005 r., nr RO-XV/443/VAT-574/181/US/05. Oznacza to, że podatnik nie ma prawa do odliczania VAT od nabycia takiego pojazdu, jak również do odliczania VAT od nabycia do niego paliwa.

No chyba, że coś się ostatnio zmieniło a umknęło mi przez nieuwagę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-11, 12:36   

Kaziu, a gdybym doczepił otwartą skrzyneczkę...?
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 12:59   

Ha...ale w tym sejfiku Jacku M. musiałbyś wozić zawsze jakąś kasę. Co powie urzędnik gdy nie znajdzie pewnego dnia szmalu w kasetce? No co? Zakwestionuje przeznaczenie jak amen w pacierzu :gwm

Myślę, że lepiej byłoby zamontować:
1. Z przodu pług odśnieżny
2. Z tyłu (na platformie dla skutera) paczkę z piaskiem

i przejechać parę razy w zimie po osiedlu :haha:

Efekt z pewnością byłoby widoczny gołym okiem a tym samym przeznaczenie nie do podważenia :idea:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 13:12   

TIMOT napisał/a:
Kaziu: wykaz 9 kategorii pojazdów specjalnych dotyczy art. 86 ust. 4 pkt. 5 a Jacek dobrze kombinuje naginając rzeczywistość pod art. 86 ust. 4 pkt 3


No tak, ale to ..."do przewożenia ładunków" mi tu nie pasuje.
Kampery mają ładowność "0" więc chyba nic z tego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-11-11, 13:35   

Kazek Kluska napisał/a:
Kampery mają ładowność "0" więc chyba nic z tego



Kazek , co to jest różnica wagi pomiędzy "ciężarem własnym a DMC ",
no jakieś 500- 600kg w zależności od kampwea .

nie jest nigdzie napisane czym to masz załadować .
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 13:56   

I tu jest właśnie pies pogrzebany.
Jeśli kamper jest "pojazdem specjalnym", to jego dopuszczalna ładowność wynosi "0"
bo nie jest on konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu towarów.

Gdyby był "ciężarowy", to już inna bajka. Można by wtedy powalczyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-11, 14:21   

TIMOT napisał/a:
Jacek dobrze kombinuje naginając rzeczywistość pod art. 86 ust. 4 pkt 3


Wypraszam sobie :foch: .

Proszę nie określać "naginaniem" działania ściśle - podkreślam: ściśle w myśl obowiązującego prawa.

Ustawodawca określił w cytowanym punkcie jako kryterium "otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków" nie określając:

a/. jej wymiarów - np. skrzyneczka o powierzchni 160 cm x 60 cm i wysokości burty - powiedzmy 50 cm?
b/. ładowności - np. 20 kg, no dobra, 50 kg, znakomicie wystarczy, prawda?
c/. żadnych dodatkowych parametrów - na przykład istnienia na tym samochodzie innej zabudowy, chociażby kempingowej?

Czy ktoś z Szanownych Kolegów jest w stanie wykazać jakąkolwiek niezgodność proponowanego rozwiązania z jakimkolwiek zapisem art. 86 ust. 4 pkt 3 ?

Myślę, że w razie braku zgody diagnosty można to prędko wygrać w WSA, bez prawnika nawet :bajer

Pozdrawiam z rosnącą nadzieją

Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-11, 14:34   

Kazek Kluska napisał/a:
I tu jest właśnie pies pogrzebany.
Jeśli kamper jest "pojazdem specjalnym", to jego dopuszczalna ładowność wynosi "0"
bo nie jest on konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu towarów.

Gdyby był "ciężarowy", to już inna bajka. Można by wtedy powalczyć.


Kazek nie zgadzam się z Twoim poglądem - w zapisie który wałkujemy czyli art. 86 ust. 4 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług nie ma słowa o rodzaju pojazdu samochodowego ani o jego ładowności :spoko

Pozdrawiam
Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Ostatnio zmieniony przez Jacek M 2008-11-11, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 16:07   

W ustawie tak, ale do ustawy są jeszcze: rozporządzenia, przepisy, wyroki sadów, interpretacje ministrów, naczelników urzedów skarbowych, izb celnych itd, itp...

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej jest podobno najwyższym prawem a i tak do końca niewiadomo kto faktycznie w Polsce rządzi, jakim samolotem ma lecieć i na jakim stołku usiąść.

Myślę więc, że mimo wszystko VAT-u od zakupu (i paliwa) kampera nie można odliczyć.
Proszę nie traktować jednak mojej wypowiedzi za wiążącą. Być może się mylę.
Ostatnio zmieniony przez kazbar 2008-11-11, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-11-11, 16:59   

Kazek, czy znasz jakieś konkretne zapisy, które zmieniałyby lub inaczej interpretowały art. 86 ust. 4 pkt 3 ?
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2008-11-11, 20:17   

Nie, nie znam. Nie zajmowałem się dotąd problemem samochodów z paczkami.

Moim zdaniem będzie to jednak naginanie przepisów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomiy
doświadczony pisarz

Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 3/10
Wysłany: 2008-11-11, 21:08   

Kazek Kluska napisał/a:
Ha...ale w tym sejfiku Jacku M. musiałbyś wozić zawsze jakąś kasę. Co powie urzędnik gdy nie znajdzie pewnego dnia szmalu w kasetce? No co? Zakwestionuje przeznaczenie jak amen w pacierzu :gwm


I tu sie mylisz, urzednik US moze mnie w *** pocalowac jesli mam kase w samochodzie i jest to oznaczony jako pojazd specjalny tzw bankowoz przystosowany (np polonez z kasetka w bagazniku). Podczas kontroli bankowozu -nazwijmy to- pod zadnym pozorem nie wolno zalodze otworzyc go nawet Policji. Zreszta istnieja nawet specjalne przepustki dla bankowozow, gdzie nawet policja nie moze zatrzymac do kontroli. Wszytko w ustawie o ochronie osob i mienia :)

Ja bym poszedl droga albo otwartej skrzyni ladunkowej np dla rowerow itp (przeciez mozemy handlowac rowerami) - a moze handle obwozny? :) -, albo wlasnie jako pojazd przystosowany do przewozu gotowki, ale tu pewnie koszta przerobki i "certyfikatow" sa wieksze.

Natomiast dlaczego VAT nie moge odliczyc jesli mam wypozyczalnie kamperow, czy przyczep? Moze mi ktos powiedziec?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***