 |
|
Ogrzewanie Truma |
Autor |
Wiadomość |
Brat
Kombatant

Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 189/890 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 2022-09-30, 10:56
|
|
|
Czasami grzeję BEZ nadmuchu, gdy temperatura nie jest zbyt niska (lubimy ciepełko ), ale przy ustawieniu regulacji na 2-3. Przy wyższym obudowa się nagrzewa w stopniu wzbudzającym niepokój o pożar ręczników suszących się nad obudową
Gdy jest naprawdę zimno (a jeździmy także w porze jesienno-zimowej) oczywiście pracuje nadmuch; można się przyzwyczaić... |
_________________ Marian
 |
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2023-01-04, 16:45
|
|
|
Żeby nie zakładać osobnego tematu mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Trumy. Po odpaleniu i włączeniu nawiewu jest bardzo duża róznica zarówno w sile nawiewu jak i w temperaturze wydobywającego się z kratek powietrza. Tak naprawdę ,jeżeli nie zamknę kratki znajdującej się najbliżej piecyka , to z pozostałych wylotów ledwo wydobywa się powietrze i jest ono mocno chłodniejsze od tego z pierwszego. Przewody sprawdziłem , nie są nigdzie pozagniatane , więc nie powinny być przyczyną tak znacznego spadku zarówno temperatury jak i przepływu powietrza . Po zamknięciu pierwszych trzech wylotów z ostatniego wydobywa się trochę cieplejsze powietrze , ale nie takie jak z pierwszej. Co mogę sprawdzić i jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy (chyba ,że to normalne i szukam dziury w całym ). |
|
|
|
 |
Diavolo
trochę już popisał

Twój sprzęt: Knaus Sky Traveller 600 DKG
Dołączył: 03 Sty 2021 Piwa: 1/4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-01-04, 21:25
|
|
|
Wszystko zależy, jak poprowadzone są rury od Trumy. Jak z głową, to powinno się to w miarę dobrze rozprowadzać, ale też naturalne jest, że im bliżej pieca, tym więcej ciepła i mocniejszy strumień powietrza, a im dalej, tym powietrze wyhamowuje i też traci energię cieplną. Warto generalnie pracować na przelotkach i zamykać / otwierać je w zależności od potrzeb. U siebie na przykład prawie zawsze zacząłem zamykać przelotkę w łazience, bo jest to przy piecu, pod podłogą idzie rura od ogrzewania i bez nawiewu jest bardzo ciepło (z nawiewem, to istne piekło ). W nocy zacząłem w tym roku zamykać przelotki pod stołem i w centralnej części kampera, a otwieram w alkowie i z tyłu kampera, na dzień odwrotnie itd. Dzięki temu zawsze jest przyjemnie, a w zeszłym roku miewałem niedogrzaną alkowę i dolne łóżko z tyłu kampera. |
|
|
|
 |
dudusie34
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: nudziarze
Dołączył: 01 Mar 2015 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: kłobuck
|
Wysłany: 2023-01-04, 21:35 ogrzewanie truma
|
|
|
witam. mam, podobnie. nic z tym nie zrobimy.tak musi być.wpiąłem webasto w ten sam obieg i jest podobnie. pierwsze mocniej ostatnie słabiej. trzeba pierwszą odpowiednio przymknąć ,następne trochę mniej i mniej.trochę wyrównasz.pozdrawiam. |
_________________ Dziadek34 |
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2023-01-05, 05:20 Re: ogrzewanie truma
|
|
|
dudusie34 napisał/a: | witam. mam, podobnie. nic z tym nie zrobimy.tak musi być.wpiąłem webasto w ten sam obieg i jest podobnie. pierwsze mocniej ostatnie słabiej. trzeba pierwszą odpowiednio przymknąć ,następne trochę mniej i mniej.trochę wyrównasz.pozdrawiam. |
Z tego co piszecie , to niestety nic wiecej nie można zrobić , jednak mimo wszystko zskakuje mnie róznica pomiedzy skrajnymi kratkami ( w pierwszej powietrze parzy , w ostatniej wieje ledo ciepłe ). Spróbuję pomierzyć różnice temperatur na poszczególnych wylotach i napiszę , co mi wyszło . |
|
|
|
 |
Diavolo
trochę już popisał

Twój sprzęt: Knaus Sky Traveller 600 DKG
Dołączył: 03 Sty 2021 Piwa: 1/4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-01-05, 06:23
|
|
|
Każdy centymetr tej aluminiowo-papierowej rury zabiera ciepło - wystarczy dotknąć rur - im bliżej pieca, tym są cieplejsze. Dlatego u mnie w ogóle nie ogrzewało alkowy - Niemcy wymyślili, że rura rozprowadzająca ciepło, okrąży cały kamper, nim trafi do alkowy - po około połowy drogi rury były już chłodne, a w alkowie wylatywało już tylko zimne powietrze (nawet przy zamknięciu wszystkich przelotek). A czy nic więcej nie można z tym zrobić? Można zmodyfikować rozprowadzenie rur - u siebie doprowadziłem krótszą drogą ciepłe powietrze do alkowy i jak chcę, to mogę puścić tam ciepły nawiew. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|