 |
|
Solar a dwa akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 24/113 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-04-09, 19:14
|
|
|
Tak na szybko regulator ładowania na 2 akumulatory :
https://www.ceneo.pl/137742152
Zero rzeźby i hula..
Można i z Wa-wy do Radomia przez Kielce jechać tylko po co
PS. Do Darsona - postaraj się nie udzielać rad w tym dziale ...... wszystkim wyjdzie to na dobre |
|
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 194/96 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-04-10, 06:13
|
|
|
Ja tam widzę tylko pytania, a nie "rady" 😛
A Ty, udzielaj się częściej, to też 😉 |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 60/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-04-10, 06:33
|
|
|
Co do akumulatorów. Rozumiem że te kwasy to podstawa i nie chcesz z tego rezygnować . Ale zamiast bawić się w drutowanie może warto wydać 2 tys i zbudować 280 Ah w lifepo4. Nikt kto założył lifepo4 nie wróci do kwasu bo to inna jakość. Kwasy jeśli stare zaraz będziesz wymieniał i tak co 5 lat. 2 tys to więcej niż 200 zł za regulator ale inna jakość i możliwości wykorzystania prądu. Taka rada , bo mnie kiedyś też się wydawało że nic nie potrzebuje i kwas 100 Ah jest super. |
Ostatnio zmieniony przez orkaaa 2025-04-10, 08:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 138/163 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2025-04-10, 07:33
|
|
|
orkaaa napisał/a: | bo mnie kiedyś też się wydawało że nic nie potrzebuje i kwas 100 Ah jest super. |
W swoim "nowym" zrezygnowałem z solarów i za namowami forumowych kolegów złożyłem 280Ah LiFePo4. Z efektów eksperymentu jestem wstępnie zadowolony. Przy moim sposobie podróżowania wydaje się to idealne rozwiązanie. Kiedyś był kwas plus solar, później solar i agm a teraz LiFePo4 bez solara, a prądu więcej niż kiedykolwiek.
orkaaa, dobrze prawi, warto się nad tym zastanowić. |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
 |
AMIGO
zaawansowany Niepoprawny optymista
Twój sprzęt: Blaszany namiot na kołach
Dołączył: 29 Lis 2009 Piwa: 6/47 Skąd: ,,Góral nizinny''
|
Wysłany: 2025-04-10, 17:55
|
|
|
mischka napisał/a: | warto się nad tym zastanowić |
Jeżeli są możliwości, to szkoda czasu i nerwów na rozważania lecz po prostu ruszyć w stronę LiFePo4.
Elektowni na dachu i magazynu energii w aucie co prawda nie mam, ale niedawno zanabyłem od naszego kolegi Mazura gotowego (i ślicznego))) ,,malucha'' 105 Ah, który choć jeszcze nie jest na swoim miejscu w aucie, to już widzę jak pod paroma względami bije na łeb ciężkiego kwacha o podobnej pojemności... |
_________________ BOGDAN
,,Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie.'' |
|
|
|
 |
slavia
trochę już popisał
Twój sprzęt: Crafter I, obecnie Crafter II
Nazwa załogi: AJRA
Dołączył: 23 Lut 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2025-04-28, 22:54
|
|
|
Możesz jeszcze zastosować CBE BDS-180
https://cbe.it/en/Standard-products/bds-180_pdt_5012
https://www.ebay.pl/itm/224344303438
Ja mam to założone już w drugim kampie i jest ok. Co prawda mam jednakowe, ale można podłączyć dwa różne akumulatory (mam na myśli kwasówki).
Z akumulatorami lipo nie mam jeszcze doświadczenia, bo na razie moje są dobre i nie zgłębiałem tematu, dlatego nie wiem czy urządzenie będzie się nadawało. Ale można doczytać. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|