 |
|
|
Przyczepa do przewozu małego auta. |
| Autor |
Wiadomość |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-05-29, 23:54
|
|
|
| Kazik II napisał/a: | | Andrzej 73 napisał/a: | | Może taki mały elektryk? |
"Hybrydowy, profesjonalny, inteligentny, samochód elektryczny słoneczny" Uff, to już wszystko czy coś przeoczyłem? Wprawdzie nie wiem co to jest "profesjonalny" samochód, ale chyba albo elektryczny albo hybrydowy.
Aaa, no i sensacyjna okazja: 1% taniej |
A co Tobie się w tym nie podoba?
Jest mały , mało waży 370 kg , zasięg do 200 km , więc o co chodzi? Bo nie kumam???
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-05-31, 14:52
|
|
|
| Andrzej 73 napisał/a: | A co Tobie się w tym nie podoba?
Jest mały , mało waży 370 kg , zasięg do 200 km , więc o co chodzi? Bo nie kumam???
|
Zartuję sobie nie z samochodu ale z opisu. I tej promocji 1% taniej
Więcej poczucia humoru |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-05-31, 22:12
|
|
|
| Kazik II napisał/a: | Zartuję sobie nie z samochodu ale z opisu. I tej promocji 1% taniej
Więcej poczucia humoru |
Kaziu , to przecie chiński portal. Musi być coś gratis. Raz mniej , a raz więcej.
Co do samego wożenia pojazdu czterokołowego za kamperem , to ma to sens gdy zamieszkamy w nim na stałe, |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2025-06-01, 08:52
|
|
|
| Andrzej 73 napisał/a: |
Co do samego wożenia pojazdu czterokołowego za kamperem , to ma to sens gdy zamieszkamy w nim na stałe, |
, albo boimy się, że nam obwód brzucha zmniejszy się |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/433 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2025-06-01, 09:42
|
|
|
| Kazik II napisał/a: | | peja76 napisał/a: | spalanie nawet mniejsze, bo jak jade z lawetą to na autostradzie max 90km/h a bez lawety 120....km/h z lawetą max 10l bez lawety max 12l |
A nie lepiej bez lawety jechać 150 - to jeszcze więcej zaoszczędzisz z lawetą |
Kaziczku,
Czy mówiłem Ci, że kocham te Twoje komentarze? |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1104/329 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2025-06-01, 18:04
|
|
|
| Temat meandruje, a ja chciałbym uzyskać jeszcze kilka informacji. Jadę z przyczepką, zestaw nie przekracza 4250kg, jakie opłaty ponoszę w kraju i zagranicą, jak je uiszczać. Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2025-06-01, 18:37
|
|
|
| ZbigStan napisał/a: | | ja chciałbym uzyskać jeszcze kilka informacji. Jadę z przyczepką, zestaw nie przekracza 4250kg, jakie opłaty ponoszę w kraju i zagranicą, jak je uiszczać |
Do prowadzenia wystarczy kąt. B .
Ad. opłaty w kraju, niestety e-TOLL, Zakładasz konto i je zasilasz, uruchamiasz przejazd w aplikacji. Samo pobiera z prepaidowej, nie są to jakieś wielkie pieniądze, |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 146/181 Skąd: Bawaria
|
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 267/200 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2025-06-01, 19:06
|
|
|
Zbyszku, fajny temat👋.
Faktycznie można zastanowić się nad zestawem fajne, komfortowe auto 4x4 plus przyczepą.
A pytanie moje takie - ile może ważyć konstrukcja haka, czyli o ile zwiększy się masa własna kampera?
Zwłaszcza, że np. mój, 7,40, ma lekką konstrukcję podtrzymującą garaż.
Podłużnice kończą się tuż za tylnym kołem. |
|
|
|
 |
DI STEFANO
weteran
Twój sprzęt: Wygodny camper z wozidłem i zmywarką
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2008 Piwa: 76/72 Skąd: tam gdzie lepiej
|
Wysłany: 2025-06-01, 19:09
|
|
|
| papamila napisał/a: | | ZbigStan napisał/a: | | ja chciałbym uzyskać jeszcze kilka informacji. Jadę z przyczepką, zestaw nie przekracza 4250kg, jakie opłaty ponoszę w kraju i zagranicą, jak je uiszczać |
Do prowadzenia wystarczy kąt. B .
Ad. opłaty w kraju, niestety e-TOLL, Zakładasz konto i je zasilasz, uruchamiasz przejazd w aplikacji. Samo pobiera z prepaidowej, nie są to jakieś wielkie pieniądze, |
Potwierdzam słowa Darka.
Jadac z Łodzi do Małego Paluszka ( nie autostrada) przez Barwinek koszt e-toll to 10 do 15 złocisty,
Jadąc z Wielkopolski (przez Śląsk itd) koszt e-toll 25 - 35 złocisty w tym zdecydowana większość opłat kasują na terenie Wielkopolski..
Słowacja "ziobro" opłat jak również przez Węgry.
W spalaniu nie zauważyłem dużych różnic gdyż ciągnę przyczepy dobrze dobrane do przewożonego sprzętu.
W przeszłości zdarzały się "przepadły" wynikające ze złego doboru przyczep tzn.ich z szerokości i wysokości oraz wyważenia w linii osi przyczepy. |
|
|
|
 |
DI STEFANO
weteran
Twój sprzęt: Wygodny camper z wozidłem i zmywarką
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2008 Piwa: 76/72 Skąd: tam gdzie lepiej
|
Wysłany: 2025-06-01, 19:36
|
|
|
| ZbigStan napisał/a: | | Temat meandruje, a ja chciałbym uzyskać jeszcze kilka informacji. Jadę z przyczepką, zestaw nie przekracza 4250kg, jakie opłaty ponoszę w kraju i zagranicą, jak je uiszczać. Pozdrawiam. |
Przyczepa przyczepie nie jest jednaka.
Z doświadczenia radzę za nabyć coś firmowego ale nie to co stoi przed marketami.
Jedno pewne jest, że sa kiepsko wykonane ( materiały poza gatunkowe),nie trzymają "karosy" mają tendencję
" myszkowania" nawet przy niewielkiej prędkości.
Zaliczyłem też przypadek gdy w nowej przyczepie ( zamówionej w firmie) będąc poza granicami kraju podczas jazdy złamał się dyszel.
Okazało się, że firma dyszle zamawiała na Ukrainie. Z Ukrainy brali też opony, które po zrobieniu jednej wyprawy ok.6000 km nadawały się do wymiany.
Przyczepę gwarancyjnie pożegnałem, oczywiście firmę - znaną na rynku - także.
Nieodwołalnie.
Teraz używam dwie przyczepy (jedna spec.dla mikrocara), druga cargo innej firmy i czuję profesjonalizm w ich wykonaniu.
Niestety z wiadomych powodów nazwę firmy nie mogę podać, ale łatwo można ją ustalić w necie. |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/138 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-06-01, 20:37
|
|
|
| rakro1 napisał/a: | Zbyszku, fajny temat👋.
Faktycznie można zastanowić się nad zestawem fajne, komfortowe auto 4x4 plus przyczepą.
A pytanie moje takie - ile może ważyć konstrukcja haka, czyli o ile zwiększy się masa własna kampera?
Zwłaszcza, że np. mój, 7,40, ma lekką konstrukcję podtrzymującą garaż.
Podłużnice kończą się tuż za tylnym kołem. |
I ja już poznałem odpowiedzi jak chciałem rampę zamontować a to ta sama konstrukcja więc zerkaj na foty kamperek ponad 7 metrów i odległość od koła spora..
Dokręca się najpierw takie wielkie blachy do ramy auta, śrubami na przestrzał z tulejkami co by nie zgnieść ramy, do tego takie 2 ceowniki z poprzeczkami. U mnie rampa taka składana ale oczywiście mógł by być hak myślę, że całość spokojnie około 100kg może ważyć. Rampa to Alu więc lekka ale te mocowania to kawał mela
RAMPA.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 5 raz(y) 159,52 KB |
TYl.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2 raz(y) 162,46 KB |
Ceowniki.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2 raz(y) 173,34 KB |
tyl_rampa.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 3 raz(y) 201,3 KB |
|
| |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
DI STEFANO
weteran
Twój sprzęt: Wygodny camper z wozidłem i zmywarką
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2008 Piwa: 76/72 Skąd: tam gdzie lepiej
|
Wysłany: 2025-06-01, 22:23
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | | rakro1 napisał/a: | Zbyszku, fajny temat👋.
Faktycznie można zastanowić się nad zestawem fajne, komfortowe auto 4x4 plus przyczepą.
A pytanie moje takie - ile może ważyć konstrukcja haka, czyli o ile zwiększy się masa własna kampera?
Zwłaszcza, że np. mój, 7,40, ma lekką konstrukcję podtrzymującą garaż.
Podłużnice kończą się tuż za tylnym kołem. |
I ja już poznałem odpowiedzi jak chciałem rampę zamontować a to ta sama konstrukcja więc zerkaj na foty kamperek ponad 7 metrów i odległość od koła spora..
Dokręca się najpierw takie wielkie blachy do ramy auta, śrubami na przestrzał z tulejkami co by nie zgnieść ramy, do tego takie 2 ceowniki z poprzeczkami. U mnie rampa taka składana ale oczywiście mógł by być hak myślę, że całość spokojnie około 100kg może ważyć. Rampa to Alu więc lekka ale te mocowania to kawał mela |
Miałem podobne rozwiązanie i podzielam spostrzeżenia Kolegi.
Kilka lat temu założono mi przez serwis platformę Sawiko do przewozu skutera.
Problem zauważyłem gdy kilka razy przewiozłem niezbyt ciężki skuter, pomimo, iż miałem mocowanie przedłużone do zasadniczej ramy (mam AL-KO) to zauważyłem przesunięcie ok. 5 mm w pionie.
Po tych ustaleniach definitywnie odpuściłem przewożenie skutera na platformie i mocno się zastanawiam przed założeniem bagażnika rowerowego na hak holowniczy w celu wożenia dwóch elektryków.
Przewóz lekkich zwykłych rowerów może byłby bez problemów możliwym choć takiej 100 % pewności nie mam. gdyż odległość od zasadniczej ramy do tyłu campera to grubo ponad dwa metry. |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/138 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-06-01, 23:27
|
|
|
Te "ceowniki" poskecane do tych masywnych blach (grubość blach to z 1cm) każdy 6 śrubami nie są mocowane już nigdzie do podłogi kamperka / bo tam w aucie już do końca nic masywnego nie ma / a więc to jest takie sprężyste w miejscu rampy/haka.
Skuter 125 waga chyba 110 kg + sup czasem także tam jedzie i 10kkm już zrobił, raczej trzyma się to kupy .
Ale do haka to ja bym proponował przyczepę taką na 2 osiach co by nie bujała hakiem góra/dół. Te przyczepki z 4 kolami co same stoją nie gniotą tak na kule haka. Bo ten hak/platformą to straszna dźwignia jest, jak duży kamperek, w poziomie to spokojnie da radę tylko góra dół może matrwić.
Ale tak szczerze to lawety z jakimś samochodem to ja bym się nie odważył kamperkiem 2kkm ciągnąć
poleciał bym tym samochodem poprostu do hotelu |
| |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2025-06-02, 07:10
|
|
|
| ZbigStan napisał/a: | | Temat meandruje, a ja chciałbym uzyskać jeszcze kilka informacji. Jadę z przyczepką, zestaw nie przekracza 4250kg, jakie opłaty ponoszę w kraju i zagranicą, jak je uiszczać. Pozdrawiam. |
tutaj musisz się zagłębić w temat, bo w wielu krajach bywa różnie.
np. w Niemczech opłaty drogowe są dla pojazdów i zespołów pojazdów powyżej 12t DMC.
u nas już od 3,5t DMC.
najbardziej wiarygodne informacje uzyskasz w stowarzyszeniach przewoźników drogowych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|