Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia 5 zamiast 4 w "kaczce"?
Autor Wiadomość
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-06-19, 07:32   

TomekW napisał/a:


Przydatność tej przeróbki wyjdzie w praniu (czyt. w trasie). Jak na razie poprawa jest zauważalna, ale nie zmierzona (nie działa szybkościomierz).

Można mierzyć nawigacją :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-19, 10:25   

jacekiagatka napisał/a:
wymieniałem w poprzednim kamperze, najpierw silnik na 3.o potem skrzynię biegów a potem.... odpadły mi koła drobiazg 4 razy

Nie wytrzymały nadmiaru mocy? :haha:
Silnika nie mam zamiaru wymieniać, za duże koszty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-27, 17:42   

"Nowa" skrzynia przeszła właśnie chrzest bojowy na trasie Kraków-Pobierowo. A oto garść obserwacji autorstwa mojego brata, który właśnie "oblatuje" kamperka po przeróbce:
Wyraźnie poprawił się komfort jazdy (niższe obroty=mniejsza głośność). Maksymalna prędkość podróżna wzrosła z 85 do ok. 100 km/h. Co ciekawe, nie spadło zużycie paliwa: przy prędkości do 90 km/h utrzymuje się na poziomie 12l/100km, a przy 100 km/h wzrasta do ponad 14! Cóż, silnikowi wyraźnie brakuje mocy. Może pomogłaby wymiana wałka rozrządu na nowy typ (po modernizacji), wtedy moc wzrośnie z 65 do 72KM. Ale to już po sezonie, nie będzie czasu na rozgrzebywanie sprawnego silnika.
Przyzwyczajenia wymaga też inny schemat biegów z "jedynką" do tyłu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ROBHEN
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer
Dołączył: 17 Lut 2010
Wysłany: 2010-02-18, 17:17   

Witam odgrzewam stary temat wymiany skrzyni z 4 na 5-ke. Wielu ludzi po zakupie starego typu kampera zastanawia się czy dało by się "tym" jechać szybciej, ciszej i ekonomiczniej? W związku z tym pozwolę sobie zacytować tu mój post jaki napisałem kiedyś na forum miłośników klasycznych mercedesów. "Witam. Pomysł by wymienić skrzynie na 5 to dobra metoda na szybkie "zarżnięcie" silnika bez wpływu na zmniejszenie zużycia paliwa. Powód - jazda np. 80 km/h na nadbiegu to o kilkaset obrotów na minute mniej niż na czwórce. Ale masa pojazdu i opór powietrza pozostaje taka sama więc silnik ma o wiele "ciężej", wiec i tak konsumuje więcej paliwa zużywając się przy tym o wiele szybciej. Po za tym silniki te mają o wiele lepszą sprawność na wyższych obrotach. Tak że nie tędy droga. Mam też Hymera z silnikiem 220 D a więc teoretycznie o 10 kM słabszy a buda ma 6.6 metra i przejechałem nim prawie całą Europe i wiem że jest w nim głośno ale "tak ma być". Dla lubiących cisze produkowano ten model z silnikiem benzynowym 230 który za przyjemność w miarę cichej jazdy spalał 15 - 20 l benzyny. A jak trochę zaoszczędzić? Odsyłam do mojego artykułu w sierpniowym numerze miesięcznika "Caravaning ekspert" dostępnego w empik-u i salonikach prasowych kolportera." Tyle mój stary post. A jeśli ktoś ma jakieś szczegółowe pytania chętnie odpowiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jokej84 
początkujący forumowicz

Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-05-29, 15:53   

No i niestety kolega ROBHEN ma rację taką operacją w bardzo szybkim tępie zabijemy serce naszego pojazdu poniewarz obroty silnika spadają na przy tej samej rrędkości dość znacznie a by utrzymać ją silnik musi się bardziej napocić wzrasta tęperatura w komorach spalania a co za tym idzie za małe luzy na zaworach spowodują ich wypalenie powoduje to także zapiekanie pierścieni w tłoku jak w przypadkach ekstremalnych przepalenie samych tłoków
Kolego TomekW nie zauwarzyłeś że na piątce trzeba głębiej wćiskać pedał żeby mersio jakoś jechał? Odradzam zmianę wałka rozrządu na ten od silnika z większą mocą nie jest to część typu plug&play
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-30, 00:44   

Kolego jokej84, pierwszy post na forum i od razu mentorski ton; nawet nie wiem, komu odpowiadam, bo nie raczyłeś się przedstawić. Poza tym polecam korepetycje z ortografii, albo włączenie korekty tekstu w przeglądarce, bo zęby wypadają i tęperatura w głowie się podnosi... :gwm
jokej84 napisał/a:
Kolego TomekW nie zauwarzyłeś że na piątce trzeba głębiej wćiskać pedał żeby mersio jakoś jechał?

Pewnie, że zauważyłem, Dlatego piątki używam tylko podczas jazdy z górki na autostradzie, inne zastosowanie nie ma sensu.
jokej84 napisał/a:
Odradzam zmianę wałka rozrządu na ten od silnika z większą mocą nie jest to część typu plug&play

Polemizowałbym. Mam zaufanego mechanika, który "zjadł zęby" na starych mercedesach, a swoją własną "kaczką" zwiedził Maroko. Wałek rozrządu to jedna z kilku drobnych modyfikacji tego silnika na początku jego produkcji. Inna sprawa, że jak na razie przeszła mi ochota do grzebania w silniku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jokej84 
początkujący forumowicz

Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-05-30, 12:20   

Jeżeli się tyczy ortografii to nie jestem w tym orłem zawsze miałem problem z poprawnym pisaniem a piszę w Wordzie i dopiero kopiuję tutaj
Przedstawiłem się w odpowiednim dziale, więc proszę sobie zajrzeć w miejsce na forum gdzie są takie tematy
Na temat polemiki i mechaników to już wiele słyszałem poznałem nawet kiedyś takiego, co podobno tylko same mercedesy robił a nie wiedział ze kaczka ma 5 biegów. Tak jak pisałem ten wałek nie jest typu Plug&play jest tylko jedną z części wymienionych w czasie modernizacji tego silnika, ponieważ została zmieniona cała głowica a nie tylko sam wałek, ale skoro twój mechanik wie lepiej no to już inna sprawa
A czy po zmianie skrzyni zmieniłeś licznik kilometrów również czy nie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-30, 23:04   

jokej84 napisał/a:
Przedstawiłem się w odpowiednim dziale, więc proszę sobie zajrzeć w miejsce na forum gdzie są takie tematy

OK, zwracam honor :spoko . Poszedłem na skróty, bo na Twoim profilu jak byk stało: "postów:1". To musi być jakiś błąd forum, bo po kliknięciu "znajdź wszystkie posty jokej84" pokazuje się również ten w wątku powitalnym, a ilość postów dalej nie zgadza się o 1.
jokej84 napisał/a:
A czy po zmianie skrzyni zmieniłeś licznik kilometrów również czy nie

Nie. Licznik jest ten sam i wskazuje dobrze, bo nie zmieniałem przełożenia tylnego mostu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
spawn66 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: mercedes tabart
Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: rzym
Wysłany: 2010-10-29, 16:57   

Witam a ja zakladam cos takiego 3litry 174km skrzynia automat to juz druga przerobka perwsza zrobilem rok temu dmucha prawie 165 km a przy 130 km pali za 10 £ gazu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-10, 00:09   

A ja mam 4 biegi i tak zostanie bo u mnie jest cicho i szybko bo mam benzynkę :wyszczerzony: i szybką skrzynię.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-20, 17:13   

No to teraz ja odgrzeje kotleta :
Mam 207D ze skrzynią 4 która wymaga wymiany. I teraz mam pytanie : po waszych dyskusjach raczej 5 nie będe wkładał i w związku z tym czy istnieje możliwość sprawdzenia ( np. po numerach ) czy skrzynia jest szybka czy wolna ? To samo dotyczy tylnego mostu. Chciałbym sprawdzić jaka jest u mnie bo przyjemna prędkość podróżna ( wg. gps ) to u mnie 70 km/h. Przy wyprzedzaniu dochodzi do 90 km/h i raczej to już koniec.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-21, 17:52   

Poczytaj i dobierz :wyszczerzony:

MB most.jpg
Plik ściągnięto 186 raz(y) 104,23 KB

MB skrzynie.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 173,14 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-21, 21:53   

Chwila, moment. Jedyna dostępna "szybka" skrzynia to właśnie ta, która aktualnie pracuje w naszym kamperku: G1/18-5-4,69 (przełożenie "piątki" 0,806 = nadbieg). Wszystkie inne mają przełożenie najwyższego biegu (4 albo 5) o wartości 1 (bezpośrednie).

Wracając do zasadności montażu tej skrzyni w blaszance 207D zwracam uwagę, że to autko jest sporo lżejsze od naszego kamperka, a do tego nie stawia takich oporów aerodynamicznych, jak integral Hymera. Inna sprawa, że Mercedes nie stosował fabrycznie skrzyń z nadbiegiem do 207D i 307D, ani nawet w mocniejszych 309D. Takie były czasy, przypomnijcie sobie, ile osobówek z lat 70-tych i wczesnych 80-tych miało pięciobiegowe skrzynie (z nadbiegiem)?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-22, 07:32   

I tu sie z Toba nie zgodze,gdy odbieralem MB 207D w 82 roku z fabryki miala juz wlasnie zamontowana orginalnie skrzynie 5 biegowa,byla to wersia 6 osobowa plus przestrzen baga :szeroki_usmiech zowa.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-22, 13:06   

Skorpion napisał/a:
gdy odbieralem MB 207D w 82 roku z fabryki miala juz wlasnie zamontowana orginalnie skrzynie 5 biegowa

A jakie miała przełożenie "piątki"? Ja pisałem o skrzyniach z nadbiegiem (przełożenie "piątki" poniżej 1), a w 307D/407D były z "piątką" bezpośrednią i krócej zestopniowaną resztą biegów. ZTCW nadbieg pojawił się z modelami 208D/308D/310D, ale może były jakieś wersje przejściowe?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***