Skrzynia 5 zamiast 4 w "kaczce"? |
Autor |
Wiadomość |
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-06-19, 07:32
|
|
|
TomekW napisał/a: |
Przydatność tej przeróbki wyjdzie w praniu (czyt. w trasie). Jak na razie poprawa jest zauważalna, ale nie zmierzona (nie działa szybkościomierz). |
Można mierzyć nawigacją |
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-06-19, 10:25
|
|
|
jacekiagatka napisał/a: | wymieniałem w poprzednim kamperze, najpierw silnik na 3.o potem skrzynię biegów a potem.... odpadły mi koła drobiazg 4 razy |
Nie wytrzymały nadmiaru mocy?
Silnika nie mam zamiaru wymieniać, za duże koszty. |
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-06-27, 17:42
|
|
|
"Nowa" skrzynia przeszła właśnie chrzest bojowy na trasie Kraków-Pobierowo. A oto garść obserwacji autorstwa mojego brata, który właśnie "oblatuje" kamperka po przeróbce:
Wyraźnie poprawił się komfort jazdy (niższe obroty=mniejsza głośność). Maksymalna prędkość podróżna wzrosła z 85 do ok. 100 km/h. Co ciekawe, nie spadło zużycie paliwa: przy prędkości do 90 km/h utrzymuje się na poziomie 12l/100km, a przy 100 km/h wzrasta do ponad 14! Cóż, silnikowi wyraźnie brakuje mocy. Może pomogłaby wymiana wałka rozrządu na nowy typ (po modernizacji), wtedy moc wzrośnie z 65 do 72KM. Ale to już po sezonie, nie będzie czasu na rozgrzebywanie sprawnego silnika.
Przyzwyczajenia wymaga też inny schemat biegów z "jedynką" do tyłu. |
|
|
|
|
ROBHEN
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer
Dołączył: 17 Lut 2010
|
Wysłany: 2010-02-18, 17:17
|
|
|
Witam odgrzewam stary temat wymiany skrzyni z 4 na 5-ke. Wielu ludzi po zakupie starego typu kampera zastanawia się czy dało by się "tym" jechać szybciej, ciszej i ekonomiczniej? W związku z tym pozwolę sobie zacytować tu mój post jaki napisałem kiedyś na forum miłośników klasycznych mercedesów. "Witam. Pomysł by wymienić skrzynie na 5 to dobra metoda na szybkie "zarżnięcie" silnika bez wpływu na zmniejszenie zużycia paliwa. Powód - jazda np. 80 km/h na nadbiegu to o kilkaset obrotów na minute mniej niż na czwórce. Ale masa pojazdu i opór powietrza pozostaje taka sama więc silnik ma o wiele "ciężej", wiec i tak konsumuje więcej paliwa zużywając się przy tym o wiele szybciej. Po za tym silniki te mają o wiele lepszą sprawność na wyższych obrotach. Tak że nie tędy droga. Mam też Hymera z silnikiem 220 D a więc teoretycznie o 10 kM słabszy a buda ma 6.6 metra i przejechałem nim prawie całą Europe i wiem że jest w nim głośno ale "tak ma być". Dla lubiących cisze produkowano ten model z silnikiem benzynowym 230 który za przyjemność w miarę cichej jazdy spalał 15 - 20 l benzyny. A jak trochę zaoszczędzić? Odsyłam do mojego artykułu w sierpniowym numerze miesięcznika "Caravaning ekspert" dostępnego w empik-u i salonikach prasowych kolportera." Tyle mój stary post. A jeśli ktoś ma jakieś szczegółowe pytania chętnie odpowiem. |
|
|
|
|
jokej84
początkujący forumowicz
Dołączył: 29 Maj 2010 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2010-05-29, 15:53
|
|
|
No i niestety kolega ROBHEN ma rację taką operacją w bardzo szybkim tępie zabijemy serce naszego pojazdu poniewarz obroty silnika spadają na przy tej samej rrędkości dość znacznie a by utrzymać ją silnik musi się bardziej napocić wzrasta tęperatura w komorach spalania a co za tym idzie za małe luzy na zaworach spowodują ich wypalenie powoduje to także zapiekanie pierścieni w tłoku jak w przypadkach ekstremalnych przepalenie samych tłoków
Kolego TomekW nie zauwarzyłeś że na piątce trzeba głębiej wćiskać pedał żeby mersio jakoś jechał? Odradzam zmianę wałka rozrządu na ten od silnika z większą mocą nie jest to część typu plug&play |
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-05-30, 00:44
|
|
|
Kolego jokej84, pierwszy post na forum i od razu mentorski ton; nawet nie wiem, komu odpowiadam, bo nie raczyłeś się przedstawić. Poza tym polecam korepetycje z ortografii, albo włączenie korekty tekstu w przeglądarce, bo zęby wypadają i tęperatura w głowie się podnosi...
jokej84 napisał/a: | Kolego TomekW nie zauwarzyłeś że na piątce trzeba głębiej wćiskać pedał żeby mersio jakoś jechał? |
Pewnie, że zauważyłem, Dlatego piątki używam tylko podczas jazdy z górki na autostradzie, inne zastosowanie nie ma sensu.
jokej84 napisał/a: | Odradzam zmianę wałka rozrządu na ten od silnika z większą mocą nie jest to część typu plug&play |
Polemizowałbym. Mam zaufanego mechanika, który "zjadł zęby" na starych mercedesach, a swoją własną "kaczką" zwiedził Maroko. Wałek rozrządu to jedna z kilku drobnych modyfikacji tego silnika na początku jego produkcji. Inna sprawa, że jak na razie przeszła mi ochota do grzebania w silniku. |
|
|
|
|
jokej84
początkujący forumowicz
Dołączył: 29 Maj 2010 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2010-05-30, 12:20
|
|
|
Jeżeli się tyczy ortografii to nie jestem w tym orłem zawsze miałem problem z poprawnym pisaniem a piszę w Wordzie i dopiero kopiuję tutaj
Przedstawiłem się w odpowiednim dziale, więc proszę sobie zajrzeć w miejsce na forum gdzie są takie tematy
Na temat polemiki i mechaników to już wiele słyszałem poznałem nawet kiedyś takiego, co podobno tylko same mercedesy robił a nie wiedział ze kaczka ma 5 biegów. Tak jak pisałem ten wałek nie jest typu Plug&play jest tylko jedną z części wymienionych w czasie modernizacji tego silnika, ponieważ została zmieniona cała głowica a nie tylko sam wałek, ale skoro twój mechanik wie lepiej no to już inna sprawa
A czy po zmianie skrzyni zmieniłeś licznik kilometrów również czy nie |
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-05-30, 23:04
|
|
|
jokej84 napisał/a: | Przedstawiłem się w odpowiednim dziale, więc proszę sobie zajrzeć w miejsce na forum gdzie są takie tematy |
OK, zwracam honor . Poszedłem na skróty, bo na Twoim profilu jak byk stało: "postów:1". To musi być jakiś błąd forum, bo po kliknięciu "znajdź wszystkie posty jokej84" pokazuje się również ten w wątku powitalnym, a ilość postów dalej nie zgadza się o 1.
jokej84 napisał/a: | A czy po zmianie skrzyni zmieniłeś licznik kilometrów również czy nie |
Nie. Licznik jest ten sam i wskazuje dobrze, bo nie zmieniałem przełożenia tylnego mostu. |
|
|
|
|
spawn66
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: mercedes tabart
Dołączył: 23 Mar 2008 Skąd: rzym
|
Wysłany: 2010-10-29, 16:57
|
|
|
Witam a ja zakladam cos takiego 3litry 174km skrzynia automat to juz druga przerobka perwsza zrobilem rok temu dmucha prawie 165 km a przy 130 km pali za 10 £ gazu |
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-10, 00:09
|
|
|
A ja mam 4 biegi i tak zostanie bo u mnie jest cicho i szybko bo mam benzynkę i szybką skrzynię. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia
Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-08-20, 17:13
|
|
|
No to teraz ja odgrzeje kotleta :
Mam 207D ze skrzynią 4 która wymaga wymiany. I teraz mam pytanie : po waszych dyskusjach raczej 5 nie będe wkładał i w związku z tym czy istnieje możliwość sprawdzenia ( np. po numerach ) czy skrzynia jest szybka czy wolna ? To samo dotyczy tylnego mostu. Chciałbym sprawdzić jaka jest u mnie bo przyjemna prędkość podróżna ( wg. gps ) to u mnie 70 km/h. Przy wyprzedzaniu dochodzi do 90 km/h i raczej to już koniec. |
_________________ keep calm and dance
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-21, 17:52
|
|
|
Poczytaj i dobierz
MB most.jpg
|
|
Plik ściągnięto 186 raz(y) 104,23 KB |
MB skrzynie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 197 raz(y) 173,14 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-21, 21:53
|
|
|
Chwila, moment. Jedyna dostępna "szybka" skrzynia to właśnie ta, która aktualnie pracuje w naszym kamperku: G1/18-5-4,69 (przełożenie "piątki" 0,806 = nadbieg). Wszystkie inne mają przełożenie najwyższego biegu (4 albo 5) o wartości 1 (bezpośrednie).
Wracając do zasadności montażu tej skrzyni w blaszance 207D zwracam uwagę, że to autko jest sporo lżejsze od naszego kamperka, a do tego nie stawia takich oporów aerodynamicznych, jak integral Hymera. Inna sprawa, że Mercedes nie stosował fabrycznie skrzyń z nadbiegiem do 207D i 307D, ani nawet w mocniejszych 309D. Takie były czasy, przypomnijcie sobie, ile osobówek z lat 70-tych i wczesnych 80-tych miało pięciobiegowe skrzynie (z nadbiegiem)? |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-22, 07:32
|
|
|
I tu sie z Toba nie zgodze,gdy odbieralem MB 207D w 82 roku z fabryki miala juz wlasnie zamontowana orginalnie skrzynie 5 biegowa,byla to wersia 6 osobowa plus przestrzen baga zowa. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
TomekW
weteran
Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-22, 13:06
|
|
|
Skorpion napisał/a: | gdy odbieralem MB 207D w 82 roku z fabryki miala juz wlasnie zamontowana orginalnie skrzynie 5 biegowa |
A jakie miała przełożenie "piątki"? Ja pisałem o skrzyniach z nadbiegiem (przełożenie "piątki" poniżej 1), a w 307D/407D były z "piątką" bezpośrednią i krócej zestopniowaną resztą biegów. ZTCW nadbieg pojawił się z modelami 208D/308D/310D, ale może były jakieś wersje przejściowe? |
|
|
|
|
|