Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper 4x4 jaki?
Autor Wiadomość
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 294/634
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-02-15, 23:22   

BIGL napisał/a:
Komplecik napisał/a:
joko napisał/a:
Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? :bigok

Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam :szeroki_usmiech

Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70 :haha:
Takie bajki to młodym Cielentom
:spoko

Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.



Teraz aktualnie mam 2 pickupy :szeroki_usmiech co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-15, 23:27   

BIGL napisał/a:
Jak taką zabudowę ubezpieczyć ? To nie są małe pieniądze jak podliczysz całkowity koszt budowy. Jako towar ? Czy jako zabudowa ? - i właśnie tu może być potrzebna homologacja


No nie ubezpieczysz , skoro jest to towar a nie zabudowa.
A jak masz zarejestrowanego pickup'a ? Przypuszczam , że jako osobowy do 3,5t , więc nie ma opcji , aby kapsułę pod to podciągnąć.

Musiał byś zmienić przeznaczenie na specjalny kempingowy , ale to też nie do zrobienia bo Tischer nie da Ci żadnych papierów bo ten produkt nie podlega pod homologację.

Dla mnie to nie problem bo ja i tak nie uznaję ubezpieczenia AC i jak nie muszę to nigdy nie płacę. Pieniądze wywalone w błoto , które nigdy się nie zwrócą, a poza tym nie mam zwyczaju tuczyć grubasów :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/128
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-02-15, 23:33   

Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać ;)
Ps. Sam Towar także na busie można ubezpieczać tylko po co ... :lol: :)
Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-02-15, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
coxWlkp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2021
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2025-02-15, 23:36   

przemo.d napisał/a:
Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać ;)


Dokładnie tak : :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-15, 23:43   

przemo.d napisał/a:
Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać ;)


Ciężarowy może być tylko wtedy kiedy część towarowa (paka) jest dłuższa od połowy rozstawu osi.
Mój by się kwalifikował bo jest z długą paką , ale nie chciałem . Zapłaciłem akcyzę , mam osobowy do 3,5t i mam święty spokój :spoko

Europejskie pickupy raczej nie kwalifikują się pod ciężarowe , może jedynie wersje z single cab i długą paką, ale nie wiem czy takie w ogóle są.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-16, 00:46   

coxWlkp napisał/a:


I świadectwo homologacji to prawnie nie umocowany papierek … :bajer


A i owszem, świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych (bo rozumiem że o takie Ci chodzi) jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem , ale tylko pod warunkiem , ze odnosi się do zmian względem homologacji pierwotnej (producenta) lub innych wcześniejszych zmian potwierdzonych stosownym świadectwem.
To jest jakby logiczne, bo ma ono (to świadectwo) potwierdzić , że dokonana zmiana jest zgodna ze sztuką, z prawem, oraz wymogami homologacji.
Jeśli samochód homologacji nie miał , nie ma i miał nie będzie , a jak powszechnie wiadomo samochody produkowane w USA nie mają (bo tam cos takiego zwyczajnie nie istnieje) , to nie da się zgodnie z prawem wystawić świadectwa homologacji do zmian konstrukcyjnych względem nieistniejącej homologacji. Takie działanie było by jawnym i poważnym naruszeniem prawa przez urzędnika, a taki dokument byłby nic nie znaczącym papierkiem.

Bez homologacji producenta nie da się nawet stwierdzić, że dokonano jakiejś zmiany , więc nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do żądania jakiegokolwiek dokumentu ją potwierdzającego czy legalizującego :spoko



Tak sobie dyskutujemy oczywiście teoretycznie , bo zmiana czy modyfikacja skrzyni ładunkowej w pickupie (bez znaczenia czy europejskim z homologacją czy tym amerykańskim bez) nie jest zmianą konstrukcyjna , która wymagała by jakichkolwiek uzgodnień z kimkolwiek, dopóki nie zmieniamy ani nie modyfikujemy punktów mocowania do ramy.
Skrzynia ładunkowa w moim samochodzie przykręcana jest sześcioma śrubami do odpowiednich uchwytów w samej ramie nośnej i ten nowy flatbed będzie tymi samymi śrubami zamocowany dokładnie w tych samych miejscach . Nawet lampy tylne przeniosę oryginalne bo mi się nie chce instalacji przerabiać .

Ja rozumiem, że w Polsce te kwestie homologacji, legalizacji i innych "acji" osiągnęły już dawno granicę absurdu i wielu ludziom wali na dekiel , ale nie można dac się zwariować :spoko
Ostatnio zmieniony przez joko 2025-02-16, 02:24, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-16, 01:06   

Komplecik napisał/a:
BIGL napisał/a:
Komplecik napisał/a:
joko napisał/a:
Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? :bigok

Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam :szeroki_usmiech

Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70 :haha:
Takie bajki to młodym Cielentom
:spoko

Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.



Teraz aktualnie mam 2 pickupy :szeroki_usmiech co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
:spoko


:haha: :bigok :spoko

Aż się z ciekawości przejadę na jakiś autobahn i spróbuję zamknąć budzik (u mnie są 2 paczki) . Myślisz że z 5,7HEMI nie da rady ? :diabelski_usmiech :haha: :ok

Wprawdzie RAM chodzi znacznie gorzej od elektryka mojej żony , który na 180 kończy zabawę , ale tamten ma założony unijny kaganiec, a RAM pochodzi z kraju wolnych ludzi :ok ...... czy może szybkich ?, ...zgłupiałem już :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 213/138
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-16, 04:26   

joko napisał/a:

świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem

Czy Ty będziesz musiał robić jakiekolwiek kontrole, oprócz przeglądu technicznego ?
A co z kwestią, z jaką boryka się wielu użytkowników forum, pt " przeróbka blaszaka na specjalny kampingowy"?
Czy Ty nie musisz homologować " przeróbki pickup'a na specjalny kampingowy ?
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 294/634
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-02-16, 07:45   

joko napisał/a:
Komplecik napisał/a:
BIGL napisał/a:
Komplecik napisał/a:
joko napisał/a:
Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? :bigok

Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam :szeroki_usmiech

Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70 :haha:
Takie bajki to młodym Cielentom
:spoko

Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.



Teraz aktualnie mam 2 pickupy :szeroki_usmiech co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
:spoko


:haha: :bigok :spoko

Aż się z ciekawości przejadę na jakiś autobahn i spróbuję zamknąć budzik (u mnie są 2 paczki) . Myślisz że z 5,7HEMI nie da rady ? :diabelski_usmiech :haha: :ok

Wprawdzie RAM chodzi znacznie gorzej od elektryka mojej żony , który na 180 kończy zabawę , ale tamten ma założony unijny kaganiec, a RAM pochodzi z kraju wolnych ludzi :ok ...... czy może szybkich ?, ...zgłupiałem już :haha:


Nim Ty zrobisz budkę to jesze chwilę zejdzie :haha: , aaaa i jeszcze jedno, joko pędzoncy złoty70 :haha: a w głowie burza myśli,, nie no wszystko pochowałem garnki nie latają, nie nie latają
k... Nie no te śruby to najlepsze najlepsze k... już nic lepszego nie ma będą trzymać nie nic się nie urwie, o k... :shock: Jak ja tymi 5tonami wychamuje, nie k...! Nie, jadę 70, pier.. :haha: to :haha:
joko Ty naprawdę ty chcesz żebym uwierzył że Ty z budą na plechach zapi.... 170 no weź przestań proszę cię, przecież :haha: jeździsz elektrykiem za friii :haha: ;) ;) ;)
Chłopaki dziękuję że mnie rozsmieszyliscie, nie zlosccie się, w głowie miałem tą wysublimowaną areodynamiczną bryłe pedzaca 170 i nie mogłem się oprzeć komentarzem, w każdym razie nie szalejcie tak ostro :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
komplet
Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2025-02-16, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BIGL 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer Eriba - ogonek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lip 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2025-02-16, 07:54   

joko napisał/a:
przemo.d napisał/a:
Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać ;)


Ciężarowy może być tylko wtedy kiedy część towarowa (paka) jest dłuższa od połowy rozstawu osi.
Mój by się kwalifikował bo jest z długą paką , ale nie chciałem . Zapłaciłem akcyzę , mam osobowy do 3,5t i mam święty spokój :spoko

Europejskie pickupy raczej nie kwalifikują się pod ciężarowe , może jedynie wersje z single cab i długą paką, ale nie wiem czy takie w ogóle są.


W większości są ciężarowe ( w dowodzie) - rozliczenie z US to inna sprawa tu ogranicza nas 2 rząd siedzeń.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2025-02-16, 09:45   

przemo.d napisał/a:

Miejsca w tym jest więcej jak w blaszance bo szerokość pozostaje słuszna i proste ściany robią robotę.


Jakim to cudem? Mam blaszankę L4H2, długość samej paki to 4,2m, a po zdjęciu ściany grodziowej dochodzi przestrzeń kabiny, więc razem na luzie jest 5 metrów długości. Szerokość i wysokość wnętrza powiedzmy że podobne, więc nijak mi nie wychodzi że kapsuła ma więcej miejsca jak blaszaki...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
coxWlkp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2021
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2025-02-16, 09:51   

joko napisał/a:
coxWlkp napisał/a:


I świadectwo homologacji to prawnie nie umocowany papierek … :bajer


A i owszem, świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych (bo rozumiem że o takie Ci chodzi) jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem , ale tylko pod warunkiem , ze odnosi się do zmian względem homologacji pierwotnej (producenta) lub innych wcześniejszych zmian potwierdzonych stosownym świadectwem.
To jest jakby logiczne, bo ma ono (to świadectwo) potwierdzić , że dokonana zmiana jest zgodna ze sztuką, z prawem, oraz wymogami homologacji.
Jeśli samochód homologacji nie miał , nie ma i miał nie będzie , a jak powszechnie wiadomo samochody produkowane w USA nie mają (bo tam cos takiego zwyczajnie nie istnieje) , to nie da się zgodnie z prawem wystawić świadectwa homologacji do zmian konstrukcyjnych względem nieistniejącej homologacji. Takie działanie było by jawnym i poważnym naruszeniem prawa przez urzędnika, a taki dokument byłby nic nie znaczącym papierkiem.

Bez homologacji producenta nie da się nawet stwierdzić, że dokonano jakiejś zmiany , więc nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do żądania jakiegokolwiek dokumentu ją potwierdzającego czy legalizującego :spoko



Tak sobie dyskutujemy oczywiście teoretycznie , bo zmiana czy modyfikacja skrzyni ładunkowej w pickupie (bez znaczenia czy europejskim z homologacją czy tym amerykańskim bez) nie jest zmianą konstrukcyjna , która wymagała by jakichkolwiek uzgodnień z kimkolwiek, dopóki nie zmieniamy ani nie modyfikujemy punktów mocowania do ramy.
Skrzynia ładunkowa w moim samochodzie przykręcana jest sześcioma śrubami do odpowiednich uchwytów w samej ramie nośnej i ten nowy flatbed będzie tymi samymi śrubami zamocowany dokładnie w tych samych miejscach . Nawet lampy tylne przeniosę oryginalne bo mi się nie chce instalacji przerabiać .

Ja rozumiem, że w Polsce te kwestie homologacji, legalizacji i innych "acji" osiągnęły już dawno granicę absurdu i wielu ludziom wali na dekiel , ale nie można dac się zwariować :spoko


To pozostaje życzyć udanej eksploatacji … mój pickup ma homologację (wersja europejska) auto ciężarowe DMC 3270kg a buda jeździ jako cargo :) i takie ubezpieczenie posiadam. Sprawdza się. Oczywiście słusznie zauważono, że miejsca szkoda :) przy montażu na oryginalnej skrzyni. Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-16, 10:01   

Darson napisał/a:

Czy Ty będziesz musiał robić jakiekolwiek kontrole, oprócz przeglądu technicznego ?


Nie

Darson napisał/a:

A co z kwestią, z jaką boryka się wielu użytkowników forum, pt " przeróbka blaszaka na specjalny kampingowy"?


No borykają się nadal. Ja nie przerabiam blaszaka na specjalny kempingowy więc się nie borykam :spoko

Darson napisał/a:

Czy Ty nie musisz homologować " przeróbki pickup'a na specjalny kampingowy ?


Nie muszę , bo pickup'a na specjalny kempingowy też nie przerabiam.
W polskim prawie nie istnieje taki rodzaj pojazdu jak pickup, to jest tylko tzw.nazwa potoczna.
W papierach (i w CEPiKu) jest osobowy z DMC do 3,5t i taki zostaje.

Ja w ogóle nic nie przerabiam , tylko buduję budkę , którą potem będę sobie woził tym autkiem bo się do tego super nadaje :ok
Ludzie wożą sobie osobówkami namioty, lodówki, krzesła i inne graty , a ja sobie będę woził budke :-P :haha: :spoko

Na autostradzie będę osobowy, na parkingach będę osobowy ,na drogach z ograniczeniami będę osobowy i w mieście też. Jedyne ograniczenia jakie mnie mogą zatrzymać to tonażowe i wysokościowe, ale nie mozna mieć wszystkiego :bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/128
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-02-16, 10:16   

[/quote]Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem :) [/quote]
Jak rozumiesz lansujesz to jako + bo dla większości wymiana kamperka polega na wymianie całości. I radość jest właśnie w tym, że jest nowy koń i zabudowa :haha: koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku :spoko Czyli na dojechanie do celu. Radość przy wymianie polega na nowej zabudowie, nowe pstryczki, szafeczki i zawsze jest tak jakoś milej a koń to tylko dodatek :mrgreen: to jak by człowiek mówił, że zmienił garnitur a marynarka stara ciągle zostawała... Nie widzę w tym żadnego plusa.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-16, 10:53   

przemo.d napisał/a:
Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem :)
Jak rozumiesz lansujesz to jako + bo dla większości wymiana kamperka polega na wymianie całości. I radość jest właśnie w tym, że jest nowy koń i zabudowa :haha: koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku :spoko Czyli na dojechanie do celu. Radość przy wymianie polega na nowej zabudowie, nowe pstryczki, szafeczki i zawsze jest tak jakoś milej a koń to tylko dodatek :mrgreen: to jak by człowiek mówił, że zmienił garnitur a marynarka stara ciągle zostawała... Nie widzę w tym żadnego plusa

Ale to działa w dwie strony :spoko
Jak ktoś lubi i chce zmienić sobie budkę to w tej wersji ma szybciej , prościej i taniej :haha:
To daje większą swobodę, bo zależnie od potrzeb możemy w dowolnym momencie wymieć jedno , drugie , albo oba.
Konieczność wymiany całości w przypadku tradycyjnego kampera to wada nie zaleta.
Częsty jest przypadek, że np. chcemy zmienić sobie kampera aby mieć nowsze autko, a potem okazuje się że nowa zabudowa nie jest taka fajna funkcjonalna i solidna jak stara.

Nie zgadzam się też z tym że koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku. Dla mnie na ten przykład kamper jest bardziej samochodem z możliwością spania niż domem którym można przejechać z punktu A do B . :spoko

W rozwiązaniu które realizuję najbardziej pasuje mi właśnie to, że będę mógł podróżować w nieporównywalnie większym komforcie niż dotychczas dostawczakiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***