 |
|
Kamper 4x4 jaki? |
Autor |
Wiadomość |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 294/634 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2025-02-15, 23:22
|
|
|
BIGL napisał/a: | Komplecik napisał/a: | joko napisał/a: | Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? |
Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam
Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70
Takie bajki to młodym Cielentom
|
Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.
|
Teraz aktualnie mam 2 pickupy co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-15, 23:27
|
|
|
BIGL napisał/a: | Jak taką zabudowę ubezpieczyć ? To nie są małe pieniądze jak podliczysz całkowity koszt budowy. Jako towar ? Czy jako zabudowa ? - i właśnie tu może być potrzebna homologacja |
No nie ubezpieczysz , skoro jest to towar a nie zabudowa.
A jak masz zarejestrowanego pickup'a ? Przypuszczam , że jako osobowy do 3,5t , więc nie ma opcji , aby kapsułę pod to podciągnąć.
Musiał byś zmienić przeznaczenie na specjalny kempingowy , ale to też nie do zrobienia bo Tischer nie da Ci żadnych papierów bo ten produkt nie podlega pod homologację.
Dla mnie to nie problem bo ja i tak nie uznaję ubezpieczenia AC i jak nie muszę to nigdy nie płacę. Pieniądze wywalone w błoto , które nigdy się nie zwrócą, a poza tym nie mam zwyczaju tuczyć grubasów |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-02-15, 23:33
|
|
|
Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać
Ps. Sam Towar także na busie można ubezpieczać tylko po co ... |
Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-02-15, 23:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
coxWlkp
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2021 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2025-02-15, 23:36
|
|
|
przemo.d napisał/a: | Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać |
Dokładnie tak : |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-15, 23:43
|
|
|
przemo.d napisał/a: | Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać |
Ciężarowy może być tylko wtedy kiedy część towarowa (paka) jest dłuższa od połowy rozstawu osi.
Mój by się kwalifikował bo jest z długą paką , ale nie chciałem . Zapłaciłem akcyzę , mam osobowy do 3,5t i mam święty spokój
Europejskie pickupy raczej nie kwalifikują się pod ciężarowe , może jedynie wersje z single cab i długą paką, ale nie wiem czy takie w ogóle są. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-16, 00:46
|
|
|
coxWlkp napisał/a: |
I świadectwo homologacji to prawnie nie umocowany papierek … |
A i owszem, świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych (bo rozumiem że o takie Ci chodzi) jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem , ale tylko pod warunkiem , ze odnosi się do zmian względem homologacji pierwotnej (producenta) lub innych wcześniejszych zmian potwierdzonych stosownym świadectwem.
To jest jakby logiczne, bo ma ono (to świadectwo) potwierdzić , że dokonana zmiana jest zgodna ze sztuką, z prawem, oraz wymogami homologacji.
Jeśli samochód homologacji nie miał , nie ma i miał nie będzie , a jak powszechnie wiadomo samochody produkowane w USA nie mają (bo tam cos takiego zwyczajnie nie istnieje) , to nie da się zgodnie z prawem wystawić świadectwa homologacji do zmian konstrukcyjnych względem nieistniejącej homologacji. Takie działanie było by jawnym i poważnym naruszeniem prawa przez urzędnika, a taki dokument byłby nic nie znaczącym papierkiem.
Bez homologacji producenta nie da się nawet stwierdzić, że dokonano jakiejś zmiany , więc nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do żądania jakiegokolwiek dokumentu ją potwierdzającego czy legalizującego
Tak sobie dyskutujemy oczywiście teoretycznie , bo zmiana czy modyfikacja skrzyni ładunkowej w pickupie (bez znaczenia czy europejskim z homologacją czy tym amerykańskim bez) nie jest zmianą konstrukcyjna , która wymagała by jakichkolwiek uzgodnień z kimkolwiek, dopóki nie zmieniamy ani nie modyfikujemy punktów mocowania do ramy.
Skrzynia ładunkowa w moim samochodzie przykręcana jest sześcioma śrubami do odpowiednich uchwytów w samej ramie nośnej i ten nowy flatbed będzie tymi samymi śrubami zamocowany dokładnie w tych samych miejscach . Nawet lampy tylne przeniosę oryginalne bo mi się nie chce instalacji przerabiać .
Ja rozumiem, że w Polsce te kwestie homologacji, legalizacji i innych "acji" osiągnęły już dawno granicę absurdu i wielu ludziom wali na dekiel , ale nie można dac się zwariować |
Ostatnio zmieniony przez joko 2025-02-16, 02:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-16, 01:06
|
|
|
Komplecik napisał/a: | BIGL napisał/a: | Komplecik napisał/a: | joko napisał/a: | Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? |
Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam
Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70
Takie bajki to młodym Cielentom
|
Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.
|
Teraz aktualnie mam 2 pickupy co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
|
Aż się z ciekawości przejadę na jakiś autobahn i spróbuję zamknąć budzik (u mnie są 2 paczki) . Myślisz że z 5,7HEMI nie da rady ?
Wprawdzie RAM chodzi znacznie gorzej od elektryka mojej żony , który na 180 kończy zabawę , ale tamten ma założony unijny kaganiec, a RAM pochodzi z kraju wolnych ludzi ...... czy może szybkich ?, ...zgłupiałem już |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 213/138 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-02-16, 04:26
|
|
|
joko napisał/a: |
świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem |
Czy Ty będziesz musiał robić jakiekolwiek kontrole, oprócz przeglądu technicznego ?
A co z kwestią, z jaką boryka się wielu użytkowników forum, pt " przeróbka blaszaka na specjalny kampingowy"?
Czy Ty nie musisz homologować " przeróbki pickup'a na specjalny kampingowy ? |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 294/634 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2025-02-16, 07:45
|
|
|
joko napisał/a: | Komplecik napisał/a: | BIGL napisał/a: | Komplecik napisał/a: | joko napisał/a: | Robercik ale że co , że silnik nie podoła , czy że budka spadnie ? |
Nie nie.... Nie, ciężko takiego pickup a bez budy do 170 bujnąć, tak mi się wydaje, ale ja się nie znam
Ten środek ciężkości areoo stworzone do paczki70
Takie bajki to młodym Cielentom
|
Podjedź do salonu, poproś - może ktoś da ci się...
Mało wiedzy , zamknięty w swoim świecie - no ale najgłośniejszy z mojszą racją.
|
Teraz aktualnie mam 2 pickupy co prawda nie jest to ford a jedynie toyoda i L200
|
Aż się z ciekawości przejadę na jakiś autobahn i spróbuję zamknąć budzik (u mnie są 2 paczki) . Myślisz że z 5,7HEMI nie da rady ?
Wprawdzie RAM chodzi znacznie gorzej od elektryka mojej żony , który na 180 kończy zabawę , ale tamten ma założony unijny kaganiec, a RAM pochodzi z kraju wolnych ludzi ...... czy może szybkich ?, ...zgłupiałem już |
Nim Ty zrobisz budkę to jesze chwilę zejdzie , aaaa i jeszcze jedno, joko pędzoncy złoty70 a w głowie burza myśli,, nie no wszystko pochowałem garnki nie latają, nie nie latają
k... Nie no te śruby to najlepsze najlepsze k... już nic lepszego nie ma będą trzymać nie nic się nie urwie, o k... Jak ja tymi 5tonami wychamuje, nie k...! Nie, jadę 70, pier.. to
joko Ty naprawdę ty chcesz żebym uwierzył że Ty z budą na plechach zapi.... 170 no weź przestań proszę cię, przecież jeździsz elektrykiem za friii
Chłopaki dziękuję że mnie rozsmieszyliscie, nie zlosccie się, w głowie miałem tą wysublimowaną areodynamiczną bryłe pedzaca 170 i nie mogłem się oprzeć komentarzem, w każdym razie nie szalejcie tak ostro
|
_________________ komplet |
Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2025-02-16, 08:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BIGL
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer Eriba - ogonek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2025-02-16, 07:54
|
|
|
joko napisał/a: | przemo.d napisał/a: | Te pikupy to chyba mają w dowodzie samochód ciężarowy do 3.5T ?
Zawsze VAT od tego można było odliczać |
Ciężarowy może być tylko wtedy kiedy część towarowa (paka) jest dłuższa od połowy rozstawu osi.
Mój by się kwalifikował bo jest z długą paką , ale nie chciałem . Zapłaciłem akcyzę , mam osobowy do 3,5t i mam święty spokój
Europejskie pickupy raczej nie kwalifikują się pod ciężarowe , może jedynie wersje z single cab i długą paką, ale nie wiem czy takie w ogóle są. |
W większości są ciężarowe ( w dowodzie) - rozliczenie z US to inna sprawa tu ogranicza nas 2 rząd siedzeń. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2025-02-16, 09:45
|
|
|
przemo.d napisał/a: |
Miejsca w tym jest więcej jak w blaszance bo szerokość pozostaje słuszna i proste ściany robią robotę. |
Jakim to cudem? Mam blaszankę L4H2, długość samej paki to 4,2m, a po zdjęciu ściany grodziowej dochodzi przestrzeń kabiny, więc razem na luzie jest 5 metrów długości. Szerokość i wysokość wnętrza powiedzmy że podobne, więc nijak mi nie wychodzi że kapsuła ma więcej miejsca jak blaszaki... |
|
|
|
 |
coxWlkp
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2021 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2025-02-16, 09:51
|
|
|
joko napisał/a: | coxWlkp napisał/a: |
I świadectwo homologacji to prawnie nie umocowany papierek … |
A i owszem, świadectwo homologacji do zmian konstrukcyjnych (bo rozumiem że o takie Ci chodzi) jest jak najbardziej umocowanym prawnie dokumentem , ale tylko pod warunkiem , ze odnosi się do zmian względem homologacji pierwotnej (producenta) lub innych wcześniejszych zmian potwierdzonych stosownym świadectwem.
To jest jakby logiczne, bo ma ono (to świadectwo) potwierdzić , że dokonana zmiana jest zgodna ze sztuką, z prawem, oraz wymogami homologacji.
Jeśli samochód homologacji nie miał , nie ma i miał nie będzie , a jak powszechnie wiadomo samochody produkowane w USA nie mają (bo tam cos takiego zwyczajnie nie istnieje) , to nie da się zgodnie z prawem wystawić świadectwa homologacji do zmian konstrukcyjnych względem nieistniejącej homologacji. Takie działanie było by jawnym i poważnym naruszeniem prawa przez urzędnika, a taki dokument byłby nic nie znaczącym papierkiem.
Bez homologacji producenta nie da się nawet stwierdzić, że dokonano jakiejś zmiany , więc nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do żądania jakiegokolwiek dokumentu ją potwierdzającego czy legalizującego
Tak sobie dyskutujemy oczywiście teoretycznie , bo zmiana czy modyfikacja skrzyni ładunkowej w pickupie (bez znaczenia czy europejskim z homologacją czy tym amerykańskim bez) nie jest zmianą konstrukcyjna , która wymagała by jakichkolwiek uzgodnień z kimkolwiek, dopóki nie zmieniamy ani nie modyfikujemy punktów mocowania do ramy.
Skrzynia ładunkowa w moim samochodzie przykręcana jest sześcioma śrubami do odpowiednich uchwytów w samej ramie nośnej i ten nowy flatbed będzie tymi samymi śrubami zamocowany dokładnie w tych samych miejscach . Nawet lampy tylne przeniosę oryginalne bo mi się nie chce instalacji przerabiać .
Ja rozumiem, że w Polsce te kwestie homologacji, legalizacji i innych "acji" osiągnęły już dawno granicę absurdu i wielu ludziom wali na dekiel , ale nie można dac się zwariować |
To pozostaje życzyć udanej eksploatacji … mój pickup ma homologację (wersja europejska) auto ciężarowe DMC 3270kg a buda jeździ jako cargo i takie ubezpieczenie posiadam. Sprawdza się. Oczywiście słusznie zauważono, że miejsca szkoda przy montażu na oryginalnej skrzyni. Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-16, 10:01
|
|
|
Darson napisał/a: |
Czy Ty będziesz musiał robić jakiekolwiek kontrole, oprócz przeglądu technicznego ? |
Nie
Darson napisał/a: |
A co z kwestią, z jaką boryka się wielu użytkowników forum, pt " przeróbka blaszaka na specjalny kampingowy"? |
No borykają się nadal. Ja nie przerabiam blaszaka na specjalny kempingowy więc się nie borykam
Darson napisał/a: |
Czy Ty nie musisz homologować " przeróbki pickup'a na specjalny kampingowy ? |
Nie muszę , bo pickup'a na specjalny kempingowy też nie przerabiam.
W polskim prawie nie istnieje taki rodzaj pojazdu jak pickup, to jest tylko tzw.nazwa potoczna.
W papierach (i w CEPiKu) jest osobowy z DMC do 3,5t i taki zostaje.
Ja w ogóle nic nie przerabiam , tylko buduję budkę , którą potem będę sobie woził tym autkiem bo się do tego super nadaje
Ludzie wożą sobie osobówkami namioty, lodówki, krzesła i inne graty , a ja sobie będę woził budke
Na autostradzie będę osobowy, na parkingach będę osobowy ,na drogach z ograniczeniami będę osobowy i w mieście też. Jedyne ograniczenia jakie mnie mogą zatrzymać to tonażowe i wysokościowe, ale nie mozna mieć wszystkiego |
|
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-02-16, 10:16
|
|
|
[/quote]Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem [/quote]
Jak rozumiesz lansujesz to jako + bo dla większości wymiana kamperka polega na wymianie całości. I radość jest właśnie w tym, że jest nowy koń i zabudowa koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku Czyli na dojechanie do celu. Radość przy wymianie polega na nowej zabudowie, nowe pstryczki, szafeczki i zawsze jest tak jakoś milej a koń to tylko dodatek to jak by człowiek mówił, że zmienił garnitur a marynarka stara ciągle zostawała... Nie widzę w tym żadnego plusa. |
|
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-16, 10:53
|
|
|
przemo.d napisał/a: | Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że pasuje do wszystkich europejskich pickupów więc zmiana auta nie będzie problemem
Jak rozumiesz lansujesz to jako + bo dla większości wymiana kamperka polega na wymianie całości. I radość jest właśnie w tym, że jest nowy koń i zabudowa koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku Czyli na dojechanie do celu. Radość przy wymianie polega na nowej zabudowie, nowe pstryczki, szafeczki i zawsze jest tak jakoś milej a koń to tylko dodatek to jak by człowiek mówił, że zmienił garnitur a marynarka stara ciągle zostawała... Nie widzę w tym żadnego plusa |
Ale to działa w dwie strony
Jak ktoś lubi i chce zmienić sobie budkę to w tej wersji ma szybciej , prościej i taniej
To daje większą swobodę, bo zależnie od potrzeb możemy w dowolnym momencie wymieć jedno , drugie , albo oba.
Konieczność wymiany całości w przypadku tradycyjnego kampera to wada nie zaleta.
Częsty jest przypadek, że np. chcemy zmienić sobie kampera aby mieć nowsze autko, a potem okazuje się że nowa zabudowa nie jest taka fajna funkcjonalna i solidna jak stara.
Nie zgadzam się też z tym że koń służy tylko do tej gorszej części wypoczynku. Dla mnie na ten przykład kamper jest bardziej samochodem z możliwością spania niż domem którym można przejechać z punktu A do B .
W rozwiązaniu które realizuję najbardziej pasuje mi właśnie to, że będę mógł podróżować w nieporównywalnie większym komforcie niż dotychczas dostawczakiem. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|