|
Jaki akumulator? |
| Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-05-02, 18:21
|
|
|
Mam pytanie,
Jak odnieść się do wskazań na wyświetlaczu Tracera MPPT, gdy pokazuje 0,2A przy 13,8Volta akumulatora na tzw pełnym "standbaju", czyli wszystko wyłączone.
Czy to rzeczywisty pobór z tego akumulatora?
MPPT podłączony bezpośrednio do akumulatora tylko budy.
Czy te wskazania mogą służyć do określenia bieżącego zużycia?
Np. odpalając przetwornicę na jałowo podskakuje do 2A potem ok 1,5 A (Volt 1500/3000) |
|
|
|
 |
Mirekl61
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Gru 2014 Piwa: 54/38 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-05-02, 19:06
|
|
|
Nie o to chodzi?
Nie o to pytałem
No ale cóż na tym Forum "darmo" to słowo klucz |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2017-05-03, 07:49
|
|
|
| Bronek napisał/a: | | Np. odpalając przetwornicę na jałowo podskakuje do 2A potem ok 1,5 A (Volt 1500/3000) | moja bierze jeszcze więcej na jałowo, a dodatkowo zakłóca moje superowe radio, no cóż można słuchać z dysków. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-05-03, 17:17
|
|
|
Chodziło mi o interpretację wskazań z tego ustrojstwa.
A nie o konkretne pobory.
Dziwne, bo teraz mi nic nie pokazuje .
Soc 54%Solar ładuje. Nie podpięty do 230v
Włączałem wszystko i napięcie 12,8 m/w i 00A.
Muszę to na jakimś wywczasie przeanalizować.
kiedy, dlaczego i jak?
Jest pewnie jakiś algorytm? |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2017-06-18, 19:48
|
|
|
| Rawic napisał/a: | | Duracellki Leisure już w domu, ale montaż przesunął się na jutro, ciekawe o 20 Ah więcej a o 3 kg wagi mniej niż żelek, w sumie zyskam 40 Ah i 6 kg, przy identycznych gabarytach, nie mówiąc o cenie, bo przy zakupie dwóch sztuk, opuścił na tysiaka. Podobno w tym roku na Motor Show była pierwsza prezentacja tych Leisure w Polsce, byłem ale nie zwróciłem uwagi na stoisko Duracell. |
Kolego Rawic orientujesz się może czy akumulatory zakupione przez Ciebie będą dobrą alternatywą dla Exide Gel G80? ( czy w ładowarce zabudowy muszę coś zmienić? ) Mam dwa pod siedzeniami jak na zdjęciu poniżej. Moje chyba umarły bo jak słońce zajdzie po godzinie piszczeć mi zaczyna, że aku ma tylko 10.2 V, a w zabudowie tylko dwie komórki się ładowały i wiatraczki od lodówki. Przed chwilą zakryłem solara, zapaliłem wszystkie lampki (15 x 2W ledy) i po niecałej godzinie piszczy , że 10,5V...
aku.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 15 raz(y) 53,21 KB |
|
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2017-06-19, 08:15
|
|
|
| rigg napisał/a: | | czy akumulatory zakupione przez Ciebie będą dobrą alternatywą dla Exide Gel G80? | TAK | rigg napisał/a: | | ( czy w ładowarce zabudowy muszę coś zmienić? ) | NIE, jeśli masz przełącznik z Gel na Saure |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2017-06-19, 16:31
|
|
|
TAK | rigg napisał/a: | | ( czy w ładowarce zabudowy muszę coś zmienić? ) | NIE, jeśli masz przełącznik z Gel na Saure [/quote]
Witam
Trochę w papierach pogrzebałem, zwaliłem fotele i znalazłem trzy punkty gdzie muszę zmienić Z żelu na kwas
W panelu solara
W ładowarce
W module zabezpieczenia aku.
Zrobiłem też mały test akumulatorów, ale to w osobnym wątku opiszę.
solar panel.jpg Panel solara |
 |
| Plik ściągnięto 13 raz(y) 113,08 KB |
ładowarka.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 13 raz(y) 420,03 KB |
Moduł.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 16 raz(y) 198,74 KB |
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2017-06-21, 07:38
|
|
|
| Bronek napisał/a: | Mam pytanie,
Jak odnieść się do wskazań na wyświetlaczu Tracera MPPT, gdy pokazuje 0,2A przy 13,8Volta akumulatora na tzw pełnym "standbaju", czyli wszystko wyłączone.
Czy to rzeczywisty pobór z tego akumulatora?
MPPT podłączony bezpośrednio do akumulatora tylko budy.
Czy te wskazania mogą służyć do określenia bieżącego zużycia?
Np. odpalając przetwornicę na jałowo podskakuje do 2A potem ok 1,5 A (Volt 1500/3000) |
0,2A do czy z akumulatora?
Do - ładowanie, float charge.
Z - coś bierze energię, np regulator i wyświetlacz lub komputerek MT50 dołączony do Tracera (jeśli masz).
Aby być pewnym że wszystko jest odłączone trzeba to fizycznie/ galwanicznie odłączyć. W przeciwnym przypadku są standby, zasilanie układów kontrolujących pilota, włączanie, kondensatory itp.
A Ty sam się wygadałeś że masz regulator podłączony.
Odłącz regulator. Podłącz amperomierz. |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2017-06-21, 07:43
|
|
|
| toscaner napisał/a: |
Nie wiem już co z prądem robić. Żeby rozładować do 10,8V to chyba bym musiał przez tydzień nie odpalać silnika. Oczywiście webasto nocami jeszcze się włącza, lodówka, ładowarki do wszystkiego, laptop, tablety, proje |
Mam to samo. Za dużo energii. Inwerter chodzi 24h. Lodówkę wymuszę na 12V.
Ale ciągle za mało na klimatyzator. Dołożyłbym paneli, ale za mała powierzchnia dachu. Ciągle nie produkują klimatyzatorów jakie bym chciał.
Litowe to przyszłość. Najniższa cena nowych fabrycznie 1kWh akumulatorów litowych to 1200 zł. Czyli prawie tyle co AGM. Niestety trzeba kupić cały battery pack do Mitsubishi Evo i sobie wyjąć tyle ile potrzeba oraz dorobić indywidualny BMS. |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2017-06-21, 07:59
|
|
|
| Bronek napisał/a: |
Dlatego zweryfikuje swoje postępowanie wobec akumulatora . Czyli będzie pracował bardziej cyklicznie .
Co to oznacza : ano to ,że podobnie jak w samochodziku wnuka . ładujesz jeździsz rozładowujesz niemal do końca i ponownie ładujesz .
|
Błąd. Praca do pełnego rozładowania to (przeliczając na pełne cykle) kilkukrotnie mniej cykli, niż przy pracy buforowej. AGM lubi być naładowany.
Twój akumulator mógł skonać szybciej np. z powodu poboru dużego prądu przez inwerter.
Akumulatory lubiące pełne rozładowanie to np. NiCd czy do pewnego stopnia NiMH.
Kwasowe, żelowe, litowe, AGM nie lubią dużego rozładowania.
Litowe nie lubią dużego naładowania.
Przewymiaruj solary tak żeby akumulatory zawsze były pełne.
Przy następnej wymianie akumulatorów kup dwa zamiast jednego i podłącz równolegle dla zmniejszenia o połowę maksymalnego prądu. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-06-21, 08:05
|
|
|
Może się źle wyraziłem.? Cykliczność w rozumieniu, iż nie będę wisiał np w zimie na słupku.
Ale dzięki za uwagi. Fakt z dwa razy inwerter wyssał prąd. Niemniej od 2013 do 2017 dla akumulatora za rozsądną cenę to i tak nie jest źle.
Też czekam na "ruch" innowacyjny w kamperach.
Już mi się nie chce "dzielić czy mnożyć włosa..." w tym kamperze. Ma prawie 5 lat i.... to stara zabawka w sensie nie lat. "Opatrzyła" mi się. Nawet pożądnie nie umyłem |
| |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2017-06-21, 08:08
|
|
|
| Na zimę są tylko dwa wyjścia: podłączenie 230V na stałe lub całkowite odłączenie klemy akumulatora po wcześniejszym naładowaniu do pełna. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-06-21, 08:12
|
|
|
Do tej pory było 230 v i dawało to podobne przeżycia w kamperze i wcześniej u dwóch w csepce.
Teraz odłączę klemę. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-06-21, 15:14
|
|
|
| Johny_Walker napisał/a: | | Na zimę są tylko dwa wyjścia: podłączenie 230V na stałe lub całkowite odłączenie klemy akumulatora po wcześniejszym naładowaniu do pełna. | Jest jeszcze trzecie wyjście - podłączenie akumulatora pod urządzenie sprzedawane kiedyś w LIDL po 29 zł pod nazwą TRONIC. Jest to w pełni automatyczna ładowarka małej mocy do akumulatorów samochodowych. Max prąd ładowania jest rzędu 0,5 A. Akumulator przez całą zimę jest ciągle naładowany i nigdy przeładowany gdyż po naładowaniu ładowarka przechodzi w stan czuwania do momentu spadku napięcia do wartości załączającej go ponownie. Sprawdzone przez 8 lat na akumulatorach traktorów i innych maszyn rolniczych odstawionych na zimę. Razem 18 maszyn - nie akumulatorów gdyż na przykład kombajn lub większy John Deere czy Fendt mają ich po dwa. Żaden z akumulatorów w tym czasie nie padł. W moim kamperze mam podpięte na zimę dwie ładowarki i święty spokój od iluś tam lat. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| |
|
|
|
 |
|
|