Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/129
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-06-23, 05:35   

Jakieś wstrząsy i wzajemne ocieranie w czasie jazdy występują.
Lekka amortyzacja chyba nie zaszkodzi 😉
A obudowa ochronna oczywiście musi być.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AMIGO 
zaawansowany
Niepoprawny optymista

Twój sprzęt: Blaszany namiot na kołach
Dołączył: 29 Lis 2009
Piwa: 6/61
Skąd: ,,Góral nizinny''
Wysłany: 2025-06-23, 15:13   

Z tego co się naczytałem i naoglądałem do tej pory w tym temacie, to dość istotne wydaje mi się teź wyrównanie temperatury między ogniwami zewnętrznymi i wewnętrznymi (np. w czasie ładowania) :?: . Guma niekoniecznie temu sprzyja.
Niby szczegół, ale jeśli żle koncypuję, to proszę skorygować...
_________________
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 136/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-06-23, 18:05   

Źle koncypujesz. Jak chcesz panować nad temperaturą pięcio kilowego "klocka"?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/129
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-06-23, 18:34   

i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę.
Zastanawiałem się nad tym pod kątem umieszczenia czujnika temperatury.
Od dołu, od "podłogi" zawsze będzie trochę zimniej.
Od góry cieplej, bo tak działa fizyka i ciepłe powietrze unosi się do góry.
Teoretycznie więc czujnik powinien być od strony podłogi.

Ale chętnie się dowiem, czy rzeczywiście tak jest.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 64/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-06-23, 19:05   

Ja mam trzy czujniki . Jeden to czujnik własny bms , drugi wkładam od dołu czyli podłogi a trzeci z boku od strony przodu samochodu. Mój akumulator jest pod siedzeniem pasażera i zdecydowanie to najzimniejsze miejsce w kabinie. Rzecz dotyczy zimy. Gdy stoi kilka dni przy minusie to i tem akumulatora jest poniżej zera. Czujnik musi pokazywać najzimniejsze miejsce wówczas będzie odcinał ładowanie poniżej zera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2025-06-23, 19:06   

Darson napisał/a:
i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę.
Zastanawiałem się nad tym pod kątem umieszczenia czujnika temperatury.
Od dołu, od "podłogi" zawsze będzie trochę zimniej.
Od góry cieplej, bo tak działa fizyka i ciepłe powietrze unosi się do góry.
Teoretycznie więc czujnik powinien być od strony podłogi.

Ale chętnie się dowiem, czy rzeczywiście tak jest.


A co chcesz tym pomiarem temperatury ustalić?
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/129
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-06-23, 21:23   

odcięcie ładowania w pobliżu " minusa " ? Bms zalatwi sprawę ?
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 356/140
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2025-06-23, 21:33   

Darson napisał/a:
odcięcie ładowania w pobliżu " minusa " ? Bms zalatwi sprawę ?


Ustawiasz temperaturę odcięcia w aplikacji. W JK jest domyślna -20C więc trzeba to na pewno zmienić.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AMIGO 
zaawansowany
Niepoprawny optymista

Twój sprzęt: Blaszany namiot na kołach
Dołączył: 29 Lis 2009
Piwa: 6/61
Skąd: ,,Góral nizinny''
Wysłany: 2025-06-23, 21:56   

krzlac napisał/a:
Jak chcesz panować nad temperaturą pięcio kilowego "klocka"?


Otóż nie mam na myśli panowania nad temperaturą całego ,,klocka'' , lecz to o czym nadmienia Darek;

Cytat:
i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę


I z tym się zgadzam, zależy to od paru czynników.
Ja ze swej strony chciałbym tylko pomóc dojść ogniwom zewnętrznym i wewnętrznym do jak najlepszego wyrównaniana temperatur, bo to z kolei wpływa na stopień naładowania, a co za tym idzie również na rozjeżdżanie się napięć na poszczególnych ogniwach.
BMS odłączy ładowanie gdy któreś z ogniw osiągnie zaprogramowane napięcie a reszta może pozostać ,,niedożywiona''. Chodzi mi o możliwie równe warunki dla wszystkich ogniw. Guma moim zdaniem, nawet twarda, zbyt chętna do przewodzenia ciepła nie jest, ale nie zamierzam się przy tym ani upierać, ani spierać :box :aniolek
Gdy będę składał swoje aku, gumy raczej nie dam, chyba że mnie ktoś przekona że tak będzie dobrze (albo jeszcze lepiej))) :spoko :spoko
_________________
Bogdan
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 64/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-06-24, 07:05   

Tak czytam i czytam o tych przekładkach i śrubach i … jakbym czytał o przygotowaniu do lotu w kosmos. Przecież nie budujemy lądownika na Księżyc tylko zwykły akumulator. Czy on zrobi 8 tys cykli czy tylko 6 tys jakie to ma znaczenie. Tak samo z temp. Nie ma opcji w warunkach zimowych że temp wszystkich ogniw będzie taka sama. Pierwszy lifepo4 zbudowałem 6 lata temu gdy poza Świstakiem i kilkoma kolegami nikt się w te cuda nie bawił . Teraz mogę obserwować zachowanie i trwałość baterii. Podstawą jest jakość baterii !!!!!! Ta sama pojemność różni producenci różnica 20 proc. Zawsze sprawdzam to doświadczalnie. Jak słaby produkt - to ani gumy, ani skręcania nie pomogą. A kto Wam zagwarantuje jakość w chińskim sklepie czy nawet holenderskim?
Każdy obniża koszty więc zawsze kupujemy kota w worku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/129
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-06-24, 09:08   

orkaaa, jak się kupi badziew, to cudów nie będzie, wiadomo.
Ale lepiej nie "pomagać" w degradacji baterii, np ładując, gdy jest poniżej zera.

30A wystarczy czy raczej 50A ? Bateria 280Ah
W zasadzie niewielka różnica w pieniądzach, skoro już zdecydowałem się na tego Victrona.
Jakieś 270 zł.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2025-06-24, 11:20   

30 się mocno grzeje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 64/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-06-24, 13:02   

Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ale masz ładowanie 50 a nie 30 A co czasami jak zimą aku rozładowany i chcesz jadąc podładować ma znaczenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 136/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-06-24, 13:26   

A ta 30-stka lub 50-tka ma swój wentylator?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 64/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-06-24, 15:08   

30 ma tylko radiator wiec grzeje jak piec. Rękę można poparzyć. Na szczęście gdyby doszło do przegrzania wówczas się samo wyłączy.
Nie znam 50 A ale podobno mniej się grzeje .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***