Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 202/129 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-23, 05:35
|
|
|
Jakieś wstrząsy i wzajemne ocieranie w czasie jazdy występują.
Lekka amortyzacja chyba nie zaszkodzi 😉
A obudowa ochronna oczywiście musi być. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
|
 |
AMIGO
zaawansowany Niepoprawny optymista
Twój sprzęt: Blaszany namiot na kołach
Dołączył: 29 Lis 2009 Piwa: 6/61 Skąd: ,,Góral nizinny''
|
Wysłany: 2025-06-23, 15:13
|
|
|
Z tego co się naczytałem i naoglądałem do tej pory w tym temacie, to dość istotne wydaje mi się teź wyrównanie temperatury między ogniwami zewnętrznymi i wewnętrznymi (np. w czasie ładowania) . Guma niekoniecznie temu sprzyja.
Niby szczegół, ale jeśli żle koncypuję, to proszę skorygować... |
_________________ Bogdan |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 136/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2025-06-23, 18:05
|
|
|
Źle koncypujesz. Jak chcesz panować nad temperaturą pięcio kilowego "klocka"? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 202/129 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-23, 18:34
|
|
|
i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę.
Zastanawiałem się nad tym pod kątem umieszczenia czujnika temperatury.
Od dołu, od "podłogi" zawsze będzie trochę zimniej.
Od góry cieplej, bo tak działa fizyka i ciepłe powietrze unosi się do góry.
Teoretycznie więc czujnik powinien być od strony podłogi.
Ale chętnie się dowiem, czy rzeczywiście tak jest. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-06-23, 19:05
|
|
|
Ja mam trzy czujniki . Jeden to czujnik własny bms , drugi wkładam od dołu czyli podłogi a trzeci z boku od strony przodu samochodu. Mój akumulator jest pod siedzeniem pasażera i zdecydowanie to najzimniejsze miejsce w kabinie. Rzecz dotyczy zimy. Gdy stoi kilka dni przy minusie to i tem akumulatora jest poniżej zera. Czujnik musi pokazywać najzimniejsze miejsce wówczas będzie odcinał ładowanie poniżej zera. |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2025-06-23, 19:06
|
|
|
Darson napisał/a: | i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę.
Zastanawiałem się nad tym pod kątem umieszczenia czujnika temperatury.
Od dołu, od "podłogi" zawsze będzie trochę zimniej.
Od góry cieplej, bo tak działa fizyka i ciepłe powietrze unosi się do góry.
Teoretycznie więc czujnik powinien być od strony podłogi.
Ale chętnie się dowiem, czy rzeczywiście tak jest. |
A co chcesz tym pomiarem temperatury ustalić? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 202/129 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-23, 21:23
|
|
|
odcięcie ładowania w pobliżu " minusa " ? Bms zalatwi sprawę ? |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 356/140 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2025-06-23, 21:33
|
|
|
Darson napisał/a: | odcięcie ładowania w pobliżu " minusa " ? Bms zalatwi sprawę ? |
Ustawiasz temperaturę odcięcia w aplikacji. W JK jest domyślna -20C więc trzeba to na pewno zmienić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
AMIGO
zaawansowany Niepoprawny optymista
Twój sprzęt: Blaszany namiot na kołach
Dołączył: 29 Lis 2009 Piwa: 6/61 Skąd: ,,Góral nizinny''
|
Wysłany: 2025-06-23, 21:56
|
|
|
krzlac napisał/a: | Jak chcesz panować nad temperaturą pięcio kilowego "klocka"? |
Otóż nie mam na myśli panowania nad temperaturą całego ,,klocka'' , lecz to o czym nadmienia Darek;
Cytat: | i do tego każde ogniwo może mieć inną temperaturę |
I z tym się zgadzam, zależy to od paru czynników.
Ja ze swej strony chciałbym tylko pomóc dojść ogniwom zewnętrznym i wewnętrznym do jak najlepszego wyrównaniana temperatur, bo to z kolei wpływa na stopień naładowania, a co za tym idzie również na rozjeżdżanie się napięć na poszczególnych ogniwach.
BMS odłączy ładowanie gdy któreś z ogniw osiągnie zaprogramowane napięcie a reszta może pozostać ,,niedożywiona''. Chodzi mi o możliwie równe warunki dla wszystkich ogniw. Guma moim zdaniem, nawet twarda, zbyt chętna do przewodzenia ciepła nie jest, ale nie zamierzam się przy tym ani upierać, ani spierać
Gdy będę składał swoje aku, gumy raczej nie dam, chyba że mnie ktoś przekona że tak będzie dobrze (albo jeszcze lepiej))) |
_________________ Bogdan |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-06-24, 07:05
|
|
|
Tak czytam i czytam o tych przekładkach i śrubach i … jakbym czytał o przygotowaniu do lotu w kosmos. Przecież nie budujemy lądownika na Księżyc tylko zwykły akumulator. Czy on zrobi 8 tys cykli czy tylko 6 tys jakie to ma znaczenie. Tak samo z temp. Nie ma opcji w warunkach zimowych że temp wszystkich ogniw będzie taka sama. Pierwszy lifepo4 zbudowałem 6 lata temu gdy poza Świstakiem i kilkoma kolegami nikt się w te cuda nie bawił . Teraz mogę obserwować zachowanie i trwałość baterii. Podstawą jest jakość baterii !!!!!! Ta sama pojemność różni producenci różnica 20 proc. Zawsze sprawdzam to doświadczalnie. Jak słaby produkt - to ani gumy, ani skręcania nie pomogą. A kto Wam zagwarantuje jakość w chińskim sklepie czy nawet holenderskim?
Każdy obniża koszty więc zawsze kupujemy kota w worku. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 202/129 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-24, 09:08
|
|
|
orkaaa, jak się kupi badziew, to cudów nie będzie, wiadomo.
Ale lepiej nie "pomagać" w degradacji baterii, np ładując, gdy jest poniżej zera.
30A wystarczy czy raczej 50A ? Bateria 280Ah
W zasadzie niewielka różnica w pieniądzach, skoro już zdecydowałem się na tego Victrona.
Jakieś 270 zł. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2025-06-24, 11:20
|
|
|
30 się mocno grzeje |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-06-24, 13:02
|
|
|
Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ale masz ładowanie 50 a nie 30 A co czasami jak zimą aku rozładowany i chcesz jadąc podładować ma znaczenie. |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 136/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2025-06-24, 13:26
|
|
|
A ta 30-stka lub 50-tka ma swój wentylator? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-06-24, 15:08
|
|
|
30 ma tylko radiator wiec grzeje jak piec. Rękę można poparzyć. Na szczęście gdyby doszło do przegrzania wówczas się samo wyłączy.
Nie znam 50 A ale podobno mniej się grzeje . |
|
|
|
 |
|