 |
|
|
Skuter jako obowiązkowe wyposażenie kampera. |
| Autor |
Wiadomość |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 363/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2025-10-12, 21:16
|
|
|
| Wymiary podobne, waga ciut inna |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 21:24
|
|
|
Waga i wysokość to dla mnie główne priorytety bo ma iść do garażu. Te 100kg wobec 130+ to jednak spora różnica. W moim przypadku tak jak pisałem ma to być alternatywa dla dwóch rowerów elektrycznych na te wyjazdy, gdzie będzie to praktyczniejsze.
Dla mnie osobiście mocny elektryk na grubych oponach (fat bike) bije funkcjonalnie każdy, nawet najbardziej wypasiony skuter , bo jest zwyczajnie bardziej wszechstronny (można pojechać nim drogą publiczną, ścieżką rowerową , do lasu, czy po bezdrożach ). Ma jednak jedną wadę , mianowicie jest jednoosobowy. Mamy wprawdzie z żoną dwa takie "potworki" , ale o ile ja używam swojego bez względu na warunki drogowe, o tyle żona nie lubi i nie chce jeździć nim po drogach publicznych razem z samochodami, zwłaszcza w dużym ruchu i trudnych warunkach.
Brakuje nam więc poręcznego i dwuosobowego wozidełka, które ogarniało by krótkie, max 15-20 kilometrowe wypady "wokół komina"
Takie kwestie jak prędkość maksymalna , czy jakiś spory zasięg na baku to dla mnie sprawy drugorzędne.
Nasze elektryki ważą z bateriami po 44kg każdy , więc razem z osprzętem to jakieś 90kg w garażu. Taki skuterek w okolicach 100kg zabierany zamiast elektryków to było by praktycznie to samo i nie musiał bym szukać kilogramów wyrzucając z kampera coś innego
Z rzeczy istotnych dla nas to głównie wygoda podróżowania w dwójkę i łatwość wsiadania (odpowiednio długa i wygodna kanapa) , oraz moc i moment na tyle duża , aby podjazdy i ruszanie pod górkę nie stanowiło problemu (razem mamy 170kg )
I co jeszcze ? .....a no żeby na tym czymś jakoś wyglądać |
| |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 363/716 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-10-12, 21:45
|
|
|
Jednak mocny elektrk nie bije każego skutera.....
Rower który waży 44kg?? i do tego jednoosbowy...
Moje piaggio waży 154kg, ale zabieram pasażera, górki mu nie starszne, "stówę leci" mimo, że jedże tylko 50-70km/h. Dodatkowo jest kufer z tyłu na zakupy czy drugi kask.
Wada: nie mieści mi się do luku garażowego.
Ale jak skuter to minimum 125ccm. |
| Ostatnio zmieniony przez majsterus 2025-10-12, 21:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-10-12, 21:48
|
|
|
Ważny temat poruszyłeś. Ja kiedyś także woziłem skuter w garażu i także kupowałem to co wchodziło mi przez drzwi, z lusterkami, nie za cieżkie itd. Dlatego dziś jestem fanem składanej rampy
Nie śmierdzi w środku garaż, gratów nie trzeba przestawiać i obijać skuterka, parkuje się 2 min., , kupujesz co Ci pasuje a nie co się zmieści, waga -> to zabawny temat nie będę go rozwijał
O tym wyglądzie także i ja tak mam bo powyżej 190cm co bym komicznie na tym nie wyglądać
To SH spełnia wszystko oprócz wagi, i jeśli chodzi o odczucia przy pierwszym kontakcie to "czuć piniądz" choć nie wiem czy jest to 50% warte wiecej w porównaniu do np. Kymco
Przeglądnołem przed zakupem także te elektryczne 125 i wnioski : jest ich mało a ceny z Manhatanu-> jakość z Mozambiku, odpuściłem ten szajs to nie ta chwila jeszcze |
| Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-10-12, 22:15, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 21:57
|
|
|
Ze spalinowych skuterów w klasie 125 o niskiej wadze w okolicach 100kg to znalazłem:
- Yamaha RayZR 125 (99kg)
- wspomniana Honda Vision 110 (100kg)
- Yamaha D’elight 125 (101kg)
- Suzuki Address 125 (106kg)
- Suzuki Avenis 125 (107kg)
- Motron Ideo 125 (107kg)
- Suzuki Burgman Street 125EX (112kg)
Fajnych skuterów 130kg + jest cała masa i jeśli bym się na takiego zdecydował to nie koniecznie byłby to PCX
Ponieważ skutery elektryczne dysponujące podobnymi właściwościami trakcyjnymi do 125'tek , są z założenia od nich lżejsze i zazwyczaj z racji konstrukcji bardziej funkcjonalne w kwestii wygody i ilości miejsca na kanapie , rozważam również i taką opcję .
Skuter elektryczny rozwiązał by przy okazji dwie kwestie , 3-cie paliwo (poza diesel'em i gazem) i smród w garażu .
Może ktoś wozi w garażu coś na prąd co ma sens i mógłby polecić ? |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 267/200 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2025-10-12, 22:12
|
|
|
Mam Piaggio Liberty 125. Waży 110 kg. Duży kufer na dwa kaski. Do garażu wchodzi luźno chociaż wymieniłem mu ładne, oryginalne ale wysokie lusterka na składane.
Niezawodny. Kupiony w salonie 6 czy 7 lat temu i w kontekście tego modelu pisanie o drogich częściach zamiennych nie ma sensu. Jest niezawodny.
Polecam zdecydowanie chociaż przed zakupem nie robiłem jakiegoś specjalnego rankingu.
Miał być 125cm, jak najlżejszy i mieścić się do garażu.
W końcu to tylko skuter. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 22:13
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | Ważny temat poruszyłeś. Ja kiedyś także woziłem skuter w garażu i także kupowałem to co wchodziło mi przez drzwi, z lusterkami, nie za cieżkie itd. Dlatego dziś jestem fanem składanej rampy
Nie śmierdzi w środku garaż, gratów nie trzeba przestawiać i obijać skuterka, parkuje się 2 min., , kupujesz co Ci pasuje a nie co się zmieści, waga -> to zabawny temat nie będę go rozwijał |
Rampa odpada z wielu powodów i nawet nie biorę jej pod uwagę.
Rowerów tak już nie wożę i skutera też nie zamierzam
Skuter 130kg+ na rampie zamontowanej za kamperem w odległości ponad 2m za tylną osią to grubo ponad 200kg do nacisku na tylną oś. Przy kamperze do 3,5t z przednim napędem to dyskomfort sam w sobie , nawet z pominięciem kwestii wiadomych
Jakiekolwiek wozidło na rampie czy bagażniku to pokrowce , plandeki i cały ten syf ...... miałem , próbowałem i dziękuje |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 22:19
|
|
|
| rakro1 napisał/a: | | Mam Piaggio Liberty 125. Waży 110 kg. |
Tak, Piaggio Liberty 125 też powinien znaleźć się na tej liście
| rakro1 napisał/a: |
nie robiłem jakiegoś specjalnego rankingu.
Miał być 125cm, jak najlżejszy i mieścić się do garażu.
W końcu to tylko skuter. |
Też uważam że to tylko skuter , natomiast skoro jeszcze nie kupiłem i mam jakiś wybór , to czemu nie wybrać najlepszego ...... to zabawa sama w sobie , pewnie nawet lepsza jak samo kupowanie i potem używanie |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 22:29
|
|
|
| majsterus napisał/a: | Jednak mocny elektrk nie bije każego skutera.....
Rower który waży 44kg?? i do tego jednoosbowy...
|
No właśnie dlatego waży aż 44kg , żeby bił na głowę każdego skutera ..... przynajmniej 125'kę ....... ale to temat o skuterach nie rowerach , więc na tym poprzestańmy . |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 533/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-10-12, 22:43
|
|
|
Oj Robert, jakbym chciał i widział sens jeżdżenia kilkunastotonowym Morelo , to bym tu nie pytał o to jaki skuter wsadzić do garażu, tylko o to czy lepszy jest Smart czy 500'ka
Wkulanie tej Hondy Vision po rampie do garażu stanowi jakiś problem czy dyskomfort ? |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 363/716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2025-10-13, 06:36
|
|
|
| joko napisał/a: |
Oj Robert, jakbym chciał i widział sens jeżdżenia kilkunastotonowym Morelo , to bym tu nie pytał o to jaki skuter wsadzić do garażu, tylko o to czy lepszy jest Smart czy 500'ka
Wkulanie tej Hondy Vision po rampie do garażu stanowi jakiś problem czy dyskomfort ? |
Najazd jest ważny, jak będziesz miał próg przy krótkim najeździe będzie się wieszała, bez tej wyciągarki trzeba włazić do garażu i się gimnastykować.
Wracając do tematu skutera wymiary PCX i Vision są bardzo podobne kto wie czy bym nie wybrał PCX a mocniejszy kilka dobrych koni, szczerze mówiąc myślałem że jest sporo większy, Przemo ma rację że na większym skuterze się lepiej jeździ, trzeba by się skupić na pozycji pasażera w Sh i Vision jest podobna kanapa szerzej i bardziej wygodnie jest w SH, PCX kanapę ma na poziomach dla kierowcy w jednego będzie dobrze ciekawe czy pasażer nie będzie narzekał, najlepiej sobie wypróbować
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-10-13, 08:36
|
|
|
Nasz skuter waży 127 kg. To jest starszy model z 2019 roku.
Kuba , rozkminiasz temat który kiedyś ja miałem na blacie.
Prosta sprawa jedź do człowieka z Honda , Visiona oraz do kogoś z Liberty i PCX.
Jak przejedziesz się kawałek to wszystko będzie jasne.
Moje wątpliwości rozwiała jazda. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
| |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-10-13, 17:52
|
|
|
Na swoim Carnaby siedzę pionowo, czego nie ma w np PCX... Są większe koła, to też ma wpływ na trakcję.
Ogólnie jest masywniejszy niż wspomniane wyżej 125-tki. Ale to wyszystko kosztem masy.
Jak mi się znudzi to celuję w enduro 700ccm, ale wpierw trzeba zrobić A. |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-10-13, 19:30
|
|
|
Co byś od nowa Polski nie musiał budować opiszę co zauważyłem bo jestem świeżo po temacie :
W SH jest miękka kanapa i zawieszenie oraz dodatkowo kanapa jest dwuczęściowa. Pasażerka siedzi wyżej i widzi drogę z nad kierownika, oprzeć się może o tylni kufer plecami co znacząco poprawia jej komfort. Sam komfort resorowania i odczucia z jazdy z poprzednią moją 125 jest nieporównywalnie lepszy.
Te pierdziki chłodzone cieczą są mocniejsze bo w okolicy 13-15km a chłodzone wiatrakiem mają wszystkie około 10km co jest jak by nie patrzeć 30% różnicy. I te wodą chłodzone są bardzo ciche podczas pracy a te powietrzem są znacznie głośniejsze to fakty.
Z tych elektryków natomiast masz jak to u kitajców lekkie podróby: nie PCX tylko Super SOCO CPX, ma toto 2x45Ah 60V litową z ładowarką 15A pod fotelem wrzuconą /dosłownie na bateriech leży luźno ładowarka / baterie mają takie hermetyczne złącze a ladowarka leży na nich . Ładować można z 230V lub z dorobionego Type2, ładowanie DC tu nie wchodzi w grę... Czyli około 900W przez 7H powinno wystarczyć na około 140km bez szaleństw w 1 osobę. I w tym nie masz pod fotelem schowka, przez baterie masz wysoko środek ciężkości pojazdu... jako bagażnik pozostaje kufer na tyle za dopłatą i podłoga, dla mnie to za mało miejsca. Te baterie są wyciągane co w przypadku Litowych nie uważam za zaletę/raczej nie polecam uszkadzać ich mechanicznie/ są także dosyć ciężkie może te puszki są solidne tego nie sprawdziłem, waga puszki około 15kg / I trzeba się z nimi szarpać jak chcesz wyjąć ale można także na szczęście ładować w skuterze bez wyciągania. W Hondzie CUV to bliźniacze rozwiązania.. Bez baterii te motorki ważą około 100kg a z bateriami około 130kg. I ceny mają około 10kpln wyższe od takiego nowego np. SH. Oglądałem to i nic nie broni ceny jaką obecnie chcą za to sprzedawcy, a od kitajców nic nie zamówi się bezposrednio bo nie mają EU homologacji do zarejestrowania u nas. Znaczy zamówić można na Ali poniżej 10kpln jakiegoś klona ale jeździć tym będzie można po swoim podwórku później
Co do rampy w tak ciężkim kamperku jak mój z pneumatyką na tyle nie wiem czy jadę że skuterem czy nie..
Może w zimę bym zauważył różnice ale skuter nie jest mi potrzebny wtedy, dodatkowo jak złożę rampe to robi za niezły dodatkowy zderzak:) fakt na długie przejazdy typu PL-GR pakuje w pokrowiec ale później już z lenistwa dopiero na powrocie w PL to sezon jest krótki i nigdy skuterka nie zabieram jak już to rowery:)
rampa.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 16 raz(y) 886,58 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-10-13, 22:02, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|