Ducato 2.8 |
Autor |
Wiadomość |
seba1
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011 Piwa: 1/3 Skąd: SPS
|
Wysłany: 2012-11-06, 21:21
|
|
|
Ducaciak napisał/a: | witam
ja mam 2.8 JTD i wierzcie mi wskaźnik nagrzania tego silnika jest pon 1/4 przy temperaturze powietrza np 20stC
w Chorwacji na serpentynach z podłączoną przyczepą Kampingową dopiero zaczął pokazywać połowę.
te silniki tak mają.
mój mechanik mówi że dopiero może na pustyni wskaźnik tenp zaczął by pokazywać 90stC. |
Dukaciak, i jak poprawiło się coś z temperaturą, czy jest bez zmian??. Pytam dlatego bo też mam ten sam problem (silnik 2.8hdi) i jeszcze wyżej niż 1\4 wskazówka nie poszła |
_________________ pozdrawiam seba |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 218/487 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-11-06, 22:10
|
|
|
W 2.8idTD mam tak samo. Chłodnica jest /nowa/ z 1.9TD i dała radę w
Chorwacji na stromych pojazdach. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
janus
weteran
Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-11-06, 22:22
|
|
|
No, a już myślałem, że to w moim 2,8 idTD wskaźnik wariuje bo wskazuje zawsze mniej niż połowa, ale widać tak ma być |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
|
krolisie1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012 Postawił 5 piw(a) Skąd: okolice Wadowic
|
Wysłany: 2012-11-27, 22:08
|
|
|
Z wielkim zainteresowaniem czytam wątki a propos termostatu i ogrzewania wnętrza w okresie zimowym w Waszych samochodzikach i chciałbym się podzielić swoim skromnym doświadczeniem w tym zakresie . I w Ducatku 2.0 JTD i Jumperku 2.8 HDI którymi jeżdżę problem ciepełka od silnika jest bardziej złożony a mianowicie zależy on również poza drożnością małego obiegu i sprawnością termostatu od zaworu recyrkulacji spalin i jego sprawności bo to on reguluje przepływ spalin do wymiennika ciepła na wolnych obrotach który dogrzewa mały obieg a w konsekwencji podnosi temperaturę w małym obiegu i nagrzewnicy wnętrza...U mnie zawór ten się zawiesił w pozycji otwartej i jazda była przyjemna w ciepełku ale spaliny w pełnym zakresie obrotów silnika wlatywały do kolektora ssącego i zapaskudzały go ...Kiedy go zatkałem to silnik miał zawsze czyste powietrze ale wydatnie zmniejszyła się prędkość nagrzewania wnętrza i jazda po mieście z pełnym obciążeniem auta w ubiegłą zimę przy minus 15 stopniach skutkowała brakiem przełączania termostatu na duży obieg i zimną chłodnicą co zupełnie czyniło zasłanianie chłodnicy niepotrzebnym wysiłkiem...Wiele jak widać zależy również od miejsca po którym się przemieszczamy w mieście gdzie co kawałek są światła ogrzewanie w przypadku mojego autka i zatkanego zaworu recyrkulacji ( nie działa dogrzewanie spalinami wymiennika ciepła ) jest mało skuteczne więc jedynie dodatkowe Webasto pomaga przetrwać niskie temperatury...Oczywiście można udrożnić zawór EGR ale jest on mocno psującym się elementem i pewnie wiele osób nawet nie zwraca na niego uwagi i czasami te same auta "różnie grzeją" w zimie borykając się z tym problemem...
Sorki za przydługawy post ale i tak tylko zasygnalizowałem dla niektórych pewnie oczywiste sprawy a może komuś nasunąłem jakieś nowe spojrzenie na problem ogrzewania wnętrza naszych autek w zimie...
Pozdrawiam serdecznie Piotrek
To są tylko moje przemyślenia i obserwacje więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie ... |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-11-28, 08:30
|
|
|
krolisie1 napisał/a: | Jumperku 2.8 HDI którymi jeżdżę problem ciepełka od silnika jest bardziej złożony a mianowicie zależy on również poza drożnością małego obiegu i sprawnością termostatu od zaworu recyrkulacji spalin i jego sprawności |
O ile się nie mylę, to w silniku 2.8 nie ma zaworu EGR |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
majmarek
weteran
Twój sprzęt: camper knaus fiat ducato
Nazwa załogi: alibaba
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Cze 2010 Piwa: 23/50 Skąd: warmińsko mazurskie
|
Wysłany: 2012-11-28, 13:07
|
|
|
na pewno 2,8jtd z 2005r. niema - przerabiałem to. nawet otrzymałem zwrot kosztów za diagnostykę bo przyrząd pokazał że jest egr a okazało się że nie. |
_________________ wino
kobiety i śpiew |
|
|
|
|
Ducaciak
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011 Piwa: 10/1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-11-28, 16:57
|
|
|
seba1 napisał/a: | Ducaciak napisał/a: | witam
ja mam 2.8 JTD i wierzcie mi wskaźnik nagrzania tego silnika jest pon 1/4 przy temperaturze powietrza np 20stC
w Chorwacji na serpentynach z podłączoną przyczepą Kampingową dopiero zaczął pokazywać połowę.
te silniki tak mają.
mój mechanik mówi że dopiero może na pustyni wskaźnik tenp zaczął by pokazywać 90stC. |
Dukaciak, i jak poprawiło się coś z temperaturą, czy jest bez zmian??. Pytam dlatego bo też mam ten sam problem (silnik 2.8hdi) i jeszcze wyżej niż 1\4 wskazówka nie poszła |
witaj
nic sie nie zmieniło te motory tak mają.
w tym roku w upale 36st tak samo pokazywał, podobno tak te samochody zaprojektowali. |
_________________ Ducaciak
|
|
|
|
|
krolisie1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012 Postawił 5 piw(a) Skąd: okolice Wadowic
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:33
|
|
|
A to ciekawe bo u mnie i w Ducatku 2.0 JTD z 2005 jest EGR i w Jumperku z 2004 również i obydwa mają wymienniki ciepła ogrzewane spalinami a następnie spaliny idą do kolektora ssącego bądż są zatrzymywane powyżej wolnych obrotów przez sterowany podciśnieniowo zawór...
Pozdrawiam serdecznie Piotrek |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 218/487 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:53
|
|
|
2.8idTD-jeden ma EGR, drugi nie ma |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|