Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8
Autor Wiadomość
seba1 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011
Piwa: 1/3
Skąd: SPS
Wysłany: 2012-11-06, 21:21   

Ducaciak napisał/a:
witam
ja mam 2.8 JTD i wierzcie mi wskaźnik nagrzania tego silnika jest pon 1/4 przy temperaturze powietrza np 20stC
w Chorwacji na serpentynach z podłączoną przyczepą Kampingową dopiero zaczął pokazywać połowę.
te silniki tak mają.
mój mechanik mówi że dopiero może na pustyni wskaźnik tenp zaczął by pokazywać 90stC.

Dukaciak, i jak poprawiło się coś z temperaturą, czy jest bez zmian??. Pytam dlatego bo też mam ten sam problem (silnik 2.8hdi) i jeszcze wyżej niż 1\4 wskazówka nie poszła
_________________
pozdrawiam seba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-11-06, 22:10   

W 2.8idTD mam tak samo. Chłodnica jest /nowa/ z 1.9TD i dała radę w
Chorwacji na stromych pojazdach.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-11-06, 22:22   

No, a już myślałem, że to w moim 2,8 idTD wskaźnik wariuje bo wskazuje zawsze mniej niż połowa, ale widać tak ma być :mrgreen:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2012-11-27, 22:08   

Z wielkim zainteresowaniem czytam wątki a propos termostatu i ogrzewania wnętrza w okresie zimowym w Waszych samochodzikach i chciałbym się podzielić swoim skromnym doświadczeniem w tym zakresie . I w Ducatku 2.0 JTD i Jumperku 2.8 HDI którymi jeżdżę problem ciepełka od silnika jest bardziej złożony a mianowicie zależy on również poza drożnością małego obiegu i sprawnością termostatu od zaworu recyrkulacji spalin i jego sprawności bo to on reguluje przepływ spalin do wymiennika ciepła na wolnych obrotach który dogrzewa mały obieg a w konsekwencji podnosi temperaturę w małym obiegu i nagrzewnicy wnętrza...U mnie zawór ten się zawiesił w pozycji otwartej i jazda była przyjemna w ciepełku ale spaliny w pełnym zakresie obrotów silnika wlatywały do kolektora ssącego i zapaskudzały go ...Kiedy go zatkałem to silnik miał zawsze czyste powietrze ale wydatnie zmniejszyła się prędkość nagrzewania wnętrza i jazda po mieście z pełnym obciążeniem auta w ubiegłą zimę przy minus 15 stopniach skutkowała brakiem przełączania termostatu na duży obieg i zimną chłodnicą co zupełnie czyniło zasłanianie chłodnicy niepotrzebnym wysiłkiem...Wiele jak widać zależy również od miejsca po którym się przemieszczamy w mieście gdzie co kawałek są światła ogrzewanie w przypadku mojego autka i zatkanego zaworu recyrkulacji ( nie działa dogrzewanie spalinami wymiennika ciepła ) jest mało skuteczne więc jedynie dodatkowe Webasto pomaga przetrwać niskie temperatury...Oczywiście można udrożnić zawór EGR ale jest on mocno psującym się elementem i pewnie wiele osób nawet nie zwraca na niego uwagi i czasami te same auta "różnie grzeją" w zimie borykając się z tym problemem...
Sorki za przydługawy post ale i tak tylko zasygnalizowałem dla niektórych pewnie oczywiste sprawy a może komuś nasunąłem jakieś nowe spojrzenie na problem ogrzewania wnętrza naszych autek w zimie...
Pozdrawiam serdecznie Piotrek
To są tylko moje przemyślenia i obserwacje więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-11-28, 08:30   

krolisie1 napisał/a:
Jumperku 2.8 HDI którymi jeżdżę problem ciepełka od silnika jest bardziej złożony a mianowicie zależy on również poza drożnością małego obiegu i sprawnością termostatu od zaworu recyrkulacji spalin i jego sprawności


O ile się nie mylę, to w silniku 2.8 nie ma zaworu EGR
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
majmarek 
weteran

Twój sprzęt: camper knaus fiat ducato
Nazwa załogi: alibaba
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Cze 2010
Piwa: 23/50
Skąd: warmińsko mazurskie
Wysłany: 2012-11-28, 13:07   

na pewno 2,8jtd z 2005r. niema - przerabiałem to. nawet otrzymałem zwrot kosztów za diagnostykę bo przyrząd pokazał że jest egr a okazało się że nie.
_________________
wino
kobiety i śpiew
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-28, 16:57   

seba1 napisał/a:
Ducaciak napisał/a:
witam
ja mam 2.8 JTD i wierzcie mi wskaźnik nagrzania tego silnika jest pon 1/4 przy temperaturze powietrza np 20stC
w Chorwacji na serpentynach z podłączoną przyczepą Kampingową dopiero zaczął pokazywać połowę.
te silniki tak mają.
mój mechanik mówi że dopiero może na pustyni wskaźnik tenp zaczął by pokazywać 90stC.

Dukaciak, i jak poprawiło się coś z temperaturą, czy jest bez zmian??. Pytam dlatego bo też mam ten sam problem (silnik 2.8hdi) i jeszcze wyżej niż 1\4 wskazówka nie poszła



witaj
nic sie nie zmieniło te motory tak mają.
w tym roku w upale 36st tak samo pokazywał, podobno tak te samochody zaprojektowali.
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2012-11-28, 19:33   

A to ciekawe bo u mnie i w Ducatku 2.0 JTD z 2005 jest EGR i w Jumperku z 2004 również i obydwa mają wymienniki ciepła ogrzewane spalinami a następnie spaliny idą do kolektora ssącego bądż są zatrzymywane powyżej wolnych obrotów przez sterowany podciśnieniowo zawór... :shock:
Pozdrawiam serdecznie Piotrek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-11-28, 19:53   

2.8idTD-jeden ma EGR, drugi nie ma :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***