|
Zwiększenie rozstawu kół osi tylnej. |
| Autor |
Wiadomość |
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-11-02, 19:57
|
|
|
|
| Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:06
|
|
|
To i ja wkleję swoje "3 grosze" w temacie
Nie jestem zwolennikiem dystansów, ale... robiłem przynajmniej cztery kampery na DI, które miały dystanse. Zawsze pytałem o trwałość łożysk i tylko jeden właściciel powiedział że robił raz tylne. Przebiegi były różne. Dystanse zawsze były montowane do piasty, a dopiero do nich była przykręcana felga. Żadne dawanie dłuższych śrub, bo one nie wytrzymają sporego rozciągania. Wszystkie dystanse miały około 30mm i idealnie pasujący środek do piasty, jak i do felgi. Przy okazji był wyeliminowany problem ze złym osadzeniem felgi względem piasty.
Jedno auto w firmie której pracuje, ma również dystanse 40mm. Nie jest to Ducato, ale też się nic nie dzieje
Nie jestem zwolennikiem dystansów, bo tak jak Biorca i ja obawiam się o łożyska. Dłuższe ramie= większa siła= szybsze zużycie łożysk. Tak samo nie można porównywać DI z DIII. W DIII są łożyska kompaktowe, które są przynajmniej trzy razy mocniejsze od stożkowych łożysk. |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:10
|
|
|
A samej osi to nie można jakiejś szerszej założyć ?
Również uważam,że starcze kamperki wyglądają śmiesznie na tych wąskich osiach.
Tak jak gdyby ktoś założył nie to co powinien.
Kiedyś robiło się wiele,a czy dziś można by sobie ciachnać oś i pospawać szerszą ? |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:16
|
|
|
|
| Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:23
|
|
|
przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów
ducato wąska oś tylna.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 28 raz(y) 76,51 KB |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:27
|
|
|
| wlodo napisał/a: |
Kiedyś robiło się wiele,a czy dziś można by sobie ciachnać oś i pospawać szerszą ? |
I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:34
|
|
|
| Cytat: | | przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów |
To przecież tylko 4 spawy
| Cytat: | | I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku. |
Zrobione zgodnie ze sztuka może być jak oryginał. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:39
|
|
|
| wlodo napisał/a: | | Cytat: | | przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów |
To przecież tylko 4 spawy
| Cytat: | | I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku. |
Zrobione zgodnie ze sztuka może być jak oryginał. |
Pewnie ,ale należało by wykorzystać końcówki i nową dłuższą rurę,sztukowanie odpada. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-11-02, 20:43
|
|
|
|
| Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 140/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-11-02, 22:50
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: | | amples napisał/a: | | Dobry dystans wytrzyma a łożyska nie koniecznie , |
Czy ktoś z Was ma jakieś praktyczne doświadczenia o ile skróci się przebieg łożyska z założonym dystansem?
Czy jak zwykle coś tam sobie wiemy, coś gdzieś ktoś słyszał itp itd.
A wystarczy dobrze przypieszyć w jakąś dziurę na drodze i łożysko do wymiany / nawet bez dystansu/. |
w landroverach, czy discovery czy defender nie ma żadnego wpływu, ale tam też półosie są odciążone i jednak piasty i łożyska mocarne z racji konstrukcji rodem z lat 50 kiedy budowało się auta z nadmiarem wytrzymałości a nie wyżyłowane taczanki.
W osi takiej jak na obrazkach pewnie znaczenia ma, ale nie sądzę by jakieś bardzo znaczne. Jak ktoś bardzo chce, a jeszcze kupi z atestem to niechże sobie używa na zdrowie. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2016-11-04, 21:47
|
|
|
Gdzieś na forum opisywałem...
W Fordzie Transit były fabrycznie założone dystansy. Ja dołożyłem drugie tyle i jakoś przez 4 lata nic się nie działo.
Auto lepiej się prowadziło |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-11, 21:54
|
|
|
Podsumowując- wynik dyskusji 1:1, po prostu remis i bądź tu mądry człowieku |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-06, 13:27
|
|
|
| CORONAVIRUS napisał/a: |
Fiat wprowadził szerokie osie na przełomie 2008/2009 , są one szersze o 180 mm czyli by tak zupełnie teoretycznie , dołożyć dystanse musiały by one mieć po 9 cm na stronę ... nie ma takich dystansów . |
Może wiesz czy taka oś by pasowała bez przerabiania mocowania resora?
https://www.google.com/ur...o_Q0fYn-Rv6o4XD
Tematy można by połączyć ,by nie dublować. |
_________________
 |
| |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-10-06, 18:21
|
|
|
| Odległość pomiędzy resorami jest taka sama. Zmiana jest od mocowania amortyzatora, a czopem piasty. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-10-06, 18:32
|
|
|
Znalazłem u siebie fotkę i zaznaczyłem gdzie jest poszerzona belka
20170628_140356.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,2 MB |
|
|
|
|
 |
|
|