Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie rozstawu kół osi tylnej.
Autor Wiadomość
RIVOLT 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Paź 2016
Postawił 3 piw(a)
Wysłany: 2016-11-02, 19:57   

:spoko
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-11-02, 20:06   

To i ja wkleję swoje "3 grosze" w temacie :mrgreen:
Nie jestem zwolennikiem dystansów, ale... robiłem przynajmniej cztery kampery na DI, które miały dystanse. Zawsze pytałem o trwałość łożysk i tylko jeden właściciel powiedział że robił raz tylne. Przebiegi były różne. Dystanse zawsze były montowane do piasty, a dopiero do nich była przykręcana felga. Żadne dawanie dłuższych śrub, bo one nie wytrzymają sporego rozciągania. Wszystkie dystanse miały około 30mm i idealnie pasujący środek do piasty, jak i do felgi. Przy okazji był wyeliminowany problem ze złym osadzeniem felgi względem piasty.
Jedno auto w firmie której pracuje, ma również dystanse 40mm. Nie jest to Ducato, ale też się nic nie dzieje ;)

Nie jestem zwolennikiem dystansów, bo tak jak Biorca i ja obawiam się o łożyska. Dłuższe ramie= większa siła= szybsze zużycie łożysk. Tak samo nie można porównywać DI z DIII. W DIII są łożyska kompaktowe, które są przynajmniej trzy razy mocniejsze od stożkowych łożysk.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-11-02, 20:10   

A samej osi to nie można jakiejś szerszej założyć ?
Również uważam,że starcze kamperki wyglądają śmiesznie na tych wąskich osiach.
Tak jak gdyby ktoś założył nie to co powinien.
Kiedyś robiło się wiele,a czy dziś można by sobie ciachnać oś i pospawać szerszą ? :roll:
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RIVOLT 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Paź 2016
Postawił 3 piw(a)
Wysłany: 2016-11-02, 20:16   

:spoko
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-02, 20:23   

przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów

ducato wąska oś tylna.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 76,51 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 20:27   

wlodo napisał/a:

Kiedyś robiło się wiele,a czy dziś można by sobie ciachnać oś i pospawać szerszą ? :roll:


I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-11-02, 20:34   

Cytat:
przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów

To przecież tylko 4 spawy
Cytat:
I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku.

Zrobione zgodnie ze sztuka może być jak oryginał.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 20:39   

wlodo napisał/a:
Cytat:
przy przecięciu trzeba by przespawać też podstawy resorów

To przecież tylko 4 spawy
Cytat:
I co roku przekonywać diagnostę że wszystko jest w porządku.

Zrobione zgodnie ze sztuka może być jak oryginał.


Pewnie ,ale należało by wykorzystać końcówki i nową dłuższą rurę,sztukowanie odpada.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RIVOLT 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Paź 2016
Postawił 3 piw(a)
Wysłany: 2016-11-02, 20:43   

:spoko
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 140/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2016-11-02, 22:50   

SlawekEwa napisał/a:
amples napisał/a:
Dobry dystans wytrzyma a łożyska nie koniecznie ,

Czy ktoś z Was ma jakieś praktyczne doświadczenia o ile skróci się przebieg łożyska z założonym dystansem?
Czy jak zwykle coś tam sobie wiemy, coś gdzieś ktoś słyszał itp itd.
A wystarczy dobrze przypieszyć w jakąś dziurę na drodze i łożysko do wymiany / nawet bez dystansu/.


w landroverach, czy discovery czy defender nie ma żadnego wpływu, ale tam też półosie są odciążone i jednak piasty i łożyska mocarne z racji konstrukcji rodem z lat 50 kiedy budowało się auta z nadmiarem wytrzymałości a nie wyżyłowane taczanki.
W osi takiej jak na obrazkach pewnie znaczenia ma, ale nie sądzę by jakieś bardzo znaczne. Jak ktoś bardzo chce, a jeszcze kupi z atestem to niechże sobie używa na zdrowie.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2016-11-04, 21:47   

Gdzieś na forum opisywałem...

W Fordzie Transit były fabrycznie założone dystansy. Ja dołożyłem drugie tyle i jakoś przez 4 lata nic się nie działo.
Auto lepiej się prowadziło
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-11-11, 21:54   

Podsumowując- wynik dyskusji 1:1, po prostu remis :haha: i bądź tu mądry człowieku :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-06, 13:27   

CORONAVIRUS napisał/a:


Fiat wprowadził szerokie osie na przełomie 2008/2009 , są one szersze o 180 mm czyli by tak zupełnie teoretycznie , dołożyć dystanse musiały by one mieć po 9 cm na stronę ... nie ma takich dystansów .

Może wiesz czy taka oś by pasowała bez przerabiania mocowania resora?
https://www.google.com/ur...o_Q0fYn-Rv6o4XD
Tematy można by połączyć ,by nie dublować.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-10-06, 18:21   

Odległość pomiędzy resorami jest taka sama. Zmiana jest od mocowania amortyzatora, a czopem piasty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-10-06, 18:32   

Znalazłem u siebie fotkę i zaznaczyłem gdzie jest poszerzona belka :mrgreen:

20170628_140356.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,2 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***