Dukato koła 14 czy 16 cali |
Autor |
Wiadomość |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2009-07-19, 17:15
|
|
|
Kazik II napisał/a: | nie sądziłem że może być taki duży rozmiar w tym modelu. | I słusznie: to wolna przeróbka właściciela, który ceni rzeczy solidne i trudne do zajechania. Mieszczą się w nadkolach bez problemu. Ducato MAXI 1993, najdłuższa rama, podwyższony. |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 276/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-07-20, 19:56
|
|
|
Witam,
ja posiadam w swoim Fiacie Ducato 16 C koła i myślę że są oryginalne , lecz zmiana obręczy w kamperze tak radykalnie z 14 C na 16 C , musi mieć również odzew w zwiększeniu mocy silnika.
Moje auto ma 128 KM więc nie ma problemu , aczkolwiek zawyża prędkościomierz o 8 km według GPS |
|
|
|
 |
krysienka1
początkujący forumowicz
Dołączył: 27 Lip 2008 Postawił 4 piw(a)
|
Wysłany: 2009-12-28, 21:55
|
|
|
Witam, tu gienio39 !!!
Przepraszam ze wlacze sie do dyskusji . Z kamperami Ducato mam do czynienia od kilku lat, mialem ich dziesiatki, Otoz kola 16-tki sa fabrycznie zakladane do kamperow 1984-1994 z silnikami 2,5 TD 75 KW ( 95 KM ) i tylko takie, Natomiast 14=ki do 1,9D, 1,9 TD 2,5 D
Dlaczego tak jest otoz 2.5 td ma wiesza szybkosc max. to szybkosc bierze sie z wiekszych opon , obroty silnika porownywalne , przelozenie skrzyni biegow, podobne
A teraz ciekawostka, sprzedawalem kiedys kampera 1,9D ale klient sie uparl zeby mu zalozyc kola 16 cali bo to ladniej wyglada na wiekszych kolach i bedzie szybszy cichszy itp. Na nic zdaly sie moje tlumaczenia ze bedzie wiecej minusow jak plusow. Ale na upartosc nie ma leku !
Zaplacil i pojechal do Warszawy po 2-ch godzinach dzwoni do mnie i przeprasza ze ja jednak mialem racje, przyjechal z powrotem zalozylem 14-ki i potem stwierdzil ze jest OK
Dodam jeszcze ze kola 16 cali na piaste pasuja bez zadnych pierscieni , wneka w blotniku tez jest taka sama
Jeszcze troche na temat Ducato MAX, To nie jest tak ze max ma dluga rame , max ma wzmocniona rame wzmocnione hamulce, kola 16-ki wieksze lozyska sruby do kol 16mm i inne
, jesli by ktos chcial podyskutowac na ten temat ze mna prosze dzwonic 32-4311891 najlepiej po 20-tej gienio39 Allegro |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-12-28, 22:10
|
|
|
A ja mam 15" w Dukato 1,9TD 96r /kamper/ dobrze to czy nie |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-12-28, 22:14
|
|
|
Slawek Dehler napisał/a: | A ja mam 15" w Dukato 1,9TD 96r /kamper/ dobrze to czy nie |
kolega pisał o rocznikach 1984-1994 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-12-28, 22:17
|
|
|
Dzięki- to nie załapałem o czym mowa |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-12-28, 22:18
|
|
|
Masz pytanie- wal do Gienia... Gienio problem w mig rozmienia.
Ale pamiętaj! Po 20-tej...
Pozdrowienia dla Gienia! |
|
|
|
 |
krysienka1
początkujący forumowicz
Dołączył: 27 Lip 2008 Postawił 4 piw(a)
|
Wysłany: 2009-12-28, 22:26
|
|
|
Odpowiadam Ducato 230 od 1995 ma opony 15 cali wyjatek maxi 16 cali tak ze u Pana wszystko Ok Pozdrawiam gienio39 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-29, 19:59
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: |
ja posiadam w swoim Fiacie Ducato 16 C koła i myślę że są oryginalne , lecz zmiana obręczy w kamperze tak radykalnie z 14 C na 16 C , musi mieć również odzew w zwiększeniu mocy silnika. Moje auto ma 128 KM więc nie ma problemu , aczkolwiek zawyża prędkościomierz o 8 km według GPS |
Masz oryginały. Ty masz 2gą generację Ducato - wersje max miały zakładane 16calowe koła. Miałem Jumpera 110 KM 2,5 TDi wersja długa i wysoka na takich kołach.
Prędkościomierze w większości samochodów standardowo przekłamują o kilka procent. im wyższa prędkość tym większe przekłamanie.
W nowszych autach gdzie są już moduły komputerowe, wskaźniki dopasowuje się do parametrów auta (rozmiar dynamiczny toczenia opony, przekładnia wału napędowego - jeśli jest takowy.) podłącza się komputer uruchamia programowanie - i prawie już Dlatego problem fałszowania wskazań powoli zanika - no chyuba ze niema dostępu do komputera.
co do zwiększenia mocy - nie ma czegoś takiego. MOc silnika zwiększysz tylko przez tuning mechaniczny lub elektroniczny. Zwiększając opony spowodujesz że auto będzie szybciej jeździło ale nieco straci na wigorze, przyspieszeniu.
Obecnie jeżdżę na 15tkach i potwierdzam że lepiej się czułem w starym wozie na 16calowych kołach - pomimo że koszt opon był ZNACZĄCO wyższy. 16calowe opony do dostawczaków kosztują sporo ale to jest inwestycja na lata. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2009-12-30, 01:03
|
|
|
osobsicie mam fabryczny rozmiar..185/r 14
ale..zmieniajac teraz opony..kupuje 195/R 14 zyskam na szybkosci ok 5% co wydaje sie malo..ale..jest to ok 4-5km/h co..pomaga w wyprzedzaniu ......TIRA
TRACAC NA ''PRZYSPIESZENIU''
Gino kupiłeś już te oponki 195/14 jaka różnica ? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
LANDEK
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: MIKRO KAMPER NISSAN PATROL V8 6.5 TD
Nazwa załogi: LANDEK TEAM
Dołączył: 22 Cze 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2009-12-30, 09:57
|
|
|
Moim zdaniem zyskasz tylko 2,5 %.
Różnica pomiędzy średnicami jest
26,28 cala - 25,65 cala = 0,63 cala
między obwodami
82,52 cala - 80,54 cala = 1,98 cala |
_________________ MIKRO KAMPER
NISSAN PATROL V8 6.5 TD
LANDEK TEAM |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-23, 22:40
|
|
|
Odkopując temat, chciałem tylko napisać,że spotkałem się szukając części do mojego autka z takową informacją. Mianowicie handlujący skrzyniami gość poinformował mnie , że są dwa rodzaje skrzyń jakie montowane były do silników 2,8 idTD do pojazdów MAXI- jedne przystosowane do kół 15'tek i drugie do 16'tek.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zamierzam się pokusić o zgłębienie tematu organoleptycznie , bo w moim autku pierwotnie były 15'tki (14Q) a w kupionej karoserii z indeksem 18Q były 16'tki. oba pojazdy to ducato maxi |
_________________
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-12-23, 22:59
|
|
|
Co do 14ek 185 i 195 różnica średnic podanych kół wynosi 16 mm a różnica wskazań prędkościomierza minus 2,4% nowe koła maja większą średnice i obracają się wolniej. Cytat z Tyr-o-saurusa. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Mutek
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato Riva
Nazwa załogi: Zibi i Dona
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2011-12-24, 09:16
|
|
|
Zmieniając silnik w kamperze z 2,5 wolno ssącego na 2,8 HDI z peugeota wraz ze skrzynią biegów pociągnęło to za sobą zmianę kół z peugeota 16-to calowych aby wszystko było jak w oryginale czyli tak jak u dawcy. I tu zaczęły się schody i musiałem przerzucić całe przednie zawieszenie i tylną oś . spowodowane to było tym że inne łożyska i piasty, większe tarcze hamulcowe oraz większe zaciski hamulcowe . Jeżdżę po przeróbce już dwa lata i wszystko funkcjonuje super dlatego uważam że nie ma co ryzykować jakiś cząstkowych zmian z kołami bo sobie narobicie kłopotu i odbije się to na żywotności skrzyni biegów jak i silnika tym bardziej że bierzemy po uwagę kampera który jest jak bus max długi i max wysoki z tym że ładunek ma maksymalny (a często ponad maksimum ) i to przez cały czas.
Zibi |
_________________ Misiaczek jest jak życie.
 |
|
|
|
 |
|