 |
|
|
Wymiana świateł ze zwykłych na Full Led od 2021r |
| Autor |
Wiadomość |
Granduca
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Roller Team Granduca
Dołączył: 11 Lip 2025 Skąd: Sobolew
|
Wysłany: 2025-08-01, 09:38
|
|
|
Jak przeczytałem te posty to odechciało mi się wrzucać zdjęcia czy film. Niektórzy nawet nie odróżniają reflektorów full LED od od reflektorów typ matrix które są w zasadzie projektorami. Reflektory full LED zamiast żarówek mają diody LED a pozostałe funkcje jak zwykłe reflektory, więc nie mowy o doświetlaniu zakrętów czy samopoziomowaniu, regulacja wysokości działa tak jak w normalnych reflektorach i używa się do tego przycisków na konsoli. Ale full LED świecą w nocy nie gorzej od matrixów, nie mają po prostu dodatkowych funkcji do działania których potrzebna jest współpraca z kamerami, radarami i całym oprogramowaniem samochodu.
Te reflektory full LED są to oryginalne reflektory montowane niektórych modelach Fiata Ducato, Boxera czy Jumpera po 2024 roku więc mają homologację i są całkowicie legalne. Nie wiem czy 6000 zł za znaczącą poprawę widoczności w nocy to dużo czy mało. Gdy okazało się, że da się założyć te reflektory do starszego modelu nie wahałem się ani chwili. Często jeżdżę kamperem w nocy więc dla mnie za poprawę bezpieczeństwa to było mało. To tyle ode mnie w tej kwestii. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 250/209 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-08-01, 15:47
|
|
|
Nie ma co się obrażać o komentarze.
Jeśli ktoś stwierdza, że 6k to za dużo, to znaczy że tak jest.
Inny może się skusi.
Dla mnie osobiście, inwestowanie 6k w stary samochód jest nonsensem.
Ale ktoś, kto dużo jeździ w nocy, uzna to za potrzebny wydatek.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Co nie zmienia faktu, że chętnie zobaczę te różnice w jakości, jeśli pokażesz, jak to zrobił SlawekEwa
Ty zacząłeś dyskusję, więc mógłbyś udowodnić, że miałeś, albo że nie miałeś racji.
I pokazać tym niedowiarkom język, albo środkowy palec. 😉 |
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson®
 |
| |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-08-01, 19:29
|
|
|
| Darson napisał/a: | | I pokazać tym niedowiarkom język, albo środkowy palec. |
Nawet jest taki gest w naszych emotikonach i |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 250/209 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-08-05, 21:38
|
|
|
Wczoraj jechałem do Bielska.
Wyprzedziłem jakiegoś "dziadka", z 40 - letniego chyba.
Popylał na ledach, aż oczy wypalało 😱
IMG_20250803_143026.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 6 raz(y) 749,97 KB |
|
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson®
 |
|
|
|
 |
pawko13
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2025-08-31, 09:34
|
|
|
Na wiosnę założyłem takie
https://www.osram.pl/am/night-breaker-led.jsp
https://look.ams-osram.com/m/279bdebe1f871386/original/LED-Night-Breaker-H7-Vehicle-List-EN.pdf
Przejechałem na nich pół Europy , nikt się nie przyczepił. W razie "w" mam w bagażniku stare.
Dopuszczone w wielu krajach ale nie w Polsce
Koszt to ok. 400 zł za dwie szt.
Cena 6k za dwie lampy z montażem w naszych realiach jest całkiem rozsądna, ponieważ same lampy to najmniejszy problem. Zestrojenie tego z CAN to dopiero zabawa. Żaden autoryzowany serwis tego nie zrobi. Trzeba elektryka (elektronika) pasjonata z dużą wiedzą o elektronice samochodowej, który podziubie i odpali cały układ. Ja takiego nie znalazłem, dlatego retrofity. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 250/209 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-09-01, 04:01
|
|
|
| pawko13 napisał/a: | | Cena 6k za dwie lampy z montażem w naszych realiach jest całkiem rozsądna, ponieważ same lampy to najmniejszy [. Zestrojenie tego z CAN to dopiero zabawa. Żaden autoryzowany serwis tego nie zrobi. |
Żaden serwis tego nie zrobi, bo taka przekładka nie ma atestu. Jak się sfajczy auto, to serwis nie będzie bulił za to.
A za 6k to na wakacje można pojechać. 😁 |
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson®
 |
| |
|
|
|
 |
pawko13
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2025-09-01, 08:49
|
|
|
Jakiego atestu ? Lampy są homologowane tylko wkładane do innych serii produkcyjnych. Czemu ma się sfajczyć auto jak to są oryginały ? Nie grzebiesz w kablach tylko w oprogramowaniu (ewentualnie jakiś rezystorek po drodze). Ja odpuściłem bo auto na gwarancji i nie będę się kopał na przeglądzie (pomimo zaprzyjaźnionego ASO). Po podpięciu kompa idzie info do centrali i tam wszystko widzą . W systemie producenta widać jakie wyjechały z fabryki i dlatego ASO się tego nie podejmie. Za duże ryzyko. Szczególnie w Stelantisie. Takie czasy.
A że 6k - kto bogatemu zabroni ??? Świecą i wyglądają o niebo lepiej. Każdy sam wydaje swoje pieniążki. |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-09-01, 12:06
|
|
|
Dwie sprawy czy lepiej wyglądają czy także świecą. Dla mnie to drugie to podstawa. Jeżeli nie ma atestu to przy każdym przeglądzie problem bo każą wymieniać. Jeśli za tym idzie także potrzeba zmiany elektroniki to mamy kolejny problem. Bo elektronika była dostosowana do innej żarówki . Nie dostaniesz wówczas badania technicznego.
Może kiedyś będą sprzedawać atestowane żarówki led które wprost można wsadzić zamiast h7 i będzie po sprawie. |
|
|
|
 |
pawko13
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2025-09-01, 12:40
|
|
|
I świecą i wyglądają. Wygląd psują stare żarówki dzienne/pozycyjne. Będę kamperem w tygodniu w firmie to zrobię pomiar światła. Przy retrofitach nie wymieniasz elektroniki, tylko same żarówki 1:1. CAN nie głupieje , wszystko działa OK.
w/g producenta OSRAM (jak to ładnie pasuje):
W Polsce na razie było możliwe przeprowadzenie bardzo indywidualnego procesu zainicjowanego przez kierowcę, który pragnął zalegalizować zastosowane źródło światła LED. W Niemczech i ponad 25 innych krajach europejskich proces jest bardziej ogólny, ale dotyczy konkretnych modeli samochodów, które pozytywnie przeszły przez testy. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj. Lista w drugim linku pierwszego mojego posta.
Moje auto jest na liście .
NIGHT BREAKER LED SMART ECE H11 posiada homologację ECE i może zostać zamontowany we wszystkich pojazdach oraz we wszystkich typach reflektorów we wszystkich krajach członkowskich ECE.
Czekamy na kolejne
Zrzut ekranu 2025-09-01 133641.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 6 raz(y) 202,91 KB |
|
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|