LiFePo4 i kilka dodatkowych pytań. Proszę o poradę. |
Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 67/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-03-30, 14:15
|
|
|
Dzięki Komplecik. Faktycznie dwa Techtron 40 - 10 = 30 A a dwa Oriony 60 - 10 = 50 A.
I na koniec jeszcze raz,?niech każdy kupuje sprzęt pod własne potrzeby mając świadomość jego możliwości i ograniczeń. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 347/688 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-30, 18:44
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Dzięki Komplecik. Faktycznie dwa Techtron 40 - 10 = 30 A a dwa Oriony 60 - 10 = 50 A.
I na koniec jeszcze raz,?niech każdy kupuje sprzęt pod własne potrzeby mając świadomość jego możliwości i ograniczeń. |
Coś Ty tak tylko zagaiłem
Mam jeszcze pytanie bo widzę że masz wiedzę i doświadczenie w tej materii
Jeśli podłącze dc dc to jak się ma sprawa fabrycznej ładowarki czy ja mam wypiąć z niej ładowanie akumulatora samochodowego jak to rozwiązać? Najlepiej zadzwoń do mnie proszę |
_________________ komplet |
|
|
|
|
 |
TECHTRON
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Maj 2016
|
Wysłany: 2023-03-31, 08:13
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Faktycznie dwa Techtron 40 - 10 = 30 A a dwa Oriony 60 - 10 = 50 A. |
Ale Pan tak na serio?
Idąc Pana tokiem rozumowania to można wykorzystać 1 układ 50A:
https://techtron.pl/p2939,ladowarka-dodatkowego-akumulatora-12v-50a-odc-tbs-electronics.html
i bije on MR20 oraz Oriona jako pojedynczy układ.
Przecież to są inne ceny.
Dwie sztuki MR20 (czyli 40A) to koszt ok 1100zł, jedna sztuka Orion 30A to ok 1200-1300zł.
Nasz produkt to alternatywa w dobrej cenie o niezłych parametrach oraz dobrej funkcjonalności.
Projekt i złożenie w Polsce. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 347/688 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-31, 09:41
|
|
|
TECHTRON napisał/a: |
Dwie sztuki MR20, Orion 30A |
Mam pytanie i prośbę, może udało by się zamieścić schemat podłączenia ładowarek dcdc w układzie kamperowym wraz z zabezpieczeniami ułatwi montaż |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
 |
WaldekR
weteran
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 24/64 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-03-31, 16:46
|
|
|
1100-1200 a 946
Przy takiej różnicy to chyba bym się nie zdecydował.
Ryzyko oclenia i 0 gwarancji.
Ale każdy wybiera co woli. |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 67/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-03-31, 19:44
|
|
|
Schemat połączenia jest na victronenergy.pl . Połączenie proste z aku samochodowego ciągniemy plus do plusa ładowarki wejście a minus do minusa. Potem z plusa ładowarki wyjście do plusa aku pokładowego. I minus do minusa. Na plusie przed ładowarka można wsadzić bezpiecznik albo wyłącznik heblowy. Ważna rzecz to kable / grubość/ muszą być dostosowane do odległości od akumulatora pokładowego.
Ja nie zmieniałem nic na oryginalnym połączeniu / alternatora / do akumulatora pokładowego. Po prostu puściłem przez ładowarkę kolejne zasilanie. I …. Pozytywne zaskoczenie. Alternator dopóki nie naładuje samochodowego daje 60 A więc przy bms wejścia 100 A korzystam z całej mocy alternatora. Jak alternator naładuje cały samochodowy to „inteligentny „ odcina ładowanie samochodowego i wtedy zaczyna pracować ładowarka.
I tu uwaga dla wszystkich którzy kupują gotowe lifepo4 sprawdzajcie jaki jest prąd wejścia na bms, aby nie było płaczu, że alternator nie ładuje. Gdy bms ma np 50 A a alternator daje stałe 60 A to ładowania nie będzie. I wówczas ładowarka jest stosowana aby ograniczyć natężenie do np 30 A.
Która lepsza ? Wszystko zależy od potrzeb i kasy. Jeżeli komuś jest potrzebne np 50 A może chiński / no mamę/ pół darmo albo inne koszt około 2500 zł. Jeżeli komuś wystarczy 30 A lub 20 A to może kupić coś o połowę taniej. Z doświadczenia powiem tak przy inteligentnym alternatorze koniecznie trzeba kupić ładowarkę ze możliwością zmiany parametrów startu i odcięcia. Fabryczne ustawienia nie zawsze będą działać i trzeba ładowarkę dostosować do własnych potrzeb i obciążeń alternatora. |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 347/688 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-31, 22:13
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Schemat połączenia jest na victronenergy.pl . |
Widziałem
Jest zasada i mówię to do siebie Hopie jak się nie znasz dej se spokuj jedź do serwisu kamperowego niech ogarną,
Jestem podobnie zagubiony
Screenshot_20230331_233324.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 19 raz(y) 172,02 KB |
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 347/688 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-04-02, 16:40
|
|
|
Odpaliłem Forda obroty 2000, włączyłem co się da w samochodzie, ładowanie wskoczyło na 40A
Jeśli dołożę MR20 będę miał ładowanie 60A?
Screenshot_20230402_164158.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 22 raz(y) 78,52 KB |
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
 |
TECHTRON
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Maj 2016
|
Wysłany: 2023-04-04, 09:19
|
|
|
Fajnie tak porównywać.
Gdyby nie podatki to nasz układ były też tani.
(23% Vat, dochodowy, składka zdrowotna, opłaty środowiskowe).
Do tego gwarancja na produkt, czy nawet podstawowe wsparcie techniczne. |
|
|
|
 |
TECHTRON
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Maj 2016
|
Wysłany: 2023-04-04, 09:21
|
|
|
Komplecik napisał/a: | Odpaliłem Forda obroty 2000, włączyłem co się da w samochodzie, ładowanie wskoczyło na 40A
Jeśli dołożę MR20 będę miał ładowanie 60A? |
Ładowanie bezpośrednio z alternatora + układ MR20 z tego samego źródła?
Nie może.
Gdyby to był moduł PV + MR to by prądy się sumowały. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 347/688 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-04-05, 14:20
|
|
|
Przyszły klocki układanki
IMG_20230405_141815.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18 raz(y) 1,73 MB |
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
goreip
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: brak , ale mysle o budowie
Dołączył: 15 Gru 2018 Skąd: Wroclaw / St.Gallen
|
Wysłany: 2023-04-15, 14:04
|
|
|
Witam, czy ktos moze poradzic jak doladowywac uklad 24Voltowy Lifepo4, innym aku 12Voltowym ale rowniez LifePo4. Do auta mam juz system 12voltowy i bateria ma 280 AH. Ale teraz instaluje 24V na lodzi do silnika elektrycznego. Chcial bym w jakis sposob wykorzystac tez te280 AH 12V. Na lodz zakupil bym tylko 100AH 24V. Dwa takie aku daly by ,i juz niezaleznosc plywania przez caly dzien bez odpalania silnika spalinowego . Nie wiem czy Cyrix Li czy moze Orion Dc-Dc 12/24 zalatwil by mi ta sprawe. |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2023-04-15, 17:54
|
|
|
przetwornica 12/24,
jak długo pochodzi to nie wiem |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 67/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-15, 19:00
|
|
|
Przetwornica tylko dobrej firmy na duże moce bo zakładam że na tej łodzi potrzebujesz dobrego natężenia. |
|
|
|
 |
|