Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie akumulatora rozruchowego z akumulatora pokładowego
Autor Wiadomość
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2024-10-31, 06:39   

Pewnie masz starą "setkę". Przy większej pojemności i mocniejszym BMSie będą już problemy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/603
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2024-10-31, 08:03   

Gewehr napisał/a:
Pewnie masz starą "setkę".

125Ah Green Cell- wiek 4 lata, z outletu :diabelski_usmiech
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-11, 19:14   

Panowie, mam problem z ładowaniem aku zabudowy, jesteśmy na wyjeżdzie i okazało się że nie ma ładowania podczas jazdy aku zabudowy. Ale od początku, w sobotę wyjechaliśmy z domu około 300km, staneliśmy do niedzieli i już coś mi nie pasowało bo nie wszystkie kropki paliły się na pulpicie, w niedzielę przejechaliśmy około 50km w 2h i też nic nie drgneły, dziś 25km w 1h i też nic, jak zacząłem sprawdzać aku miernikiem to dziś miał 11v i wkońcu pojechaliśmy na pole kempingowe, po drodze jeszcze sprawdzałem cały czas w miarę możliwości ładowanie, wedle miernika 14,6/14,8 na aku auta a zabudowy ani drgnełą a nawet spadało bo truma włączona. Wywaliłem szybko akumulator zabudowy żeby dostać sie do ładowarki i sprawdziłem napięcie na zaciskach (zdjęcia) na wejściu tak jak pisałem 14,6v/14,8v (Wtyczka na dole ładowarki) na wyjściu tak jak ma aku zabudowy czyli około 11v (górna wtyczka) Czy idzie jakoś sprawdzić tą ładowarkę czy jest dobra? czy raczej nadeje się do wymiany? Jak już okaże się że jest do wymiany to czy mogę zastosować Victrona DC-DC?
Ps Mam jeszcze dodatkowy aku taki jak ja to mówię do zabawy LifePo4, jest on typowo do expresu, TV, rutera, kamery i czujnika gazu, tu wszystko śmiga jak powinno, po 1h jazdy aku 100% naładowany, jak ruszaliśmy za każdym razem miał 80% pojemności, ale on ma ładowanie bezpośrednio z alternatora, przez DC-DC Victrona, taka oddzielna instalacja.

IMG_E3366.JPG
Plik ściągnięto 18 raz(y) 608,08 KB

IMG_3365.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 978,59 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 63/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-11-11, 20:23   

Ewidentnie problem ładowarki. Czy warto to naprawiać trudno powiedzieć.
Aby Ci coś doradzić trzeba wiedzieć jaki alternator / czy inteligentny / Jaki akumulator pokładowy ? Dlaczego była tam ładowarka akumulatora / fabryczna czy ktoś ją wsadzał . Jaka jest jej moc !!!! Jak sprawa pilna to wsadź w to miejsce victrona dc dc i powinno działać. Swoją drogą napisz jakiej mocy jest ten victron .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-11, 21:01   

Ja mam Forda 2021r zabudowa Rimor, alternator inteligentny, akumulator mam w luku na zewnatrz, wszystko w tym luku jest fabryczne i nikt tam nic nie przerabiał. Porobiłem teraz na szybko zdjęcia. Sprawa dość pilna bo my co weekend gdzieś się szlajamy :wyszczerzony:
Ładowarkę do lifePo4 mam Victrona DC-DC 30A Akumulator 200ah, ale żeby nie mylić, to do tej drugiej instalacji którą sobie sam zrobiłem/wymyśliłem i ona śmiga bez problemu

IMG_3368.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 260,15 KB

IMG_3370.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 739,01 KB

IMG_3371.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 814,14 KB

IMG_3372.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 687,71 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/124
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-11-11, 22:25   

peja76 napisał/a:
Panowie, mam problem z ładowaniem aku zabudowy, jesteśmy na wyjeżdzie i okazało się że nie ma ładowania podczas jazdy aku zabudowy. Ale od początku, w sobotę wyjechaliśmy z domu około 300km, staneliśmy do niedzieli i już coś mi nie pasowało bo nie wszystkie kropki paliły się na pulpicie, w niedzielę przejechaliśmy około 50km w 2h i też nic nie drgneły, dziś 25km w 1h i też nic, jak zacząłem sprawdzać aku miernikiem to dziś miał 11v i wkońcu pojechaliśmy na pole kempingowe, po drodze jeszcze sprawdzałem cały czas w miarę możliwości ładowanie, wedle miernika 14,6/14,8 na aku auta a zabudowy ani drgnełą a nawet spadało bo truma włączona. Wywaliłem szybko akumulator zabudowy żeby dostać sie do ładowarki i sprawdziłem napięcie na zaciskach (zdjęcia) na wejściu tak jak pisałem 14,6v/14,8v (Wtyczka na dole ładowarki) na wyjściu tak jak ma aku zabudowy czyli około 11v (górna wtyczka) Czy idzie jakoś sprawdzić tą ładowarkę czy jest dobra? czy raczej nadeje się do wymiany? Jak już okaże się że jest do wymiany to czy mogę zastosować Victrona DC-DC?
Ps Mam jeszcze dodatkowy aku taki jak ja to mówię do zabawy LifePo4, jest on typowo do expresu, TV, rutera, kamery i czujnika gazu, tu wszystko śmiga jak powinno, po 1h jazdy aku 100% naładowany, jak ruszaliśmy za każdym razem miał 80% pojemności, ale on ma ładowanie bezpośrednio z alternatora, przez DC-DC Victrona, taka oddzielna instalacja.



Ustalmy na początek, że to nie jest żadna ładowarka tylko urządzenie które spina jak dostanie sygnał pracy z alternatora: akumulator rozruchowy z baterią zabudowy ... Nie działa bo pewnie nie dostaje tego sygnału .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-11, 22:45   

Ustalmy na początek, że to nie jest żadna ładowarka tylko urządzenie które spina jak dostanie sygnał pracy z alternatora: akumulator rozruchowy z baterią zabudowy ... Nie działa bo pewnie nie dostaje tego sygnału .[/quote]



Też tak móż być, myślisz że ten czerwony kabel u góry z lewej strony będzie dawał impuls? Teraz i jutro nic nie zrobię, najszybciej w Środę, sprawdzę czy dochodzi tam jakieś napięcie, jak nie to będę szukać dalej. Jak nie będzie dochodzić napięcie to spróbuję dać z zewnątrz, czy lepiej nie grzebać?
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/124
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-11-11, 23:33   

Na dole masz IN czyli wejście z alternatora a na górze wyjścia czyli baterie: motor bateria chyba wiadomo i aux batery to zabudowa, minusy są polaczone a wiec pomiety. Sygnały wchodzą na tą 6 pinową kostkę i raczej na 6 lub 2- sygnał startu. To ma jakiś algorytm ładowania a więc można nazwać to także ładowarką :spoko
To ma jakieś diody i w instrukcji jest opis co oznacza kolor itd. Poszukaj i popatrz najpierw :idea
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2024-11-12, 06:56   

Sprawdź, czy na 6 pinie masz plus po odpaleniu. Jak nie, to podaj go z ktoregoś plusa i sprawdź czy ładowarka ruszy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-12, 18:43   

Więc sytuacja wygląda tak, na 6 pinie niema nic, jak podam plus też nic się nie dzieje, dziś przejechaliśmy około 320km i po około 2.5 godzinach jazdy nic, aku hotelowy 12.5v a ładowanie w aucie 14.6v Jak wyjeżdżałem z Park45 to aku hotelowy miał ponad 13v ale to świeżo rozłączony kamper z słupka. Po przyjezdzie do domu czyli jakies jeszcze 3h aku hotelowy 13.2v :shock: Jednak ładuje ta franca ale po dość długim czasie, pewno priorytet to aku auta a dopiero potem hotelowy. Będę musiał wymienic tą ładowarkę, bo takie rozwiązanie mnie nie interesuje. Kable 12mm2,wymieniać na grubsze? Ładowarkę bym chciał victrona DC-DC 30A
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2024-11-12, 19:50   

Daj Oriona XS 50A. Jest mniejszy, ma większe ładowanie i mniej się grzeje od 30A. Przewody bym wymienił na 25mm2. Aby zmieścić 25mm2 w terminal, trzeba wyjąć kilka żył z przewodu. Niestety gniazdo jest troszkę zbyt małe:( Ale grubszy przewód pozwoli sprawniej przenieść prąd.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-12, 21:00   

Gewehr napisał/a:
Daj Oriona XS 50A. Jest mniejszy, ma większe ładowanie i mniej się grzeje od 30A. Przewody bym wymienił na 25mm2. Aby zmieścić 25mm2 w terminal, trzeba wyjąć kilka żył z przewodu. Niestety gniazdo jest troszkę zbyt małe:( Ale grubszy przewód pozwoli sprawniej przenieść prąd.




Dobry plan, tak zrobię, dzięki :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/109
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2024-11-13, 18:30   

Cytat:
Kable 12mm2

Nie ma kabli 12 mm2
Są 10mm2 albo 16mm2.
Jeśli masz 10mm2 to podmiana na 16mm2 w zupełności Ci wystarczy.
Nie wiem, jaką masz odległość pomiędzy urządzeniami ? Ale dla długości 2m przewodu można przepchnąć 90A
Tu jest kalkulator:
https://lumier.pl/kalkulator/
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 49/51
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-11-13, 19:25   

Nie ma kabli 12 mm2
Są 10mm2 albo 16mm2.



Może masz rację, zmylił mnie napisy na kablach 12mm dcdc :niewiemm
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 202/109
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2024-11-14, 08:10   

Może gdzieś chińczyki tłuką jakieś dziwne kable ? 🤔
Ale bardziej mi to wygląda na 12V DCDC 😉
Co nie zmienia faktu, że 16mm2 obsługuje takie prądy, bo to było clou mojej wypowiedzi 😉
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***