Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić samemu płyn hamulcowy ?
Autor Wiadomość
Sowa 
trochę już popisał


Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2007
Piwa: 3/4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-09-17, 22:06   

swierzak napisał/a:
Niestety jak poluzuje zaworek to nic nie wypływa


odkręciłeś korek zbiorniczka?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-17, 22:12   

Sowa napisał/a:
swierzak napisał/a:
Niestety jak poluzuje zaworek to nic nie wypływa


odkręciłeś korek zbiorniczka?


oczywiście że odkręciłem , nawet wyssałem stary płyn strzykawką i wyczyściłem w środku po czym nalałem nowego dot 4 po korek :)

jutro z rana będę się dalej bawił tyle że z pomocą deptacza :)

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-09-18, 03:22   

a zostawiles odkrecone na noc?
plyn powoli..ale w koncu by caly zlecial..
odkreciles wszystkie odpowietrzniki?
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-09-18, 05:45   

gino napisał/a:
a zostawiles odkrecone na noc?
plyn powoli..ale w koncu by caly zlecial..
odkreciles wszystkie odpowietrzniki?

I rano zapowietrzony układ hamulc :evil:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-09-18, 08:32   

Myślę sobie tak. To tylko moje myśli i nie muszą być brane za nieomylną poradę. Wymieniając płyn nie przejmowałby się tak bardzo groźbą zapowietrzenia układu. Nie wyobrażam sobie aby po wymianie płynu, obojętnie jaką metodą czy grawitacyjno kropelkową z nocnym czuwaniem, czy pedałową w parach, czy wypieraniem sprężonym powietrzem, nie odpowietrzyć i tak układu po operacji wymiany. Jeśli akcja zostanie wykonana misternie bez dodatkowego zapowietrzania to tylko satysfakcja dla operatora, Jeśli zapowietrzy się podczas transfuzji to i tak po zabiegu powinien być odpowietrzony.
To tak jak w powiedzeniu, są dwie szkoły falenicka i otwocka. Mozno tak, mozno tak.
Z wyrazami szacunku dla interlokutorów janusz mądrala :bigok
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-19, 23:47   

Płyn wymieniony :mikolaj
...... chociaż nie obyło się bez niespodzianek i przy dokręcaniu złamałem zaworek ( ale jest dokręcony mocno więc bez obaw że mi coś wycieknie ) ta cześć w którą wchodzi klucz została w kluczu niestety następnym razem będę musiał ten złamany kawałek wydłubać/wykręcić i założyć nowy zaworek

Ogólnie płynu w całym układzie jest około 0.7 L ( nowego płynu )
Starego płynu było troszkę więcej w układzie ( podobno dot lubi wchłaniać w siebie wodę i przez to zwiększa się jego ilość )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-09-20, 06:04   

swierzak napisał/a:
Płyn wymieniony :mikolaj

Wbrew niektórym forumowym malkontentom technicznym to wcale nie takie trudne :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Majki 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Rimor Katamarano Sound / Ford Transit
Nazwa załogi: Majki
Dołączył: 07 Sie 2010
Piwa: 2/1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-20, 07:19   

swierzak napisał/a:
przy dokręcaniu złamałem zaworek

To akurat często się zdarza. Warto mieć w zapasie nowe odpowietrzniki rozpoczynając operację pod kryptonimem "wymiana płynu hamulcowego"
_________________
Ela, Madzia i Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-09-20, 07:41   

swierzak napisał/a:
następnym razem będę musiał ten złamany kawałek wydłubać/wykręcić i założyć nowy zaworek

Proponowałbym aby tę wymianę zaworka nie odkładać do następnego razu tylko zrobić to teraz. Z dwóch powodów. 1. Teraz zaworek (gwint) nie jest zaśniedziały, znacznie łatwiej będzie go wykręcić niż za rok lub dwa. 2. Nie wiadomo w jakim momencie przyjdzie Ci powrócić do tego hamulca. Może zdążyć się gdzieś na wyjeździe inne uszkodzenie układu, pęknięta jakaś rurka, którą da się wymienić nawet na poboczu drogi lub parkingu podczas wyjazdu/podroży. Wtedy przy sprawnym odpowietrzniku naprawisz sam, w warsztacie zapłacisz znacznie większe pieniądze z bardziej skomplikowaną naprawę. I trzecia sprawa taki trochę brak satysfakcji z nie do końca zrobionej pracy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-09-20, 08:19   

KOGUT napisał/a:
zakładam , że ukręciłeś go przy próbie odkręcania

Adaś nie dodawaj własnej fabuły do opowiadania. Napisał wyraźnie "przy dokręcaniu" :zastrzelic
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-09-20, 08:29   

KOGUT napisał/a:
czyli w tym cylinderku jest stary płyn

Co jeszcze misiu wymyślisz dla uprawdopodobnienia tej teorii. :haha: :haha: :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-20, 11:33   

KOGUT napisał/a:
cały czas nie wiemy jaką techniką operował Kolega przy czynnościach serwisowych ??? gdzie początek , gdzie koniec , ile razy ??? Ajeśli pomijał jakiś sektor układu bo np...zadzwonił telefon ??? :lol:


wszystko odpowietrzone ! nowy plyn w ukladzie . zlamany zaworek dokrecony dobrze ... az za dobrze bo sie zlamal :) zaworek górny , lewe przednie kolo od kierowcy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2010-09-20, 11:41   

Gratulacje :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2010-09-20, 18:35   

Wymiana przebiegła pomyślnie - bardzo dobrze - tak trzymać. Mechaniki nie należy się bać. Jak się wie dokładnie co robić to działajmy - nasze pojazdy te pełnoletnie - nie są zbyt skomplikowane zepsuć je dość trudno jest 8-)
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***